استخراج ارز دیجیتال

بهترین استخر استخراج بیت کوین برای ایرانیان ۲۰۲۴

بهترین استخر استخراج بیت کوین برای ایرانیان ۲۰۲۴

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، همواره بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین و موفق‌ترین ارز دیجیتال در بازار کریپتو شناخته شده و حالا با افزایش قیمت قابل توجهی که طی این سال‌ها داشته، غول کریپتوکارنسی‌هاست. اگر چه در سال‌های ابتدایی بیت کوین جدی گرفته نمی‌شد، اما رفته رفته اثبات کرد که رمزارزها آمده‌اند تا دنیا را تغییر دهند. از همان دوران بود که افراد به فکر سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از این ارز دیجیتال کاربردی افتادند و روش‌های درآمدزایی از بیت کوین بین افراد باب شد. یکی از این روش‌ها، «ماینینگ» یا «استخراج» است. شما تا چه اندازه از فرایند ماینینگ و چگونگی آن مطلعید؟ آیا چیزی از استخرها می‌دانید؟

» پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست

استخر استخراج بیت کوین چیست؟

اگر به فعالیت در بازار رمزارزها و کسب درآمد از این راه علاقمند باشید، مفهوم «ماینینگ» و «استخرهای استخراج» از آن دست تعاریف اولیه‌ای هستند که باید آن‌ها را بشناسید. حتماً این عبارت‌ها را به فراوانی در اخبارهای مختلف خواهید شنید.

استخر استخراج بیت کوین چیست؟

همه چیز به ماهیت ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین بر می‌گردد. بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است؛ یعنی توسط نهاد یا سازمان مشخصی نظارت نمی‌شود. به این ترتیب بیت کوین ماهیت مجازی دارد و مثل پول فیزیکی امکان تحویل دادن آن به فروشنده برای دریافت کالا وجود ندارد! حال برای آن که تراکنش‌های بیت کوین به درستی انجام شوند و دارندگان بیت کوین آن‌ها را در آن واحد به افراد متعدد نفروشند، باید فرایند تأیید تراکنش اتفاق بیفتد. 

در فرآیند استخراج بیت کوین، ضرب توکن جدید و اعتبارسنجی تراکنش انجام می‌شود. طی اعتبارسنجی تراکنش‌ها، بلوک‌های جدیدی به زنجیره اضافه شده و اطلاعات به صورت کاملاً دقیق در بلاک‌ها ثبت می‌شوند. کسانی که فرایند استخراج را انجام می‌دهند، «ماینر» نام دارند. حال جایگاه استخرها در این پازل کجاست؟

» پیشنهاد مطالعه: استخراج یا ماینینگ بیت کوین چیست و چگونه انجام می شود؟

همان طور که می‌دانید، ماینینگ فرایندی زمان‌بر و هزینه‌بر است که انرژی زیادی را صرف می‌کند. به همین خاطر ماینرهایی که از دستگاه‌های ضعیف‌تر استفاده می‌کنند یا به هر طریق مشکلاتی در فرایند استخراج دارند، ممکن است مدت‌ها زمان صرف تشکیل یک بلوک کنند. همین مسئله سبب شکل‌گیری یک همکاری میان ماینرها شد.

در واقع استخرهای استخراج قدرت پردازش چندین ماینر را ترکیب می‌کنند تا درنهایت بتوانند استخراج یک واحد بیت کوین را سریع‌تر انجام دهند. به عبارت ساده‌تر از طریق استخرهای استخراج، ماینرها راحت‌تر می‌توانند عملیات پردازش را انجام داده و استخراج بیت کوین را پیش ببرند.

نخستین استخر ماینینگ در سال ۲۰۱۰ تحت عنوان «slush» ساخته شد و رفته رفته تعداد این استخرها بیشتر شدند. لازم است بدانید که هر استخر می‌تواند از صدها یا هزاران ماینر تشکیل شده باشد. در نهایت سود حاصل از ماینینگ بیت کوین بین ماینرها بر اساس میزان قدرت پردازش به اشتراک‌گذاری شده توسط آن‌ها، تقسیم می‌شود.

در مورد مدت زمان استخراج بیت کوین در مقاله‌ای به تفصیل توضیح داده‌ایم که می‌توانید اطلاعات تکمیلی در مورد زمان و استخراج بهینه‌کردن زمان استخراج آن را مطالعه کنید 

پارامترهای مهم در انتخاب بهترین استخر بیت کوین

برای آن که بتوانید بهترین استخر بیت کوین برای ایرانیان را پیدا کنید، لازم است به برخی مؤلفه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. چند مورد از مهم‌ترین پارامترها برای انتخاب بهترین استخر بیت کوین در ادامه بررسی شده‌اند. حتماً پیش از انتخاب استخر، این موارد را در آن‌ها بررسی کنید.

  • سازگاری سخت‌افزار و نرم‌افزار

نخستین چیزی که در انتخاب بهترین استخر بیت کوین برای ایرانیان باید به آن توجه کنید، سازگاری سخت افزار و نرم‌افزار با استخر است. از آن جا که دنیای ارزهای دیجیتال به شدت پویا است و دائماً تغییرات گسترده‌ای را تجربه می‌کند، لازم است بررسی کنید که آیا استخر مورد نظر از ماینری که در اختیار دارید پشتیبانی می‌کند یا خیر. برخی از این استخرها از ماینرهای قدیمی‌تر پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین ممکن است نصب نرم‌افزار اختصاصی استخر استخراج ضروری باشد. در صورتی که از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با استخر مورد نظر تناسب نداشته باشید، درآمد شما از این سیستم ناچیز خواهد بود. بنابراین سعی کنید یکی از بهترین انواع ماینر بیت کوین را به عنوان سخت افزار استخراج استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟

  • سیستم پرداخت استخر

همه استخرها به ازای مدت زمان مشخص یا میزان کار مشخص به کاربران خود پاداش نمی‌دهند. سیستم‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که باید پیش از انتخاب بهترین استخر بیت کوین ۲۰۲۴ آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. باید بدانید که تقریبا ۱۵ روش پرداخت در این استخرها وجود دارد که باید بهترین آن‌ها را بسته به موقعیت خود انتخاب کنید. با این حال سیستم PPS که پاداش‌دهی به ازای هر سهم انجام می‌شود، با ریسک کمتر همراه است و اغلب ماینرها این روش را انتخاب می‌کنند.

پارامترهای مهم در انتخاب بهترین استخر بیت کوین

  • روش‌های تخصیص وظایف

در برخی از استخرها امکان این را دارید که بسته به خواست خودتان، وظایفی را تقبل کنید. در این حالت می‌توانید به اندازه نیاز کار کنید. در برخی دیگر از استخرهای استخراج بیت کوین، اپراتور از همان ابتدا روش‌هایی را برای تخصیص وظایف مشخص کرده و عمدتاً ماینرهای بزرگ‌تر، کارهای بیشتری دارند. در حالی که ماینرهای کوچک‌تر، کمتر کار می‌کنند تا تناسب میان توانایی و وظایف برقرار باشد. چنین وضعیتی، درآمد را برای هر ماینر بهینه‌تر می‌کند.

  • اندازه استخر استخراج و نرخ هش

اندازه استخر یکی دیگر از پارامترهایی است که باید مد نظر قرار دهید. استخرهای بزرگ‌تر امکان بیشتری برای کسب پاداش دارند؛ چرا که می‌توانند با استفاده از امکاناتی مانند قدرت پردازش و هش بیشتری که دارند، سریع تر به پاداش بیت کوین دست پیدا کنند. با این حال از آن‌ جا که پاداش نهایی بین تعداد بیشتری از افراد تقسیم می‌شود، سهم هر کس کمتر خواهد بود.

در استخرهای کوچک‌تر، اگر چه سهم هر ماینر از پاداش‌ها بیشتر است، اما امکان دستیابی به این پاداش در مقایسه با استخرهای بزرگ کاهش می‌یابد. چرا که استخرهای کوچک‌تر، توان پردازش کمتری دارند. در نهایت تصمیم‌گیری با شماست که احتمال زیاد دریافت پاداش با مقدار کمتر را انتخاب کنید یا مقدار پاداش بیشتر با احتمال کم را.

  • شفافیت استخر و هزینه‌ها

هر استخر ماینینگ اپراتور خود را دارد که روش‌های توزیع پاداش و مواردی از این دست را مشخص می‌کند. افرادی که به عنوان ماینر در سیستم مشغول فعالیت هستند، باید به اطلاعات شفاف استخر دسترسی داشته باشند. بسیاری از استخرها اطلاعات خود را به صورت آنلاین و دوره‌ای در اختیار ماینرها قرار می‌دهند.

برخی از استخرها بر اساس فرمول‌های مختلف، حق مشارکت دریافت می‌کنند. همچنین، برخی دیگر نیز ممکن است کمیسیون ورودی، هزینه برای دسترسی به نرم‌افزار استخراج بیت کوین یا حفظ کارمزد تراکنش‌ها و … را دریافت کنند. باید بررسی کنید که استخر مورد نظر، حسن نیت داشته و چیزی را از کاربران پنهان نکند.

» پیشنهاد مطالعه: استخراج ارز دیجیتال با موبایل 2024

لیست بهترین استخرهای ماینینگ بیت کوین

پس از آن که تصمیم به استخراج بیت کوین گرفتید، حتماً لازم است که با استخرهای ماینینگ ارز بیت کوین نیز آشنا شوید. این استخرها می‌توانند امکان سودآوری را برای شما افزایش دهند. خصوصاً اگر دستگاه‌های ماینر قدرتمندی نداشته باشید، استفاده از استخرها می‌تواند کار شما را در این حوزه تسهیل کند. در ادامه فهرستی از 8 استخر از بهترین استخرهای ماینینگ بیت کوین معرفی شده‌ است.

نام استخر کارمزد رابط کاربری برنامه موبایلی امکان استخراج ارز دیگر پشتیبانی پلتفرم
slush ندارد مناسب برای حرفه‌ای‌ها دارد Zcash خوب
F2pool 2.5% مناسب برای مبتدی‌ها دارد ETH، Litecoin، BCH و … خوب
Antpool 0-4% مناسب برای مبتدی‌ها دارد ETC، BTM، SC، ETH، DASH، XMC، LTC، ZEC ضعیف
BTC.com 4% مناسب برای مبتدی‌ها دارد BCH، LTC، ETH، DCR و CKR خوب
Pega 1-2% مناسب برای مبتدی‌ها ندارد ندارد خوب
viaBTC 2-4% مناسب برای مبتدی‌ها دارد BCH، LTC، ETC و … خوب
Poolin 2.5% مناسب برای مبتدی‌ها دارد BCH، LTC، ETC و … خوب
Binance 2.5% مناسب برای حرفه‌ای‌ها دارد BCH، LTC، ETC و … خوب

 Slush

همان طور که یپش‌تر نیز گفته شد، slush pool نخستین و بهترین استخر بیت کوین است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرده است. در حال حاضر استخر اسلاش به نام braiins.com تغییر نام داده است. این استخر امکان استخراج دو ارز Bitcoin و Zcash را فراهم می‌کند و تا به امروز، بیش از 15000 نفر بیت کوین و 760 نفر زی کش را روی آن استخراج می‌کنند.

این شرکت سرورهای استخر استخراج بیت کوین را در اروپا، ایالات متحده، کانادا، سنگاپور، ژاپن و روسیه ارائه می‌کند. Slush یک نرم‌افزار اختصاصی به نام Braiins OS+ دارد که برای تنظیم خودکار به منظور به حداکثر رساندن هش ریت و کاهش مصرف انرژی در تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزایا، معایب و امکانات این مورد از فهرست بهترین استخر بیت کوین می‌توان موارد زیر را نام برد:

مزایا:

  1. بدون هزینه
  2. دارای حالت دمو برای یادگیری نحوه استخراج در استخر
  3. دارای برنامه موبایل برای نظارت بر استخر استخراج

معایب:

  1. رابط کاربری پیچیده

امکانات:

  1. امکان دریافت برنامه اندروید و iOS وجود دارد و می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را ببینید.
  2. اخبار روزانه درباره اخبار ارز دیجیتال در وبسایت slush منتشر خواهند شد.
  3. زمان دریافت سود و پاداش را خودتان مشخص خواهید کرد.
  4. نرخ هش بیت کوین در این استخر برابر با 9.54 EH بر ثانیه است.
  5. آستانه پرداخت آن نیز 0.0001 بیت کوین می‌باشد.

استخر استخراج F2Pool

F2Pool

از دیگر موارد بهترین استخر بیت کوین می‌توان f2pool.com را نام برد. این استخر در سال 2013 تأسیس شده و به عنوان یکی از نخستین استخرهای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. در حال حاضر، F2Pool بزرگ‌ترین استخر استخراج بیت کوین با سهم 18.26 درصدی از کل نرخ هش استخراج بیت کوین است. چند مورد از مهم‌ترین مزایا، معایب و امکانات استخر F2Pool به آدرس F2Pool.com به شرح زیر هستند:

زایا:

  1. تعداد زیاد ماینر با توزیع نرخ هش خوب
  2. علاوه بر بیت کوین، از طیف گسترده‌ای از استخرهای استخراج ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند
  3. کارمزد پایین برای برداشت بیت کوین

معایب:

  1. ۲.۵٪ هزینه استخراج اعمال می‌شود.

امکانات:

  • بیش از ۱ میلیون دستگاه ماینینگ در سرتاسر دنیا در این استخر وجود دارند که به استخراج ارزها می‌پردازند.
  • چندین و چند استخر دیگر علاوه بر بهترین استخر بیت کوین در F2Pool برای ارزهای دیگر نظیر ETH، Litecoin، BCH و … وجود دارند.
  • امکان پرداخت‌های سفارشی در F2Pool وجود دارد.
  • می‌توانید برنامه اندروید و ios را برای نظارت بر فعالیت استخراج داشته باشید.

AntPool

پس از راه اندازی در سال ۲۰۱۴، AntPool  چندین بار با موفقیت رتبه اول را برای هش بیت کوین حفظ کرده است. AntPool توسط شرکتی به نام Bitmain Technology اداره می‌شود که سری معروف Antminer ASIC را نیز تولید می‌کند.

در کنار بیت کوین، پلتفرم ماینینگ به کاربران اجازه می‌دهد تا بر خلاف دیگر استخرهای ماینینگ، چندین ارز دیجیتال دیگر مانند ETC، BTM، SC، ETH، DASH، XMC، LTC، ZEC و BCH را استخراج کنند. تمام فعالیت‌های ماینینگ را می‌توان از طریق اپلیکیشن موبایل این پلتفرم رصد کرد و پشتیبانی از طریق سیستم فروش بلیط ZenDesk به صورت ۲۴ساعته و ۷ روز هفته ارائه می‌شود.

مزایا:

  1. انعطاف پذیری برای انتخاب از بین چندین استخر استخراج
  2. درآمد را می توان از طریق روش های PPS+ یا PPLNS توزیع کرد
  3. مناسب برای استخراج بیت کوین و چندین ارز دیگر
  4. استفاده از موارد امنیتی مانند 2fa برا حفظ سرمایه کاربر

معایب:

  1. بازخورد ضعیف مشتریان در مورد برنامه AntPool

استخر استخراج BTC.com

BTC.com

BTC.com به‌عنوان «استخر استخراج یکپارچه چند ارزی پیشرو در جهان» به بازار عرضه شد. این شرکت در ابتدا به عنوان یک کاوشگر بلاک چین در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و پس از آن یک استخر استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۶ ایجاد کرد. BTC. com نیز مانند AntPool توسط Bitmain Technologies مدیریت می‌شود.

BTC.com میزبان چندین سرور در سراسر جهان است که به یک شبکه همتا به همتا متصل هستند. ماینرها معمولاً به سروری می‌پیوندند که از نظر جغرافیایی نزدیک‌تر است. کد این پلتفرم ماینینگ کاملاً منبع باز است و بنابراین می‌توان صحت آن را تأیید کرد. ماهیت منبع باز نیز به مشروعیت بخشیدن به پروژه کمک کرده است. مدیریت استخراج BTC.com را می‌توان از برنامه موبایل بومی BTC.com مشاهده کرد که یک رابط کاربری دوستانه برای ماینرها فراهم می‌کند.

مزایا:

  1. دارای سرورهای استخر استخراج P2P با معماری منبع باز
  2. یکی از بهترین برنامه های ماینینگ استخر
  3. استفاده از آن آسان است.
  4. امکان استخراج چندین ارز

معایب:

  1. 4 درصد هزینه استخر ماینینگ دارد که یکی از بالاترین کارمزدها در میان سایر استخرها است.

امکانات:

  • علاوه بر بیت کوین، کاربران می توانند BCH، LTC، ETH، DCR و CKR را نیز استخراج کنند.
  • استخر BTC.com امنیت را به عنوان اولویت اصلی قرار می دهد. این پلتفرم چندین تدابیر امنیتی را برای جلوگیری از سوء مدیریت منابع مالی و حفظ ثبات شبکه اجرا می کند.
  • BTC.com دارای یک رابط کاربری آسان ایمن و قابل اعتماد است.

PEGA

استخر pega-pool.com یکی از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در دنیاست که در بریتانیا واقع شده و دوستدار محیط زیست است. این استخر، برای تمام ماینرهای بزرگ و کوچک قابل استفاده است و کارمزد آن برای ماینرهایی که از منابع تجدیدپذیر استفاده می‌کنند ۱ درصد و برای آن‌هایی که از منابع تجدیدناپذیر استفاده می‌کنند، ۲ درصد است.

جالب است بدانید این استخر، ردپای کربن دی‌اکسید ماینرهایی که از انرژی تجدیدناپذیر برای استخراج استفاده می‌کنند را با کاشت درخت جبران می‌کند. این مجموعه تا کنون بیش از 222 هزار درخت کاشته است. از جمله مزایا، معایب و امکانات این استخر می‌توان موارد زیر را نام برد:

مزایا:

  1. تنها استخر استخراج بیت کوین سازگار با محیط زیست است.
  2. رابط کاربری ساده
  3. درآمد بالا به ازای هر TH

معایب:

  1. به اندازه استخرهای استخراج‌های بزرگ‌تر شناخته شده نیست.

امکانات:

  • بالاترین درآمد به ازای هر TH
  • روش پرداخت FPPS
  • سازگار با محیط زیست
  • ارائه کارمزد ۱ درصد برای استفاده از منابع تجدیدپذیر
  • زیرساخت قابل اعتماد بهترین استخر بیت کوین
  • این استخر در مناطق اصلی در سراسر جهان قرار داده شده و همواره در دسترس است.
  • پشتیبانی عالی از چت زنده
  • رابط کاربر پسند

ViaBTC

یکی دیگر از ۵ استخر برتر در میان استخرهای استخراج دنیا، viabtc.com است. این استخر علاوه بر بیت کوین، استخرهای  دیگری برای ماینینگ لایت کوین، بیت کوین کش و بیش از ۱۰ رمزارز دیگر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. مزایا، معایب و امکانات ViaBTC عبارتند از:

مزایا:

  1. از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند
  2. رابط کاربری مناسب برای مبتدیان
  3. انعطاف‌پذیری طرح‌های پرداخت PPS+ و PPLNS

معایب:

  1. هزینه‌های بالای استخر

امکانات:

  • کیف پول چند ارزی
  • استخر چند ارزی
  • صرافی رمزارز چند ارزی
  • صرافی غیرمتمرکز و زنجیره هوشمند Coinex
  • تجارت ماینینگ و نرخ هش ابری
  • وام‌های رمزنگاری شده و خدمات پوشش ریسک
  • سود استخراج روزانه بیت کوین: 0.319 دلار به ازای هر ترا هش
  • نرخ هش استخراج بیت کوین: 161.40 EH بر ثانیه

Poolin

پولین یکی دیگر از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین است که هم اکنون بیش از 2 میلیون کاربر در دنیای داشته و بیش از 10 رمزارز را استخراج می‌کند. پولین یکی از شفاف‌ترین استخرهاست که همواره اطلاعات دقیق و کاربردی درباره سودآوری، قیمت، نرخ هش، مصرف برق، درآمد 24 ساعته و … ارائه می‌کند. مزایا، معایب و امکانات استخر استخراج پولین عبارتند از:

مزایا:

  1. استخراج چندین رمزارز در یک پلتفرم
  2. از طیف گسترده‌ای از سخت افزارهای استخراج ASIC پشتیبانی می‌کند

معایب:

  1. هزینه استخر استخراج بالاتر از 2.5٪ است.

امکانات:

  • دسترسی به نسخه تحت وب، اندروید و iOS
  • اطلاعات و آموزش‌های متعدد درباره ماینینگ
  • درآمد روزانه 0.32 دلار به ازای هر ترا هش
  • سود روزانه در هر ماینر متفاوت است.
  • نرخ هش بیت کوین: 161.44 EH بر ثانیه

Binance Pool

بایننس پول، یک سرویس استخراج ارز دیجیتال است که در صرافی بایننس، به کاربرانش ارائه می شود. کاربران در این پلتفرم می‌توانند در استخرهای ماینینگ شرکت کنند تا در ارزهای اثبات کار (PoW) مانند بیت‌کوین جوایزی کسب کنند. 

در استخر بایننس، کاربران به طیف گسترده ای از محصولات و خدمات ارائه شده در آن مانند کیف پول بیت کوین، صرافی، ویژگی های DeFi، استیکینگ و مبادله برای معامله دسترسی دارند. همچنین برای مبتدیانی که به دنبال استخراج اولین بیت کوین خود هستند بسیار مناسب است.

مزایا:

  1. بهترین مناسب برای مبتدیان
  2. دسترسی به محصولات رمزنگاری گسترده تر
  3. وب سایت ایمن و قابل اعتماد
  4. تضمین پرداخت

معایب:

  1. 2.5 درصد کارمزد استخراج 

« برای خرید و فروش بیت کوین با سرعت و امنیت بالا، می‌توانید از خدمات صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت استفاده کنید! »

نتیجه گیری

ماینینگ بیت کوین تا زمانی که هنوز بیت کوینی برای استخراج باقی مانده باشد، یکی از پرطرفدارترین روش‌های کسب درآمد از BTC خواهد بود. اگر دوست دارید به دنیای ماینرها بپیوندید، می‌توانید با یک ماینر ASIC قدرتمند به تنهایی ماینینگ را آغاز کنید؛ اما باید بدانید که راه سختی پیش روی شما خواهد بود و احتمالاً نتیجه دلخواهتان حاصل نمی‌شود. اما پیوستن به یک استخر، می‌تواند احتمال سودآوری را تا حد زیادی افزایش دهد. امید است با بررسی دقیق هر یک از استخرها، در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

باید گفت که در دنیای کریپتو هیچ گاه بهترین مطلق وجود ندارد و بهترین‌ها همواره بسته به شرایط مشخص می‌شوند. حال که با 8 تا از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین آشنا شدید، می‌توانید سایر استخرها را نیز مورد بررسی قرار داده و نهایتاً بسته به شرایط خودتان، بهترین را انتخاب کنید.

پیوستن به یک استخر بیت کوین 2024 را می‌توان منطقی‌ترین راه برای کسب درآمد از طریق ماینینگ دانست. چرا که در زمان کوتاه‌تری می‌توانید به پاداش استخراج دست پیدا کنید که این در نهایت باعث افزایش درآمد شما می‌شود.

همه استخرهای معرفی شده در این مطلب، دارای مجوزهای قانونی و لازم هستند.

بله وجود دارد با این حال توصیه می‌کنیم از استخرهای استخراجی که در این مطلب معرفی شد، استفاده کنید.

بله امکان‌پذیر است؛ اما نیازمند ماینر پیشرفته و حرفه‌ای با قدرت پردازش بالا است. چرا که در استخراج انفرادی برای استخراج یک واحد بیت کوین، زمان و قدرت زیادی برای رقابت با سایر ماینرها لازم است. به همین خاطر ماینینگ در استخرها به مراتب آسان‌تر و پرسودتر خواهد بود.‌

بهترین استخر استخراج بیت کوین برای ایرانیان ۲۰۲۴
از سال ۲۰۰۹ تا امروز، همواره بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین و موفق‌ترین ارز دیجیتال در بازار کریپتو شناخته شده و حالا با افزایش قیمت قابل توجهی که طی این...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...