استخراج ارز دیجیتال

صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴

صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴

ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های هوشمند استخراج کرد. استخراج‌کنندگان در مقیاس کوچک می‌توانند به استخرهای ماینینگ بپیوندند تا قدرت رایانه‌شان را ترکیب کنند تا احتمال ماینینگ موفقیت‌آمیز یک بلوک را افزایش دهند. با این حال، قدرت محاسباتی ارائه شده با استفاده از گوشی‌های هوشمند در مقایسه با ASICها کم‌تر است و پاداش ماینرها برابر با سهم آن‌ها در استخراج است.

ماینرها (شرکت کنندگان شبکه)، ماینینگ را برای تایید مشروعیت تراکنش‌های روی بلاکچین، تضمین امنیت شبکه و جلوگیری از خرج کردن مضاعف یا دابل اسپندینگ انجام می‌دهند و در ازای تلاش خود، مقدار مشخصی پاداش دریافت می‌کنند. روش‌های مختلفی برای استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد. ممکن است فکر کنید که برای استخراج حتما به تجهیزات گران قیمت نیاز دارید؛ اما ما در این مقاله قصد داریم به صفر تا صد استخراج ارزهای ارزهای دیجیتال با موبایل بپردازیم.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

قبل از صحبت در مورد استخراج ارز دیجیتال با اندروید یا IOS، باید راجع به الگوریتم اجماع بلاکچین بدانید. همه ارزهای دیجیتال در یک پایگاه داده به نام بلاک چین وجود دارند. بلاک چین زنجیره‌ای متوالی از بلوک‌های اطلاعاتی است. ظهور یک بلوک جدید در زنجیره منجر به واحدی از ارز دیجیتال می‌شود، زیرا در واقع، هر کوین بلوکی از داده است.

استخراج ارز دیجیتال به فرآیندی اطلاق می‌شود که در آن مجموعه جدیدی از دارایی‌های رمزنگاری (بیت کوین، اتریوم و غیره) تولید و به بازار عرضه می‌شود. بلاکچین به عنوان یک دفتر کل بانک غیرمتمرکز عمل می‌کند که به طور منظم توسط مشارکت کنندگان شبکه با اطلاعات تراکنش‌های جدید به روز می‌شود. فرآیند به‌روزرسانی دفتر کل و افزودن یک بلوک جدید از تراکنش‌ها به زنجیره اصلی، به کاربرانی با نرم‌افزار تخصصی به نام ماینرها نیاز دارد تا معادلات ریاضی تصادفی تولید شده توسط شبکه را حل کنند.

در مورد بیت کوین که از مدل استخراج اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند، ماینرها باید قبل از اینکه شبکه به یک اجماع برسد، توان محاسباتی خود را صرف اضافه کردن بلوک جدیدی از تراکنش ها می‌کنند. شبکه از ماینرها می‌خواهد که هش یا رشته‌های طولانی اعداد را ارائه کنند که به عنوان اثبات کار عمل می‌کند. هنگامی که یک ماینر هش صحیح را پیدا کرد، بلوک جدیدی از تراکنش‌ها به دفتر کل اضافه می‌شود. ماینری که معادله را به درستی حل کرده‌است در ازای بیت کوین تازه ضرب شده و کارمزد تراکنش‌های پرداخت شده توسط کاربران، پاداش می‌گیرد. کل این فرآیند دوباره شروع می‌شود تا زمانی که ماینر دیگری هش درست را پیدا کند تا بلاک بعدی اضافه شود.

همانطور که بیان شد، برای اینکه یک بلوک جدید در بلاکچین ظاهر شود، محاسبات ریاضی باید توسط سخت افزار (یعنی یک دستگاه فیزیکی) انجام شود. بنابراین، می‌توانید قدرت رایانه شخصی، لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت خود را برای محاسبات بکار بگیرید. هرچه سخت افزار شما قدرتمندتر باشد، محاسبات بیشتری انجام می‌دهید و پاداش بیشتری دریافت می‌کنید. به طور معمول، واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) یا تجهیزات استخراج مدار مجتمع (ASIC) برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند. یک ماینر ASIC قدرتمندتر و کارآمدتر از یک ماینر GPU است. بر اساس همبستگی مستقیم بین قدرت تجهیزات و پاداش استخراج کنندگان، بدیهی است که ماینرها می‌خواهند از بهترین هسته‌های گرافیکی و پردازنده‌ها استفاده کنند. این امر تا حدی منجر به افزایش قیمت سخت افزارهای کامپیوتری به ویژه کارت‌های گرافیک می‌شود.

مقاله الگوریتم اثبات کار در بلاکچین چیست؟ می‌‌تواند در درک بهتر فرآیند استخراج به شما کمک کند

صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل 2023

آیا استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل ممکن است؟

به طور کلی، استخراج ارز دیجیتال در اندروید و iOS امکان پذیر است. استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از تلفن شما از نظر فنی با استخراج در رایانه شخصی یا دستگاه تخصصی تفاوتی ندارد. هر گوشی هوشمند دارای هسته گرافیکی و پردازنده مرکزی است و می‌توانند محاسبات پیچیده را انجام دهند؛ اما آن‌ها از نظر قدرت با تجهیزات کامپیوتری واقعی قابل مقایسه نیستند. باید بدانید که ماینینگ طول عمر گوشی همراه شما را کوتاه می‌کند و احتمالاً سخت افزار آن را خراب می‌کند. همچنین پاداشی که به دست می آورید با در نظر گرفتن هزینه اینترنت و فرسودگی تلفن همراه، ارزش تلاش را ندارد. از آنجایی یک تلفن هوشمند کسری از قدرت یک کامپیوتر را دارد، استفاده از آن برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم یا هر ارز دیجیتالی که از مدل استخراج PoW استفاده می‌کند، به‌طور قابل‌توجهی سودآور نخواهد بود.

همچنین نمی‌توانید هیچ برنامه استخراج قانونی را در فروشگاه Google Play و Apple App Store پیدا کنید. هر دو شرکت چنین برنامه‌هایی را در سال 2018 ممنوع کردند. توجه داشته باشید که در مورد اپل، از نظر فنی استفاده از سیستم‌های 32 بیتی برای استخراج غیرممکن است. بنابراین، استخراج با آیفون‌های قدیمی ممکن نیست. به طور کلی، به دلیل خاص بودن قطعات و افزایش مصرف انرژی، حتی نسخه‌های 64 بیتی فعلی iOS نیز سودآور نیستند. اپل به نرم افزارهای استخراج کریپتو اجازه فعالیت نمی‌دهد، زیرا آن‌ها اجزای دستگاه را تحت فشار شدید قرار می‌دهند و همچنین باتری را تخلیه می‌کنند. دستورالعمل‌های اپ استور به صراحت بیان می‌کند که برنامه‌ها نباید به سرعت باتری را تخلیه کنند، گرمای بیش از حد تولید کنند یا فشار غیرضروری به منابع دستگاه وارد کنند. برنامه‌های استخراج کریپتو همه این کارها را انجام می‌دهند. بنابراین، اکثر ماینرهای موبایل از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

نحوه استخراج ارز دیجیتال با موبایل

ده ها هزار نفر در سراسر جهان از اپلیکیشن‌های ماینینگ استفاده می‌کنند و از این راه کسب درآمد می‌کنند. در استخراج موبایل، پاداش تقریباً همان درصد قدرت محاسباتی ارائه شده توسط ماینرها خواهد بود. اما سوال اینجاست که آیا استخراج ارز دیجیتال در تلفن شما ساده و رایگان است؟ استخراج ارزهای دیجیتال با موبایل نیازمند دانلود اپلیکیشن و داشتن یک اتصال اینترنتی پایدار است. برنامه‌های بسیاری برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید برای استخراج ارزهای دیجیتال در دسترس هستند. با این حال، اکثر برنامه‌ها فقط در سایت‌های استخراج رمزنگاری شخص ثالث در دسترس هستند که مشروعیت آن‌ها باید قبل از استفاده به دقت بررسی شود.

نحوه استخراج ارز دیجیتال با موبایل به شرح زیر است: ابتدا شما یک برنامه را روی تلفن شخصی خود نصب می‌کنید. سپس در وبسایت ثبت نام کرده و تنظیمات اولیه را پیاده سازی می‌کنید. در نهایت، با اتصال به شبکه وای فای و برق، نرم افزار شروع به استخراج ارز دیجیتال در حالت خودکار می‌کند. از آنجایی که این برنامه‌ها رایگان هستند و شما از قبل سخت افزار یا همان تلفن همراه را نیز دارید، فقط دو نوع هزینه وجود دارد: هزینه برق و هزینه اینترنت.

صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل 2023

نرم افزارهای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال با گوشی موبایل

استخراج ارزهای دیجیتال از طریق تلفن هوشمند یک روش کسب درآمد محبوب است، بنابراین طیف گسترده ای از نرم افزارها برای استخراج رمزنگاری موبایل توسعه یافته‌اند. برای استخراج بیت کوین ماینرها می‌توانند به استخرهای استخراج مانند AntPool ،Poolin ،BTC.com ،F2Pool و ViaBTC بپیوندند. با این حال، هر کاربر تلفن هوشمند نمی‌تواند استخراج با گوشی موبایل را انجام دهد، زیرا این یک کار محاسباتی فشرده است و ممکن است چندین دهه طول بکشد تا بتوانید ارزهای دیجیتال را با استفاده از تلفن خود استخراج کنید. همچنین، توجه داشته باشید که هر استخر ماینینگ از سیستم پرداخت متفاوتی پیروی می‌کند و ممکن است پاداش‌ها بر این اساس متفاوت باشد.

انتخاب نرم افزار مناسب بسیار مهم است زیرا جدا از عملکرد دستگاه، نرم افزار بر میزان استخراج کریپتو تاثیر می‌گذارد. در این بخش سه برنامه استخراج ارز دیجیتال با موبایل معرفی شده‌است.

ماینر گیت (MinerGate)

این برنامه که یکی از محبوب‌ترین ماینرهای ارزهای دیجیتال است، دارای یک رابط کاربری ساده و بصری است. ماینر گیت استخرهایی برای استخراج بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، مونرو، زی کش و سایر ارزهای دیجیتال دارد. این اپلیکیشن علاوه بر استخراج موبایل، امکانات دیگری نیز فراهم می‌کند. به عنوان مثال، اگر از نسخه استاندارد ماینر گیت استفاده می‌کنید، به شما این امکان را می‌دهد تا استخراج را روی رایانه شخصی خود مدیریت کنید و همچنین با کیف پول چند ارزی در سایت تراکنش انجام دهید.

نسخه استاندارد این برنامه برای ویندوز 7 و بالاتر (فقط 64 بیت) طراحی شد است. این اپلیکیشن را می‌توان به صورت رایگان دانلود و به صورت دستی نصب کرد. شما می‌توانید مستقیماً در اپلیکیشن ثبت نام کنید و نیازی به ثبت نام در سایت نیست. از ویژگی‌های کلیدی نرم افزار می‌توان به هش ریت کم ماینینگ و همچنین مصرف کم منابع اشاره کرد. MinerGate Mobile فرسودگی کم‌تری برای تلفن همراه ایجاد می‌کند، اما رمزارز کمی نیز استخراج می‌کند.

نئو نئون ماینر (NeoNeonMiner)

این نرم افزار ماینینگ در مقایسه با MinerGate، قدرتمندتر است و قابلیت استخراج ارزهای دیجیتال بیشتری دارد. این بدان معنی است که شما می‌توانید بیت کوین، لایت کوین و محبوب‌ترین ارزها را در تلفن خود استخراج کنید. NeoNeonMiner فقط با CPU دستگاه شما کار می‌کند، بدون اینکه بر هسته گرافیکی تأثیر بگذارد. بنابراین در حین کار، گوشی هوشمند بسیار داغ می‌شود و فرسودگی CPU افزایش می‌یابد.

همانطور که گفتیم، این برنامه بیشتر از سایر اپلیکیشن‌ها ارز دیجیتال استخراج می‌کند اما منابع و توان بیشتری مصرف می‌کند. اگر برنامه از یک سایت تایید شده دانلود شده باشد، هیچ خطر واقعی وجود ندارد.

آرم ماینر (ARM Miner)

این یکی دیگر از برنامه های محبوب برای استخراج ارز دیجیتال در گوشی هوشمند شما است. این رابط کاربری ساده، اما عملکرد بسیار قدرتمندی دارد. به عنوان مثال، کاربر تعیین می کند که چند هسته پردازنده برای استخراج استفاده شود. این به شما امکان می دهد نرم افزار را بر روی تلفن های هوشمند نصب کنید که روزانه نیز از آن استفاده می کنید. ARM Miner به شما اجازه می دهد تا بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده معروف مانند مونرو و اتریوم را استخراج کنید.

استهلاک منابع فنی با استفاده از ARM Miner بسیار کمتر از NeoNeonMiner است. این به دلیل محدودیت در الگوریتم‌ها است زیرا ARM Miner از پروتکل های سبک تر استفاده می کند. این برنامه با الگوریتم‌های SHA-256 و Scrypt کار نمی‌کند. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید بیت کوین، لایت کوین، دوج کوین و برخی ارزهای پیشرفته دیگر را با گوشی خود استخراج کنید.

استخراج ارز دیجیتال با موبایل

گزینه‌هایی برای استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از تلفن هوشمند

تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال مبتنی بر موبایل در سال‌های اخیر لیست شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهند تا با روزی یکبار کلیک بر روی دکمه‌ای کسب درآمد کنند. بسیاری از این پروژه‌های رمزنگاری مبتنی بر تلفن همراه دارای وایت پیپرهای مشکوکی هستند و پلن‌های درآمدی آن‌ها منطقی نیست. ارزهای رایگانی که ظاهراً به کاربران پرداخت می‌کنند، اغلب در بازارهای ارز دیجیتال فهرست نشده‌اند. همچنین این نوع از پروژه‌ها، سرمایه گذاران را تشویق به زیر مجموعه‌گیری می‌کنند و تیم‌های توسعه دهنده کاملاً ناشناس دارند. این نوع از پروژه‌ها که پانزی نام دارند، قابل اطمینان نیستند و بسیاری از سرمایه گذاران را متضرر کرده‌اند. ضرب المثل قدیمی می‌گوید: اگر چیزی بیش از حد خوب است، پس احتمالاً یک کلاهبرداری است.

پیشنهاد می‌شود مقاله طرح پانزی (ponzi scheme) چیست؟ شناسایی پروژه های پانزی را برای آگاهی بیشتر مطالعه کنید.

در این بخش چند نمونه از این پروژه‌ها برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل معرفی شده‌است. لطفا توجه داشته باشید که ما هیچ یک از این پروژه‌ها را تایید نمی‌کنیم. قبل از انتخاب ارز برای استخراج حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.

پای نتورک (pi network)

استخراج ارز دیجیتال با موبایل

پای کوین رمزارز بومی شبکه pi است که خود را به عنوان اولین ارز دیجیتال مبتی بر استخراج موبایل معرفی می‌کند. کاربران ابتدا باید برنامه Pi Network (موجود در آیفون و اندروید) را دانلود کنند.سپس دو انتخاب برای درآمدزایی دارند.

  1. ساده‌ترین عملکرد مستلزم آن است که کاربران به سادگی تأیید کنند که یک ربات نیستند و یک بار در روز روی برنامه کلیک کنند.
  2. ارجاع کاربران جدید گزینه دیگری است که ماینرها را وسوسه می‌کند. این پروژه ادعا دارد که در شبکه pi می‌توانید با عضوگیری و ارائه کد دعوت کسب سود کنید.

قبل از نصب اپلیکیشن، مقاله پای نتورک چیست را در بلاگ ایرانیکارت مطالعه کنید.

لینک ورود

بی نتورک (Bee Network)

استخراج ارز دیجیتال با موبایل

بی نتورک یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مبتنی بر تلفن همراه است که به نظر می‌رسد نسخه ناشناس شبکه Pi باشد، اما هیچ وابستگی به شبکه اصلی Pi ندارد. این پروژه یک اکوسیستم غیرمتمرکز را به کاربران ارائه می‌دهد که برای کسانی که دارای تلفن همراه و اتصال به اینترنت هستند، قابل دسترسی است. برنامه Bee Network (موجود در iPhone و Android) یک تجربه گیم فای را برای کاربران فراهم می‌کند. ماینرها با انجام کارهای ساده مانند ورود به سیستم و کلیک کردن روی یک دکمه هر 24 ساعت یکبار ، ارز BEE کسب می‌کنند. همچنین بی نتورک نیز مانند شبکه Pi، از یک مدل بازاریابی ارجاعی استفاده می‌کند. به کاربران فعلی که کاربران جدیدی را به شبکه وارد می‌کنند، ارز BEE پاداش داده می‌شود.

لینک ورود

آنت کوین (AntCoin)

استخراج ارز دیجیتال با موبایل

ANC ارز دیجیتال رسمی شبکه آنت است. با توجه به وایت پیپر پروژه، هدف این پروژه ایجاد یک شبکه تبلیغاتی و اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی است که هم برای سازندگان محتوا و هم بینندگان سودآور باشد. این شبکه از یک سیستم استخراج مبتنی بر موبایل استفاده می‌کند که نیازی به مصرف انرژی ندارد و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند. تنها کاری که ماینرها باید انجام دهند این است که برنامه Ant Network را دانلود کنند و یک حساب کاربری ایجاد کنند. وایت پیپر نسبتا مبهم است و توسعه دهندگان کاملا ناشناس هستند. هیچ سیاست حفظ حریم خصوصی وجود ندارد و ANT به عنوان یک ارز دیجیتال در هیچ صرافی ارز دیجیتالی فهرست نشده‌است.

لینک ورود

آیا این نوع روش استخراج به‌صرفه است؟

علیرغم افزایش محبوبیت ماینینگ ارزهای دیجیتال، به دلیل مضر بودن آن از نظر اقتصادی و زیست محیطی مورد انتقاد قرار گرفته است و باعث می‌شود ارزهای دیجیتال PoW مانند اتریوم به سمت مکانیزم اجماع اثبات سهام حرکت کنند.  همچنین با گذشت زمان، اپلیکیشن‌های ماینینگ شروع به کاهش عملکرد گوشی‌های هوشمند می‌کنند و آن‌ها را برای استخراج ارزهای دیجیتال ناکارآمد می‌سازند. سودآوری ماینینگ به قدرت محاسباتی و سخت افزار مورد استفاده در فرآیند استخراج رمزنگاری بستگی دارد. هرچه ماینر از تجهیزات پیشرفته‌تری برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کند، نسبت به کسانی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، سود بیشتری کسب خواهد کرد. ماینرها اغلب قبل از استخراج، هزینه و سودآوری خود را محاسبه می‌کنند.

علاوه بر این، وضعیت حقوقی استخراج ارز دیجیتال در برخی از حوزه‌های قضایی نامشخص است که این موضوع در مورد انجام ماینینگ تردید ایجاد می‌کند. قانونی بودن استخراج در گوشی‌های هوشمند، ASIC یا هر تجهیزات سخت‌افزاری دیگری نیز به قوانین محل اقامت بستگی دارد، زیرا برخی کشورها محدودیت‌هایی برای فعالیت ارزهای دیجیتال اعمال می‌کنند. علاوه بر این، برخی از مجرمان سایبری از روش cryptojacking برای استفاده مخفیانه از قدرت محاسباتی دستگاه‌های محافظت نشده برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

در نتیجه، واقعاً هیچ راه آسانی برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل وجود ندارد. در واقع، هم گوگل پلی و  هم اپ استور به طور کاملا جدی برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال مبنتی برا تلفن هوشمند را از فروشگاه‌های حذف کرده‌اند. می‌توانید برنامه‌های استخراج را از سایت‌های اصلی پروژه‌ها دانلود کنید، اما این کار دستگاه شما را در معرض خطرات امنیتی قرار می‌دهد. مهم‌تر از همه، قبل از انتخاب تجهیزات ماینینگ، باید اهداف ماینینگ خود را مشخص کرده و بودجه آن‌ها را تهیه کنید. قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری، مهم است که نکات اشاره شده در این مقاله را در نظر بگیرید.

شما تا به حال از کدامیک از برنامه‌ها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
Request for Quote

بله؛ از طریق دانلود اپلیکیشن پروژه مورد نظر، می‌توانید بوسیله تلفن همراه خود آن ارز دیجیتال را استخراج کنید.

بله؛ در اکثر موارد برای دانلود ارز دیجیتال فقط به اینترنت و یک گوشی هوشمند احتیاج دارید.

معمولا این مدت زمان در برنامه‌‌های استخراج موبایل 24 ساعت در نظر گرفته می‌شود.

صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. من این ارزها روماین میکنم آیاارزجدیدی که خودش کیف پول باشد هست

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      همراه گرامی لطفا منظور خود را از “ارزی که خودش کیف پول باشد”، واضح تر بیان کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...