سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال چیست و چطور آن را بسازیم؟

واچ لیست ارز دیجیتال چیست و چطور آن را بسازیم؟

هر یک از شما ممکن است در زندگی به عنوان یک فرد برنامه‌ریز عمل کرده و یا تصمیم‌های آنی بگیرید. با این حال باید گفت که دنیای کریپتو خرید و فروش ارز دیجیتال داستان متفاوتی دارد و تنها کسانی را می‌پذیرد که برنامه‌ریزی و عملکرد حساب‌شده را به عنوان یک اصل در معاملات خود پذیرفته باشند. چنان چه بدون برنامه‌ریزی و بررسی فرصت‌های مناسب معاملاتی را شکل دهید، هشدار می‌دهیم که نتیجه این اقدام چندان جالب نخواهد بود! حالا که این قدر بر عملکرد دقیق و حساب‌شده تاًکید می‌شود، لازم است با ابزارها و روش‌هایی برای داشتن بهترین عملکرد در بازار ارزهای دیجیتال نیز آشنا شوید. «واچ لیست ارز دیجیتال» یکی از مهم‌ترین مفاهیم پایه‌ای است که باید برای داشتن معاملاتی سودآور بشناسید.

واچ لیست چیست؟

واچ لیست در واقع فهرستی از رمزارزهاست که کاربر به بررسی و پیگیری قیمت آن‌ها علاقمند است. واچ لیست‌ها به شما این امکان را می‌دهند که قیمت ارزها، وضعیت آن‌ها در ادامه و همچنین نحوه تغییرات آن‌ها را تحت نظر داشته باشید.

تصور کنید قصد دارید خانه‌ای را برای سرمایه‌گذاری خریداری کنید. برای آن که در حالتی بهینه خریدتان را انجام دهید چه می‌کنید؟ در این حالت قطعاً به دنبال موقعیتی هستید که قیمت ملک به کمترین حد خود در یک بازه مشخص برسد تا بتوانید با سرمایه‌ای که دارید، بهترین خانه را بخرید. به همین خاطر به صورت روزانه قیمت‌ها را بررسی می‌کنید تا در نهایت، بهترین موقعیت را شکار کنید. حال همین مثال را به دنیای ارزهای دیجیتال تعمیم دهید.

هر یک از تریدرها قصد خرید و یا فروش انواع خاصی از ارزها را دارند و برای آن که بهترین عملکرد خود را داشته باشند، باید آن‌ها را پیگیری کنند تا بتوانند تحلیل و پیش بینی بهتری داشته باشند.

باید بدانید که واچ لیست باید بر اساس نیازهای شما طراحی شده باشد. در واقع بدیهی است که فهرستی از ارزهای ناکارآمد که قصد خرید و فروش آن‌ها را ندارید، هیچ کاربردی برایتان نخواهد داشت. بنابراین باید واچ لیستی داشته باشید که تنها ارزهای مورد نظر شما را پوشش دهد. در حقیقت واچ لیست را می‌توان به صورت یک فهرست منحصربه‌فرد برای هر تریدر در نظر گرفت. شما می‌توانید بسته به ارزهای مورد نظر، مواردی را به واچ لیست ارز دیجیتال اضافه و یا از آن کم کنید.

واچ لیست چیست؟

کاربرد واچ لیست

در توصیف چیستی واچ لیست ارز دیجیتال، تا حدود زیادی با کاربرد آن نیز آشنا شدید؛ اما بیشتر به جزئیات آن خواهیم پرداخت. به نکاتی که در ادامه درباره واچ لیست ارز دیجیتال گفته میشود، توجه کنید:

  • مهم‌ترین نکته درباره کاربرد واچ لیست ارز دیجیتال، زیر نظر داشتن روند حرکت یک ارز است. البته واچ لیست تنها درباره ارز دیجیتال صدق نمی‌کند و هر نوع دارایی را می‌توان به این روش تحت نظر گرفت.
  • واچ لیست برای ارزهایی استفاده می‌شود که به نظر می‌رسد تغییراتی را در روزهای آتی تجربه خواهند کرد. طبیعتاً ارزهایی که انتظار می‌رود روند ثابتی را طی کنند، نکته خاصی برای زیر نظر داشتن ندارند. اما در مقابل ارزهایی که نوسان دارند، در نقاط خاصی می‌توانند در جهتی حرکت کنند که سیگنال‌های معاملاتی صادر کنند. بنابراین در هر واچ لیست ارز دیجیتال علاوه بر قیمت، می‌توان موارد دیگری مانند بررسی نمودار را هم داشت و به این ترتیب زمان مناسب برای انجام معاملات را پیدا کرد. در نهایت با رصد کردن نمودار و قیمت، لحظات طلایی را شکار کنید تا بتوانید یک معامله پرسود داشته باشید.
  • زمانی که یک واچ لیست ارز دیجیتال ایجاد می‌کنید، در انتظارید تا معیارهای خاصی در ارزهای مورد نظرتان برآورده شوند. به عنوان مثال تصمیم دارید در صورتی که مسیر حرکت نمودار بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه باشد، معامله خاصی را انجام دهید. واچ لیست به شما در نظارت بهتر بر تحقق این مسئله کمک خواهد کرد. به این صورت که با استفاده از برنامه هشدار قیمت ارز دیجیتال، اعلان‌هایی را در واچ لیست خود تنظیم می‌کنید تا وقتی رمز ارز مورد نظر به قیمت مورد نظر شما رسید، به شما اطلاع‌رسانی شود.
  • جالب است بدانید برخی از واچ لیست‌ها قابلیت تنظیم دارند به صورت خودکار ارزهایی که با معیارهای تنظیم شده شما تطابق نداشته باشند را حذف می‌کنند. به این ترتیب نیاز کمتری به نظارت بر ارزهای موجود خواهید داشت.

انواع واچ لیست

بخش قابل توجهی از کاربرد واچ لیست ارز دیجیتال نیز بسته به نوع آن مشخص می‌شود. انواع مختلف واچ لیست‌ها می‌توانند امکانات گوناگونی را برایتان فراهم کنند. به طور کلی این فهرست‌ها در سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند:

  • واچ لیست portfolio:

واچ لیست پورتفوی همان طور که از نامش پیداست، به سبد ارز دیجیتال شما مرتبط است. در این واچ لیست شما ارزهایی را پیگیری می‌کنید که آن‌ها را در سبد ارز دیجیتال خود نگه داشته‌اید. به این ترتیب می‌توانید ارزش آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز، تغییراتی را در آن‌ها اعمال کنید.

  • واچ لیست market:

واچ لیست مارکت اغلب برای در نظر داشتن روند کلی بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این فهرست‌ها تریدرها با رصد نحوه تغییرات ارزهای اصلی در بازار، نحوه حرکت بازار را بررسی می‌کنند.

  • واچ لیست interest:

این واچ لیست ارز دیجیتال مربوط به رمزارزهای مورد علاقه شماست. در این نوع واچ لیست، فهرستی از ارزهای مورد علاقه خود را تهیه می‌کنید تا آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید آخرین اخبار و به روزرسانی‌های مربوط به آن‌ها را در نظر داشته و قیمت‌ لحظه‌ای را چک کنید تا اگر سیگنال معاملاتی دریافت کردید، وارد معامله شوید.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، تعداد واچ لیست‌ها نیز همچون هر مورد دیگر، آن قدری هست که برای انتخاب بهترین آن‌ها دچار تردید شوید. حال برای آن که دید بهتری در این باره پیدا کنید، چند مورد از بهترین واچ لیست ارز دیجیتال را بررسی کرده‌ایم تا از میان آن‌ها واچ لیست مورد علاقه خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که نوع واچ لیست می‌بایست بر اساس نیازهای شما انتخاب شود. به عنوان مثال برای آن که وضعیت سبد ارز دیجیتال خود را تحت نظر داشته باشید، واچ لیست پورتفوی مناسب شماست. به طور کلی باید گفت که واچ لیست‌های رایگان که بیشترین امکانات را ارائه می‌کنند، در اولویت انتخاب ما قرار دارند.

CoinMarketCap

اگر تعداد کمی ارز دیجیتال برای ردیابی کردن دارید و می‌خواهید آن‌ها را به صورت دستی وارد کنید، coinmarketcap.com می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. این پلتفرم یکی از معتبرترین‌ها در جهان است که در طول این سال‌ها، خود را اثبات کرده است. (در بخش بعد به صورت ویدیویی ساخت واچ لیست در این وبسایت را آموزش داده‌ایم).

با این حال به نظر می‌رسد واچ لیست ارز دیجیتال آن نسبتاً محدود است؛ به همین خاطر بیشتر برای پیگیری سبد مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید یک واچ لیست پورتفوی حرفه‌ای در کوین مارکت کپ داشته باشید که اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این واچ لیست ارز دیجیتال، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این واچ لیست از ادغام خودکار با صرافی‌ها و کیف پول‌ها پشتیبانی نمی‌کند و وارد کردن ارزها باید به صورت دستی انجام شود. به همین خاطر برای پیگیری ارزهای یک پورتفوی که غالباً تعداد محدودی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پلتفرم کوین مارکت کپ کاملاً رایگان است و می‎‌توانید بدون پرداخت هزینه از واچ لیست آن استفاده نمایید.
  • اپلیکیشن موبایل این پلتفرم می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در هر زمان و هر مکانی می‌توانید از آن برای بررسی ارزها استفاده کنید.

cryptopro یکی از بهترین وبسایت ها برای ساخت واچ لیست ارز دیجیتال

Crypto Pro

cryptopro.app در سال 2015 به طور اختصاصی برای استفاده توسط اپل واچ طراحی شد و حالا از سوی کاربران اپل کاملاً شناخته‌شده است. این پلتفرم در تمام دستگاه‌های سیستم اپل قابل استفاده است و به واسطه مزایای متعدد خود، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌های این واچ لیست ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این پلتفرم امکان وارد کردن دستی ارزها وجود دارد. همچنین می‌توانید داده‌ها را به صورت خودکار از 90 صرافی و 180 کیف پول ارز دیجیتال، به این پلتفرم منتقل کنید.
  • این پلتفرم توسط کل اکوسیستم اپل قابل استفاده است و با هر دستگاهی از این سیستم، می‌توانید به کریپتو پرو دسترسی داشته باشید.
  • کریپتو پرو دائماً و به صورت لحظه‌ای قیمت‌ها را آپدیت می‌کند و این آپدیت را حتی می‌توانید از ویجت نوار منوی Mac نیز مشاهده کنید.
  • حفاظت از حریم خصوصی در پلتفرم کریپتو پرو به طور کامل اتفاق می‌افتد و جای هیچ نگرانی از بابت دسترسی سایرین به اطلاعات شما وجود ندارد.

CryptoCompare

 اگر به دنبال پلتفرمی هستید که یک تحلیل دقیق از بازار به شما ارائه کند، کریپتو کامپیر cryptocompare.com می‌تواند بهترین واچ لیست ارز دیجیتال برایتان باشد. هر آن چه که برای تحلیل بازار به آن نیاز دارید، در این پلتفرم وجود دارد و تنها کافیست به صورت رایگان در آن ثبت نام کنید. انواع محتواهای آموزشی برای یادگیری بیشتر و دریافت راهنمایی در CryptoCompare وجود دارند. ویژگی‌های این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • شما می‌توانید بیش از 5000 آلت کوین را از طریق داشبورد مبتنی بر وب خود ردیابی کنید. این پلتفرم امکان دسترسی شما به طیف گسترده‌ای از ارزها را فراهم می‌کند.
  • این پلتفرم دید خوب و دقیقی از ارزهای دیجیتال و صرافی‎‌های گوناگون به شما خواهد داد.

delta یکی از محبوب ترین وبسایت های ساخت واچ لیست ارز دیجیتال 2023

Delta

اگر به عنوان یک سرمایه‌گذار قصد دارید بازار را از نظر تجاری مورد بررسی قرار داده و بینش دقیقی داشته باشید، دلتا delta.app را امتحان کنید. بهترین واچ لیست ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران می‌تواند همین باشد. پلتفرم دلتا که در سال 2017 به بازار رمزارزها وارد شد، امروزه صدها هزار کاربر در سرتاسر دنیا دارد و اغلب به عنوان بهترین واچ لیست پورتفوی شناخته می‌شود. ویژگی‌های این واچ لیست را در ادامه قید کرده‌ایم:

  • با استفاده از این واچ لیست می‌توانید به آسانی دارایی‌های خود را مدیریت کنید. فرقی نمی‌کند دارایی شما شامل سهام و ارز دیجیتال است و یا ارز فیات نگهداری می‌کنید؛ در هر صورت پلتفرم دلتا برای شما مناسب خواهد بود.
  • امکان اتصال دلتا به صرافی‌ها و کیف پول‌های متعددی وجود دارد که کار شما را تسهیل می‌کند. بدون نیاز به وارد کردن دستی، می‌توانید دیتاها را از صرافی و کیف پولتان به این واچ لیست منتقل کنید.
  • با استفاده از دلتا می‌توانید قیمت فعلی، آخرین نمودار روند، اطلاعات دارایی‌ها، مقدار سود و زیان و … را توسط دلتا بررسی کنید. 

چگونه برای خود یک واچ لیست ارز دیجیتال بسازیم؟

حال که دانستید واچ لیست ارز دیجیتال چیست، وقت آن رسیده که نحوه ساخت واچ لیست ارز دیجیتال را مرور کنیم. نحوه ساخت واچ لیست در پلتفرم‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد؛ اما ما در این قسمت قصد داریم اصول ساخت واچ لیست را معرفی کنیم. به طور خلاصه باید گفت که در سه قدم می‎توانید واچ لیست ارز دیجیتال خود را داشته باشید:

  • در مرحله اول ملاک‌ها، معیارها و مؤلفه‌هایی که می‌خواهید مورد بررسی قرار دهید را انتخاب کنید. طبیعتاً ارزهای انتخابی شما چه در پورتفوی شخصی و چه در فهرستی که برای آینده در نظر دارید، پیرو ملاک‌هایی هستند که مشخص کرده‌اید.
  • در مرحله دوم، فهرستی از ارزهایی که با معیارهای شما تناسب دارند را انتخاب کرده و وارد واچ لیست کنید. حتی می‌توانید یک واچ لیست مخصوص سال 2023 به عنوان واچ لیست ارز دیجیتال 2023 ایجاد کنید.
  • در سومین مرحله واچ لیست خود را زیر نظر بگیرید و در صورت نیاز، تغییراتی را در آن اعمال کنید.

توجه داشته باشید که تمام جزئیات بسته به میزان فعالیت شما در این بازار تغییر خواهند کرد. به عنونا مثال اگر به عنوان یک تریدر پاره وقت مشغول به فعالیت هستید و هر چند هفته یک بار واچ لیست خود را چک می‌کنید، بهتر است آن را ساده نگه دارید. واچ لیستی متشکل از 50-100 ارز برتر می‌تواند برای شما مناسب باشد. در صورتی که در این بازار داغ فعالیت دائمی دارید، می‌توانید تعداد این ارزها را افزایش دهید.

برای آن که یک واچ لیست حرفه‌ای داشته باشید، پیشنهاد می‌شود چند مؤلفه کاربردی نظیر آخرین قیمت، تغییر خالص و درصد تغییر را نیز به آن اضافه کنید. اگر اطلاعات را با روش‌های بصری راحت‌تر دریافت می‌کنید، اضافه کردن یک نمودار نیز می‌تواند برایتان مؤثر باشد. نکته بعدی درباره انتخاب دیتابیس است که ترجیحاً بهتر است از چند منبع محدود انتخاب شوند. این منابع اگر بخشی از لیدرهای بازار باشند، برای پیش بردن کار شما کفایت می‌کنند.

» پیشنهاد مطالعه: بهترین برنامه هشدار قیمت ارز دیجیتال

مهم‌ترین کاری که باید در ساخت واچ لیست به آن توجه کنید، اسکن بازار است. باید بتوانید بر اساس استراتزی معاملاتی خود، بهترین واچ لیست ارز دیجیتال را تهیه کنید. پس از مدتی شما نظم و روال مشخصی را در این فهرست پیدا می‌کنید که هر بار با اسکن مجدد، می‌توان مواردی را به آن اضافه و یا از آن حذف کرد.

 

ساخت واچ لیست در CoinMarketCap

برای آن که کار خود را شروع کنید، می‌توانید به یکی از ساده‌ترین واچ لیست‌ها یعنی واچ لیست CoinMarketCap مراجعه کنید. به آسانی می‌توانید با سرچ کردن CoinMarketCap در گوگل وارد صفحه اصلی شوید. در مرحله بعد یک حساب بسازید و یا وارد حساب قبلی خودتان شوید.

با وارد شدن به صفحه اصلی، می‌بایست گزینه watchlist را انتخاب کنید. حالا بستری برای اضافه کردن ارزهای مورد نظر خود دارید که می‌توانید از آن استفاده کنید.

به قسمت Add Coin بروید و ارزها را انتخاب نمایید.

در قسمت customize امکان ایجاد تغییرات در مؤلفه‌ها قرار داده شده است. به همین سادگی و در چند قدم کوتاه می‌توانید بهترین واچ لیست ارز دیجیتال ۲۰۲۳ را داشته باشید. البته لازم به ذکر است که پلتفرم‌های دیگری وجود دارند که امکانات بیشتری را به شما ارائه می‌کنند.

» پیشنهاد مطالعه: سبد ارز دیجیتال چیست؟ معرفی سبدهای پرسود ارز دیجیتال 2023

نتیجه گیری

در نهایت باید تاکید کنیم که داشتن واچ لیست یکی از راه‌های بهبود وضعیت در بازار کریپتو است که به واسطه نظارت مطلوب بر بازار، عملکرد بهتری را برایتان به ارمغان می‌آورد. با این حال تنها یک ابزار است و نمی‌تواند تضمینی برای سوددهی باشد. برای آن که به سوددهی بیشتری برسید، بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و با مطالعه مداوم، بر مباحث ارز دیجیتال مسلط شوید.

سوالات متداول
Request for Quote

علاوه بر وبسایت‌های معتبر خارجی، صرافی‌های داخلی مانند ایرانیکارت نیز معمولاً واچ لیست ارز دیجیتال را ارائه می‌کنند. با نصب نرم‌افزار پلتفرم‌های می‌توانید به راحتی واچ لیست‌ها را بررسی کنید.

بسته به میزان فعالیت خود می‌توانید واچ لیست ارز دیجیتال هفته داشته باشید و یا آن را به صورت روزانه آپدیت کنید. به هر میزان فعالیت بیشتری داشته باشید، باید واچ لیست را سریع‌تر آپدیت کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...