آموزش تحلیل ارز دیجیتال

شاخص توتال 2 و توتال 3 در ارز دیجیتال چیست؟

شاخص توتال 2 و توتال 3 در ارز دیجیتال چیست؟

در عصر دیجیتالی که شاهد ظهور و رشد چشمگیر ارزهای دیجیتال هستیم، تحلیل دقیق و استراتژی‌های مبتنی بر داده‌ها بیش از پیش اهمیت یافته‌اند. شاخص‌های توتال ۲ و توتال ۳، به عنوان دو معیار کلیدی در این حوزه، نقش مهمی در فهم عمیق‌تر بازار کریپتو ایفا می‌کنند. این مقاله با هدف ارائه درکی جامع از این شاخص‌ها و نقش آن‌ها در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال نوشته است. ما از طریق بررسی دقیق این شاخص‌ها، به فهم این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه توتال ۲ و توتال ۳ می‌توانند پیش بینی دقیق‌تری در مورد روند بازار به سرمایه‌گذاران ارائه دهند. با توجه به اهمیت فزاینده این شاخص‌ها در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری، این مقاله راهنمایی ضروری برای هر کسی است که خواهان فهم عمیق‌تری از دنیای تحلیل و معامله ارز دیجیتال است.

شاخص توتال 2 چیست؟

شاخص توتال 2 چیست؟

شاخص Total و Total 2 را باید مهم‌ترین شاخص‌های حجمی بازار بدانیم. شاخص توتال به‌طور کلی نموداری است که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد و توتال 2 از زیر مجموعه‌های آن است که سرمایه کل بازار را به استثنای ارز دیجیتال بیت کوین به تصویر می‌کشد. به زبان دیگر، این شاخص را می‌توانیم چیزی بدانیم که ارزش بازار آلت کوین‌ها را به ما نشان می‌دهد.

» پیشنهاد مطالعه: آلت کوین چیست

این چارت در واقع با ضرب کردن قیمت هر آلت کوین در حجم بازار آن به طور جداگانه شکل می‌گیرد و در نهایت با جمع کردن اعداد به‌دست آمده برای هر آلت کوین، می‌توانیم نمودار توتال ۲ را رسم کنیم. بدین ترتیب، اگر روند چارت توتال ۲ صعودی باشد می‌توانیم متوجه شویم که آلت کوین‌ها رشد خوبی داشته‌اند و به‌اصطلاح آلت سیزن (Alt season) در راه است و برعکس اگر شاخص نزولی باشد، سرمایه‌گذاران می‌فهمند که آلت کوین‌ها در آن بازه زمانی افت قیمت را تجربه کرده‌اند.

بدین ترتیب، از آنجا که اغلب اصول و ابزارهای تحلیل تکنیکال در این شاخص می‌توانند به‌کار روند، total 2 از ابتدا مورد توجه تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته و به منبع اصلی برای تشخیص روند آلت کوین‌ها تبدیل شده است.

اهمیت شاخص توتال 2 (Total2)

همانطور که می‌دانید، هدف اصلی تحلیلگران بازار رمزارزها پیش‌بینی روند قیمتی و رفتار بازار در آینده است. آن‌ها برای این کار، از انواع مختلفی از تحلیل‌ها مثل فاندامنتال، تکنیکال و آنچین کمک می‌گیرند تا بتوانند شناخت بهتری از بازار داشته باشند و بدین ترتیب سود بیشتری نیز به دست آورند. در همین راستا، شاخص‌ total 2 نیز از دسته شاخص‌هایی به‌شمار می‌رود که با کنار گذاشتن بزرگترین ارز بازار یعنی بیت کوین تاثیر سایر ارزهای دیجیتال بر بازار را بررسی می‌کند.

کاربرد توتال 2 در ارز دیجیتال این است که به تحلیلگران کمک می‌کند تا حمایت‌ و مقاومت‌های ارزهای دیجیتال را نیز کشف کنند؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند پیش‌بینی کنند اگر ارز دیجیتالی قرار است رشد کند تا چه قیمتی می‌تواند برود یا اگر بازار نزولی است کف آن کجا خواهد بود. در حقیقت، هر آنچه شما برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیاز دارید را می‌توانید به کمک این شاخص به‌دست آورید.

تحلیل شاخص توتال 2 (Total2) 

آسان‌ترین مکانی که می‌توانید برای تحلیل شاخص توتال به سراغ آن بروید، سایت تریدینگ ویو Tradingview.com است. این وب‌سایت که بیشتر مورد علاقه تحلیلگران تکنیکال بازار بوده به آن‌ها کمک می‌کند تا با بررسی چارت‌ها و نمودارهای مختلف آینده بازار ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنند و با استراتژی روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. بنابراین، شما نیز می‌توانید با مراجعه به این سایت از قسمت اندیکاتورها شاخص توتال را پیدا و به طور رایگان از آن استفاده کنید. 

نکته: معمولا تحلیل شاخص توتال ۲ در کنار شاخص‌های مهم دیگر مانند تحلیل دامیننس تتر، می‌تواند به ما دید بهتری از وقایع پیش روی بازار بدهد.

در ادامه به تحلیل این شاخص می‌پردازیم.

رابطه شاخص توتال 2 با قیمت بیت کوین

رابطه شاخص توتال 2 با قیمت بیت کوین

ارتباط بیت کوین و شاخص توتال 2 را می‌توانیم در آلت سیزن مشاهده کنیم. در آن زمان، با خروج سرمایه از بیت کوین (کاهش دامیننس بیت کوین) و کاهش قیمت آن، پول‌های بازار به سمت سایر ارزهای دیجیتال روانه می‌شوند و با کاهش ارزش بیت کوین، آلت کوین‌ها ارزشمند می‌شوند. در این زمان شاخص total 2 شکل صعودی به خود می‌گیرد که نشان‌دهنده افزایش ارزش کل بازار آلت کوین‌ها است. بالعکس این موضوع نیز صادق است. 

» پیشنهاد مطالعه: تفاوت بیت کوین و آلتکوین چیست؟ 

رابطه شاخص توتال 2 با قیمت آلت کوین ها

همانطور که گفتیم تحلیل این چارت به معامله‌گران در تشخیص جهت روند بازار کمک می‌کند. این یعنی اگر total 2 روند صعودی داشته باشد یعنی بازار آلت کوین‌ها در آن بازه زمانی رشد خوبی داشته و ارزش کل آن نیز افزایش یافته است. در مقابل، اگر چارت نزولی باشد یعنی ارزش بازار آلت کوین‌ها کاهش یافته و سرمایه‌گذاران بیت کوین را برای معامله و سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

شاخص توتال 3 ارزهای دیجیتال چیست؟ 

شاخص توتال 3 ارزهای دیجیتال چیست؟ 

شاخص توتال 3 نشان دهنده مارکت کپ لحظه‌ای تمام ارزهای دیجیتال به‌جز بیت کوین و اتریوم است. تا قبل از این معمولا از شاخص توتال 2 برای تحلیل آلت کوین‌ها استفاده می‌شد. 

شاید این سوال را مطرح کنید که چرا برای دستیابی به شاخص توتال 3، بیت کوین و اتریوم کنار گذاشته شده‌اند؟ بیت کوین جایگاه نخست رمز ارزها را از نظر مارکت کپ با فاصله بسیار زیاد در اختیار دارد. بعد از آن جایگاه دوم متعلق به اتریوم و جایگاه سوم نیز متعلق به‌ تتر است. سایر ارزهای دیجیتال مانند ریپل، بایننس کوین و … نیز با ارزش بازار کمتر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بیت کوین و اتریوم به‌ نوعی خود را از سایر ارزهای دیجیتال جدا کرده‌اند. 

در چنین شرایطی بررسی نمودار مارکت کپ تمام ارزهای دیجیتال به‌صورت یکجا، ممکن است ما را دچار اشتباه کند. چرا که غلبه بیت کوین و اتریوم بر سایر رمز ارزها مشهود است. به‌همین دلیل کوچک‌ترین تغییر قیمتی در آن‌ها می‌تواند نمودار ارزش بازار رمزارزها را تا حد زیادی دستخوش تغییر کند. این موضوع باعث می‌شود که عملا امکان تحلیل وضعیت سایر رمز ارزها با استفاده از نمودار مارکت کپ کل یا توتال 2 وجود نداشته باشد. به‌همین دلیل است که شاخص Total 3 مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

اهمیت شاخص توتال 3 (Total3) 

وقتی به‌نمودار شاخص توتال 3 نگاه می‌کنید، آسوده خاطر هستید که تغییر قیمت بیت کوین و اتریوم در نمودار به نمایش در نمی‌آید. به‌همین دلیل شما می‌توانید وضعیت آلت کوین‌های پرتعداد بازار را به‌صورت مستقل بررسی کنید. شاید بپرسید که چنین شاخصی چه کاربردی دارد؟ 

حتما با مفهوم آلت سیزن (Alt Season) در بازار رمز‌ارز آشنایی دارید. به زبان ساده، آلت سیزین، برهه زمانی را نشان می‌دهد که بیت کوین در دوره تثبیت یا رکود قیمت به‌سر می‌برد و در مقابل سایر آلت کوین‌ها روند افزایش قیمت را به‌دلیل ورود موج سرمایه‌های جدید تجربه می‌کنند. تحلیل شاخص توتال 3 به‌شما کمک می‌کند که زمان تقریبی آغاز آلت سیزن را با دقت مناسبی پیش‌بینی کنید. 

تحلیل شاخص توتال 3 (Total3) 

شاخص‌های مختلفی در بازار رمزارزها وجود دارند که بررسی ارتباط میان آن‌ها در تحلیل کلان وضعیت ارزهای دیجیتال موثر هستند. در اینجا قصد داریم به‌بررسی رابطه شاخص توتال 3 با دامیننس بیت کوین و تتر بپردازیم. معمولا در بازارهای مالی بر مبنای یک شاخص درباره خرید و فروش دارایی‌ها تصمیم‌گیری نمی‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، علاوه بر شاخص توتال 3 باید حتما دامیننس بیت کوین و تتر را نیز زیر نظر داشته باشید.

ضمن این که تمام این شاخص‌ها برای تحلیل وضعیت کلان بازار هستند. برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید هر آلت کوین باید جداگانه تحلیل فاندامنتال و تکنیکال آن را در دستور کار قرار دهید. روی‌هم‌رفته استراتژی اصلی معاملاتی با شاخص توتال 3، شناسایی دوره آغاز و پایان آلت سیزن است. وقتی این شاخص در تایم فریم بلند مدت روند صعودی به‌خود می‌گیرد، می‌توانید به سرمایه‌گذاری روی آلت کوین‌ها برای کسب سود حساب کنید. برعکس وقتی روند نزولی به‌خود می‌گیرد، باید به‌سمت بیت کوین و اتریوم بروید.

رابطه شاخص توتال 3 با دامیننس بیت کوین 

رابطه شاخص توتال 3 با دامیننس بیت کوین 

به زبان ساده، دامیننس بیت کوین، نسبت مارکت کپ این ارز دیجیتال به کل بازار رمز‌ارز‌ها را نشان می‌دهد. معمولا خیلی از معامله‌گران برای شناسایی دوره شروع و پایان آلت سیزن از شاخص دامیننس بیت کوین استفاده می‌کنند. به‌این صورت که وقتی دامیننس BTC روند نزولی به‌خود می‌گیرد، آن را نشانه شروع آلت سیزن می‌دانند. عکس این اتفاق نیز برای پایان آل سیزن صدق می‌کند. 

این در حالی است که برای تصمیم‌گیری در خصوص آغاز و پایان آلت سیزن نیاز به شاخص دقیق‌تری دارید؛ چرا که ممکن است همزمان با کاهش دامیننس بیت کوین، وارد دوره زمستان کریپتو شویم که در آن تمام بازار با نوعی رکود و روند نزولی نسبتا طولانی همراه می‌شود. بنابراین در کنار دامیننس بیت کوین لازم است که نیم نگاهی نیز به شاخص توتال 3 داشته باشید. اگر کاهش دامیننس بیت کوین با افزایش Total 3 همراه بود، آنگاه می‌توانید با احتمال قوی‌تری درباره شروع آل سیزن تصمیم‌گیری کنید. 

رابطه شاخص Total 3 با دامیننس تتر 

رابطه شاخص Total 3 با دامیننس تتر 

مارکت کپ تتر نیز در شاخص توتال 3 لحاظ می‌شود. همان طور که می‌دانید تتر بیشترین ارزش بازار را در رمز‌ارز‌های شاخص Total 3 دارد. از طرفی می‌دانید که قیمت آن ثابت و برابر یک دلار است. بنابراین افزایش و کاهش مارکت کپ تتر نشانه افزایش یا کاهش میزان توکن‌های USDT موجود در بازار است. 

معمولا وقتی قیمت بیت کوین و اتریوم روند نزولی به‌خود می‌گیرد، خیلی از معامله‌گران دارایی خود را به تتر تبدیل می‌کنند تا از روند نزولی در امان بمانند. در این شرایط دامیننس تتر معمولا افزایش پیدا می‌کند. گاهی اوقات ممکن است معامله‌گران پس از فروش بیت کوین و اتریوم، تصمیم به خرید سایر آلت کوین‌ها بگیرند. در این حالت معمولا حجم بازار تتر چندان تغییر نمی‌کند و در عوض شاخص توتال 3 بالا می‌رود. بنابراین رصد همزمان شاخص Total 3 و دامیننس تتر به تحلیل رفتار معامله‌گران بازار کمک می‌کند. 

تفاوت شاخص توتال 2 با توتال و توتال 3

شاخص‌های توتال، توتال 2 و توتال ۳ در واقع مشابه یکدیگرند و هر سه ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهند اما در یک بخش اساسی تفاوت‌ دارند که به این شرح است:

تفاوت شاخص توتال 2 با توتال و توتال 3

  • total شاخصی است که ارزش کل بازار ارز دیجیتال را نشان می‌دهد.
  • Total 2 شاخصی است که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به استثنای بیت کوین نشان می‌دهد.
  • Total 3 شاخصی است که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به استثنای بیت کوین و اتریوم نشان می‌دهد.

تفاوت دیگر این شاخص‌ها در میزان ارزش آن‌ها نهفته است. این یعنی شاخص توتال 2 و 3 ارزش کمتری در برابر شاخص total دارند. اما در مقابل، تحلیل ارزهای دیجیتال در توتال 2 و 3 جزئی‌تر انجام می‌شود و اطلاعات دقیق‌تری را نیز در اختیار فرد قرار می‌دهد.

در مجموع تمامی این شاخص‌ها به معامله‌گران کمک می‌کنند نقاط مقاوت و حمایت ارزهای دیجیتال را علاوه بر روند حرکتی بازار تعیین کنند. برای مثال، در آلت سیزن سرمایه‌ها از بیت کوین خارج می‌شوند و به سمت سایر ارزهای دیجیتال یا همان آلت کوین‌ها حرکت می‌کنند. در این حالت معمولا نمودار total در حال ریزش و total 3 صعودی است.

توتال 2 و توتال 3، راهنمای سرمایه گذاری

در این مقاله، ما به بررسی دقیق شاخص‌های توتال 2 و توتال 3 در تحلیل بازار ارز دیجیتال پرداختیم. توتال 2، که نمایانگر ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین است، و توتال 3، که ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به جز بیت کوین و اتریوم در نظر می‌گیرد، هر دو نشان‌دهنده بخش‌های مهمی از اکوسیستم کریپتو هستند. تجزیه و تحلیل ما نشان داد که این شاخص‌ها می‌توانند بینش‌های ارزشمندی در مورد روندهای کلی بازار و ریسک‌های موجود ارائه دهند. با درک بهتر این شاخص‌ها، سرمایه‌گذاران می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد موقعیت‌های سرمایه‌گذاری خود در بازار ارز دیجیتال اتخاذ کنند. در نهایت، این شاخص‌ها ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل و پیش‌بینی روندهای بازار به شمار می‌روند و می‌توانند به عنوان بخشی اساسی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به کار گرفته شوند

شاخص توتال 2 و توتال 3 در ارز دیجیتال چیست؟
در عصر دیجیتالی که شاهد ظهور و رشد چشمگیر ارزهای دیجیتال هستیم، تحلیل دقیق و استراتژی‌های مبتنی بر داده‌ها بیش از پیش اهمیت یافته‌اند. شاخص‌های توتال ۲ و توتال ۳،...
4.89 از 9 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. خیلی ارزشمند هست این مطالب خسته نباشید 🌸🌸🌸

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. خیلی مفید بود.خیلی هم قشنگ توضیح دادین.مرسی

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. ممنون از توضیحات شما 💐🙏💐
    ولی لطفاً علامت تونال و توتال ۲ و ۳ در تریدینگ ویو چیه؟
    مثل Btc.D

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      به ترتیب
      total
      total 2
      total 3
      در تریدینگ ویو به این ترتیب قابل مشاهده هستند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...