کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال

کیف پول نرم افزاری یک محل ذخیره‌سازی دیجیتال برای رمزارزها است که معمولاً به شکل یک برنامه نرم افزاری، برنامه کاربردی یا وب سرویس می‌باشد. کیف پول‌های نرم‌افزاری، انتقال یا تراکنش یک یا چند ارز دیجیتال را با نگه‌داشتن کلیدهای خصوصی که مربوط به مکان آن‌ها در بلاک چین است، تسهیل می‌کنند.

کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال

انواع کیف پول نرم افزاری

کیف پول جکس لیبرتی

کیف پول جکس لیبرتی

Jaxx Liberty
کیف پول اینفینیتو

کیف پول اینفینیتو

Infinito Wallet

کیف پول نرم افزاری کیف پولی است که به صورت اپلیکیشن در رایانه یا موبایل شما نصب می‌شود. از نظر ایمنی، کیف پول نرم افزاری بین کیف پول سخت افزاری و کیف پول آنلاین قرار می‌گیرد. شما نرم‌افزار کیف پول مخصوصی را روی دسکتاپ، لپ تاپ یا گوشی هوشمند خود نصب می‌کنید و می‌توانید از آن برای مدیریت ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید. جذابیت اصلی کیف پول‌های نرم‌افزاری راحتی آن‌ها است، زیرا همه انواع آن‌ها برای ارتباط با دارایی‌های ارز دیجیتال شما، به اتصال اینترنتی نیاز دارند. کیف پول‌های نرم‌افزاری بدون نیاز به اسکن کد QR یا وصل کردن یک درایو USB، دسترسی آسان به ارزهای دیجیتال شما را فراهم می‌کنند. با این حال، بسته به پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، قابلیت‌های امنیتی آن‌ها متفاوت است. کیف پول‌های نرم افزاری در نسخه‌های موبایل و دسکتاپ ارائه می‌شوند.

بهترین کیف پول های نرم افزاری موبایل

کیف پول‌های موبایلی ارز دیجیتال برنامه‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند رمز ارز خود را در دستگاه موبایل خود ذخیره، ارسال و دریافت کنید. در حالی که استفاده از کیف پول موبایلی به شما امکان می‌دهد پرداخت‌ها را سریع و آسان انجام دهید، دائماً به اینترنت متصل هستند (یعنی کیف پول‌های داغ) و این باعث می‌شود کیف پول‌های موبایلی در برابر حملات آسیب پذیرتر شوند. همچنین، دستگاه‌های تلفن همراه معمولاً گم می‌شوند، شکسته یا به سرقت می‌روند، بنابراین برای ایمن کردن ارزهای خود هنگام استفاده از کیف پول موبایلی، اقدامات بیشتری لازم است. کیف پول‌های نرم افزاری موبایلی برای اندروید و آیفون در دسترس هستند.

بهترین کیف پول های نرم افزاری آیفون

از جمله بهترین کیف پول‌های موبایلی برای آیفون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Trust

تراست یکی از بهترین کیف پول‌های موبایلی بوده که هم برای ایفون و هم اندروید در دسترس است. این کیف پول متعلق به صرافی بایننس می‌باشد. علاوه بر اینکه دارای صرافی داخلی است از dapp نیز پشتیبانی می‌کند.

Coinbase

کوین بیس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است. همچنین دارای یکی از بهترین کیف پول‌های رمزنگاری برای iOS است. این کیف پول یک رابط کاربر پسند ارائه می‌دهد که حتی برای کاربران مبتدی نیز ذخیره و تجارت ارزهای دیجیتال مختلف را بدون نیاز به دانش فنی ساده می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه Coinbase توانایی آن در تولید کیف پول‌های کاغذی به طور مستقیم از دستگاه شما است که به شما امکان می‌دهد همیشه کنترل کامل بر وجوه خود داشته باشید.

Mycelium

مای سلیوم یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موجود است و پلتفرمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند از آن‌ها برای مدیریت سرمایه‌های خود به شیوه‌ای کارآمد بدون نگرانی در مورد از دست دادن دارایی‌های خود استفاده کنند. این کیف پول از پروتکل‌ها و فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند تا وجوه شما را همیشه ایمن نگه دارد. همچنین دارای یک صرافی داخلی به نام Mycelium Local Trader است که به شما امکان می‌دهد رمزارزهای مختلف را بدون نیاز به خروج از برنامه معامله کنید.

بهترین کیف پول های نرم افزاری موبایل

بهترین کیف پول های نرم افزاری اندروید

بسیاری از کیف پول‌های اندروید و ایفون مانند تراست، کوین بیس، اکسودوس و … مسترک بوده و این کیف پول‌ها برای هر دو ورژن آیفون و اندروید بهترین هستند، با این حال سایر کیف پول‌هایی که برای اندروید بهترین انتخاب‌اند را در ادامه مشاهده می‌کنید.

Coinomi

کیف پول کوینومی یک کیف پول ارز دیجیتال کاربردی با ویژگی‌های فراوان است. از هر رمزارز مبتنی بر ERC20/223/723 ،Omnilayer ،NEM ،BEP2 و TRC10 پشتیبانی می‌کند. این باعث می‌شود که این کیف پول عالی برای افرادی باشد که به دنبال ذخیره انواع مختلف ارز هستند. این برنامه همچنین یک رابط کاربری مناسب، امنیت بالا، پشتیبانی خوب و یک مرورگر DApp دارد.

Gemini

Gemini هم به عنوان کیف پول و هم به عنوان صرافی عمل می‌کند. می‌توانید ارزهای مختلفی از جمله بیت‌کوین، اتریوم، دوج، بیت‌کوین کش و… را در آن بخرید، بفروشید و ذخیره کنید. برای امنیت بیشتر، 2FA را در هر حساب مجبور می‌کند و به شما امکان می‌دهد کارهایی مانند تنظیم هشدارهای قیمت را انجام دهید تا بدانید چه زمانی بخرید یا بفروشید.

بهترین کیف پول های نرم افزاری دسکتاپ

کیف پول‌های نرم افزاری دسکتاپی، مانند یک اپلیکیشن بر روی دسکتاپ نصب می‌گردند. کیف پول‌های دسکتاپی برای انواع نسخه ویندوز، مک و لینوکس هم در دسترس هستند. در ادامه بهترین کیف پول‌های نرم افزاری ویندوز را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کیف پول های نرم افزاری ویندوز

از جمله بهترین کیف پول‌های نرم افزاری ویندوز می‌توان از موارد زیر نام برد:

Electrum

آیا می‌دانستید که تقریباً 10% از کل تراکنش‌های بیت کوین در کیف پول الکتروم انجام می‌شود؟ این کیف پول دسکتاپی از چندین سیستم عامل مانند ویندوز، مک و… پشتیبانی می‌کند. همچنین با کیف پول‌های سخت افزاری‌هایی مانند TREZOR ،KeepKey و Ledger Nano S ادغام شده است. به عنوان ارائه دهنده خدمات، Electrum هزینه تراکنش را دریافت می‌کند. البته لازم است بدانید الکتروم فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

Exodus

Exodus که یک کیف پول رمزنگاری دسکتاپ است، بیش از 30 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و ارزهای محبوب پشتیبانی می‌کند. این کیف پول یک رابط کاربر پسند ارائه می‌دهد و شما هرگز مجبور نیستید کل بلاک چین را در دسکتاپ خود ذخیره کنید. برای تراکنش‌های انجام شده با استفاده از این کیف پول، هزینه به شبکه پرداخت می‌شود. با این حال، از احراز هویت دو مرحله‌ای و امضای چندگانه پشتیبانی نمی‌کند.

بهترین کیف پول های نرم افزاری دسکتاپ

Jaxx

جکس یک کیف پول چند ارزی که در ابتدا از هفت ارز دیجیتال به نام‌های بیت کوین، اتریوم، دش، اتریوم کلاسیک، دائو، لایت کوین، بیت کوین کش پشتیبانی می‌کرد و اکنون به لیست این ارزها افزوده شده است. این کیف پول کنترل کامل را به کاربر می‌دهد و به عنوان یک برنامه دسکتاپ، افزونه Chrome، و برنامه‌های Android و iPhone در دسترس است. جکس به عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های چند ارزی در بررسی کیف پول‌های دسکتاپ ارزهای دیجیتال شناخته شده است، اگرچه احراز هویت چند امضایی و دو مرحله‌ای را ارائه نمی‌دهد.

Atomic

اگر به دنبال بهترین کیف پول دسکتاپ هستید، کیف پول اتمیک را انتخاب کنید. در حال حاضر بیش از 300 کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. این کیف پول شفاف، قدرتمند و قابل اعتماد بوده و دارای صرافی داخلی نیز است. به لطف رمزگذاری قوی آن، تنها شما بر وجوه خود کنترل دارید زیرا کلیدهای خصوصی شما رمزگذاری شده است.

بهترین کیف پول نرم افزاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

از زمان آغاز به کار بیت کوین در سال 2009، تعداد کیف پول‌های کریپتو به طور پیوسته افزایش یافته است. بنابراین انتخاب کیف پول مناسب برای سرمایه‌گذاری به یک کار سخت تبدیل می‌شود. چگونه راه حل مناسب را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب کیف پولی که 100% نیازهای شما را برآورده می‌کند به چه نکاتی توجه کنیم؟ در ادامه، ما مجموعه‌ای از معیارهای کلیدی را انتخاب کرده‌ایم که باید به آن‌ها توجه کنید.

امنیت

هنگام انتخاب کیف پول باید به بسیاری از ویژگی‌های مهم توجه کرد. با این حال، اکثر افراد جامعه رمزارز موافق هستند که امنیت مهمترین عامل است. هر روز اخباری در مورد موارد جدیدی از کلاهبرداری سایبری گزارش می‌شود که شکی باقی نمی‌گذارد امنیت بالاتر از همه چیز است. بررسی کنید که شرکت کیف پول انتخابی شما، چه اقدامات امنیتی انجام می‌دهد تا مطمئن شوید که می‌توان به این فناوری اعتماد کرد. برای مثال چند سوال وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

بررسی فناوری مورد استفاده برای ذخیره ارز: شرکت چگونه برای ذخیره ارز برنامه ریزی می‌کند؟
آیا ذخیره‌سازی در دستگاه یک کاربر خاص یا یک پلتفرم متمرکز انجام می‌شود؟
آیا این فناوری یک فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای را هنگام دسترسی به حساب شما ارائه می‌دهد؟
آیا ویژگی‌های ثبت نام خاصی وجود دارد؟
آیا گزینه پشتیبان وجود دارد؟

شهرت شرکت

درباره شرکت پشت این فناوری تحقیق کنید. چه کسی تیم را هدایت می‌کند؟ چه پروژه‌هایی را مدیریت می‌کنند؟ توجه به جزئیات کوچکی مانند شماره تماس یا آدرس ایمیل در وب سایت، در دسترس بودن تیم پشتیبانی بسیار ارزشمند است.

کارکرد

وضعیت بازار هر روز تغییر می‌کند. صرافی‌ها در حال راه اندازی توکن‌های جدید هستند. برخی از دارایی‌ها با راه حل‌های جدید جایگزین می‌شوند. اگر سبد شما از قبل دارای ارزهای مختلف است، پس باید روی کیف پول‌های چند ارزی تمرکز کنید. به نرم‌افزار ارائه شده توسط شرکت کیف پول دقت کنید. آیا می‌توانید موجودی ارز خود را ردیابی کنید، پورتفولیوی خود را مدیریت کنید؟ سرمایه گذار باید همیشه از آخرین اخبار آگاه باشد، بنابراین توانایی ردیابی وضعیت بازار و حرکت ارزهای شما دقیقاً در کنترل پنل کیف پول است.

تبادل

توانایی تبدیل فیات به ارز دیجیتال و یا تبادل ارزها با یکدیگر یکی از پرکاربردترین ویژگی‌های یک کیف پول محسوب می‌شود چرا که علاوه بر راحتی، از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

در دسترس بودن

آیا می‌توانید کیف پول رمزنگاری خود را با خود ببرید؟ چه عملیاتی را می‌توان با آن انجام داد؟ با در نظر گرفتن موضوع در دسترس بودن راه حل، کیف پول‌های موبایلی امتیاز بیشتری به دست خواهند آورد. حداقل به برنامه‌های توسعه کیف پول‌های مختلف توجه کنید و بپرسید که آیا نسخه موبایلی در نظر گرفته شده است یا خیر.

تفاوت کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری

تفاوت کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری

  • هر دو کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری هدف یکسانی دارند که آن ذخیره کلیدهای خصوصی سرمایه گذار به طور ایمن و موثر برای افزایش ایمنی دارایی‌های رمزنگاری سرمایه گذار است. یعنی هر دو نوع کیف پول، کلید خصوصی را ذخیره می‌کنند که به دارایی‌های رمزنگاری شما در بلاک چین دسترسی می‌دهد.
  • کیف پول‌های سخت افزاری دستگاه‌های فیزیکی هستند که ارز دیجیتال شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. به همین دلیل ایمن‌تر هستند زیرا در برابر هکرهای آنلاین مصون هستند. این تفاوت اصلی بین کیف پول‌های سخت افزاری و کیف پول‌های نرم افزاری است. لجر، ترزور، کول ولت، سیف پال، الیپال و کیپ کی نام‌های محبوب در صنعت کیف پول سخت افزاری هستند.
  • کیف پول‌های نرم‌افزاری برنامه‌هایی هستند که بر روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود دانلود می‌کنید. کیف پول‌های نرم افزاری مشابه کیف پول‌های سخت افزاری کار می‌کنند اما معمولاً به اینترنت متصل هستند. کیف پول متصل به اینترنت که به عنوان کیف پول داغ نیز شناخته می‌شود، بیشتر در معرض از دست دادن کلید خصوصی شما است.
  • کیف پول‌های سخت افزاری امن‌ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند. اگر مقادیر قابل توجهی پول سرمایه‌گذاری کنید و قصد ندارید مرتباً آن را معامله کنید، بهترین انتخاب است. کیف پول‌های نرم‌افزاری معمولاً برای مقادیر کمتری از پول در نظر گرفته شده برای استفاده فعال استفاده می‌شوند.
  • کیف پول‌های سخت افزاری رایگان نیستند، در حالی که کیف پول‌های نرم افزاری ارزان و اغلب رایگان ارائه می‌شوند.

چگونه کیف پول نرم افزاری خود را ایمن کنیم؟

کیف پول‌های نرم افزاری کلیدهای خصوصی را در برنامه ذخیره می‌کنند اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید ارزهای خود را از دست بدهید. اگر شخصی رایانه شما را بدزدد و رمز عبور شما را کشف کند، می‌تواند به ارزهای شما دسترسی پیدا کند. به همین دلیل مهم است که یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پشتیبان گیری

می‌توانید با نوشتن seed بازیابی خود یک نسخه پشتیبان ایجاد کنید. عبارت seed معمولاً شامل 12 یا 24 کلمه است که به طور تصادفی تولید می‌شوند. مطمئن شوید که عبارات ریکاوری را روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید، آن را به صورت دیجیتال یا آنلاین ذخیره نکنید. با این عبارت، شما می‌توانید همیشه به ارزهای خود دسترسی داشته باشید. شما حتی به رایانه‌ای که کیف پول نرم‌افزاری را روی آن نصب کرده اید، نیاز ندارید.

هودلر فلزی

اگر Seed بازیابی خود را یادداشت کرده باشید، یک نسخه پشتیبان کاملا ایمن دارید اما این روش 100 درصد ایمن نیست. در صورت آتش سوزی یا سیل، کاغذی که عبارت ریکاوری شما روی آن نوشته شده است، بی‌فایده خواهد بود. هودلر فلزی از صفحات فولادی ساخته شده است. در دیسک‌ها می‌توانید عبارت بازیابی خود را وارد کنید. هودلر دیسک فلزی مقاوم در برابر خوردگی و فرسایش است و قادر است تا دمای 1350 درجه سانتیگراد را تحمل کند. تنها با چند ضربه چکش، نسخه پشتیبان شما با خیال راحت برای همیشه ذخیره می‌شود!

مطالب مرتبط با کیف پول‌های ارز دیجیتال

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها

با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن…
بهترین کیف پول‌ بیت کوین در سال 2024
امنیت ارز دیجیتال

بهترین کیف پول‌ بیت کوین در سال 2024

بیت کوین، به عنوان اولین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال، با نوسانات قیمتی و چالش‌های امنیتی همراه است. انتخاب یک کیف پول امن و قابل اعتماد برای ذخیره بیت کوین‌، دغدغه…
بهترین کیف پول تتر برای کاربران ایرانی؛ معرفی ۱۰ کیف پول برتر USDT
امنیت ارز دیجیتال

بهترین کیف پول تتر برای کاربران ایرانی؛ معرفی ۱۰ کیف پول برتر USDT

تتر یا USDT سومین رمزارز برتر از نظر ارزش بازار است که اغلب بیشترین حجم معاملات روزانه را نیز به خود اختصاص می‌دهد. این استیبل کوین توسط دلار آمریکا پشتیبانی…
سوال خود را از ایرانیکارت بپرسید

سوالات متداول کاربران

کیف پول‌های سخت افزاری کلید خصوصی را به صورت افلاین و کیف پول‌های نرم افزاری کلید خصوصی را به صورت انلاین ذخیره می‌کنند. همچنین کیف پول‌های سخت افزاری فیزیکی هستند اما کیف پول‌های نرم افزاری مانند اپلیکیشن در کامپیوتر و موبایل نصب می‌شوند.

هر کدام از کیف پول‌های نرم افزاری ویژگی خاصی ارائه می‌دهند. با این حال برای موبایل تراست و برای دسکتاپ اکسودوس پر طرفدارتر اند.

کیف پول‌هایی مانند تراست، اکسودوس، اتمیک که دارای صرافی داخلی هستند برای ایرانیان مناسب‌تر می‌باشند.

آیا اطلاعات این صفحه مفید بود ؟
کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال
4.91 از 23 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید