سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

مفهوم هولد یا hodl کردن در ارز دیجیتال چیست؟

مفهوم هولد یا hodl کردن در ارز دیجیتال چیست؟

به عنوان یک فرد مبتدی زمانی که پا به دنیای کریپتو می‌گذارید، خواهید فهمید که روش‌های کسب درآمد از این بازار بسیار گسترده‌تر از چیزیست که فکر می‌کنید. اگر چه برای بسیاری از افرادT تنها واژه «ترید» آشناست و کسب درآمد از کریپتو را محدود به معامله ارز دیجیتال می‌دانند؛ باید گفت راه‌های دیگری نیز وجود دارند که به شرط انتخاب درست در برخی برهه‌های زمانی و برای ارزهای خاص، می‌توانند سوددهی بیشتری نیز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که باید با آن آشنا شوید، هولد کردن یا holding است. در این مقاله از وبلاگ ایرانیکارت می‌خواهیم شما را با مفهوم هولد کردن و چند و چون آن آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

هولد کردن چیست؟

بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند سرمایه خود را صرف خرید طلا کنند یا با آن دلار بخرند تا ارزش سرمایه‌شان افزایش پیدا کند. در حقیقت افراد به امید این که روزی ارزش طلا یا دلار بیشتر خواهد شد، پولشان را صرف خرید آن‌ها می‌کنند. این کار صرفا برای پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و قصدی برای کسب درآمد کوتاه مدت وجود ندارد. ما می‌خواهیم در آینده‌ای که مدت آن مشخص نیست، در صورت افزایش قیمت احتمالی، سود ببریم. به این کار هولد کردن می‌گویند.

هولد کردن چیست؟

در دنیای کریپتو نیز چنین چیزی وجود داد که آن را هولد کردن یا Holding می‌نامیم. در هولد کردن در حقیقت شما تعدادی ارز دیجیتال را «نگهداری» می‌کنید. نکته مهم این است که در این روش نباید با افزایش و کاهش‌های موقتی اقدام به فروش ارزهای خود کنید؛ بلکه باید صبر کنید تا روزی در آینده اتفاقی که منتظرش بودید، رخ دهد.

به عنوان مثال روند افزایش قیمت بیت کوین را در نظر بگیرید. در سال 2009 بیت کوین با ارزشی نزدیک به صفر، به بازار عرضه شد. بسیاری از افراد طی چند سال اول پس از عرضه بیت کوین، آن‌ها را فروختند و یا حتی برای خرید چیزهای بسیار ساده مثل پیتزا خرج کردند! پس از چند سال افزایش قیمت چشم‌گیر قیمت بیت کوین آغاز شد. این مورد را می‌توانید به صورت جزئی در مطلب روز پیتزا بیت کوین مطالعه کنید 

پیشنهاد مطالعه: واچ لیست ارز دیجیتال چیست و چطور آن را بسازیم؟

در ابتدای ژانویه 2017 قیمت بیت کوین به تقریب برابر با 1000 دلار بود. یک سال پس از این تاریخ، ارزش بیت کوین به 20 هزار دلار رسید! و حالا امروز پس از گذشت چندین سال از عرضه بیت کوین، ارزش آن برابر با 63,102.35 دلار است. با همین مثال ساده می‌توانید درک کنید که هولد کردن گاهی می‌تواند تا چه اندازه سودمند باشد. افرادی که پیش از افزایش قیمت‌های ناگهانی ارزها دارایی خود را به امید کسب سود از افزایش‌های جزئی فروخته‌اند، اهمیت هولد کردن را به خوبی درک می‌کنند. 

هولدر کیست؟

با توجه به این که هولد کردن به معنای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال به امید سوددهی در طولانی مدت است، هولدر نیز به کسی گفته می‌شود که ارزها با هر دارایی دیگری را خریداری کرده و به امید افزایش قیمت در آینده، آن‌ها را ذخیره می‌کند.

هولدر کیست؟

هولدر ارز دیجیتال بدون توجه به افزایش و کاهش موقت قیمت ارزها، آن‌ها در کیف پول خود نگه می‌دارد و به دنبال کسب سود از این تغییرات نیست؛ بلکه منتظر یک تغییر ناگهانی است که دارایی او را افزایش دهد.

نکته مهمی که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم، تفاوت میان هولدینگ و استیکینگ است. اگر چه در هر دوی این روش‌ها ارزها ذخیره و نگهداری می‌شوند؛ اما تفاوت‌های اساسی نیز میان آن‌ها وجود دارد.

به عنوان مثال در هولد کردن محدودیت قانونی برای عدم برداشت ارزها از حساب وجود ندارد؛ بلکه سرمایه‌گذار خودش تصمیم می‌گیرد ارزهایش را هولد کند و هر زمان که بخواهد می‌تواند ارزها را برداشت نماید. این در حالی است که در استیکینگ ارزهای دیجیتال، در دوره‌های قفل کردن اجازه برداشت از حساب را نخواهید داشت. از سوی دیگر، در استیکینگ ارز دیجیتال به ازای ذخیره ارزهای خود، پاداش دریافت می‌کنید؛ در حالی که در هولد کردن چنین چیزی وجود ندارد.

اصطلاح هودل یا hodl از کجا آمده است؟

هولد کردن یا Holding  در لغت به معنای «نگهداری» است و از این جهت، به نگهداری ارزهای دیجیتال نیز هولد کردن گفته می‌شود. با این حال ممکن است گاهی با واژه «هودل کردن» نیز مواجه شوید. جالب است بدانید هودل کردن در واقع همان هولد کردن ارز دیجیتال است که در اثر یک غلط تایپی به این شکل درآمده است.

در دسامبر سال 2013 یکی از کاربران تالار گفتمان بیت کوین، توئیتی را منشتر کرد که در آن به جای نوشتن املای درست hold، حروف l و d را جابه‌جا نوشت و این گونه شد که hodl به عنوان یکی از اصطلاحات عامیانه در بازار کریپتو جان گرفت. این کاربر با نام GameKyuubi می‌خواست بنویسد که بخاطر تصمیم اشتباهی که درباره فروش بیت کوین داشته، از این پس می‌خواهد فقط بیت کوین‌هایش را نگه دارد. اشتباه تایپی این کاربر به سرعت در فضای مجازی نشر پیدا کرد و حالا «هودلینگ» یکی از اصطلاحات رایجی است که ممکن است با آن مواجه شوید. حتی اگر تعاریف دیگری از فلسفه واژه hodling شنیدید، باید بدانید که این تنها یک اشتباه تایپی است!

مزایا و معایب هولد کردن

طبیعتا هولد کردن رمزارزها نیز مانند هر روش دیگر، مزایا  و معایبی دارد که پیش از شروع کار باید از آن‌ها آگاه باشید. بررسی تعادل میان مزایا و معایب، می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند. در ابتدا به مزایای هولدینگ کریپتو می‌پردازیم.

  • محدود کردن ریسک سرمایه‌گذاری:

در هولد کردن ارزهای دیجیتال، معمولا تعداد بسیار زیادی از یک ارز خریداری نمی‌شود؛ بلکه هولدرها سعی می‌کنند تعداد محدودی از چندین ارز دیجیتال را خریداری کرده (سبد سرمایه گذاری) و آن‌ها را هولد کنند. به این ترتیب، در صورت کاهش قیمت نیز متحمل ضرر زیادی نخواهند شد. 

بیشتر بخوانید: سبد ارز دیجیتال چیست

  • استفاده از نوسانات بلند مدت بازار:

یکی از مزایای هولد کردن این است که از نوسانات بلند مدت ارزها نهایت استفاده را خواهید برد. با توجه به این که بسیاری از ارزهای دیجیتال روند روبه رشد صعودی را پیش گرفته‌اند، به شرط انتخاب ارز مناسب هولدینگ در طولانی مدت می‌تواند سودآور باشد.

  • سهولت برای افراد مبتدی:

به عنوان یک فرد مبتدی ممکن است اطلاعات کافی برای تریدینگ را نداشته باشید. برای تریدینگ لازم است اطلاعات کاملی داشته و از قدرت تحلیل بهره‌مند باشید. این در حالی است که برای هولد کردن کافیست ارز مناسبی را انتخاب کرده و منتظر باشید تا افزایش قیمت اتفاق بیفتد.

  • کاهش استرس معامله‌‌گر:

از آن جایی که در هولدینگ ارز دیجیتال توجهی به نوسانات مقطعی نمی‌شود، معامله‌گر استرسی نخواهد داشت و تنها برای پیدا کردن فرصت مناسب صبر می‌کند.

مزایا و معایب هولد کردن

  • انعطاف‌پذیری:

یکی از مزایای هولد کردن رمزارزها، انعطاف‌پذیری این روش است. هر زمان که بخواهید می‌توانید خرید و فروش رمزارزها را انجام داده و سود خود را دریافت کنید. این درحالی است که در روشی مثل استیکینگ، نمی‌توانید هر زمان که می‌خواهید ارزهایتان را بفروشید.

  • پرداخت حداقل کارمزد:

در هولد کردن ارز دیجیتال تنها کارمزدی که می‌پردازید برای خرید و فروش رمز ارزهاست. در روش‌های معاملاتی دیگر مثل سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، می‌بایست کارمزد بیشتری بپردازید.

  • پتانسیل بالای ارزهای دیجیتال:

از آن جا که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال نوسانات قیمت آن‌هاست، می‌توانند ظرف مدت کوتاهی افزایش چشم‌گیری پیدا کرده و سود قابل توجهی برایتان داشته باشند.

با وجود تمام این مزایا، هولد کردن ارز دیجیتال معایبی نیز دارد که باید به آن‌ها هم توجه کنید. اگر معایب هولد کردن را سنگین‌تر از مزایای آن می‌بینید، شاید بهتر باشد روش دیگری را برای کسب درآمد از کریپتو انتخاب کنید.

  • امکان از دست رفتن سرمایه:

نخستین مورد از معایب هولد کردن ارزهای دیجیتال، امکان از دست رفتن سرمایه است. چنانچه رمزارز مناسبی را انتخاب نکرده باشید، ممکن است با سیر نزولی مداوم قیمت ارز، سرمایه‌تان را از دست بدهید. التبه این تا حدودی به سبدچینی شما بستگی دارد و از سوی دیگر، ریسکی است که در همه جای معاملات کریپتو دیده می‌شود.

  • از بین رفتن ارزش رمزارزها:

از آن جایی که قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، با کم شدن تقاضا به سبب هولد کردن ارزها در یک برهه زمانی، قیمت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا خواهد کرد و از این رو، ارزش واقعی رمزارز از بین می‌رود. برای درک بهتر به این مورد توجه کنید. کسانی که در سال ۱۴۰۰ و در اوج قیمت بیت کوین را خریداری و هولد کردند پس از گذشت دوسال نه تنها سرمایه آن‌ها افزایش پیدا نکرده بلکه بیش از ۵۰ درصد نیز از ارزش آن کاسته شده است.

قوانین و نکات مهم برای هولدرهای ارز دیجیتال

هولد کردن ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر تکنیک‌ها در بازار کریپتو، اصول و قواعدی دارد که باید با آن‌ها آشنا باشید و برای موفقیت هر چه بیشتر، آن‌ها را طور کاملا دقیق به اجرا در آورید. به طور کلی هولد کردن ارز دیجیتال نسبت به تکنیک‌های دیگر، می‌تواند بسیار آسان باشد؛ با این حال نباید فکر کنید که هیچ قاعده و قانونی ندارد. چند مورد از مهم‌ترین نکاتی را که برای هولد کردن ارزهای دیجیتال باید به آن‌ها توجه داشته باشید را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

پیش از انتخاب ارز، تحقیق کنید.

نخستین چیزی که به شما در یک هولدینگ موفق کمک خواهد کرد، انجام تحقیقات پیش از انتخاب رمز ارز است. چنانچه نسبت به تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال بی‌تفاوت باشید، در حقیقت با اتکا به شانس خود، ارزی را برای هولد کردن انتخاب کرده‌اید که به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: مفهوم DYOR چیست و چه کاربردی دارد؟

هنگام رسیدن به کف قیمت، ارز را خریداری کنید.

اگر به ارزی که هولد کرده‌اید اطمینان دارید، زمانی که به کف قیمت می‌رسد، نگران نشوید. دنیای کریپتو پر از نوسان است. اگر مطمئن هستید که ارز درستی را برای هولد کردن انتخاب کرده‌اید، هنگام رسیدن قیمت به کف باید فرصت را غنیمت شمرده و ارز بیشتری بخرید.

قوانین و نکات مهم برای هولدرهای ارز دیجیتال

نسبت به نوسانات موقت بی‌تفاوت باشید.

اگر تصمیم بر هولد کردن ارز دیجیتال است، بهتر است نسبت به نوسانات موقتی بی‌تفاوت باشید. به عنوان مثال اگر ارز دیگری رشد چشم‌گیری داشته، نباید با فروش ارز هولد شده به سمت ارز جدید بروید. به هولد کردنتان پایبند بمانید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

احساساتی عمل نکنید.

بسیاری از هولدرهای بیت کوین اگر کمی دست نگه می‌داشتند، می‌توانستند در عرض مدت زمانی محدود، سرمایه خود را چندین برابر کنند. با فکر کردن به این اتفاق در می‌یابید که نباید تحت تأثیر احساسات، در زمان افزایش قیمت موقت و یا افت قیمت، ارزهای هولد شده را بفروشید؛ بلکه باید صبور باشید تا اتفاقی که منتظر رخ دادنش هستید، به حقیقت بپیوندد.

امنیت ارزهای هولد شده را تأمین کنید.

یکی از اصول فعالیت در دنیای کریپتو این است که بتوانید از دارایی دیجیتال خود محافظت کنید تا از حمله احتمالی هکرها مصون بماند. از آن جا که دارایی‌ها دیجیتال با سیستم‌های آنلاین در ارتباط قرار می‌گیرند، خطر از دست رفتن سرمایه در آن‌ها وجود دارد. از این جهت لازم است امنیت دارایی‌تان را تضمین کنید.

بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزها مسلط شوید.

اگر چه ممکن است فکر کنید تحلیل ارزها برای هولد کردن ارز دیجیتال اهمیتی ندارد، اما باید گفت در هر استراتژی در کریپتو، تحلیل‌ها می‌توانند نقش مؤثری داشته و به شما در عملکرد بهترتان کمک کنند. در هولد کردن ارز دیجیتال به تحلیل فاندامنتال بیشتر نیاز خواهید داشت؛ چرا که تنها یک بار ارز را خریداری می‌کنید وبه همین خاطر، باید پیش‌بینی بلند مدتی بر مبنای تحلیل بنیادی داشته باشید.

چه مواقعی باید هولدر بود؟

چه مواقعی باید هولدر بود؟

اگر بپرسید چه زمانی برای هولد کردن ارز دیجیتال مناسب است، به شما خواهیم گفت که همیشه و همیشه! هر زمان که تحلیلگران مطرح، رشد چشم‌گیر یک ارز دیجیتال در طولانی مدت را پیش بینی می‌کنند، می‌توانید شانس خود را برای هولد کردن ارز دیجیتال امتحان کنید. 

به عنوان مثال ممکن است ارز مد نظر شما در حال حاضر نوسانات مقطعی قابل قبولی برای تریدینگ کوتاه مدت نداشته باشد؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها، در آینده افزایش قیمت مطلوبی را تجربه کند. در این حالت یکی از راه‌های پیش روی شما هولد کردن ارز مذکور خواهد بود. با این حال در دو موقعیت خاص نیز می‌توانید هولدر باشید:

  • زمانی که به تازگی فعالیت در بازار کریپتو را آغاز کرده و دانش لازم برای تریدینگ را ندارید.
  • زمانی که می‌خواهید از استرس خرید و فروش ارزهای دیجیتال دور مانده و یک سرمایه گذاری بلند مدت را اغاز کنید.

باید گفت در هر شرایطی لازمه هولد کردن، انتخاب ارزها با دانش کافی است. هرگز بدون تحقیق و بررسی، ارزها خریداری نکنید؛ چرا که ممکن است ارزهایی با آینده نه چندان روشن در لیست انتخاب‌های شما باشند. برای درک بهتر این موضوع را در نظر بگیرید؛ افرادی که در سال ۱۴۰۰ در اوج قیمت بیت کوین را به قصد هولد کردن خریداری کردند، پس از گذشت دو سال نه تنها سرمایه آن‌ها افزایش نیافت بلکه بیش از ۵۰ درصد آن نیز از بین رفت!

امنیت دارایی‌ها در زمان هولد

زمانی که تصمیم به هولد کردن دارایی کریپتوی خود می‌گیرید، باید آن‌ها را در کیف پولتان نگهداری کنید. در این حالت حفظ امنیت دارایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و لازم است که از آن‌ها به خوبی محافظت کنید. اگر چه همواره توصیه‌هایی مبنی بر حفاظت از دارایی ارائه می‌شود، اما باز هم شاهد هک شدن کیف پول‌ها و از دست رفتن سرمایه هستیم. برای آن که دارایی‌تان در امان باشد، روش‌های زیر را به کار بگیرید.

  • مراقب هر نوع سرویس آنلاین مرتبط با کیف پول خود باشید. سیستم‌های آنلاین می‌توانند کیف پول شما را در معرض حمله هکرها قرار دهند.
  • تا حد امکان از کیف پول‌های سخت‌افزاری مناسب استفاده کنید که امنیت بیشتری را برای دارایی شما تأمین کنند.
  • کیف پولتان را با یک رمز قوی رمزگذاری کنید.
  • از کیف پولتان نسخه پشتیبان تهیه کرده و این نسخه‌ها را در چند جای مختلف ذخیره نمایید.
  • تأیید دو مرحله‌ای و سیستم چند امضایی را برای کیف پولتان فعال کنید تا سطح بالاتری از امنیت برای دارایی‌تان فراهم شود.
  • یک عبارت بازیابی برای کیف پول خود تنظیم کرده و آن را پنهان کنید.
  • کلیدهای خصوصی و رمزهای عبور خود را به اشتراک نگذارید.

با رعایت موارد گفته شده می‌توانید امنیت کیف پول خود را تا حد زیادی بالا برده و با خیالی آسوده ارزها را هولد کنید. توجه داشته باشید که این موارد تنها مربوط به هولد کردن نیستند و در هر حالتی باید برای امنیت هر چه بیشتر کیف پول، به اجرا درآیند. همچنین شما می توانید برای خرید انواع کیف پول‌های امن سخت افزاری از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری از ایرانیکارت

ارزهای مناسب هولد hold کدامند؟

ارزهای مناسب هولد hold کدامند؟

اصولاً ارزهایی برای هولد کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند که در مسیر رشد قرار گرفته باشند. این ارزها به شما اطمینان خاطر می‌دهند که در روزها و ماه‌های آتی نسبت به حال حاضر، افزایش قیمت خواهند داشت. اگر چه این پیش‌بینی‌ها قطعی نیستند، اما تا حدودی می‌توان نسبت به آن‌ها دید روشنی داشت. مواردی که در ادامه بیان می‌شوند. بهترین ارزها برای هولد کردن در سال 2023 هستند.

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • بایننس کوین
  • کاردانو
  • پالیگان
  • آوالانچ
  • چین لینک

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

نتیجه گیری

در نهایت باید گفت افراد حرفه‌ای در دنیای کریپتو معمولا استراتژی‌های مختلفی برای کسب درآمد از این بازار دارند و همیشه پلن‌های گوناگونی برای رمزارزهای مختلف به اجرا در می‌آورند تا نهایت سودآوری را داشته باشند. هولد کردن ارزهای دیجیتال اگر به درستی انجام شود، بسته به نحوه حرکت بازار می‌تواند سوددهی خوبی داشته باشد.

مطالب گفته شده در این صفحه صرفا جهت آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما نگارش شده‌اند و تصمیم‌گیری بابت هولد کردن ارزهای دیجیتال کاملا شخصی و بر عهده خودتان است. باید بدانید که وبسایت‌ها مختلف هیچ گونه مسئولیتی در برابر سود و زیان شما نخواهند داشت.

سوالات متداول
Request for Quote

برتر بودن هولد کردن یا تریدینگ ارزهای دیجیتال به موارد مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال باید ببینید قصد شما سرمایه گذاری بلند مدت است یا می‌خواهید از نوسانات کوتاه مدت کسب درآمد کنید. از سوی دیگر، مهارت شما در تریدینگ و استراتژی‌تان برای کسب درآمد موارد مهم دیگری هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

سودآوری هولد کردن به نحوه رشد ارز مورد نظر شما بستگی دارد. گاهی نه تنها سودی حاصل نمی‌شود، بلکه متحمل ضرر نیز خواهید شد. سوددهی به ارز انتخابی شما و همچنین مدت زمان هولد کردن بستگی دارد.

استیکینگ ارز در حقیقت به منظور تأمین امنیت شبکه و بهبود عملکرد آن انجام می‌شود و در نتیجه آن پاداش پرداخت می‌شود. این در حالی است که هولد کردن تنها با هدف سرمایه گذاری شخصی انجام می‌شود و سودی نیز در طول مدت زمان هولد کردن به هولدر داده نمی‌شود.

برای پیدا کردن جایگزین مناسب به جای هولد کردن، ابتدا اهداف و شرایط خود را مشخص کنید. اگر می‌خواهید ارزهایی را خریداری کرده و برای روزی که افزایش قیمت داشته باشند ذخیره کنید، هولد کردن بهترین راه است. در غیر این صورت برای نگهداری ارزها برای مدت زمان مشخص، شاید استیکینگ روش مناسبی باشد.

مفهوم هولد یا hodl کردن در ارز دیجیتال چیست؟
به عنوان یک فرد مبتدی زمانی که پا به دنیای کریپتو می‌گذارید، خواهید فهمید که روش‌های کسب درآمد از این بازار بسیار گسترده‌تر از چیزیست که فکر می‌کنید. اگر چه...
5 از 4 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...