آموزش ارز دیجیتال

انتقال اشتباه ارز دیجیتال و راهکار آن

انتقال اشتباه ارز دیجیتال و راهکار آن

فرض کنید سرمایه ای که مدت‌ها برای جمع‌آوری و ذخیره آن زحمت کشیده‌اید، به ناگهان و تنها به‌خاطر یک اشتباه کوچک به آدرس اشتباهی منتقل شود؛ تصور دردناکی است! تا پیش از این، این اتفاق در سیستم‌های سنتی بانکی به دلیل  مشخص بودن اطلاعات گیرنده و فرستنده کمتر رخ می‌داد اما این روزها که به کمک ارزهای دیجیتال همه چیز ناشناس شده، افراد بسیاری به‌خاطر بی‌دقتی یا ناآگاهی دارایی خود را از دست می‌دهند. طبیعی است که انتقال ارزهای دیجیتال اصولی دارد که اگر به‌طور صحیح انجام شود این اتفاق نمی‌افتد اما اگر ما نیز ارزهای دیجیتال خود را اشتباهی به آدرس دیگری ارسال کردیم چه باید بکنیم؟ آیا راهی برای بازگشت آن وجود دارد؟ در ادامه می‌توانید بیشتر درباره انتقال اشتباه ارز دیجیتال و راهکارهای آن بخوانید.

ارسال ارز به آدرس ناشناس در شبکه رمزارزها

اگر تا به حال معامله ارزهای دیجیتال را انجام داده باشید، می‌دانید که هدف اصلی این ارزها ناشناس بودن تراکنش‌های آن است؛ به همین دلیل هنگام انتقال دارایی نه اطلاعات شما و نه اطلاعات گیرنده مشخص نیست. در واقع برای انتفال ارزهای دیجیتال تنها چیزی که مشاهده می‌کنید یک آدرس و نوع شبکه یا بلاکچینی است که قصد دارید در آن انتقال را انجام دهید.

بدین ترتیب، امکان این که وجه مورد نظر را به یک آدرس اشتباهی انتقال دهید اصلا کم نیست و با جابجایی تنها یک حرف یا عدد در آدرس گیرنده، همه چیز می‌تواند به کلی اشتباه شود. علاوه بر این، انتقال اشتباه ارز دیجیتال می‌تواند در صورت انتخاب بلاکچین اشتباه نیز رخ دهد و دارایی را به نقطه‌ای نامعلوم منتقل کند.

متاسفانه باید بگوییم اگر دارایی ارز دیجیتال به آدرس اشتباه منتقل شود دست فرستنده به جایی بند نخواهد بود و احتمال بازیابی دارایی نزدیک به صفر می‌شود. در این حالت دارایی از حساب فرد خارج شده و در حساب فردی ناشناس می‌نشیند و با توجه به این که اغلب تراکنش‌های بلاکچین غیرقابل بازگشت هستند، سرمایه شما از دست خواهد رفت. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم پیش از تایید انتقال ارزها، آدرس گیرنده و شبکه بلاکچین را مطابقت دهید و سپس اقدام کنید.

بررسی رایج ترین اشتباهات در انتقال ارزهای دیجیتال

بررسی رایج ترین اشتباهات در انتقال ارزهای دیجیتال

انتقال اشتباه ارزهای دیجیتال یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با آن درگیر می‌شوند. اما آدرس گیرنده، تنها چیزی نیست که شما باید در هنگام انتقال ارزها حواستان باشد و عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند. بنابراین، رایج‌ترین اشتباهاتی در انتقال ارزهای دیجیتال شامل:

·         ارسال ارز به شبکه بلاک چین اشتباه

بلاکچین معمولا آدرس‌هایی که متعلق به کیف پولی نیستند را به‌طور خودکار شناسایی می‌کند و از این طریق به شما درباره آدرس اشتباه هشدار می‌دهد و اجازه ارسال تراکنش را نمی‌دهد. اما در برخی موارد به دلیل شباهتی که فرمت شبکه‌ها به هم دارند، کیف پول نیز نمی‌تواند این اشتباه را تشخیص دهد و تراکنش اجرا می‌شود.

برای نمونه، دو شبکه بلاکچین اتریوم و اسمارت چین فرمت‌های یکسانی دارند و کیف پول‌های ارز دیجیتال نمی‌توانند آدرس‌های این دو را از هم تشخیص دهند. بنابراین، حتی در صورت تایید تراکنش، ارز دیجیتال هرگز به مقصد نخواهد رسید.

 

خوشبختانه، در این اشتباه اگر کلیدهای خصوصی خود را در اختیار داشته باشید می‌توانید تحت شرایطی، سرمایه از دست رفته را بازگردانید. توجه داشته باشید که برای دسترسی به کلیدهای خصوصی به عبارت بازیابی که در هنگام راه‌اندازی کیف پول ارز دیجیتال آنلاین یا آفلاین به‌طور شخصی در اختیار شما گذاشته می‌شود نیاز خواهید داشت.

·         انتقال ارز به صرافی بدون وارد کردن Tag یا Memo

یکی دیگر از راه‌هایی که در انتقال اشتباه ارزهای دیجیتال می‌تواند رخ دهد، انتقال ارز دیجیتال به یک صرافی بدون وارد کردن تگ یا ممو است. صرافی‌های ارز دیجیتال سرمایه تمام کاربران خود را در یک کیف‌ نگه‌داری می‌کنند و Tag یا Memo همان چیزی است که دارایی افراد مختلف را از هم متمایز می‌کند.

بنابراین، درصورتی که هنگام انتقال ارز دیجیتال، تگ اختصاصی خود را وارد نکنید دارایی به آدرس مورد نظر ارسال نخواهد شد. این مشکل به‌خصوص درباره ارزهایی مانند ریپل که آدرس اختصاصی ندارند بسیار رایج است.

بیشتر بخوانید: Memo در تراکنش های ارزدیجیتال چیست؟

برای حل این مشکل می‌توانید با پشتیبانی صرافی خود ارتباط برقرار کرده و مشکل را در میان بگذارید. سپس با ارسال رسید و هش تراکنش اجرا شده به پشتیبانی، آن‌ها پس از انجام بررسی‌های لازم ارزهای شما را به کیف باز می‌گردانند.

·         ارسال اشتباه ارز دیجیتال به آدرس‌های TRC20 ،BEP20 و ERC20

پیش از این گفتیم انتقال اشتباه ارزهای دیجیتال بین دو شبکه انتقال ارز دیجیتال ERC20 و BEP20 به دلیل فرمت مشابهی که دارند بسیار رایج است. ERC20 استاندارد توکنی شبکه اتریوم، TRC20 استاندارد توکنی شبکه ترون و BEP20 استاندارد توکنی بایننس یا اسمارت چین محسوب می‌شوند.

از میان این سه شبکه، در صورتی که اشتباه شما بین ERC20 و BEP20 بوده باشد، می‌توانید به بازگشت دارایی خود امیدوار باشید اما درصورتی که یک طرف شما TRC20 و طرف دیگر یکی از دو شبکه دیگر باشد، امکان بازگشت ارز دیجیتال منتقل شده وجود نخواهد داشت.

بدین ترتیب، در صورتی که آدرس دو شبکه ERC20 و BEP20 را با یکدیگر جابجا وارد کردید، برای بازگشت دارایی می‌توانید از سه مرحله زیر کمک  بگیرید:

  • استفاده از صرافی بایننس برای بازیابی دارایی‌ها
  • استفاده از عبارت بازیابی 12-24 کلمه‌ای و بازیابی دارایی به کمک کیف پولی که از هر دوی این شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • ارتباط با پشتیبانی صرافی

نحوه بازگرداندن تراکنش اشتباه ارزهای دیجیتال

نحوه بازگرداندن تراکنش اشتباه ارزهای دیجیتال

راه‌حل‌ بازگرداندن تراکنش‌های اشتباه ارزهای دیجیتال ارتباط زیادی به این که چه نوع اشتباهی رخ داده، دارد. بنابراین ما نمی‌توانیم یک راه‌حل واحد را برای بازیابی تمامی دارایی‌هایی که به اشتباه منتقل شده‌اند بدهیم. در ادامه ما قصد داریم تا به بازیابی دو انتقال اشتباه ارز دیجیتال بپردازیم.

·         نحوه بازگرداندن تراکنش اشتباه در کیف پول تراست ولت

برای ساده‌تر شدن کار، می‌خواهیم فرض کنیم ارز دیجیتال BNB را به اشتباه در کیف پول تراست ولت به اشتباه به اتریوم انتقال دادیم و حال می‌خواهیم آن را بازیابی کنیم. توجه داشته باشید برای برگرداندن تراکنش شما حتما به کلید خصوصی خود نیاز دارید تا بتوانید با وارد کردن آن در بایننس، ارز دیجیتال خود را بازیابی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع کار با کیف پول تراست ولت

لازم به ذکر است که این روش تنها در کیف پول‌هایی مانند تراست ولت که قابلیت وارد کردن کلیدهای خصوصی را دارند کاربرد دارد. حال برای باز گرداندن ارز دیجیتال خود می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی کیف پول خود را در دسترس قرار دهید.
  • برای وارد کردن کلمه خصوصی به سایت Mnemonic مراجعه کنید و کلمات بازیابی خود را در فیلد BIP39 وارد نمایید.

نحوه بازگرداندن تراکنش اشتباه ارزهای دیجیتال در تراست

  • گزینه اتریوم (ETH) را انتخاب و آدرس خصوصی کیف پولی که ارز دیجیتال را به اشتباه انتقال داده‌اید در این قسمت وارد کنید.
  • از لیست Derived Addresses کلید خصوصی BNB را انتخاب کنید. حال اگر تمام مراحل را به درستی طی کرده باشید می‌توانید Private key را در سمت راست قسمت Table مشاهده کنید.

روش حل انتقال اشتباه در تراست

  • کلید خصوصی اتریوم را به عنوان کیف پول BNB Smart Chain در کیف تراست ولت خود وارد کنید.

حال برای ایمپورت کردن کلید خصوصی اتریوم در تراست ولت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به بخش Setting در تراست ولت بروید.
  • گزینه Wallets را انتخاب کنید.
  • + بالا سمت راست صفحه را بزنید.
  • گزینه Already have a wallet را انتخاب کنید.
  • BNB Smart Chain را انتخاب و آدرس خصوصی کیف اتریوم خود را به‌عنوان یک کیف پول اسمارت چین وارد کنید.
  • حال گزینه private key را بزنید و عبارت ۶۴ حرفی که به شما داده شده را وارد و گزینه Import را کلیک کنید.

در پایان شما می‌توانید انتقال اشتباه ارز دیجیتال خود را اصلاح کنید و دارایی از دست رفته را اینجا پیدا کنید.

 بازیابی ارز از کیف پول‌هایی که امکان ایمپورت با کلید خصوصی را ندارند

حال شاید بپرسید اگر ارز دیجیتال را اشتباهی به کیف پولی انتقال دادیم که امکان ایمپورت کلید خصوصی را ندارد چه باید کنیم؟ برای این کار دو راه پیش روی شما قرار دارد. در راه اول، شما باید با پشتیبانی کیف پول ارتباط برقرار کنید و وضعیت پیش آمده را توضیح دهید. کیف پول‌هایی مانند لجر در صورتی که بتوانید برای اثبات اسناد مناسبی ارائه کنید دارایی از دست رفته را به کیف پول شما باز می‌گردانند.

در راه دوم، شما باید بین کیف پول‌های ارز دیجیتال مهاجرت کنید. این بعنی کلید خصوصی خود را استخراج کنید و در کیف پول دیگری که از کلید خصوصی شما پشتیبانی می‌کند وارد نمایید.

» پیشنهاد مطالعه: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها

نکات مهم برای جلوگیری از اشتباهات

نکات مهم برای جلوگیری از اشتباهات

همانطور که گفتیم، بهترین راه‌حل برای انتقال اشتباه ارز دیجیتال، جلوگیری از رخ دادن آن است. در حقیقت، شما تنها با بررسی آدرس گیرنده قبل از ارسال می‌توانید از این همه دردسر جلوگیری کنید. همچنین برای محکم‌کاری بهتر است:

  • به جای تایپ دستی آدرس‌های طولانی، از کدهای QR یا گزینه‌های کپی پیست استفاده کنید.
  • از اشتراک گذاری کلیدهای خصوصی با دیگران خودداری کنید.
  • احراز هویت دو مرحله ای (2FA) را برای امنیت بیشتر فعال کنید.

بدین ترتیب، با رعایت این مراحل ساده، می‌توانید احتمال انتقال اشتباه ارز دیجیتال را به آدرس کیف پول اشتباه و احتمال از دست دادن دارایی خود را برای همیشه کاهش دهید.

بازیابی به کمک تیم صرافی ارزدیجیتال ایرانیکارت

با همه این‌ها، اگر ارز دیجیتال خود را در صرافی ایرانیکارت به آدرس اشتباهی انتقال دادید و نتوانستید آن را بازیابی کنید، تیم ایرانیکارت با پشتیبانی ۲۴ ساعته به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن سرمایه خود را برگردانید.

برای این کار تنها کافی است به تیم ایرانیکارت تیکت زده و مشکل پیش آمده را توضیح دهید تا متخصصان این حوزه موضوع را بررسی کنند و راه‌حل‌های موجود را در اختیار شما قرار دهند. صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت که جزو باسابقه‌ترین صرافی‌های ایرانی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود با تیمی کامل از متخصصان ارزهای دیجیتال آماده خدمت‌رسانی و پاسخگویی به سوالات شما سرمایه‌گذاران خواهد بود.

همچنین اگر انتقال اشتباهی در تراکنشات ارز دیجیتال انجام دادید و راهکار بازیابی آن را در این مقاله پیدا نکردید، در قسمت دیدگاه‌های (کامنت‌ها) همین صفحه مشخصات کامل تراکنش خود را برای ما بنویسید تا کارشناسان بخش رمز ارز صرافی ایرانیکارت در صورت امکان برای بازیابی انتقال اشتباه همراهیتون کنند.

کلام آخر

انتقال اشتباه ارزهای دیجیتال یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بی‌دقت با آن سر و کله می‌زنند. از آنجا که تمامی تراکنش‌های بلاکچین به‌صورت ناشناس انجام می‌شود، در بسیاری از موارد امکان بازگرداندن دارایی خارج شده از کیف پول ارز دیجیتال وجود ندارد و فرد سرمایه خود را از دست می‌دهد. تنها در موارد معدودی مانند انتقال اشتباه بین BEP20 و ERC20 یا وارد نکردن تگ یا ممو، می‌توان دارایی را تحت شرایط خاص بازگرداند.

انتقال اشتباه ارز دیجیتال و راهکار آن
فرض کنید سرمایه ای که مدت‌ها برای جمع‌آوری و ذخیره آن زحمت کشیده‌اید، به ناگهان و تنها به‌خاطر یک اشتباه کوچک به آدرس اشتباهی منتقل شود؛ تصور دردناکی است! تا...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام. من از یک صرافی ایرانی مقداری اتریوم را به کیف پول موبایلی انتقال دادم ولی آن را در کیف پول موبایلی اتمیک نمی بینم. لطفا در این خصوص من رو راهنمایی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      آدرس کیف پول مقصد را به درستی وارد کرده اید؟
      شبکه انتقالی با آدرس مقصد یکسان بوده است؟
      اتریوم را در کیف پول اتمیک برای نمایش افزوده اید؟
      در صورتی که هیچ یک از موارد بالا در مشکل شما دخیل نبود؛ کد هش تراکنش خود را در بلاکچین اکسپلور جستجو کنید تا از وضعیت تراکنش آگاه شوید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام من ارز etc رو از صرافی والکس به کیف پول سخت‌افزاری خودم انتقال دادم ولی متاسفانه شبکه انتخابی اشتباه کردم، آیا راهی برای برگشت ارز هست لطفاً راهنمایی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      باید از صرافی مبدا درخواست پشتیبانی کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام، ممنون بابت راهنمایی ، متأسفانه صرافی مبدا هیچ همکاری نمیکنه، آیا راه دیگری هست؟

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام
    چند روز پیش یه کانال تلگرامی توکن جدیدی معرفی کرد و من برای خرید این توکن معادل 767 دلار bnb از تراست ولت خودم انتقال دادم. الان ارز خریداری شده در صرافی پنکیک سوآپ نیومده و پول هم از کیفم خارج شده
    کانترکت: 0x1E54CD24B3f23651619e6fB062ec940e3ada2F93
    لطفاً میشه راهنمایی کنید چکار باید بکنم.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      ارز دیجیتالی با این کانترکت وچود ندارد. پیشنهاد می کنیم برای سرمایه گذاری به دانش خود اتکا کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام خسته نباشید من از صرافی بینگ ایکس تتر بر پایه peb20 برداشت زدم به تراست والت اما اشتباهی به ادرس viction ( توموچین سابق) زدم راهی برای برگشت هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      متاسفانه قابل بازیابی نیست. تنها در صورتی که صرافی مبدا تراکنش را پیگیری کند. بهتر است با پشتیبانی صرافی ارتباط برقرار کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام من ارز kishu inu رو تو تراست ولت داشتم الان موجودی رو صفر نشون میده

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کیف پول خود را به روز رسانی کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. سلام
    من ارز خریداری شده dot رو از صرافی نوبیتکس به کیف پولم انتقال دادم متاسفانه علاوه بر دقت بر روی شبکه انتقال هر دو طرف فرستنده و گیرنده رو روی شبکه پولکا دات کپی کردم ولی به کیف پولم ننشست اما از طریق explore به سایت polkadot . Subscan.io ارجاع داده شدم و آدرس و تعداد ارز را مشاهده کردم چگونه می توانم بازیابی کنم
    ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      آیا استاتوس تراکنش شما موفق و کانفرم شده نمایش داده شد؟

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. سلام من ارز فلوکی رو از تراست والت بجای اینکه به تتر تبدیل کنم هواسم نبود اینکارو نکردم و خود ارز رو به آدرس تتر به کیف پول دیگم در اکسکویینو واريز کردم نرفت آیا راهی هست ارز رو برگردونم ممنون میشم راهنماییم کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      احتمالا تراست ولت می تواند تراکنش را پیگیری کند، به پشتیبانی تراست ولت ایمیل ارسال کنید و درخواست پشتیبانی کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. سلام
    من در یک صرافی بجای آدرس اختصاصی کیف پولم، آدرس کانترکت عمومی آن رمزارز را از سایت مارکت کپ اشتباها کپی و پیس نمودم ، آیا امکان پیگیری وجود دارد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      باید از صرافی مبدا درخواست پشتیبانی کنید. اگر صرافی متمرکز بوده، امکان پیگیری وجود دارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام من از صرافی ایرانی به تراست ولت مقدار 33 متیک در بستر اتریوم انتقال دادم و فی 8 متیک ازم کم کرد و 26 متیک باقی موند بعد اونو موفق شدم پیدا کنم الان قابل انتقال نیست کارمز شبکه رو بیشتر از موجودی نشون میده راه حلی هست که پیشنهاد بدین؟

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          در ساعات مختلف چک کنید که بتوانید با مناسب ترین فی انتقال دهید. متاسفانه شبکه اتریوم به دلیل شلوغی در هرساعت از شبانه روز یک کارمزد متغیر دارد. بنابراین بهتر است در زمان های خلوت شبکه تراکنش انجام دهید چراکه در این مواقع فی شبکه کمتر از حالت معمول است.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  9. سلام
    من در یک صرافی بجای آدرس اختصاصی کیف پولم، آدرس کانترکت عمومی آن رمزارز را از سایت مارکت کپ اشتباها کپی و پیس نمودم ، آیا امکان پیگیری وجود دارد؟ تماس ۰۹۲۱۹۵۱۰۲۵۷

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        بهتر است از پلتفرم مبدا درخواست پشتیبانی کنید. در غیر این صورت متاسفانه قابل بازیابی نیست.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  10. سلام
    من ارز فگ رو از تراست والت به رمز ینکس انتقال دادم بعد متوجه شدم آدرس فگ عوض شده و الان در bscscab نشسته
    امکان بازگشت به تراست والت هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      در چنین مواقعی فقط باید از پلتفرم مبدا درخواست پشتیبانی کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  11. سلام وقت بخیر،من یه مبلغی رو با تراست ولت با شبکه bnb به اشتباه به یه کانترک ارسال کردم آیا میشه بازیابی کرد؟ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      معمولا در چنین شرایطی خود پلتفرم اخطار آدرس اشتباه رو اعلام می کند. با این حال باید از مبدا تراکنش یعنی تراست ولت، درخواست پشتیبانی کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام من ارزbifi را در پنکیک سواپ به bnb تبدیل کردم.اما درتراست ولت من نیومد.و ظاهرا به wbnbمنتقل شده.چطور میتوانم به ان دسترسی پیدا کنم.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        شما می توانید wbnb را از طریق بخش swap تراست ولت به bnb تبدیل کنید.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  12. سلام وقت بخیر من ارز zetachain را در شبکه erc20 از متامسک به صرافی کوینکس انتقال دادم . آدرس درست بودولی به مقصد نرسیده روی View on block explorer کلیک میکنم صفحه را باز نمیکنه. چیکار باید بکنم؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      تراکنش شما باید در بلاکچین قابل رویت باشد. اگر امکان پذیر نیست، به احتمال بالا اشکال از مبدا است. توصیه می کنیم با پشتیبانی متامسک ارتباط برقرار کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  13. باعرض سلام وخسته نباشید مقداری ارز تتر از صرافی بینگ ایکس با BEP20 به اشتباه به کیف پول تراست به ادرس TT20 وارد کردم و پول برداشت شده میخاستم از شما کمک بگیرم خواهش میکنم کمکم کنیند

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      با پشتیبانی بینگ ایکس در ارتباط باشید. تنها صرافی مبدا می تواند به شما در این موضوع کمک کند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  14. سلام . من دیروز. از تراست ولت مقداری Pepe -bnb رو اشتباهی به آدرس pepe.ustd, در کوینکس فرستادم که به مقصد نرسیده . در صورت امکان راهنمایی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      فقط پشتیبانی تراست ولت می تواند به شما کمک کند. به پشتیبانی تراست ایمیل ارسال کنید و شرایط خود را توضیح دهید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  15. سلام . من دیروز. از تراست ولت مقداری Pepe -bnb رو اشتباهی به آدرس pepe.ustd, در کوینکس فرستادم که به قصد نرسیده . در صورت امکان راهنمایی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  16. سلام من برای خرید ارز سوئس چیز در تراست ولت به تتر احتیاج داشتم برای همین از صرافی داخلی اقدام به انتقال کر دم ولی به اشتباه در انتقال بجای آدرس تتر آدرس سویئس چیز رو دادم و تتر م نشست به حسابم ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      پیگیری این موارد به دلیل ذات ناشناس بلاکچین پیچیده و تا حدودی غیرممکن است. بهتر است از صرافی داخلی که مبدا تراکنش شما بوده است، درخواست پشتیبانی کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  17. سلام
    من دیروز تعداد ۱۰۰ عدد ارزADA_BSC را از تراس ولت به ادرس BNB در صرافی کوینکس انتقال دادم
    متاسفانه ننشسته به حسابم
    ایا امکان بازیابی از طریق سایت Mnemonice وجود دارد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بهتر است از پشتیبانی تراست ولت درخواست بررسی کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  18. سلام من به اشتباه bnb به ادرس اشتباه داخل ولت فرستادم ایا باید ۱۲ کلمه رمز رو بترتیب وارد کنم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      انتقال اشتباه ارتباطی به کلمات بازیابی ندارد. با تیکت دادن به پلتفرم مبدا درخواست پشتیبانی کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام من خواستم رمز ارز یونی سواپ خود را از کیف پول اوکو اکسچنج به تراس ولت منتقل کنم ولی متاسفانه بدلیل بستر bsc متاسفانه در بستر bsc بلاک شده چطور میشه اون را از بستر bsc خارج کنم و بر بستر brc20 به تراست ولت منتقل کنم
      6 دقیقه پیش

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        باید از پلتفرم هایی که یونی سواپ را در شبکه بایننس اسمارت چین پشتیبانی می کنند، استفاده کنید. راه حل دوم هم این است که در کیف پول هایی که قابلیت بریج یا تبدیل بلاکچین ها (مانند کیف پول سیف پال) را دارند استفاده کنید.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  19. با سلام وقت بخیر
    بنده یک ععد NFT از سایت سوییس چیز خریداری کردم پس از اینکه به ولتم نشست برای اینکه تصویرش مشخص بشه به اشتباه ادرس کانترکت رو در قسمت ارسال زدم و NFT از ولتم حذف شد
    با توجه به اینکه سابقه هش هم موجود هست ایا امکان بازگشت وجود دارد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      هش تراکنش را ارسال کنید بررسی شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  20. سلام
    وقتتون بخیر
    من امشب خرید مستقیم تتر برای ولت داشتم و به اشتباه به جای آدرس ولت خودم، آدرس کانترت تتر رو وارد کردم، ایا میتونم پول رو برگردونم؟! یا تماس با پشتیبانی میتونه کمک کنه البته این پول اصلا به ولت مقصد نشست که بشه از اونجا پیگیری کرد.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      باید از مبدا خرید درخواست پیگیری کنید. در غیر این صورت متاسفانه قابل بازیابی نیست.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام من دوهفته پیش مقداری تتر بیت ازتراست ولت انتقال دادم صرافی داخلی وهنوز به مقصدنرسیده وداخل تراست ولت تترترون نشون میده بایدچکارکنم تترهام برگرده یابه صرافی بره

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        شما تتر را در چه شبکه ای ارسال کردید؟

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  21. سلام وقت بخیر.من مقداری bnb در کیف متامسک داشتم خواستم انتقال بدم کونیکس.
    جهت آدرس انتقال آدرسی که ارسال شده مربوط به آدرس توکنی دیگر هست.
    چیکار باید بکنم
    محبت بفرمایید راهنمایی کنید.
    آدرس تراکنش
    0x92297f849aa736ee010474aa35478cefaaf175aade0fff5c1ef61517be34f3ab

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      لازم است آدرس همان توکن در شبکه مورد نظر را از مقصد دریافت کنید، در صورت انتقال اشتباه به این آدرس سرمایه شما قابل بازیابی نخواهد بود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام من usd tronانتقال دادم به‌درستی بلاکچین به صرافی والکس فکرکنم بسترآدرس اشتباه است بایدچکار کنم

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        آدرس تتر در شبکه ترون با حرف t شروع می شود همیشه به این مورد توجه داشته باشید.
        برای بررسی قابلیت بازیابی به پشتیبانی صرافی مقصد تیکت ارسال کنید.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام من مقداری متیک از پرتال پالیگان polygon zkevm به آدرس متیک در تراست والت انتقال دادم که به نظرم آدرس اشتباهی دادم. چون بایستی بر بستر اتریوم می‌فرستادم وای آدرس بستر پالیگان دادم.
          به نظرتون قابل بازیابی هستش؟

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
          • سلام و احترام
            به طور کلی خیر، با این حال می توانید از مبدا تراکنش درخواست پشتیبانی کنید. در برخی موارد ممکن است به بازیابی کمک کنند.
            پایدار باشید

            آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....