سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

آلت سیزن Altseason چیست؟ همه چیز درباره تغییر قدرت به سمت آلتکوین‌ها

آلت سیزن Altseason چیست؟ همه چیز درباره تغییر قدرت به سمت آلتکوین‌ها

دنیای ارزهای دیجیتال امروزه آنقدر بزرگ شده است که دیگر منحصر به بیت کوین نیست و بیش از 2 میلیون ارز دیجیتال دیگر وجود دارند که هر کدام بخشی از نیاز به دنیای فناوری‌های غیرمتمرکز را تامین می‌کنند. این دنیای بزرگ ارزهای دیجیتال غیر بیتکوینی منجر به ایجاد مفهومی به نام آلت سیزن شده است که به دوره‌ای اشاره دارد که ارزش ارزهای دیجیتال دیگر یا آلت‌کوین‌ها، افزایش می‌یابد و اغلب از ارز دیجیتال بیت‌کوین، بهتر عمل می‌کند. برای سال‌ها، بیت‌کوین پرچم‌دار ارزهای دیجیتال بوده است. با این حال، Altseason مرحله‌ای از چرخه بازار است که با افزایش خرید ارزهای دیجیتال شروع می‌شود. عواملی مانند پیشرفت‌های تکنولوژیکی، کاربرد نوآورانه، احساسات بازار و تغییر در رفتار سرمایه‌گذاران به ظهور و تداوم این مفهوم کمک می‌کنند. این پدیده فقط یک روند بازار نیست، بلکه اغلب نشان دهنده تغییر در تمایل سرمایه گذاران و تغییر نگاه سرمایه‌گذاران است. در این راهنمای جامع به نیروهای محرک پشت این پدیده عمیق‌تر می‌پردازیم، استراتژی‌های بازار آلت‌کوین را بررسی می‌کنیم و فرصت‌ها و خطرات مرتبط با این مرحله در اکوسیستم ارزهای دیجیتال را روشن می‌کنیم. با ما همراه باشید. 

آلت سیزن (فصل آلتکوین‌ها) چیست؟ 

اگر تازه به بازار ارزهای دیجیتال وارد شده‌اید، احتمالا بارها اسم این پدیده را شنیده‌اید ولی نمی‌دانید آلت سیزن چیست. آلت سیزن که مخفف «فصل آلتکوین‌ها» است، دوره‌ای در چرخه بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد که در آن ارزهای دیجیتال بجز بیتکوین، که آلت‌کوین نامیده می‌شوند، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه می‌کنند و بیشتر خرید و فروش می‌شوند. این پدیده در تضاد با افزایش دامیننس بیت کوین است و زمانی رخ می‌دهد که تعداد زیادی از آلت کوین‌های بازار، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهند و از نظر رشد قیمت اغلب از عملکرد ارز دیجیتال بیت کوین جلو می‌زنند.

آلت سیزن با یک روند صعودی جمعی در قیمت آلتکوین‌های مختلف در سراسر بازار شروع می‌شود که در صدر آن‌ها اتریوم قرار دارد. افزایش قیمت اتریوم در واقع موتور محرکه آلت سیزن است. دیگر ارزهای دیجیتال جایگزین طیف متنوعی از پروژه‌ها را در بر می‌گیرند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد، کاربردهای خاص و راه‌کارهای جدید دارند. در طول آلت سیزن، ارزهای دیجیتال برتر (بجز بیت کوین) از سمت سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار، توجه بیشتری جلب می‌کند. سر ریز شدن این سرمایه به سمت بازار ارزهای دیجیتال البته به همه‌گیر شدن کل بازار و همچنین بیتکوین نیز کمک می‌کند. این فصل رشد قیمت ارزهای دیجیتال گاهی ممکن است یک ماه و گاهی ممکن است یک سال طول بکشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. 

بیت سیزن چیست؟

بیت سیزن چیست؟

مفهوم دیگری در بازار دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد که نقطه مقابل آلت سیزن است و اصطلاحا به آن بیت سیزن می‌گویند. بیت سیزن یا Bitseason اصطلاحی است که به مرحله خاصی از بازار اشاره می‌کند که در آن ارز دیجیتال بیت کوین، پیشگام و مسلط‌ترین ارز دیجیتال، افزایش قابل توجهی از نظر ارزش و تسلط بر بازار دارد. بیت سیزن برخلاف آلت سبزن که رشد قیمت ارزهای دیجیتال دیگر را نشان می‌دهد، به دوره‌ای اشاره می‌کند که بیتکوین از کلیت بازار ارزهای دیجیتال بهتر عمل می‌کند و اغلب منجر به افزایش دامیننس بیت کوین نسبت به سایر دارایی‌های دیجیتال می‌شود.

بیت سیزن اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که در دنیای واقعی عامه مردم به ارزش بیتکوین در زمینه ذخیره ارزش پی می‌برند. اخبار مثبت، پذیرش نهادها، وضع مقررات، یا عدم قطعیت مولفه‌های کلان اقتصادی ممکن است به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بیت کوین کمک کند و منجر به افزایش قیمت آن شود. تغییر در احساسات سرمایه گذار و روند بازار نیز می‌تواند باعث ایجاد بیت سیزن شود. وقتی سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را سرمایه‌گذاری مطمئن نسبت به طلا و نقره و سایر دارایی‌ها می‌دانند، ممکن است به سمت خرید بیت‌کوین هجوم ببرند و قیمت آن را بالا ببرند. در واقع ریزش شدید ارزش دارایی‌های دیگر محرک این مورد است. 

کاهش عرضه بیت کوین از طریق رویداد هاوینگ (که در آن پاداش‌های بلاک برای ماینرها نصف می‌شود) هر چهار سال یک بار نقش مهمی در ایجاد بیت سیزن دارد. از لحاظ تاریخی، این رویدادها با روندهای صعودی همراه است زیرا کاهش عرضه منجر به افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت می‌شود.

تاریخچه‌ی آلت سیزن

بازار ارزهای دیجیتال بازار نوپایی است و از آن جایی که آلت کوین‌ها هم عمر زیادی ندارند، تاریخچه رشد آن‌ها نیز بسیار کوتاه است. در ادامه مروری بر تاریخچه آلت سیزن خواهیم داشت. 

آلتکوین‌های اولیه (2010-2013):

پیدایش آلتکوین‌ها به روزهای اولیه بیتکوین برمی‌گردد. توسعه دهندگان بلاکچین با الهام از موفقیت بیتکوین، برای بهتر کردن محدودیت‌ها یا معرفی ویژگی‌های منحصر به فرد، شروع به آزمایش ارزهای دیجیتال جایگزین کردند. ارزهای دیجیتال Namecoin، Litecoin و Peercoin از اولین آلتکوین‌هایی بودند که در این دوره ظهور کردند. این پروژه‌های اولیه، پایه و اساس اکوسیستم متنوع ارزهای دیجیتال غیر از بیتکوین را ایجاد کردند.

فصل اول اصلی (2013-2014):

در طول اولین آلت سیزن مهم، بازار ارزهای دیجیتال شاهد انفجار قیمت و میزان استفاده از آلت‌کوین‌های جدید بود. با افزایش ارزش ارزهای دیجیتال جایگزین، دامیننس یا تسلط بیت کوین برای مدت کوتاهی کم شد. در این دوره شاهد ظهور کوین‌هایی مانند ریپل (XRP)، دوج کوین (DOGE) و … بود که توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد و پول زیادی را به سمت بازار ارزهای دیجیتال روانه کرد.

ICO Boom و ظهور اتریوم (2016-2017):

رونق عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) به لحظه‌ای تعیین کننده برای آلت‌کوین‌ها تبدیل شد. این مدل از روی فروش سهام برداشته شده بود و خریداران می‌توانستند بخشی از کوین‌ها را پیش‌خرید کنند. 

اتریوم با ارائه یک نوآوری به اسم قرارداد هوشمند، امکان ایجاد توکن‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را نیز در این دوره فراهم کرد. انفجار قیمت کوین‌ها و توکن‌ها در دوران ICO منجر به تولد پروژه‌های جدید بی‌شماری شد و بازار آلت‌کوین را متنوع‌تر کرد. بسیاری از این پروژه‌ها البته کلاهبرداری بودند و میلیون‌ها دلار نیز به سرمایه‌گذاران زیادی ضرر زد. با این حال، ظهور اتریوم به عنوان یک پلتفرم برای برنامه‌های غیرمتمرکز و جذب سرمایه، مرحله مهمی را در تاریخ آلتکوین رقم زد.

اصلاح بازار و کاهش قیمت بسیاری از آلتکوین‌ها (2018):

سودهای نجومی ارزهای دیجیتال با اصلاح بازار در سال 2018 همراه شد. بسیاری از آلتکوین‌ها با تغییر احساسات بازار، کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کردند و برخی از آن‌ها تا 99 درصد قیمت خود را ازدست دادند. عدم قطعیت‌های نظارتی و نگرانی‌ها در مورد مشروعیت برخی پروژه‌ها منجر به اصلاح قیمت‌ها شد و ایجاد تردید بین سرمایه‌گذاران در بازار شد. 

دیفای و تنوع زنجیره ای (2019-2020):

با ظهور برنامه‌های مالی غیرمتمرکز دیفای (DeFi) دوباره خریداران زیادی به سمت بازار کشیده شدند. آلت کوین‌هایی مانند Chain Link (LINK)، Aave (AAVE) و Uniswap (UNI) با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه در وام‌دهی، قرض و مبادلات غیرمتمرکز مورد قبول بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید واقع شدند. علاوه بر این، شبکه‌های بلاکچین مختلفی با هدف رسیدگی به مسائل مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری و تنوع بیشتر اکوسیستم آلت‌کوین به وجود آمدند. بسیاری از این بلاکچین‌ها هدف خود را جایگزینی اتریوم اعلام می‌کردند. 

NFT ها و گسترش مستمر (2021):

رشد انفجاری توکن‌ غیرقابل تعویض (NFT) فصل مهمی را در تاریخ آلت‌کوین رقم زد. پروژه‌های مبتنی بر اتریوم، توکن‌های زنجیره هوشمند بایننس و سولانا مورد توجه قرار گرفتند و بسیاری از کاربردهای جدید را به بازار ارزهای دیجیتال اضافه کردند. در این سال، بازی‌های مبتنی بر بلاکچین توانستند مورد قبول جامعه گیمرها قرار بگیرند و شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی وارد این حوزه شدند. 

چرخه‌های بازار و گمانه زنی (2022):

چرخه‌های بازار همچنان باعث گمانه‌زنی و نوسانات در فضای آلت‌کوین می‌شد. سال 2022 برای بازار ارزهای دیجیتال سال خوبی نبود. چندین مورد از شرکت‌های بزرگ که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کردند ورشکست شدند. همچنین دولت آمریکا و نهادهای نظارتی به بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله بایننس و کوین بیس اشکالات قانونی گرفتند و بازار ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت چشمگیری مواجه شد. با این حال، در کنار این اتفاقات پیشرفت‌های تکنولوژی دنیای غیرمتمرکز به فعالیت خود ادامه داد. 

گسترش تحولات و نوآوری‌ها (2023):

به طور خلاصه، سال ۲۰۲۳ برای بازار آلت‌کوین‌ها سالی پر از پروژه‌های جدید بود. با وجود چالش‌ها و نوسانات بازار، این سال شاهد رشد و بلوغ اکوسیستم آلت‌کوین‌ها بود، با تمرکز بیشتر بر روی فناوری‌های پایدار، امنیت داده‌ها و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های فنی و اجتماعی مرتبط با فضای کریپتو. این تحولات نه تنها باعث شد آلت‌کوین‌ها به عنوان بخش مهمی از بازار ارزهای دیجیتال تثبیت شوند، بلکه زمینه‌ساز فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاران، توسعه‌دهندگان و کاربران در سال‌های آتی نیز بود.

پیش‌بینی آلت سیزن (alt season) 

پیش‌بینی آلت سیزن (alt season) 

پیش‌بینی آلت سیزن معمولاً شامل تحلیل تغییرات در عرضه و تقاضای آلتکوین‌ها و نیز شناسایی عواملی است که می‌توانند فومو یا ترس از دست دادن را در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کنند. برای مثال، زمانی که گزارش‌های مثبت یا اخباری در مورد پروژه‌های خاص منتشر می‌شوند، ممکن است تقاضای زیادی برای خرید این آلتکوین‌ها به وجود آید. همچنین، اگر سرمایه‌گذاران مشاهده کنند که یک آلتکوین به سرعت در حال افزایش ارزش است، ممکن است به دلیل ترس از دست دادن فرصت سود، به سرعت به خرید آن روی آورند. این افزایش ناگهانی در تقاضا می‌تواند قیمت‌ها را به طور قابل توجهی بالا ببرد و موجی از فعالیت‌های خرید و فروش را در پی داشته باشد.

یکی از جذابیت‌های آلت سیزن برای علاقمندان به ارزهای دیجیتال، پتانسیل سودآوری آن است و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال نحوه تشخیص آلت سیزن هستند. آنتونی پمپلیانو Anthony Pompliano که در حوزه کریپتو با نام «Pomp» شناخته می‌شود، سرمایه‌گذاری با تجربه در فضای ارزهای دیجیتال، است. بینش و تحلیل او در مورد چرخه‌ها و روندهای بازار بسیار مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. 

پیش‌بینی‌های پومپ در مورد فصل‌ها معمولا دیدگاهی کل‌نگر، با در نظر گرفتن روندهای تاریخی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و احساسات حاکم بر بازار است. اگر چه پیش‌بینی‌های دقیق در مورد مدت زمان و شدت آلت سیزن و  بیت سیزن به دلیل ماهیت پویای بازار مبهم است، اما بینش Pomp اغلب راهنمایی‌های ارزشمندی را به سرمایه‌گذارانی ارائه می‌دهد که قصد سرمایه‌گذاری را دارند. او تاکید می‌کند که فصل‌های مختلف، مانند چرخه‌های بازار بیت‌کوین، از الگوهایی پیروی می‌کنند که تحت تأثیر عوامل مختلف قرار دارند. درک این تأثیرات به پیش بینی مدت زمان هر فصل کمک می‌کند. در بخش‌های بعدی مروری بر این عوامل خواهیم داشت. 

آلت سیزن چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان آلت سیزن به عوامل مختلفی بستگی دارد. این دوره اغلب با دوره‌هایی همزمان است که سلطه بیت کوین کم می‌شود و به ارزهای دیجیتال جایگزین اجازه رشد می‌دهد و مدت زمان آن می‌تواند با تغییرات در مسیر بیت کوین هماهنگ باشد.

تغییرات در احساسات سرمایه گذار به طور قابل توجهی بر فصل‌های مختلف تأثیر می‌گذارد. احساسات مثبت و علاقه شدید می‌تواند مدت زمان را طولانی کند، در حالی که احساسات منفی ممکن است آن را کوتاه کند. پیشرفت‌های تکنولوژی یکی دیگر از عوامل است و پروژه‌های نوآورانه می‌توانند با احیای علاقه و هیجان سرمایه‌گذاران، شانس ایجاد یک آلت سیزن را افزایش دهند.

علت ایجاد آلت سیزن

عوامل زیادی برای این پدیده ذکر شده است که مروری به آن‌ها خواهیم انداخت. 

1) انتقال پول از بیتکوین به آلتکوین‌ها

یکی از دلایل اساسی فصل‌های مختلف، ورود پول از بیت کوین به ارزهای دیجیتال دیگر است. سرمایه گذاران اغلب سبدهای خود را به دنبال بازدهی بالاتر یا پروژه‌های نوآورانه‌تر متنوع می‌کنند و منجر به افزایش سرمایه گذاری در آلتکوین‌ها می‌شود. این تغییر در جریان ورودی سرمایه باعث حرکت رو به بالای قیمت و تقویت آلت سیزن می‌شود.

2) ترندها

ظهور و پذیرش پروتکل‌های DeFi به طور قابل توجهی بر آلت سیزن تأثیر گذاشت. دیفای یا خدمات مالی غیرمتمرکز در سال 2020  و 2021 سرمایه قابل توجهی را جذب کرد. این هجوم سرمایه به آلت‌کوین‌های مرتبط با دیفای به طور قابل‌توجهی به آلت سیزن کمک کرد و چنین مسئله‌ای در هر چرخه معمولا  برای یک ترند تکنولوژیکی خاص رخ می‌دهد. این جریان در اواخر سال 2021 با NFT نیز رخ داد.

3) پیشرفت‌های تکنولوژیکی و کاربرد جدید

نوآوری‌ها در فناوری بلاکچین و معرفی کاربردهای جدید، نقشی اساسی در آلت سیزن بازی می‌کنند. پروژه‌هایی که راه‌حل‌هایی در زمینه مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و قراردادهای هوشمند ارائه می‌کنند، توجه را در طول این چرخه‌های بازار به خود جلب می‌کنند و به رخ دادن آلت سیزن کمک می‌کنند.

4) احساسات بازار و رفتار سرمایه گذار

آلت سیزن بر اساس احساسات بازار و رفتار سرمایه‌گذاران شکل می‌گیرند. احساسات مثبت نسبت به آلت‌کوین‌ها، که توسط تاییدیه‌های قانونی، شرایط مطلوب بازار، یا تحولات نظارتی ایجاد می‌شود، باعث افزایش علاقه و سرمایه‌گذاری می‌شود و قیمت‌های آن‌ها را افزایش می‌دهد. برعکس، احساسات منفی یا فشارهای نظارتی ممکن است شور و شوق ایجاد آلت سیزن را از سرمایه‌گذاران بگیرد.

5) تحولات در حال انجام و پویایی بازار

تکامل مستمر در فضای ارزهای دیجیتال، از جمله پیشرفت‌های تکنولوژیکی، تغییرات نظارتی، رویدادهای جهانی و افزایش پذیرش در صنایع مختلف، می‌تواند با تأثیر بر سرمایه‌گذاران و روند بازار، بر ایجاد فصل‌های مختلف آلت سیزن و بیت سیزن تأثیر بگذارد. 

نشانه‌های آلت سیزن

تحلیل‌گران مختلف نشانه‌های مختلفی را اعلام کرده‌اند که با رخ دادن آن‌ها، شروع آلت سیزن مشخص می‌شود.

  • افزایش حجم معاملات

نشانه بزرگ یک فصل آلتکوین قریب الوقوع، افزایش قابل توجه حجم معاملات در بین آلتکوین‌های مختلف است. افزایش فعالیت معاملاتی منعکس کننده افزایش علاقه بازار و نوسانات احتمالی قیمت در ارزهای دیجیتال جایگزین است.

  • کاهش دامیننس بیت کوین و افزایش دامیننس آلتکوین‌ها

آلت سیزن اغلب با کاهش تسلط بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال همزمان است. برعکس، تسلط آلتکوین در این دوره‌ها افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده تغییر در احساسات بازار و افزایش توجه به دارایی‌های دیجیتال جایگزین است. بنابراین برای تشخیص به موقع باید شاخص‌های ارز دیجیتال را به خوبی زیر نظر گرفت.

  • افزایش ارزش بازار کل آلتکوین‌ها

فصل‌های Alt Season با افزایش قابل توجهی در ارزش بازار جمعی آلت‌کوین‌ها تعیین می‌شوند. این افزایش در سرمایه بازار نشان دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران و هجوم گسترده سرمایه به بازار آلتکوین است. شاخص‌هایی وجود دارند که این مسئله را تایید می‌کنند. 

  • رشد قیمت آلتکوین‌ها

یکی از بارزترین نشانه‌های آلت سیزن، رشد قابل توجه و گسترده قیمت در بین آلت کوین‌های مختلف است. در این دوره، ارزهای دیجیتال جایگزین افزایش قیمت سریع و قابل توجهی را تجربه می‌کنند و اغلب از نرخ رشد بیت کوین جلو می‌زند.

چگونگی تشخیص آلت سیزن

چگونگی تشخیص آلت سیزن

بسیاری از علاقمندان به دنیای ارزهای دیجیتال که تازه‌وارد هستند حتما دوست دارند بدانند که آلت سیزن چه زمانی اتفاق می‌افتد. خبر خوب این است که نشانه‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید شروع آلت سیزن را بفهمید. در ادامه مروری بر این عوامل خواهیم داشت.  

1) کاهش تسلط بیتکوین

یکی از راه‌های تشخیص فصل آلت‌فصل، کاهش تسلط بیت‌کوین است. تسلط بیت کوین به سهم بیت کوین از کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد. در طول فصل‌های مختلف، این تسلط با سرازیر شدن توجه و سرمایه‌گذاری به ارزهای دیجیتال جایگزین کاهش می‌یابد که نشان‌دهنده علاقه گسترده‌تر به دارایی‌های غیر بیت کوینی است.

2) بازار گاوی بیت کوین

فصل آلت سیزن اغلب با روند صعودی بیت کوین همزمان است. هنگامی که بیت کوین تغییرات قیمتی قابل توجهی را تجربه می‌کند و وارد فاز بازار صعودی می‌شود، می‌تواند باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران و ورود سرمایه به بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال از جمله آلت کوین‌ها شود.

3) رشد آلتکوین‌ها با ارزش بازار بالا

شاخص دیگر رشد قابل توجه آلتکوین‌ها با ارزش بازار قابل توجه است. در طول یک فصل آلت سیزن، آلت کوین‌های با ارزش بالا، تمایل به افزایش قیمت قابل توجهی دارند که منعکس کننده افزایش علاقه سرمایه گذاران و اشتیاق گسترده بازار است.

4) پیگیری روندهای ارزهای دیجیتال

شناخت فصل‌های مختلف نیازمند به‌روز ماندن از روندها و اخبار ارزهای دیجیتال غیر از بیت‌کوین است. این روندها اغلب شامل افزایش علاقه به آلت‌کوین‌های خاص، پروژه‌های نوآورانه در حال جلب توجه یا توسعه در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، NFTها یا سایر بخش‌های نوظهور در فضای کریپتو است.

5) بررسی شاخص‌های وب سایت‌های تحلیل بازار

استفاده از وب سایت‌های تحلیل بازار مانند TradingView، CryptoComper، و Delphi Digital نگرش ارزشمندی را در مورد روندهای فصلی ارائه می‌دهد:

TradingView: ابزارهای نمودار و شاخص‌های فنی را ارائه می‌دهد. تجزیه و تحلیل نمودارهای آلتکوین در اینجا به شناسایی الگوها و تأیید روندهای فصل آلتکوین کمک می‌کند.

CryptoComper: این وبسایت داده‌های جامع بازار و ابزارهای مقایسه را ارائه می‌دهد. نظارت بر عملکرد آلتکوین نسبت به بیت کوین و ردیابی روندهای بازار در این وبسایت به شناسایی الگوهای فصلی کمک می‌کند.

Delphi Digital: تحقیقات و تحلیل عمیق بازار را ارائه می‌دهد. استفاده از گزارش‌ها و بینش‌های آن‌ها به درک بازار و شاخص‌های فصلی مانند افزایش تسلط آلت‌کوین و افزایش در بخش‌های خاص آلت‌کوین کمک می‌کند.

Coinmarketcap: پلتفرم‌های نظارتی مانند CoinMarketCap اطلاعات مناسبی را در مورد شاخص‌های فصلی ارائه می‌دهد. مشاهده تغییرات در قیمت آلتکوین‌ها، حجم معاملات و ارزش بازار نسبت به بیت کوین سیگنال‌های کلیدی برای شناسایی و تایید وجود فصل آلتکوین ارائه می‌دهد.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران با زیر نظر گرفتن این شاخص‌ها در این پلتفرم‌ها، بهتر می‌توانند نشانه‌های آلت سیزن را تشخیص دهند و به آن‌ها این امکان را می‌دهند تا تصمیمات آگاهانه‌تری در جهت‌یابی بازار و رخ دادن آلت سیزن بگیرند.

تاریخ آلت سیزن بعدی

پیش‌بینی تاریخ دقیق فصل آلت سیزن بعدی در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات ذاتی آن و بسیاری از عوامل مؤثر بر چرخه‌های بازار، سخت است. فصل‌های آلت سیزن تحت تأثیر یک تعامل پیچیده از احساسات سرمایه‌گذار، روندهای بازار، پیشرفت‌های فناوری، تغییرات نظارتی و عوامل کلان اقتصادی قرار دارند. علاوه بر این، مدت زمان و شدت هر آلت سیزن به طور قابل توجهی با آلت سیزن دیگر متفاوت است.

تحلیلگران بازار، سرمایه گذاران و کارشناسان اغلب تحلیل‌هایی را انجام می‌دهند و بر اساس الگوهای تاریخی، شرایط فعلی بازار و روندهای نوظهور برای حدس و گمان در مورد دوره‌های بالقوه آلت سیزن پیش بینی می‌کنند. با این حال، این پیش‌بینی‌ها به دلیل ماهیت غیرقابل پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال، حدس و گمان هستند و قطعی نیستند.

عواملی مانند افزایش پذیرش DeFi، معرفی پروژه‌های نوآورانه بلاکچین، تحولات نظارتی، علاقه سازمان‌ها، و تغییرات احساسات بازار ممکن است به تقویت آلت سیزن کمک کنند. برخی از شاخص‌ها، مانند کاهش تسلط بیت کوین، افزایش حجم معاملات در آلت کوین‌ها، یا تغییرات قابل توجه قیمت در آلتکوین‌های خاص، ممکن است شروع یا پیشرفت یک آلت سیزن را نشان دهد.

با توجه به ماهیت پویا و به سرعت در حال تحول فضای ارزهای دیجیتال، تعیین تاریخ دقیق آلت سیزن بعدی نامشخص است. با این حال، همه می‌دانند که آلت سیزن بعد از بیت سیزن رخ می‌دهد و یکی از زمان‌هایی که احتمال رخ دادن بیت سیزن در آن بسیار زیاد است، چرخه هاوینگ بیتکوین است.

کسب درآمد در فصل آلت‌کوین‌ها

کسب درآمد در فصل آلت‌کوین‌ها

کسب درآمد در طول یک فصل آلت سیزن در بازار ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است ولی باید حتما قدم‌های زیر را اجرا کنید. 

آلتکوین‌های امیدوارکننده را شناسایی کنید: برای شناسایی آلت‌کوین‌هایی با پتانسیل بالا، فناوری نوآورانه، تیم‌های توسعه فعال و موارد استفاده در دنیای واقعی، باید تحقیقات کاملی انجام دهید. برای کاهش ریسک، سبد خود را در بین آلتکوین‌های مختلف متنوع کنید.

تجزیه و تحلیل فنی: از ابزارها و شاخص‌های تحلیل تکنیکال در پلتفرم‌هایی مانند TradingView برای شناسایی الگوها، روندها و نقاط ورود و خروج احتمالی آلت کوین‌ها استفاده کنید. احساسات بازار را از طریق نمودارها، میانگین‌های متحرک، RSI، MACD  و سایر شاخص‌ها درک کنید.

روندهای بازار را دنبال کنید: از روندهای ارزهای دیجیتال، از جمله تحولات در DeFi، NFT‌ها و بخش‌های نوظهور، آگاه باشید. این روندها اغلب عملکرد آلتکوین را در طول آلت سیزن مشخص می‌کنند.

مدیریت سرمایه : اهداف سرمایه گذاری روشنی را تعیین کنید و از استراتژی‌های مدیریت سرمایه و ریسک استفاده کنید. پول را عاقلانه بین دارایی‌ها پخش کنید، از سرمایه گذاری بیش از حد توان مالی خود دوری کنید و از دستورات توقف ضرر را برای کاهش ضرر استفاده کنید.

میانگین کم کنید: استراتژی DCA را با سرمایه گذاری منظم یک مقدار ثابت در طول زمان اجرا کنید. این روش می‌تواند به کاهش تأثیر نوسانات بازار و میانگین قیمت خرید کمک کند. استراتژی سودآوری: استراتژی کسب سود خود را از قبل تعیین کنید. سیو سود در اهداف قیمتی از پیش تعریف شده یا زمانی که بازار به سطوح خاصی می‌رسد سخت است. سبد سهام خود را به صورت دوره‌ای مجدداً متعادل کنید تا سود شما تثبیت شود.

اخبار و رویدادها را رصد کنید: اخبار، اطلاعیه‌ها و رویدادهای مرتبط با آلتکوین‌های موجود در پورتفولیوی خود را زیر نظر داشته باشید. به‌روزرسانی‌ها یا مشارکت‌های مهم می‌توانند بر قیمت‌ها در طول فصل تأثیر بگذارند.

از Staking و Yield Farming استفاده کنید: فرصت‌های کسب سود که توسط آلت‌کوین‌های خاص یا پروتکل‌های DeFi ارائه می‌شوند را پیدا کنید. استراتژی‌های استیکینگ ارز دیجیتال و یلدفارمینگ می‌توانند درآمد منفعلانه‌ای را از طریق کسب سود یا پاداش ایجاد کنند.

در مورد قوانین به روز بمانید: از تغییرات نظارتی که ممکن است بر بازار تأثیر بگذارد آگاه باشید. تغییرات نظارتی می‌تواند به طور قابل توجهی بر قیمت آلتکوین و احساسات بازار تأثیر بگذارد. احساسات خود را کنترل کنید: از تصمیمات احساسی اجتناب کنید. آلت سیزن‌ها می‌توانند بسیار بی‌ثبات باشند و معاملات هیجانی می‌تواند منجر به ضرر شود.

به یاد داشته باشید، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال خطرات ذاتی دارد. انجام تحقیقات کامل، در نظر گرفتن توصیه‌های حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری با سرمایه‌ی اضافه بسیار مهم است. برنامه‌ریزی استراتژیک، مدیریت ریسک و یادگیری مداوم کلیدی برای بهره‌مندی از فصل‌های مختلف در بازار ارزهای دیجیتال است.

در آلت سیزن روی چه کوین‌های سرمایه گذاری کنیم؟

در طول یک آلت سیزن در بازار ارزهای دیجیتال، انتخاب کوین برای سرمایه گذاری مستلزم در نظر گرفتن دقیق عوامل مختلف برای به حداکثر رساندن بازده است. در اینجا برخی از انواع کوین‌ها آورده شده است:

آلتکوین‌های با ارزش بازار بالا

به دنبال آلت کوین‌های تثبیت شده با مارکت کپ یا ارزش بازار بالا، پایه‌های فنی قوی، تیم‌های توسعه فعال و کاربرد واضح باشید. کوین‌هایی مانند اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی و پذیرش گسترده در این دسته قرار می‌گیرند.

توکن‌های DeFi (فناوری‌های مالی غیرمتمرکز)

پروژه‌های DeFi راه‌حل‌های مالی نوآورانه‌ای را در بلاکچین ارائه می‌کنند. توکن‌های مرتبط با پلتفرم‌های دیفای مانند Uniswap (UNI)، Aave (AAVE) یا Compound (COMP) ممکن است رشد قابل‌توجهی را در طول آلت سیزن به دلیل محبوبیت زیاد این بخش تجربه کنند.

پروژه‌های NFT (توکن غیر قابل تعویض)

توکن‌های غیر قابل تعویض به دلیل منحصر به فرد بودن و کاربردشان در صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته اند. توکن‌های مرتبط با پلتفرم‌های NFT مانند Decentraland (MANA)، Enjin (ENJ) یا Flow (FLOW) می‌توانند در طول آلت سیزن توجه بیشتری را جلب کنند.

لایه 1 و راه حل‌های مقیاس پذیری

بلاکچین‌های لایه 1 و راه حل‌های مقیاس پذیری با هدف رسیدگی به محدودیت‌های بلاکچین درست می‌شوند. پروژه‌هایی مانند Polkadot (DOT)، Avalanche (AVAX) یا Near Protocol (NEAR) ممکن است به دلیل تمرکز بر مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری، مورد علاقه سرمایه‌گذاران باشند.

کوین‌های نوظهور

مراقب روندهای نوظهور در فضای کریپتو باشید. کوین‌ها و توکن‌های مربوط به بخش‌های نوظهور مانند Web3، متاورس، بازی، یا پروژه‌های بلاکچین لایه 2 ممکن است فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در آلت سیزن ارائه دهند.

توکن‌های با ارزش متوسط و کم

توکن‌های با ارزش متوسط و پایین، اگرچه ریسک بیشتری دارند، اما به طور بالقوه می‌توانند بازده بالاتری را ارائه دهند. با این حال، تحقیقات کامل برای شناسایی پروژه‌های امیدوارکننده در این دسته ضروری است.

به یاد داشته باشید، انجام تحقیقات کامل، تجزیه و تحلیل مبانی پروژه، درک فناوری و کاربرد در دنیای واقعی و در نظر گرفتن احساسات بازار هنگام انتخاب کوین‌ها برای سرمایه‌گذاری در آلت سیزن بسیار مهم هستند. علاوه بر این، در نظر گرفتن میزان تحمل ریسک و اهداف سرمایه گذاری در درست کردن سبد متوازن و متنوع ضروری است.

آلت سیزن، فرصت سودآوری بالا

در این مطلب مروری بر آلت سیزن داشتیم و دیدیم که دنیای ارزهای دیجیتال چقدر بزرگ‌تر از بیتکوین است و چه رخدادهای سودآوری می‌تواند برای سرمایه‌گذاران رخ بدهد. بدون شک رخ دادن آلت سیزن یکی از اتفاقات جذاب در دنیای ارزهای دیجیتال است که اگر با کمی دانش و موارد ذکر شده همراه شود، می‌تواند اتفاقات شیرینی برای سرمایه‌گذاران رقم بزند. کلید رسیدن به موفقیت در فصل آلت کوین‌ها فقط تحقیق مستمر است. 

سوالات متداول
Request for Quote

افزایش حجم معاملات آلتکوین، کاهش تسلط بیت کوین، افزایش ارزش بازار آلتکوین و رشد گسترده قیمت آلتکوین از جمله این نشانه‌ها هستند.

آلت سیزن را از طریق معیارهایی مانند کاهش تسلط بیت کوین، افزایش ارزش بازار آلتکوین و افزایش قابل توجه قیمت در آلتکوین‌های مختلف خصوصا اتریوم می‌توانید شناسایی کنید.

بیت سیزن به دوره‌هایی اشاره دارد که بیت‌کوین عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، که اغلب منجر به افزایش علاقه و سود در آلت‌کوین‌ها می‌شود.

مدت و فرکانس آلت سیزن متفاوت است. ممکن است از هفته‌ها تا ماه‌ها ادامه داشته باشند و تحت تأثیر شرایط بازار و احساسات سرمایه‌گذاران به طور نامنظم رخ دهند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...