امنیت ارز دیجیتال

راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

کیف پول بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال از جمله تجهیزات مهمی است که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ضروری است. انتخاب هوشمندانه این کیف پول‌ها به اطمینان خاطر شما از امنیت دارایی‌تان منجر می‌شود. اما میان این همه کیف پولی که امروزه در اختیار همه است، چگونه کیف پول مناسبی برای نگهداری ارزهای دیجیتال پیدا کنیم؟ این همان موضوعی است که در مقاله راهنمای انتخاب کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال به آن می‌پردازیم.

قبل از اینکه راهنمای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار دهیم، لازم به ذکر است که از دیدگاه فنی، شما ارز دیجیتال را جایی نگهداری نمی‌کنید. چرا که ارزهای دیجیتال بر خلاف ارزهای فیات به صورت فیزیکی در دسترس نیستند. بنابراین هنگام انتخاب کیف پول ارز دیجیتال نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، امنیت کلید خصوصی است که هنگام خرید کیف پول در اختیارتان قرار داده می‌شود.

چرا به کیف پول ارز دیجیتال نیاز داریم؟

چنانچه قصد داشته باشید معاملات رمزنگاری خود را شروع کنید یا صرفاً ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری‌های آینده نگه دارید، به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. بنابراین، با توجه به هدف خود، باید بدانید که چگونه کیف پول رمزنگاری مناسب را انتخاب کنید. از آن جایی که در سال 2022 گزینه‌های بسیار متنوعی وجود دارد، انتخاب کیف پول مناسب چندان سخت نیست.

همانطور که گفتیم اگرچه کیف پول‌های رمزنگاری مشابه کیف‌پول‌های سنتی هستند اما در واقع ارز دیجیتال شما را ذخیره نمی‌کنند زیرا ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند. به این معنی که آن‌ها در یک مکان ذخیره نمی‌شوند، بلکه در قالب تراکنش‌ها ثبت و در بلاکچین ذخیره می‌شوند. از این رو، کیف پول‌های ارز دیجیتال برنامه‌های نرم‌افزاری یا دستگاه‌های سخت افزاری هستند که کلیدهای عمومی و خصوصی شما را ذخیره می‌کنند. به بیان ساده تر، آن‌ها مانند حساب‌های بانکی هستند که به شما اجازه می‌دهند موجودی خود را مشاهده و تراکنش انجام دهید. در ادامه راهنمای خرید کیف پول ارز دیجیتال به معرفی انواع کیف پول‌ها و بررسی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری خواهیم پرداخت.

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال کدامند؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال را می‌توان به 3 دسته تقسیم کرد.

  1. کیف پول کاغذی
  2. کیف پول‌های نرم افزاری ارز دیجیتال
  3. کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال

در واقع این دسته‌بندی به این دلیل است که کیف‌پول‌های سخت‌افزاری، کلید شما را در سخت‌افزار مخصوصی ذخیره می‌کنند و این موضوع امنیت نگهداری از آن را افزایش می‌دهد. سخت‌افزاری که تنها با اتصال محافظت‌شده به دیگر دستگاه‌ها می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در حالی که کیف پول‌های نرم‌افزاری، کلید خصوصی شما را در موبایل یا دسکتاپ شما نگه‌داری می‌کنند و این موضوع ممکن است امنیت آن را تا حدودی کمرنگ کند. کلید خصوصی در کیف پول‌های کاغذی نیز به صورت آفلاین ذخیره می‌شود اما خطر آسیب دیدگی در آن وجود دارد.

 کلید عمومی همان اطلاعاتی است که شما برای دریافت پول یا ارز دیجیتال در اختیار دیگران قرار می‌دهید و کلید خصوصی مانند کلید خانه در مثال قبل است. شما با داشتن کلید خصوصی می‌توانید به محتوای کیف پول خود دسترسی داشته باشید. بنابراین اگر فرد دیگری کلید خصوصی شما را در اختیار داشته باشد، می‌تواند به دارایی شما دسترسی پیدا کند.

کیف پول‌های کاغذی

کیف پول کاغذی یک تکه کاغذ است که کلیدهای خصوصی و عمومی شما روی آن چاپ شده است. برخی از کیف پول‌های کاغذی نیز ممکن است دارای بارکد قابل اسکن باشند که توسط یک برنامه ایجاد شده است. کیف پول کاغذی راهی برای ذخیره و دسترسی آفلاین به ارز دیجیتال شماست.

کیف پول‌های نرم افزاری

شایان ذکر است که کیف پول‌های نرم افزاری به انواع مدل دسکتاپی، موبایلی و تحت وب تقسیم می‌شوند. همانطور که از نام آن‌ها پیداست کیف پول‌های دسکتاپی به صورت نرم‌افزار روی رایانه نصب می‌شوند که در انواع ورژن‌های ویندوز، مک، لینوکس و… ارائه می‌شوند. کیف پول‌های موبایلی نیز به صورت اپلیکیشن روی تلفن‌های همراه در ورژن‌های اندروید و ios در دسترس هستند. کیف پول‌های تحت وب در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند. با استفاده از آن‌ها تقریباً از هر کجای دنیا تا زمانی که به اینترنت متصل باشید، می‌توانید به ارزهای خود دسترسی داشته باشید.

کیف پول‌های سخت افزاری

کیف پول‌های سخت افزاری یک دستگاه مانند USB یا کارت اعتباری هستند که ارزهای دیجیتال شما را ذخیره می‌کنند. اگر در مورد ذخیره‌سازی بلندمدت ارزهای دیجیتال خود جدی هستید، کیف پول سخت‌افزاری بهترین گزینه شماست. زیرا برخلاف کیف پول‌های نرم افزاری، کیف پول‌های سخت افزاری کلیدهای شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. بسیاری از آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی هنگام اتصال آن‌ها به رایانه‌های آلوده ایمن بمانند. تنها ایراد عمده کیف پول‌های سخت افزاری این است قیمت آن‌ها کمی بالا است البته همه ما می‌دانیم که چیزهای خوب ارزان نیستند!

بهترین کیف پول سخت افزاری را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال یک اولویت است اما انتخاب آن باید شامل مجموعه‌ای از دلایل باشد. قبل از هر چیزی، مهم است که از خود بپرسید:

  • آیا به دسترسی روزانه و سریع به این کیف پول نیاز دارم؟
  • چند ارز نگه خواهم داشت؟
  • هزینه‌ها چقدر است؟
  • آیا امنیت برای من مهم است؟
  • آیا من حاضرم امنیت فدای راحتی معامله کنم؟

کیف پول‌های سخت افزاری با استفاده از یک برنامه رابط مخصوص به خود کار می‌کنند. این برنامه به شما کمک می‌کند ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کرده و تراکنش‌های لازم را انجام دهید. بنابراین به رابط کاربری کیف پول مورد نظر دقت کنید و سعی کنید کیف پول سخت افزاری که رابط کاربری مناسب‌تر و راحت‌تری دارد را انتخاب کنید.

» پیشنهاد مطالعه: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

یکی از مواردی که قبل از خرید کیف پول سخت افزاری باید به آن دقت کنید این است که در کیف پول از چه عناصر امنیتی استفاده شده است؟ کیف پول‌هایی تراشه‌های امن با کیفیت استفاده می‌کنند و پین کد یا رمز دو مرحله‌ای در آن‌ها اجباری است، گزینه‌های قابل اعتمادتری هستند. البته همه کیف پول‌های سخت افزاری از عبارت 12 یا 24 کلمه‌ای برای محافظت از سرمایه استفاده می‌کنند. این موضوع یک وجه امنیتی مشابه در همه آن‌ها است.

بهترین کیف پول سخت افزاری را چگونه انتخاب کنیم؟

وجود صرافی داخلی در سخت‌افزار به شما کمک می‌کند برای هر تراکنش مجبور نباشید سرمایه خود را از کیف پول خارج کرده و کارمزد تراکنش پرداخت کنید. در کیف پول‌هایی که صرافی داخلی دارند به راحتی می‌توانید تبادل ارز را انجام داده و هزینه‌های خود را کاهش دهید.
ذکر این نکته ضروریست که اگر سبد دارایی شما متنوع است از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید که قابلیت چند ارزی دارد. در غیر این صورت مجبور خواهید شد برای هر ارز مثلا بیت کوین، اتریوم، تتر و… یک کیف پول جدا تهیه کنید که این خود باعث هزینه بیشتر، دسترسی و مدیریت سخت‌تر خواهد شد.
به شبکه‌های پشتیبانی کننده توسط کیف پول دقت کنید. همانطور که می‌دانید شبکه اتریوم یا ERC20 هزینه کارمزد بالایی دارد. بنابراین اگر کیف پول فقط از این شبکه پشتیبانی کند، گزینه مناسبی نیست چرا که هزینه‌های تراکنش شما بسیار بالا خواهد بود. در عوض اگر کیف پول مورد نظر از شبکه‌های BEP2 و BEP20 پشتیبانی کند تا حد زیادی در پرداخت تراکنش‌ها صرفه جویی خواهید کرد.

در بخش بعد بهترین کیف پول‌های سخت افزاری که دارای ویژگی‌های گفته شده هستند، معرفی می‌کنیم. فراموش نکنید در هر صورت باید تحقیقات خود را انجام داده و تصمیم نهایی را بعد از مشاوره رایگان با کارشناسان ایرانیکارت، بگیرید. مشاورین در بخش کیف پول‌های سخت افزاری آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری

با توجه به موارد گفته شده در قسمت قبل، لیست زیر کیف پول‌هایی هستند که در بازار کیف پول‌های سخت افزاری بسیار شناخته شده و معتبر می‌باشند.

Ledger

کیف‌پول‌های لجر، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال هستند که توسط شرکت فرانسوی لجر، ساخته شده‌اند. کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر، کیف‌پول‌های چند ارزی هستند که برای ذخیره کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال به‌صورت آفلاین استفاده می‌شوند. Ledger دو کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S و لجر نانو ایکس Ledger Nano X را ارائه می‌دهد.

Trezor

در حال حاضر، ترزور یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری است. این محبوبیت نه تنها بخاطر سطح امنیت، بلکه به دلیل عملکرد منحصر به فرد کیف پول و برنامه پشتیبانی مربوط می‌شود. ترزور مدعی تضمین بالاترین سطح امنیت در بازار کیف پول‌ها می‌باشد. این کمپانی دو مدل کیف پول Trezor one و Trezor T ارائه داده است.

Coolwallet

کیف پول سخت افزاری کول ولت دارای یک طراحی منحصر به فرد شبیه به کارت اعتباری است و از طریق یک اتصال بلوتوث از طریق یک برنامه تلفن همراه کنترل می‌شود. استفاده از آن با مجموعه‌ای بروز از ارزهای دیجیتال و یک صرافی داخلی، راحت و ساده است. این کیف پول دارای دو مدل کول ولت اس Coolwallet S و کول ولت پرو Coolwallet PRO می‌باشد.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری

Safepal

کیف پول سخت افزاری سیف پال SafePal  هم به عنوان سخت‌افزار و هم به عنوان نرم‌افزار قابل در دسترس است. سیف پال یک برنامه امن، غیرمتمرکز، آسان و رایگان برای مدیریت بیش از 10000 ارز دیجیتال می‌باشد. با نرم‌افزار SafePal، می‌توانید ارزهای دیجیتال را به راحتی ذخیره، ارسال، دریافت و تجارت کنید.

Keepkey

KeepKey یک کیف پول چند ارزی است که می‌تواند بیشتر ارزهای دیجیتال محبوب را پشتیبانی می‌کند. به دلیل وجود صرافی ارز دیجیتال ShapeShift در آن، امکان تبادل رمز ارزها به طور مستقیم از دستگاه وجود دارد. کیف پول KeepKey همچنین گزینه‌ای را برای بازیابی حساب شما در صورت خرابی، سرقت یا گم شدن دستگاه ارائه می‌دهد.

Ellipal

کیف پول الیپال ELLIPAL یک کیف پول سخت افزاری چند منظوره ساده و در عین حال مفید است. با پشتیبانی بومی بیش از 10000 توکن و بیش از 32 بلاکچین، کاربران از آزادی و امنیت لذت خواهند برد. کیف پول ELLIPAL می‌تواند به شما کمک کند هر کجا که می‌روید، به راحتی و به صورت ایمن رمز ارزهای خود را ذخیره، تجارت و مدیریت کنید.

Jubiter

کیف پول تولید شده توسط JuBiter، هم به عنوان یک کیف پول نرم افزاری و هم به عنوان یک کیغ پول سخت افزاری قابل استفاده است. طراحی دقیق آن به آن اجازه می‌دهد تا تمام نیازهای شما را برای مدیریت ارزهای دیجیتال برآورده کند.

نحوه خرید کیف پول سخت افزاری چگونه است؟

ایرانیکارت همه انواع کیف پول‌های سخت افزاری معتبر و شناخته شده این حوزه را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از طریق لینک زیر برای خرید کیف پول سخت افزاری مورد نظر خود اقدام کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری

سخن آخر

با توجه به راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال، انجام تحقیقات در مورد ویژگی‌های امنیتی کیف پول سخت افزاری بسیار مهم است. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای اطمینان از امنیت وجوه خود انجام داده‌اید، کیف پول سخت‌افزاری را انتخاب کنید. در انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری، می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانیکارت بهره‌مند شوید.

راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال
کیف پول بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال از جمله تجهیزات مهمی است که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ضروری است. انتخاب هوشمندانه این کیف پول‌ها به اطمینان خاطر...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...