آینده ارزهای دیجیتال

پیش بینی قیمت تتر به تومان؛ با تحلیل USDT قیمت دلار را برآورد کنید!

پیش بینی قیمت تتر به تومان؛ با تحلیل USDT قیمت دلار را برآورد کنید!

تتر یک استیبل کوین پگ شده به دلار آمریکا است؛ به این معنی که ارزش هر واحد از آن همواره باید برابر با یک دلار باشد. به عبارت دیگر، برخلاف دیگر رمزارزها نظیر بیت‌ کوین و اتریوم که اغلب به دنبال برآورد و تحلیل ارزش دلاری آن‌ها در آینده هستیم، پیش بینی قیمت تتر در ایران مفهومی متفاوتی دارد؛ تتر همانند بیت کوین و اتریوم نوسان قیمت ندارد و پیش بینی آینده آن از نظر برخی عوامل کلان و بنیادی صورت می‌گیرد؛ عواملی که می‌توانند روی قیمت تتر تأثیر بگذارند و تا حدی پایداری این استیبل کوین را مختل کنند. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

عوامل تاثیرگذار بر آینده قیمت تتر

تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌ کوین موجود در بازار رمزارزها است که نقشی اساسی در حفظ ارزش سرمایه معامله‌گران در زمان رکود و نوسانات شدید بازار رمزارزها دارد. این ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار سومین رمزارز برتر در صنعت ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. با توجه به این که تتر در گذشته با چندین مشکل حقوقی روبه‌رو شد پیش ‌بینی تتر و آینده آن همواره دغدغه افراد زیادی بوده است.

با توجه به ماهیت تتر و پشتوانه آن، تمام تلاش تیم سازنده و توسعه‌دهنده این ارز دیجیتال حفظ ثبات قیمتی آن با دلار آمریکاست. پایداری تتر به این صورت حفظ می‌شود که بنیاد تتر ادعا می‌کند، به ازای هر توکن USDT که ایجاد و عرضه می‌شود، به میزان یک دلار آمریکا از دارایی‌های پشتوانه‌ی این استیبل کوین، در یک منبع خاص قفل می‌شود. این موضوع در تئوری صحیح به نظر می‌رسد و باعث می‌شود که هر تتر با یک دلار ارزش برابری داشته باشد، اما در عمل می‌تواند به دلیل برخی دلایل از جمله موارد زیر ممکن نباشد:

۱. آینده دلار آمریکا

از آنجایی که پشتوانه ارز تتر دلار آمریکا است، وضعیت دلار تأثیر مستقیمی بر قیمت تتر در آینده دارد. از طرفی نیز با توجه به این که وضعیت USD وابسته به قدرت اقتصادی، سیاسی، نظامی آمریکا و پذیرش جهانی آن به عنوان یک ارز برای انجام مبادلات بین‌المللی است. می‌توان گفت که آینده دلار وابسته به برخی تغییرات اقتصادی جهانی است که در آینده تتر و پایداری آن با دلار تأثیرگذار خواهد بود.

۲. وضعیت رقبا

اگرچه امروز تتر برترین جایگاه را در بین تمام استیبل‌کوین‌ها دارد، اما رقبای قدرتمندی نظیر دای (DAI)، یو اس دی کوین (USDC) و پکس گلد (PAXG) برای آن وجود دارند که می‌توانند جایگاه آن را تصاحب کنند. به عنوان مثال، پکس گلد مجهز به پشتوانه طلا است و سایر رقبا با سبدی از چند ارز فیات پشتیبانی می‌شوند که این امر می‌تواند در میزان محبوبیت تتر و آینده آن تأثیر داشته باشد. به ویژه، زمانی که این استیبل‌کوین‌ها خدمات بیشتری از جمله حفاظت از حریم خصوصی، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و امنیت ارائه ‌دهند و از این طریق گوی رقابتی را از تتر بربایند.

عوامل تاثیرگذار بر آینده قیمت تتر

۳. اخبار فاندامنتال

به طور کلی برخی از اخبار بنیادی که روی صنعت بلاکچین و ارزهای دیجیتال تأثیر گذاراند، می‌توانند روی تتر نیز مؤثر باشند. به عنوان مثال، با توجه به جایگاه USDT در بازار، در صورت انتشار اخبار ارز دیجیتال پیرامون شرکت توسعه‌دهنده تتر این احتمال وجود دارد که اغلب رمزارزهای موجود در بازار دچار نوسانات شدید شوند. همچنین خود تتر تا حدی نوسان قیمت پیدا کند و اعتماد به آینده آن تحت‌تأثیر قرار گیرد.    

۴. عرضه و تقاضای ناشی از وضعیت نوسانات بازار

معمولاً زمان‌هایی که بازار رمزارزها ریزش می‌کند، افراد تمایل دارند سرمایه خود را تبدیل به تتر کنند. این افزایش تقاضا می‌تواند تأثیر ناچیزی روی قیمت تتر نسبت به دلار داشته باشد؛ از این رو ارزش تتر اندکی (چند سنت) افزایش قیمت خواهد یافت و برعکس.

۵. قانون‌گذاری‌ها

تتر یک ارز دیجیتال متمرکز است که برای کلیه اقدامات خود باید به مراجع قانونی پاسخگو باشد. در صورتی که قوانین مرتبط با استیل کوین‌ها سخت‌گیرانه‌تر شود، استقبال از USDT کاهش خواهد یافت. البته در صورتی که این رمزارز در مورد منابع پشتوانه خود با شفافیت بیشتری عمل کند، سرمایه‌گذاران بیشتری به آن اعتماد خواهند کرد.

۶. ایجاد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

بانک مرکزی اکثر کشورها در حال راه‌اندازی ارزهای دیجیتال CBDC خود هستند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، برخی کارشناسان پیش بینی می‌کنند که تتر استیبل کوین پیشتاز بازار نخواهد ماند و تأثیر تتر در بازار کم خواهد شد.

۷. دامیننس تتر

دامیننس تتر (USDT.D) نشان‌دهنده میزان تسلط تتر به بازار کریپتوکارنسی است. زمانی که دامیننس تتر افزایش یابد به منزله فروش ارزها توسط کاربران و تبدیل آن به تتر است. در چنین شرایطی میزان تقاضا برای خرید تتر افزایش پیدا کرده و به مراتب قیمت تتر نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما اگر دامیننس تتر روند کاهش به خود بگیرد نشان‌دهنده فروش تتر توسط کاربران و تبدیل آن به ارزهای مختلف است. در چنین شرایطی به دلیل کاهش تقاضا برای تتر می‌توان کاهش قیمت تتر را متصور بود.

پیش بینی قیمت تتر در ایران

اگرچه قیمت تتر در سطح جهانی همواره معادل یک دلار تعیین می‌شود، اگر با یک نگاه ذره‌بینی معادل تومانی دلار و تتر را در ایران بررسی کنیم، متوجه تفاوتی تقریباً ۱ الی 3 درصدی می‌شویم؛ زیرا در ایران بنا به دلایلی مانند کارمزد صرافی‌ها، عرضه و تقاضا و… قیمت تتر گاهی کمی بیشتر از یک دلار محاسبه می‌شود. طوری که در برخی روزهای پرنوسان بازار قیمت تتر از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان نسبت به دلار اختلاف پیدا می‌کند.

برای پیش ‌بینی قیمت تتر در ایران، در گام اول باید قیمت دلار و آینده آن را مورد بررسی قرار دهیم. سپس دلایلی که روی اختلاف قیمت دلار و تتر تأثیر دارند را در نظر بگیریم. در صورتی که قیمت دلار در ایران به رشد خود ادامه دهد تتر نیز با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد. بالعکس، هر زمان که قیمت دلار در ایران کاهش یابد، تتر نیز ارزان می‌شود؛ بنابراین برای پیش‌ بینی تتر در ایران باید عوامل مختلفی که بر قیمت دلار تأثیر دارند، مانند اخبار سیاسی، اقتصادی و… را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوان قیمت تتر را نیز بهتر پیش‌بینی کرد.

پیش بینی قیمت تتر به تومان در ایران

ریسک های خرید تتر

تتر یک استیبل کوین است و با توجه به ساختاری که دارد سرمایه‌گذاری روی آن بسیار کم‌ریسک‌تر از سایر ارزهای دیجیتال است. اما در نهایت، تتر نیز یک رمزارز در نظر گرفته می‌شود و ریسک‌هایی مانند قانون‌گذاری، عدم‌پذیرش و غیره آن را تهدید می‌کنند. در ادامه به برخی از ریسک‌های خرید و نگهداری تتر اشاره می‌کنیم.

  • قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال هنوز یک بازار نوظهور هستند و به همین دلیل بسیاری از کشورها آن را به رسمیت نمی‌شناسند. این یعنی در صورتی که کشوری قانونی مبنی بر ممنوعیت استفاده از تتر اعمال کند و یا ارزهای دیجیتال در سطح جهانی با مشکلات قانونی روبه‌رو شوند، ارزش تتر نیز احتمال سقوط دارد.

  • مشکلات بلاکچین

تراکنش تمامی ارزهای دیجیتال از جمله تتر در بلاکچین انجام می‌شود. در واقع بدون بلاکچین ارزهای دیجیتال نیز تقریباً بی‌فایده می‌شوند. در صورتی که شبکه‌های‌ تتر که چند نوع مختلف دارند، با مشکلی جدی مواجه شوند، محتمل است که ارزش تتر و سایر رمزارزها نیز به شدت کاهش یابد. 

  • خرید تتر از صرافی‌های نا امن

خریدوفروش و سرمایه‌گذاری در صرافی‌های نا امن می‌تواند به از دست رفتن سرمایه شما منجر شود؛ این امر می‌تواند به دلایل متعددی از جمله کلاهبرداری کارکنان و تیم بنیان‌گذار صرافی، هک شدن صرافی توسط عوامل خارجی و… اتفاق بیفتد. از این رو اگر قصد خرید تتر را دارید توصیه می‌کنیم برای این کار از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت با بیش از یک دهه سابقه درخشان در بازارهای بین‌المللی استفاده نمایید. ایرانیکارت علاوه بر امنیت بالای خرید، کارمزد بسیار کمی نیز دارد.

  • هک یا دزدیده شدن توکن‌های USDT

ارزهای دیجیتال و تتر به دلیل این که اغلب در فضای اینترنت نگهداری می‌شوند، همواره در خطر هک و کلاهبرداری‌های اینترنتی هستند؛ بنابراین پس از خرید تتر آن را در کیف پول‌های امن نگهداری کنید و در حفظ کلیدهای خصوصی و رمز ولت‌های خود نهایت دقت را داشته باشید.

  • بلوکه شدن دارایی افراد ایرانی

با توجه به تحریم ایران و ماهیت متمرکز USDT، در صورت اعمال قوانین سخت‌گیرانه توسط مراجع قانونی جهانی و فاش شدن آی‌پی کاربرانی که در ایران هستند و USDT نگهداری می‌کنند، این احتمال وجود دارد که دارایی‎‌های آن‌ها بلوکه شود.

  • نابودی شرکت تتر

به دلیل چالش‌های حقوقی که در گذشته برای شرکت توسعه‌دهنده تتر وجود داشته است و این که تتر توسط اقتصاددان‌های بزرگی نقد شده است، در صورت ایجاد مشکل جدی برای شرکت توسعه‌دهنده تتر نه تنها سرمایه کاربران تتر از دست خواهد رفت، بلکه کل بازار کریپتوکارنسی دچار بحران خواهد شد.

پیش بینی قیمت تتر در سال ‌۱۴۰۳   

با توجه به استیبل‌کوین بودن تتر، نوسان قیمتی زیادی برای آن در سال 1403 نمی‌توان متصور شد؛ بنابراین قیمت این استیبل کوین در سال جاری نیز معادل یک دلار باقی می‌ماند، با این حال قیمت تتر در ایران در سال آینده را قیمت دلار تعیین می‌کند. در واقع اطلاع از قیمت دلار برای کاربران ایرانی بسیار حائز اهمیت است، چرا که نوسانات قابل‌توجهی دارد و پیش بینی آن باعث می‌شود که تصمیمات سرمایه‌گذاری آگاهانه‌تری داشته باشیم. همچنین استفاده از تحلیل تکنیکال تتر نیز می‌تواند در پیش بینی قیمت تتر تأثیرگذار باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت تتر به تومان

در صورتی که سال 1403 قیمت دلار در ایران افزایش یابد، ارزش تتر نیز در ایران بیشتر می‌شود. اما به طور کلی تعیین قیمت دقیق تتر برای سال آینده دشوار است و به عوامل مختلفی مانند روابط جهانی ایران و اقتصاد بستگی دارد.

تحلیل قیمت تتر در بازه بلند مدت و میان مدت

با وجود این شرایط، وضعیت تکنیکالی نمودار تتر به تومان را می‌توان این‌گونه تجزیه و تحلیل کرد: اگر به تاریخچه‌‌ای چند ساله از نمودار تتر به تومان (تصویر بالا) مراجعه کنیم، واضح است که قیمت تتر در یک کانال صعودی جمع‌شونده در حرکت است؛ این کانال معتبر تلقی می‌شود، زیرا نمودار تتر به تومان در حداقل سه قله به سقف کانال و در حداقل دو دره به کف کانال برخورد کرده است. همچنین در هیچ برهه‌ای از سال ۲۰۱۹ به بعد تقریباً از کانال خارج نشده و به سقف و کف کانال واکنش‌های قابل‌توجهی نشان داده است؛ بنابراین احتمال اینکه در ادامه نیز به دو ضلع این کانال واکنش نشان دهد، بسیار زیاد است. به طور کلی، طبق این تحلیل، برآورد می‌شود که ارزش تتر پس از برخورد به کف کانال در محدوده 53 هزار تومان، مجدد روند صعودی به خود بگیرد و در بلندمدت تا سقف کانال یعنی محدوده 100 هزار تومان رشد کند.

در سناریویی با بررسی جزئیات بیشتر، می‌توان وضعیت تکنیکالی تتر را به این صورت تحلیل کرد: نمودار تتر به تومان در طول چند سال گذشته، هر وقت که یک سقف قیمتی جدیدی ساخته است، تقریباً یک سال بعد در اصلاح قیمت به سر برده است و از سال دوم به بعد یک روند صعودی جدید شروع کرده است؛ طوری که پس از گذشت تقریباً یک سال از شروع صعود مجدد، سقف قیمتی جدید‌تری ساخته است. به عبارت ساده‌تر، فاصله بین هر سقف قیمتی در نمودار تتر تا سقف قیمتی بعدی آن، تقریباً ۲ سال است.

با این فرضیات حال اگر آخرین سقف قیمتی تتر که بالای محدوده 73 هزار تومان واقع شده را در نظر بگیریم؛ پس از رسیدن به این محدوده نمودار تتر اصلاح قیمت در پیش گرفته و تا سطح فعلی 57 هزار تومان (در زمان نوشتن این متن) کاهش یافته است؛ بنابراین تصور می‌شود که روند اصلاحی جدیدی که تتر در پیش گرفته تقریبا چندماه آینده دوام داشته باشد و قیمت تتر در این اصلاح تا محدوده 53 هزار تومان ریزش کند. پس از مدتی رنج زدن در کف کانال (سطح 52 الی 55 هزار تومان)، انتظار می‌رود که روند صعودی جدیدی در نمودار قیمت تتر به تومان شروع شود و پس از گذشت تقریبا یک سال، قیمت تتر سقف قیمتی جدید در بالای 73 هزار تومان ایجاد کند؛ روندی که می‌تواند در محدوده بالای 90 هزار تومان سقف جدیدی برای نمودار نمودار تتر به تومان بسازد.  

آینده تتر

از آنجایی که هیچ قطعیتی در بازارهای مالی وجود ندارد، نمی‌توان به طور 100 درصد آینده تتر را پیش بینی کرد. این رمزارز در زمان فعالیت خود توانسته است نسبت به رقبا بسیار موفق‌تر عمل کند و به عنوان برترین استیبل‌کوین موجود در بازار رمزارزها شناخته شود. اما به طور کلی، مواردی مانند عدم شفافیت تتر در مورد ذخایر دلاری می‌تواند کاربران را کمی درباره آینده تتر نگران کند.

تتر چندین بار به دلیل این موضوع در دادگاه‌های آمریکا مورد بازخواست قرار گرفته است. در صورتی که نتواند مقامات قضایی را قانع کند، ممکن است با مشکل جدی روبه‌رو شود. در صورتی که تتر بتواند این مشکل را حل کند، با احتمال زیاد چشم‌انداز خوبی در انتظار آینده تتر است.

تأثیر دعوی حقوقی در آینده تتر

از ابتدای فعالیت این ارز دیجیتال تاکنون سؤالاتی پیرامون پشتوانه تتر و شفافیت مالی آن مطرح بوده است؛ این موضوع در آوریل 2019 با ادعای دادستانی کل نیویورک شدت گرفت. به گفته این مرجع شرکت iFinex (شرکت مادر Tether) متهم به برداشت غیرقانونی ۸۵۰ میلیون دلار از ذخایر این رمزارز به منظور جبران خسارت صرافی بیت‌فینکس بود. به دنبال این اتفاق وکلای iFinex اعلام کردند که تنها 74 درصد از توکن‌های USDT پشتوانه دلاری دارند. مطرح شدن این خبر در آن زمان نه تنها باعث خروج سرمایه 90 میلیون دلاری کاربران صرافی بیت‌فینکس شد، بلکه سبب زیر سوال رفتن تتر و خدشه‌دار شدن آینده آن شد.

تتر برای سرمایه گذاری خوب است؟      

با توجه به کاربرد و حوزه فعالیت تتر، این رمزارز در بازار جهانی بیشتر نقش حفظ سرمایه را برای معامله‌گران در زمان‌ نوسانات شدید بازار ایفا می‌کند؛ بنابراین از نظر سرمایه‌گذاری نمی‌توان گفت که تتر همانند بیت کوین و اتریوم، به‌منظور رشد چشمگیر سرمایه از طریق افزایش قیمت آن‌ کاربرد دارد. البته این موضوع در ایران متفاوت است. برای مثال زمانی که شخصی کسی در ایران سرمایه و نقدینگی خود را به رمزارز تتر تبدیل می‌کند، به این معنی است که هدف آن حفظ ارزش دلاری سرمایه خود است و این موضوع باعث می‌شود که به صورت غیرمستقیم در دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کند.

سرمایه‌گذاری در تتر نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم در دلار، دارای برخی مزایا و معایب مختص به خود است؛ به عنوان مثال، خرید تتر بسیار راحت‌تر از خرید دلار است، هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند اقدام به خرید تتر کند. در حالی که برای خرید دلار باید به بانک‌ها یا صرافی‌های ارزی مراجعه کرد.

از معایب سرمایه گذاری در تتر نسبت به دلار نیز می‌توان به میزان امنیت آن اشاره کرد؛ در واقع زمانی که از بانک دلار خریداری می‌کنید، احتمال تقلب در معامله شما بسیار کم است، اما خرید تتر ممکن از یک پلتفرم کلاهبرداری صورت بگیرد که هیچ مجوزی برای این کار ندارد.

تاریخچه نوسانات قیمتی تتر

نگاهی به تاریخچه نوسانات تتر    

از سال 2014 که برای اولین بار ارز دیجیتال تتر به بازار عرضه شده است، برای مدت زمان کوتاهی قیمت آن ناپایداری تقریبی خود را از دست داده است؛ حداقل قیمت 0.91 و حداکثر قیمت 1.21 دلار، مقادیری است که تتر تا به امروز به خود دیده است.

در ۲۵ آوریل 2017، با مطرح شدن یک انتقاد در توییتر مبنی بر این که «چرا این شرکت [نهاد تتر] اسناد حسابرسی خود را ارائه نمی‌کند؟» تتر برای مدت کوتاهی پایداری خود را از دست داد و قیمت این رمزارز به 0.91 دلار سقوط کرد. همچنین در 25 فوریه 2015 نیز تتر بالاترین سطح تاریخی خود را به ثبت رساند.

همچنین بررسی تاریخچه تتر نشان می‌دهد که نسبت به سایر رقبا، حجم خرید و فروش تتر از زمان راه‎‌اندازی آن در حال افزایش است؛ به ویژه، مقدار حجم معاملات این رمزارز در اواخر سال 2022 و ابتدای سال 2023 شدت گرفت. علت این موضوع شکایت شرکت بورس و اوراق بهادار  علیه شرکت پکسوس، صادرکننده استیبل‌کوین بایننس (BUSD) بود. به دنبال آن، مطرح شدن شکایت علیه دومین رقیب تتر یعنی یو اس دی کوین (USDC) و ریزش قیمت آن تا 88 سنت، باعث خروج پول از این رمزارز و ورود پول بیشتر به USDT شد. همین موارد باعث شده است که دامیننس تتر در بلندمدت افزایش یابد.

اگر نوسانات تومانی تتر را مورد بررسی قرار دهیم، قیمت این رمزارز در طی سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است.

قیمت تتر در اسفند سال 1393 برابر با 1٬942 تومان بود. با ورود به سال 1394 و شروع تحریم‌ها علیه ایران شاهد افزایش قیمت دلار و به تبع آن قیمت تتر بودیم. تا جایی که قیمت تتر در تاریخ 8 اسفند 1400 به اوج قیمتی خود تا آن زمان یعنی محدوده 58٬000 تومان رسید. سپس وارد یک فاز اصلاحی تقریبا دو ساله شد و تا محدوده 45٬000 تومان ریزش یافت.

تاریخچه‌ای از نمودار قیمت تتر به تومان

از اواخر 1402 تتر دوباره روند صعودی جدیدی شروع کرد؛ طوری که پس از گذشت تقریباً چهار ماه به اوج تاریخی قیمت خود در محدوده 74٬۰۰۰ هزار تومان رسید. در ۲۴ فروردین 1403 (هم‌زمان با اوج‌ گرفتن تنش‌های میان ایران و اسرائیل)، تتر در سطح قیمتی بالای 73 هزار تومان معامله ‌شد. سپس با فروکش کردن شدت تنش‌های یاد شده، تتر به تبعیت از قیمت دلار وارد یک روند ریزشی شد و تا سطح زیر 60 هزار تومان در زمان نوشتن این متن افت کرد.

با توجه به این تفاسیر و نگاهی به تاریخچه ارز دیجیتال تتر انتظار می‌رود که قیمت تتر در ایران همچنان افزایش پیدا کند. به ‌عبارت دیگر پیش بینی قیمت تتر با توجه به تاریخچه قیمتی آن کاملاً صعودی است. به همین خاطر از نظر اغلب کارشناسان، ممکن است تتر به محدوده‌های قیمتی بالاتر از 100 هزار تومان در دو سال آینده برسد.

افزایش محبوبیت تتر در ایران و سرمایه‌گذاری در آن

با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران و اهمیت تتر برای معامله‌گران ایرانی و همچنین به دلیل اینکه خریدوفروش و سرمایه‌گذاری در دلار فیزیکی ملزم به رعایت برخی موارد نظیر مراجعه به بانک و ارائه اطلاعات شخصی است، سرمایه‌گذاری در معادل رمزارزی دلار یعنی تتر (USDT) مورد توجه واقع شده است. به همین منظور در این مقاله از صرافی ایرانیکارت راهنمای جامعی از پیش بینی قیمت تومانی تتر در آینده ارائه شد. همچنین عوامل تأثیر‌گذار بر آینده این رمزارز را تجزیه و تحلیل کردیم.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

اگرچه در طول سابقه فعالیت تتر به این استیبل کوین انتقادهای شدیدی گرفته شده است، اما در چند سال گذشته بهتر از دیگر رقبا عمل کرده است و در بین معامله‌گران به عنوان امن‌ترین و بهترین استیل‌کوین بازار شناخته می‌شود. در نظر داشته باشید که در رابطه با موضوع امنیت رمزارزها، باید علاوه بر امنیت خود هر رمزارز، میزان امنیت و اعتبار پلتفرم یا صرافی که رمزارز مورد‌نظر خود را از آن تهیه یا در آن نگهداری می‌کنید را بررسی کنید.

دعوی حقوقی تتر که در آوریل 2019 رخ داد باعث کاهش اعتبار این رمزارز و خدشه دار شدن آینده آن شد. طوری که به دنبال آن اتفاق پشتوانه تتر و شفافیت مالی آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران و اهمیت سرمایه‌گذاری در آن برای معامله‌گران ایرانی و به دلیل اینکه خریدوفروش و سرمایه‌گذاری در دلار فیزیکی ملزم به رعایت برخی موارد نظیر مراجعه به بانک و ارائه اطلاعات شخصی است، سرمایه‌گذاری در معادل رمزارزی دلار یعنی تتر (USDT) مورد توجه واقع شده است.

علاوه بر ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک بازار ارزهای دیجیتال، ریسک خاصی که در رابطه با نگهداری تتر برای کاربران ایرانی وجود دارد، موضوع تحریم‌ها است؛ از آنجایی که ایران جزو کشورهای تحریمی از جانب آمریکا محسوب می‌شود، از طرفی نیز بنیاد تتر گفته که این پروژه تابع قوانین مبارزه با پولشویی و تحریم‌های بین‎‌المللی است، این احتمال وجود دارد که توکن‌های USDT مربوط به کاربران ایرانی از جانب شرکت تتر مسدود شود.

قیمت تتر در ایران به قیمت دلار بستگی دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ایران، نمی‌توان قیمت آن را به‌طور دقیق پیش بینی کرد، اما می‌توان برخی سناریو‌های تحلیلی ناشی از گذشته آن در نظر گرفت.

حباب قیمتی تتر به معنی اختلاف ارزش واقعی تتر با قیمت معامله شده آن در بازار است.

پیش بینی قیمت تتر به تومان؛ با تحلیل USDT قیمت دلار را برآورد کنید!
تتر یک استیبل کوین پگ شده به دلار آمریکا است؛ به این معنی که ارزش هر واحد از آن همواره باید برابر با یک دلار باشد. به عبارت دیگر، برخلاف...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. واقعا معلوم نیست چی به سر سرمایه گذارا میاد. من همین الان یه رپورتاژ تو اقتصاد ژورنال که مثلا یه سایت اختصاصی اقتصاده خوندم نوشته بود قیمت دلار اگه برجام احیا شه میاد زیر 50، اگه نه باید منتظر دلار 70 تومنی بود!

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله متاسفانه شرایط سیاسی کشور به صورت مستقیم در شرایط اقتصادی ایران دخیل است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت ETH تا پایان 2030
آینده ارزهای دیجیتال
آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت ETH تا پایان 2030
گذشته نشان داده است که کسب سود چشم‌گیر در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال نیازمند صبر و زمان است، چرا که سرمایه‌گذاری همیشه یک ماراتن بوده تا دوی...
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت ADA تا ۲۰۳۰
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت ADA تا ۲۰۳۰
اگرچه کاردانو به علمی‌ترین پروژه در دنیای ارزهای دیجیتال مشهور است؛ اما بدون شک آینده کاردانو بستگی به پتانسیل‌های این پروژه نسبت به رقبای آن دارد. ارز دیجیتال کاردانو به...
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت SHIB – بروزرسانی ۲۰۲۴
آینده ارزهای دیجیتال
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت SHIB – بروزرسانی ۲۰۲۴
شیبا اینو دومین رمزارز بازار میم‌کوین‌ها از نظر ارزش بازار است که جامعه طرف‌دار مختص به خود را دارد. این ارز دیجیتال نیز به تقلید از برترین میم‌کوین یعنی دوج‌کوین...