آموزش ارز دیجیتال

بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

آیا قصد دارید معامله رمز ارزها شروع کنید؟ خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به درک کامل این بازار نیاز دارد. گذراندن دوره‌های آموزش کریپتو، نه تنها به شما کمک می‌کند تا فعالیت خود را شروع کنید، بلکه از اشتباهات شما نیز جلوگیری می‌کنید. اکنون ممکن است بپرسید بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال کدام است؟ این سوال بیشتری افرادی است که قصد دارند وارد دنیای جذاب و پرسود ارزهای دیجیتال شوند. دنیایی که بدون آموزش درست و اصولی، موفقیت در آن امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین سایت‌های آموزش ارز دیجیتال ایرانی و خارجی می‌پردازیم.

اهمیت آموزش ارز دیجیتال

اگر بخواهیم چند روش موثر برای کسب درآمد دلاری را مطرح کنیم، قطعا یکی از بهترین و پرسودترین آن‌ها، معامله یا ترید در بازارهای سرمایه از جمله بازار ارز دیجیتال است. هر روز خبرهای مختلفی از بازار ارز دیجیتال مخابره می‌شود. بیشتر اخبار، نشان‌دهنده رشد حجم و ارزش این بازار است. بارها شنیده‌ایم که یک ارز دیجیتال توانسته در مدت زمان کوتاه، رشد بالایی داشته باشد و افرادی که بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در مدت کوتاه به سود قابل قبولی رسیده‌اند.

در ایران نیز بازار ارز دیجیتال، موضوعی است که به عنوان یکی از منابع کسب درآمد دلاری، مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه به طور دقیق از تعداد تریدرهایی که در کشور فعالیت می‌کنند آماری وجود ندارد، اما می‌‎توان گفت با توجه به تعداد زیاد سایت و مدرسینی که به آموزش ارزهای دیجیتال می‌پردازند، تعداد علاقمندان به معامله رمزارز نیز روز به روز در حال افزایش است.

اکنون اولین و مهم ترین چالش هنگام ورود به این بازار جذاب، آموزش است. ارزهای دیجیتال یک فناوری جدید هستند و از این رو برای یادگیری و ترید در آن، باید در ابتدا مفاهیم اصلی را فراگرفت.

اهمیت آموزش ارز دیجیتال

بدین ترتیب، با توجه به اهمیت آموزش ارزهای دیجیتال لازم است که اصطلاحات و مقدمات مربوط به رمز ارزها و ترید آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف، به شکلی ساده و روان به مخاطب توضیح داده شود. متاسفانه در خیلی از مواقع مطالب به شیوه مناسبی ارائه نمی‌شود و خیلی از افرادی که دوره‌های آموزش ارز دیجیتال را خریداری یا مشاهده می‌کنند، نمی‌توانند از آن‌ها بهره لازم را ببرند. واضح است که افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارند به دنبال آموزش ارز دیجیتال به شکلی ساده، روان و همراه با مثال‌های کاربردی هستند.

برخی از سرمایه‌گذاران فقط علاقمند به ترید در این فضا و در نهایت کسب سود هستند؛ سوال اصلی این است که آیا واقعا آموزش ارز دیجیتال و مبانی تقریبا سخت آن، اهمیت دارد؟ بدون شک پاسخ این سوال بله است. باید همه افرادی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، اطلاعات کافی در مورد مفاهیم آن را داشته باشند.

حداقل انتظار این است که مبانی و مفاهیم اصلی ارز دیجیتال به خوبی توسط تریدرها فرا گرفته شده باشد؛ تا آن‌ها بتوانند با علم به همه این موضوعات، در این فضا فعالیت کنند. بارها شاهد بودیم که خیلی از افراد به خاطر عدم تسلط بر مفاهیم اصلی ارز دیجیتال، دچار ضررهای بسیار زیاد شده‌اند. پس اگر قصد فعالیت در این فضا را دارید حتما زمانی را برای آموزش مبانی اصلی آن اختصاص بدهید. 

بیشتر بخوانید: چگونه وارد ارز دیجیتال شویم؟

حتی پیشنهاد می‌کنیم پس از تسلط بر مبانی ضروری، در یکی از پلتفرم‌های مختلفی که در دسترس معامله‌گران است، به صورت آزمایشی و دمو به ترید در دنیای ارزهای دیجیتال بپردازید. با دمو ترید (معامله در محیط آزمایشی)، با چگونگی ترید و کسب سرعت عمل در آن آشنا خواهید شد و پس از این دو مرحله آمادگی‌های لازم برای وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال را کسب می کنید.

لیست بهترین سایت‌های آموزش ارز دیجیتال

اکنون که با اهمیت آموزش و یادگیری ارزهای دیجیتال آشنا شدید، وقت آن رسیده تا به سراغ معرفی آموزشی برویم. توجه داشته باشید منبعی که برای یادگیری انتخاب می‌کنید نقش مهمی در درآمد شما خواهد داشت پس به هرکسی اعتماد نکنید و هر پکیج آموزشی را نیز خریداری نکنید.

بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال اول باید موضوعات مختلف را با بیانی ساده و روان به مخاطب ارائه بدهد و آموزش‌های آن نیز باید کاربردی باشند. متاسفانه برخی از سایت‌ها، صرفا برای افزایش زمان دوره یا مطالب، از مبانی و موضوعات غیرکاربردی استفاده می کنند که برای تریدرها سودی ندارد اگر علاقمند به آموزش ارز دیجیتال هستید می‌توانید کتاب‌ها، پادکست‌ها، سایت‌های مختلف ایرانی و خارجی و نرم‌افزارهای گوناگون موجود را برای منابع آموزشی در نظر بگیرید.

بهترین سایت‌های خارجی برای آموزش ارز دیجیتال

برای راحتی کار شما، این قسمت از مقاله بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال، 10 سایت برتر خارجی و ایرانی را معرفی می کنیم. 

  • یوتیوب

نه تنها برای آموزش ارزهای دیجیتال، بلکه برای آموزش در هر زمینه دیگری، یوتیوب بهترین و مناسب‌ترین سایت است. از آنجایی که تعداد زیاد بیننده و دنبال کننده، برای تولید کنندگان محتوای ویدئویی در یوتیوب باعث ایجاد درآمد می‌شود، سازندگان ویویدها تلاش می‌کنند تا بهترین و با کیفیت‌ترین ویدئوی‌های آموزش ارز دیجیتال را ارائه دهند. تا نسبت به دیگران، مخاطب بیشتری کسب کنند که این بهترین فرصت برای شما خواهد بود.

تریدینگ ویو - بهترین سایت‌ آموزش ارز دیجیتال خارجی

  • تریدینگ ویو

tradingview.com بهترین سایت آموزش ارزهای دیجیتال و تحلیل رمزارزها است. این وب‌سایت علاوه بر ابزارهای پیشرفته‌ای که برای تحلیل بازار در اختیار کاربران قرار می‌دهد، یک شبکه اجتماعی هم محسوب می‌شود که تریدرها می‌توانند آموزش‌ها و تحلیل‌های خود را در آن انتشار دهند. نمودارهای دقیق، اندیکاتورهای گوناگون و اخبار، از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های این وب‌سایت کاربردی و جامع به شمار می‌آیند.

وبسایت کوین مارکت کپ

  • کوین مارکت کپ

سایت کوین مارکت کپ CoinMarketcap.com بهترین سایت اموزش ارز دیجیتال و یک پایگاه اطلاعاتی بی‌نظیر در مورد انواع رمزارزها است. برای استفاده از این سایت کافی است ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید تا اطلاعات کاملی در مورد آن را مشاهده کنید. امکان مشاهده نمودارها، تحلیل‌ها و اخبار، ارزش رمز ارزها و صرافی‌ها، آموزش مبانی مختلف باک چین و کریپتوکارنسی، ایجاد واچ لیست و پرتفوی شخصی نیز در این سایت وجود دارد.

  • Investopedia

 اگر تریدینگ ویو و کوین مارکت کپ بیشتر به تحلیل بازار می‌پردازند، investopedia.com با هدف آموزش ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شده است. هدف این سایت ارائه مفاهیم و اصطلاحات این حوزه به شکلی آسان و کاربردی است. از این رو مرجعی کامل و بی‌نقص برای یادگیری دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. توصیه می‌کنیم حتما به این سایت مراجعه و از امکانات آن استفاده کنید.

وبسایت کوین 360

  • coin360

وبسایت coin360.com نیز به دلیل پشتیبانی از 4000 رمز ارز و همکاری با 200 صرافی بین المللی جزو بهترین سایت‌های حوزه کریپتو کارنسی به شمار می‌آید. استفاده از تمام امکانات این سایت رایگان است و مقالات متعددی در حوزه آموزش ارزهای دیجیتال دارد. تمرکز اصلی این سایت روی اخبار و حوزه فاندامنتال ارزهای دیجیتال است. 

بهترین سایت‌های ایرانی برای آموزش ارزهای دیجیتال

  • ایرانیکارت

صرافی ایرانیکارت، با سابقه بیش از ۱۰ سال، حالا یک صرافی معتبر است که همه نیاز‌های کاربر را پوشش داده و تمهیدات لازم را برای ورود و کسب سود از بازارهای سرمایه اندیشیده است. بجز خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ایرانیکارت دارای چندین سرویس اصلی رمز ارز است که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

آموزش ارز دیجیتال

در این بخش تمامی آموزش‌های لازم راجع به بازار ارز دیجیتال و مفاهیم پایه صورت می‌گیرد. به صورتی که با مطالعه مقالات مربوط به بخش آموزش ارز دیجیتال، به خوبی می‌توانید مفاهیم بنیادی ارز دیجیتال را درک کنید؛ با این حال برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید مطالبی که در ادامه نام برده می‌شود را نیز، یاد بگیرید.

آموزش تحلیل ارز دیجیتال

لازمه معامله‌گری در بازار ارز دیجیتال، دانش فنی کافی است. برای خرید و فروش در هر کدام از بازارهای مالی، به آموزش حداقل یک سبک تحلیل نیازمندید. در بخش آموزش تحلیل ارز دیجیتال، تمامی سبک‌های تحلیلی از جمله تکنیکال، فاندامنتال، سنتیمنتال و آنچین آموزش داده شده است. علاقمندان به این حوزه، با پیگیری مداوم مطالب این بخش می‌توانند به سطح مناسبی از دانش فنی معامله‌گری برسند.

آموزش ترید ارز دیجیتال

تمامی موارد لازم برای ترید ارزهای دیجیتال از ابزارهای لازم تا راهنمایی مرحله به مرحله کار با پلتفرم‌های کریپتو، در بخش آموزش ترید ارز دیجیتال صرافی ایرانیکارت آورده شده است. پس از مطالعه بخش‌های گفته شده (مفاهیم پایه، سبک تحلیل و سپس ترید) شما می‌توانید به راحتی در پلتفرم‌های مختلف به ترید ارز دیجیتال بپردازید.

ایرانیکارت - بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال ایرانی

  • آپارات

اغلب کاربران ایرانی که در یوتیوب فعالیت دارند، ویدئوهای خود را در اپارات نیز آپلود می‌کنند. آپارات به خاطر حجم نیم بها و سرورهای بسیار قوی، پربازدیدترین سرویس اشتراک ویدیو در ایران است. اگر برای استفاده از یوتیوب با محدودیت مواجه هستید، می‌توانید در آپارت به صورت ویدیویی، به محتوای کاربردی و مناسب در این حوزه دسترس داشته باشید.

  • ارز دیجیتال

وب‌سایت ارز دیجیتال نیز از سال 96 و با تمرکز روی حوزه بلاکچین شروع به فعالیت کرده و حالا جزو سایت های مطرح در زمینه آموزش ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. اگر به این سایت مراجعه کنید مطالب بسیار کامل و جامعی در مورد شبکه بلاکچین خواهید یافت.  

عواقب ترید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بدون آموزش کافی

خیلی از افراد به دلایل مختلف از جمله نداشتن وقت لازم برای یادگیری مفاهیم کریپتوکارنسی، ترجیح می‌دهند که بدون آموزش ارز دیجیتال به ترید بپردازند. شاید بخت با آن‌ها یار باشد و در کوتاه‌مدت حتی به سودهایی هم برسند. اما تجربه نشان داده بدون آموزش کافی در میان‌مدت و بلندمدت ضررهایی زیادی را متحمل خواهند شد.

چرا که وقتی یک تریدر مفاهیم، واژگان و اصطلاحات ارز دیجیتال را نداند و تفاوت‌های اصلی بین موضوعات و مفاهیم را تشخیص ندهد، دچار اشتباه خواهد شد. برای مثال بازار اسپات و فیوچرز، ۲ بازار مجزا و متفاوت در ارزهای دیجیتال هستند که خیلی از تریدها هنوز تفاوت نوع معامله‌گری در آن‌ها را نمی‌دانند!

همچنین مفهومی مثل اهرم یا لوریج یکی از مهم‌ترین مفاهیم در دنیای ارز دیجیتال است که اگر یک تریدر آن را به خوبی نداند و متناسب با سرمایه اصلی خود آن را انتخاب نکند، ممکن است متحمل ضررهای بسیار زیاد شود و کل سرمایه‌اش را از دست بدهد.

از آنجایی که ریسک معامله در بازار ارزهای دیجیتال بالاست، باید آموزش ارزهای دیجیتال در اولویت قرار بگیرد تا برآیند تریدهای یک معامله‌گر، مثبت و سودده باشد. با توجه به این موضوعات، مبحث بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال مورد توجه قرار می‌گیرد.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال ایرانی و خارجی پرداختیم. خوشبختانه در وب فارسی سایت‌های مختلفی دوره‌های گوناگون آموزش ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند. فقط در نظر داشته باشید که خیلی از مدرسینی که در این زمینه فعالیت دارند، دوره‌های خود را به دو قسمت مقدماتی یا رایگان و دوره پیشرفته تقسیم‌بندی می‌کنند.

بازار ارزهای دیجیتال اگرچه یکی از بهترین منابع کسب درآمد دلاری در ایران به شمار می‌آید و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه، یک سود قابل توجه را به دست بیاورید، اما به همان اندازه نیز پرریسک است و ممکن است که ضررهای زیادی داشته باشید. تنها راه جلوگیری از ضررهای بزرگ در بازار سرمایه، آموزش است. به همین دلیل برای آموزش اهمیت ویژه‌ای قائل شوید و با استفاده از آموزش‌های مختلفی که در سایت ایرانیکارت ارائه شده اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا بتوانید در این بازار پرخطر، سودهای مستمری داشته باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

می‌توانید آموزش ارز دیجیتال در سایت یوتیوب به صورت رایگان آموزش های در حوزه ارز دیجیتال ببیند. اما دوره‌های پولی خوبی نیز در سایت‌های ایرانی وجود دارد. این موضوع بستگی به سلیقه و البته تمایل شما به میزان هزینه برای آموزش ارزهای دیجیتال دارد!

بیان ساده، روان و کاربردی را می‌توان مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت آموزش در حوزه ارزهای دیجیتال دانست.

به جز ایرانیکارت و یوتیوب، کتاب های مثل دارایی‌های رمزنگاری شده (نوشته جک تاتار) یا پادکست و نرم افزارهای مختلف نیز می توانند برای آموزش ارزهای دیجیتال مفید باشند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....