آینده ارزهای دیجیتال

آینده ارز کیک، پیش بینی قیمت کیک Cake تا سال 2030

آینده ارز کیک، پیش بینی قیمت کیک Cake تا سال 2030

اگرچه بیت کوین و ارزهای دیجیتال با هدف تمرکززدایی به بازار آمدند، اما این سیستم‌های مالی غیرمتمرکز و DeFi بودند که به این رویا تحقق بخشیدند. در میان این پروژه‌ها، پلتفرم پنکیک سواپ و ارز دیجیتال بومی آن یعنی CAKE یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های حاضر در دیفای به‌شمار می‌رود که با عملکرد چشمگیر خود توانسته کاربران زیادی را جذب کند. موفقیت پنکیک سواپ و حجم معاملات بالای آن باعث شده تا ارز دیجیتال CAKE رشد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و به یکی از ارزهای پرپتانسیل بازار تبدیل شود. اما آیا خرید ارز کیک سرمایه گذاری خوبی است؟ یا اینکه رشد کیک ادامه خواهد داشت و می‌توان به آینده ارز کیک امیدوار بود؟

عوامل تاثیرگذار بنیادی بر آینده ارز کیک

ارز دیجیتال CAKE توکن بومی صرافی پنکیک سواپ است که بر بستر BNB Chain فعالیت می‌کند. این توکن تنها کمی پس از راه‌اندازی صرافی در سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را در بازار ارزهای دیجیتال آغاز کرد و کاربردهای مختلفی مانند:

  • خرید توکن‌های NFT
  • کسب جوایز
  • سرمایه‌گذاری در استخرهای نقدینگی
  • خرید تیکت‌های بخت‌آزمایی

و موارد دیگر را در اکوسیستم دارد که آن را به یک توکن کاربردی ارزشمند تبدیل می‌کنند. اما برای این که بتوانیم آینده ارز کیک را پیش‌بینی کنیم، باید دو منظر کلی نجزیه و نحلیل، یعنی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز دیجیتال، مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه عوامل بنیادی و تصمیماتی که بر آینده ارز کیک تاثیر می‌گذارند را با هم مرور می‌کنیم.

1) کاهش عرضه ارز کیک

کیک به میزان ۳۹۱.۳ میلیون توکن عرضه شده است که در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال رقم بسیار زیادی در نظر گرفته می‌شود. این موضوع می‌تواند آینده این ارز را تحت تاثیر قرار دهد زیرا هرچه عرضه بیشتر باشد، ارز ارزش کمتری خواهد داشت. این امر باعث شد تا در جولای ۲۰۲۲، صرافی پنکیک سواپ طرحی برای کاهش ۳۰۰ میلیونی عرضه توکن کیک خود ارائه کند.

به این ترتیب، با کاهش عرضه کیک در بازار ارزش توکن افزایش می‌یابد. تاکنون، حدود ۱۰۰ میلیون توکن کیک سوزانده شده است و انتظار می‌رود که این روند تا رسیدن به هدف یعنی ۳۰۰ میلیون توکن ادامه داشته باشد. بدین ترتیب، پس از سوزاندن ۳۰۰ میلیون توکن، تعداد کل توکن CAKE به ۴۵۰ میلیون واحد خواهد رسید که می‌تواند تاثیر مثبتی در آینده ارز کیک داشته باشد.

2) افزایش کاربردهای کیک در پلتفرم

توکن کیک یک ارز دیجیتال کاربردی در پلتفرم است و کاربران می‌توانند وظایف مختلفی را به کمک آن انجام دهند. علاوه بر این کاربردها، صرافی پنکیک سواپ به طور مداوم در حال توسعه و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به پلتفرم خود است. هر کدام از این کاربردها می‌توانند با افزایش کاربران و حجم معاملات، ارزش کیک را افزایش دهند.

برای مثال، Position Manager یکی از جدیدترین قابلیت‌های صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ است که به کاربران امکان می‌دهد تا به طور موثرتری موقعیت‌های معاملاتی خود را مدیریت کنند. به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند با سایر پلتفرم‌های همکار پنکیک سواپ معامله انجام دهند و سود بیشتری را به‌دست آورند. افزودن این قابلیت به پلتفرم به اندازه‌ای موفقیت‌‌آمیز بود که تنها دو هفته پس از راه‌اندازی آن کیک بیش از ۱۰۰  درصد در بازار ارزهای دیجیتال رشد کرد.

3) افزایش حجم معاملات در صرافی های غیرمتمرکز

مشکلاتی مانند محدودیت‌های احراز هویت (KYC) و قوانین ضدپولشویی (AML)،= که صرافی‌های متمرکز مانند بایننس (Binance) و کوکوین (Kucoin) با آن‌ها روبرو هستند، می‌تواند به نفع DEX ها و به طور خاص صرافی پنکیک سواپ باشد. در واقع، عواملی مانند احراز هویت اجباری، محدودیت‌های صرافی‌ها برای ایجاد حساب و معامله و … باعث شده تا در سال‌های اخیر اکثر افراد صرافی‌ غیرمتمرکز را به متمرکزها ترجیح دهند. به همین دلیل حجم معاملات در صرافی‌های DEX و از همه بیشتر در صرافی پنکیک سواپ رشد قابل توجهی را تجربه کرده است که می‌تواند اثر مثبتی در آینده ارز کیک داشته باشد.

بررسی تکنیکالی رمزارز پنکیک سواپ

تحلیل تکنیکال رمزارز پنکیک سواپ روشی است که به ما کمک می‌کند تا رفتار آینده این ارز را با استفاده از داده‌های تاریخی و حجم معاملات پیش‌بینی کنیم. در واقع، رفتار گذشته هر ارز الگوهای قیمتی را تشکیل می‌دهد که ممکن است در آینده نیز تکرار شود. در حال حاضر ارز دیجیتال کیک جزو 100 ارز برتر در کل اکوسیستم کریپتو با ارزش بازار بیش از 1000 میلیارد دلار است.

بررسی تکنیکالی رمزارز پنکیک سواپ

پس از راه‌اندازی آپدیت جدید پلتفرم، رمزارز CAKE افزایش قیمتی را ثبت کرده و در حال حاضر در یک روند صعودی بلند مدت قرار گرفته است. تنها در طول ماه گذشته، قیمت ارز پنکیک سواپ یسش از 50 درصد افزایش یافته است.

در تحلیل شاخص قدرت نسبی (RSI) مشهود است که روند قیمتی اکنون بالاتر از میانگین متحرک 50  و 100 روزه بوده و به طور پیوسته در حال افزایش است. این نشان می‌دهد که بازار روند صعودی را پیش گرفته و احتمالا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. در نتیجه، ممکن است یک افزایش قیمت بالقوه در کیک وجود داشته باشد که منجر به افزایش قیمت کیک از سطح مقاومت 5 دلاری خود شود. کیک همچنین به تازگی موفق شده مووینگ اورج ۹۹ هفته‌ای خود را بشکند و در صورتی که بتواند MA ۲۵ ماهه ماهه خود نیز از مقابل بردارد می‌تواند رشد بسیار خوبی را تجربه کند. اما باید این موضوع را در نظر گرفت که با توجه به شاخص RSI رخ دادن یک روند نزولی نیز دور از انتظار نیست.

تاریخچه قیمتی ارز دیجیتال CAKE

ارز دیجیتال پنکیک سواپ، به طور رسمی در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ با قیمت ۱.۳۷ دلار وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و در چند ماه ابتدایی در محدوده این قیمت نوسان می‌کرد. اما همزمان با رشد بازار ارزهای دیجیتال، کیک نیز در ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود یعنی ۴۴.۱۸ دلار رسید و یک سقف تاریخی جدید را برای خود ثبت کرد. کیک پس از این رشد روندی کاهشی را پیش گرفت و در تابستان این سال به ۱۰.۸۷ دلار سقوط کرد و دوباره به ۲۶.۵۹ دلار برگشت.

تاریخچه قیمتی ارز دیجیتال CAKE

در ادامه سال ۲۰۲۱ کیک روندی نزولی را در پیش گرفت و سپس در سال بعد همزمان با اخباری مبنی بر شکست خوردن پروژه LUNA و سایر لغو برداشت از پلتفرم‌های وام‌دهی به ۲.۵۱ سقوط کرد. در ادامه سال ۲۰۲۲ کیک موفق شد سقف پیش روی خود را بشکند به ۵ دلار برسد. اما پس از انتشار خبر هک صرافی پنکیک سواپ بار دیگر سقوط کرد و با از دست دادن بیش از ۷۰ درصد از ارزش خود سال را با ۳.۱۸ دلار به پایان رساند.

عملکرد قیمتی ارز دیجیتال کیک در سال 2023

پس از هک شدن صرافی pancakeswap در سال ۲۰۲۲، بسیاری از کاربران این پلتفرم اعتماد خود را به آن از دست دادند. اما با راهکارهای امنیتی و اطمینانی که تیم‌توسعه‌دهنده پنکیک ارائه داد، از اوایل سال ۲۰۲۳ اوضاع ارز دیجیتال پنکیک سواپ کمی بهتر شد. به طوری که در ۹ فوریه به ۴.۷۲ دلار رسید و سپس قیمت آن به زیر ۴ دلار بازگشت. در آن زمان از کل عرضه ۳۷۰.۱ میلیونی کیک کمی بیش از ۱۸۹ میلیون در بازار گردش داشت. این موضوع باعث شد تا پنکیک سواپ به ارزش بازاری در حدود ۷۵۰ میلیون دلار برسد که آن را به شصت و نهمین رمزارز بزرگ با این اندازه گیری تبدیل کرد.

نظر مهم ترین تحلیلگران در مورد آینده CAKE

پروژه پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز و منحصربه‌فرد است که کنترل کامل توکن‌ها و کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به کمک این ویژگی حتی اگر مشکلی برای صرافی به وجود بیاید باز هم دارایی کاربران امن می‌ماند و خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. به علاوه، کیک را می‌توانیم یک پلتفرم نوآور بدانیم که با فراهم آوردن یک بستر همه‌جانبه به کاربران خود امکان استفاده از امکانات مختلف مانند ییلد فارمینگ، شرط‌بندی، لاتاری، معاملات NFT و … را می‌دهد تا بتوانند همزمان با ترید سرگرم شوند.

همه این امکانات باعث شده تا یک پروژه با نماد کارتونی که روزی کسی آن را جدی نمی‌گرفت به جایگاهی برسد که اکثر تحلیل‌گران بازار کریپتو جذب آن شوند و نظرات مثبتی را درباره آینده ارز کیک داشته باشند. در ادامه نظر تحلیلگران ارزهای دیجیتال را درباره آینده پنکیک سواپ می‌خوانیم.

  • سایت Coin Pedia

سایت تحلیلی Coin Pedia پروژه PancakeSwap را یک صرافی قابل اعتماد و جالب برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌داند. تحلیلگران این سایت معتقدند این که صرافی پنکیک توسط CertiK ممیزی شده یک نکته مثبت است که می‌تواند کمک کند سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر بیشتری معامله کنند. طبق تحلیل این سایت، اگر کیک بتواند یکپارچگی کامل پلتفرم مبتنی بر NFT با دنیای واقعی کسب و کار را فراهم کند، استفاده از NFT برای شرکت ها آسان‌تر خواهد شد. همچنین ارز کیک می‌تواند تا سه سال آینده، PancakeSwap به حداکثر ۶.۹۹ دلار برسد.

  • بیل گیتس

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، در اکتبر 2021 در مصاحبه‌ای با CNBC گفت ارز دیجیتال CAKE را می‌توان به عنوان یک فناوری جالب در نظر گرفت. گیتس در این مصاحبه خاطر نشان کرد که او طرفدار دنیای nft و توکن‌های غیرقابل تعویض نیست اما به نظر می‌رسد از پروژه‌هایی مانند پنکیک می‌توان سود خوبی را به دست آورد.

  • WalletInvestor

والت اینوستور یکی از مشهورترین سایت‌های تحلیل ارزهای دیجیتال است که پیش‌بینی می‌کند کیک در سال ۵ سال آینده به رشد خود ادامه می‌دهد. البته این وب‌سایت انتظار رشد انفجاری از کیک ندارد اما در تحلیل‌های تکنیکال خود به روند صعودی آن اشاره می‌کند.

  • سایت Changelly

چنجلی پیش‌بینی می‌کند کیک تا سال آینده به روند رشد خود ادامه می‌دهد و می‌تواند به متوسط قیمت ۶.۳۴ برسد. این سایت تحلیلی همچنین می‌گوید با ادامه روند صعودی بلند مدت، کیک می‌تواند تا سال۲۰۳۰ بار دیگر سقف ۴۴ دلار را پس بگیرد.

  • سایت PricePrediction

سایت‌ PricePrediction اما نگاه مثبت‌تری به این ارز دارد و پیش‌بینی می‌کند کیک تا سال ۲۰۳۰ به ۷۳.۵۴ دلار برسد.

پیش بینی قیمت کیک تا سال 2030

دنیای پلتفرم‌های غیرمتمرکز خیلی زودتر از آنچه تحلیل‌گران تصور می‌کردند در حال رشد و پذیرش است. به نوعی که اکنون بسیاری از افراد برای انجام تراکنش‌های خود صرافی‌های DEX و به‌خصوص پنکیک سواپ را انتخاب می‌کنند و اینگونه حجم معاملات این صرافی‌ها نیز بیشتر می‌شود. این صرافی همچنین مزایای مختلفی مانند کارمزدهای ارزان، تراکنش سریع و امنیت را به کاربران ارائه می‌دهد که می‌توانند نوید یک جایگاه محکم در بازار را برای کیک بدهند. به غیر از افزایش کاربران و پذیرش صرافی پنکیک سواپ، این صرافی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ قدم به دنیای NFT‌ها بگذارد و کار افراد را برای معاملات این دارایی‌ها راحت‌تر کند.

پیش بینی قیمت کیک تا سال 2030

پیش بینی قیمت ارز پنکیک سواپ cake تا پایان 2024

تحلیلگران معتقدند اگر توسعه دهندگان پروژه از ابتکارات جامعه‌سازی استفاده کنند و از همکاری‌ها و پذیرش‌های بیشتر استقبال کنند، قیمت کیک تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌تواند به حداکثر ۶.۹۹ دلار افزایش یابد.

پیش بینی قیمت ارز پنکیک سواپ cake تا پایان 2025

در صورتیکه پنکیک سواپ طیق اعلانات خود بتواند یکپارچگی کامل پلتفرم مبتنی بر NFT با دنیای واقعی کسب و کار را فراهم کند، استفاده از NFT برای شرکت‌ها آسان‌تر خواهد شد. به این ترتیب تا سال ۲۰۲۵، ارز کیک ممکن است به حداکثر ۷.۱۲ دلار برسد.

پیش بینی قیمت ارز پنکیک سواپ cake تا پایان 2026

به گفته تحلیلگران، قیمت ارز کیک برای سال ۲۰۲۶ می‌تواند بین ۶.۶۳ تا ۸.۴۶ دلار باشد و میانگین قیمت کیک می‌تواند حدود ۷.۵۴ دلار باشد.

پیش بینی قیمت ارز پنکیک سواپ تا پایان 2027

پیش بینی ارز CAKE برای سال ۲۰۲۷ می‌تواند بین ۷.۶۶ تا ۹.۳۹ دلار باشد و میانگین قیمت آن می‌تواند حدود ۸.۵۲ دلار باشد.

پیش بینی قیمت ارز پنکیک سواپ cake تا پایان 2028

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد قیمت ارز کیک در سال ۲۰۲۸ می‌تواند بین ۸.۸۹ تا ۱۰.۹۴ دلار باشد و میانگین قیمت کیک می‌تواند حدود ۹.۹۱ دلار باشد.

پیش بینی قیمت ارز پنکیک سواپ cake تا پایان 2029

به گفته تحلیلگران، پیش بینی‌های کیک برای سال ۲۰۲۹ نشان می‌دهد قیمت آن می‌تواند بین ۱۰.۰۲ تا ۱۳.۸۹ دلار باشد و میانگین قیمت نیز می‌تواند حدود ۱۱.۹۵ دلار باشد.

پیش بینی قیمت ارز پنکیک سواپ cake تا پایان 2030

قیمت کیک برای سال ۲۰۳۰ می‌تواند بین ۱۲.۵۸ دلار تا ۱۶.۰۱ دلار با قیمت میانگین حدود ۱۴.۲۹ دلار باشد.

مهم‌ترین رقبای ارز کیک کدام‌اند؟

صرافی پنکیک سواپ اگرچه جزو محبوب‌ترین پروژه‌های دنیای پلتفرم‌های غیرمتمرکز به‌شمار می‌رود و توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند، اما رقیبان قدری دارد که می‌توانند کار را در ادامه برای آن سخت کنند. در دنیای ارزهای دیجیتال، اگر پروژه‌ها نتوانند به روز باشند و امکانات سطح بالایی ارائه دهند، سایر پلتفرم‌ها می‌توانند به سادگی جای آن‌ها را بگیرند.

برای مثال، صرافی یونی سواپ UniSwap یکی از دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز است که تنها از معاملات توکن‌های اتریوم پشتیبانی می‌کند. این صرافی در نوامبر ۲۰۱۸ یعنی دو سال زودتر از کیک راه‌اندازی شد. اما به دلیل محدودیت‌ها و هزینه بالای کارمزدی که داشت، با ظهور صرافی پنکیک سواپ جای خود را به این صرافی که خدمات بهتر و کارمزدهای ارزان‌تری ارائه می‌کرد داد. یونی سواپ هنوز هم جدی‌ترین رقیب برای پنکیک به شمار می‌رود و همچنان قصد دارد تا به جایگاه خود بازگردد.

اما علاوه بر صرافی‌های غیرمتمرکز، صرافی‌های متمرکزی مانند CoinBase نیز جزو رقبای پنکیک سواپ هستند. با محبوبیت گرفتن صرافی‌های DEX کوین بیس نیز در حال راه‌اندازی نسخه غیرمتمرکز خود است. به جز این، صرافی‌های متمرکزی مانند کوین بیس اگرچه کارمزد بالاتری از پنکیک سواپ دریافت می‌کنند اما به دلیل طیف گسترده‌تری از امکانات که ارائه می‌دهند می‌توانند انتخاب عاقلانه‌تری از پنکیک سواپ باشند.

ارز کیک، توکن کاربردی پر پتانسیل

صرافی پنکیک سواپ محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز است که بیشترین حجم معاملات و کاربر را در میان صرافی‌های DEX دارد. با توجه به رشد اخیر این پلتفرم، ارز دیجیتال آن یعنی CAKE نیز توانسته رشد خوبی را تجربه کند. تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند آینده ارز کیک می‌تواند با توجه به عوامل فاندامنتال و تکنیکال امیدوارکننده باشد. اما باز هم باید به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای ارزهای دیجیتال هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی دقیق نیست. لازم به ذکر است که این مقاله صرفا جنبه آموزشی داشته و شما باید با استراتژی شخصی خود به معامله بپردازید.

سوالات متداول
Request for Quote

ارز دیجیتال پنکیک سواپ یک ارز کاربردی در صرافی پنکیک است و کاربردهای زیادی دارد. این ارز همچنین در نگاه بلند مدت به عنوان یک توکن پرپتانسیل در نظر گرفته می‌شود.

آینده ارز کیک، پیش بینی قیمت کیک Cake تا سال 2030
اگرچه بیت کوین و ارزهای دیجیتال با هدف تمرکززدایی به بازار آمدند، اما این سیستم‌های مالی غیرمتمرکز و DeFi بودند که به این رویا تحقق بخشیدند. در میان این پروژه‌ها،...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
گذشته نشان داده است که کسب سود چشم‌گیر در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال نیازمند صبر و زمان است، چرا که سرمایه‌گذاری همیشه یک ماراتن بوده تا دوی...
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
یقینا آینده کاردانو بستگی به پتانسیل‌های این پروژه نسبت به رقبای آن دارد؛ ارز دیجیتال کاردانو به عنوان یک پروژه با قابلیت‌های قابل توجه و فراتر از نقش آن در...
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
آینده ارزهای دیجیتال
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
شیبا اینو دومین ارز دیجیتال بازار میم‌کوین‌ها از نظر ارزش بازار است که جامعه طرف‌دار مختص به خود را دارد. این رمزارز نیز به تقلید از برترین میم‌کوین بازار رمزارزها...