آموزش ترید ارز دیجیتال

ترید (معامله) روزانه در بازار ارز دیجیتال

ترید (معامله) روزانه در بازار ارز دیجیتال

با توجه به اینکه اکثر سرمایه گذاران معتقدند که زمستان کریپتو در راه است، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید از ابزارها و شیوه‌های معاملاتی مختلف برای افزایش سود استفاده کنید. در دنیای بی ثبات کریپتو، اگر می‌خواهید برنده باشید، باید صاحب استراتژی شخصی باشید. استراتژی‌های ترید زیادی وجود دارند که شما را می‌توانند به اهداف مد نظر از سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال برسانند. احتمالاً با اصطلاح “معاملات روزانه” برخورد کرده‌اید. در این مقاله، نگاهی به معاملات روزانه خواهیم داشت. اینکه چیست، چگونه کار می‌کند و آیا می‌توان از معاملات روزانه ارزهای دیجیتال سودی به دست آورد؟

معامله روزانه ارز دیجیتال چیست؟

معامله روزانه (دیلی تریدینگ) یک استراتژی  کوتاه مدت است که بر اساس خرید و فروش مکرر یک یا چندین ارز در طول یک روز برای کسب سود انجام می‌شود. معامله روزانه یک سرمایه گذاری با ریسک بالا است که با نوسانات و نقدینگی مشخص در بازارهای ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد. معاملات روزانه تقریباً برای هر کسی که به اینترنت متصل است قابل دسترسی است. برای موفقیت در معاملات روزانه به دانش عمیقی از فناوری بلاک چین و عملکرد قیمت نیاز دارید. اخیراً بازار کریپتو به مقصدی محبوبی برای معامله گران روزانه تبدیل شده‌است و برخلاف بازارهای سنتی، بازار ارزهای دیجیتال هرگز بسته نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال 2023

تریدر روزانه کیست؟

معامله گران روزانه به دنبال استفاده از فرصت‌های سودآور فوری هستند. معامله گران روزانه برای موفقیت به تعدادی از منابع و ابزارها متکی هستند. این فرآیند تلاش برای کسب سود از اختلافات و حرکات قیمت در یک بازه زمانی کوتاه است و این نوع معاملات خطرات خود را نیز دارند؛ از این رو معامله گران روزانه باید افرادی ریسک پذیر و آموزش دیده باشند. نوسانات و نقدینگی دو عنصری هستند که معامله‌گران برای حضور فعال در بازار ارزهای دیجیتال به آن نیاز دارند. با ظهور هزاران ارز دیجیتال جدید در صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی، هر کسی که به سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال فکر می‌کند باید نوسانات و ماهیت بازار را در نظر بگیرد. صرف نظر از بازار، یک معامله گر روزانه باید درک کاملی از کریپتو و همچنین اصول معامله داشته باشد. اگر مهارت‌های مدیریت ریسک و اعصاب قوی دارید، در ادامه برای شروع معاملات روزانه ارزهای دیجیتال با ما همراه باشید.

معامله روزانه در بازار ارز دیجیتال

انواع استراتژی و معامله روزانه ارز دیجیتال

برخی از افراد معاملات ارز دیجیتال را قمار می‌دانند. تفاوت بین قمار و معامله یک استراتژی موثر است. بسته به ماهیت بازار و انتظارات خود می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی متفاوتی را در موقعیت‌های مختلف اعمال کنید. این به شما بستگی دارد که بازار را به خوبی درک کنید و تصمیم بگیرید که چه زمانی برای معامله مناسب است. در این بخش چند مورد از مهم‌ترین و پرکاربردترین استراتژی‌های معاملاتی مورد استفاده در ترید روزانه آموزش داده شده‌است.

اسکالپینگ (Scalping)

در  اسکالپینگ افراد از مقادیر زیادی نقدینگی (ارز) استفاده می‌کنند تا از تغییرات کوچک قیمت در یک دوره کوتاه( چند دقیقه تا چند ساعت)، کسب سود کنند. به دلیل نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال، معامله گران می‌توانند از این طریق به جای سرمایه گذاری بلندمدت، سود یا زیان خود را در پایان روز ارزیابی کنند. اسکالپرها مقادیر زیادی از نقدینگی را برای تصاحب حرکات کوچک قیمت اهرم می‌کنند. در نتیجه، تلاش برای دستیابی به سود بر اساس فواصل زمانی کوتاه را اسکالپینگ می‌گویند. انباشت سودهای کوچک حاصل از اسکالپینگ می‌تواند برای جبران زیان‌های بزرگتر در جای دیگری از سبد معامله گران استفاده شود.

معامله روزانه در بازار ارز دیجیتال

رنج تریدینگ (Range Trading)

در معاملات رنج افراد با مشخص کردن بالاترین و پایین‌‌ترین نقاط قیمت‌، که در نمودارها به عنوان سطوح مقاومت و حمایت نشان داده می‌شوند، در بازار سرمایه‌گذاری می‌کند. معاملات رنج بر این فرض استوار است که قیمت ارز به طور معمول در یک دوره معین فقط در محدوده خاصی نوسان خواهد داشت. اگر حرکت قیمت از آن محدوده خارج شود نشان می‌دهد که قیمت در شرف تغییر روند است. به عنوان مثال، اگر قیمت به زیر مرز پایینی محدوده کاهش یابد، می‌تواند نشان دهد که زمان فروش فرا رسیده است (با این فرض که شروع یک نوسان نزولی را خواهیم داشت).

معامله روزانه در بازار ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)

تحلیل تکنیکال یک استراتژی معاملاتی آماری است. با انجام محاسبات آماری مختلف بر روی داده‌های تاریخی قیمت، سعی می‌کنید روندهای بازار را پیدا کنید. معاملات تکنیکال بر این باور است که قیمت‌های گذشته تا حدی بر روی قیمت‌های آینده تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، تحلیل تکنیکال (TA) مطالعه داده‌های مالی مانند نقاط مهم قیمت و حجم تاریخی برای شناسایی روندها در بازار است. کاربرد TA در بازارهای رمزنگاری موضوع داغ بحث بین معامله گران است. بسیاری بر این باورند که فقدان مقررات جهانی و تعداد مبادلات در کریپتو آن را با تحلیل تکنیکال ناسازگار می‌کند. سایر معامله گران معتقدند برخی از شاخص‌ها مانند اندیکاتور RSI قدرت نسبی ارزش استفاده را دارند. شاخص RSI رابطه بین قیمت یک ارز دیجیتال و تقاضای واقعی برای دارایی را ارزیابی می‌کند. RSI مشخص می‌کند که آیا یک دارایی بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروخته شده‌است و می‌تواند برای معامله گرانی که نقاط ورود و خروج را بر اساس حرکت ترسیم می‌کنند، مفید باشد. نوسانگر مهم دیگری که تحلیلگران تکنیکال در ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌کنند، شاخص جریان پول (MFI) است. MFI را می توان علاوه بر RSI برای بررسی اینکه آیا قیمت ارز به سمت واگرایی صعودی یا نزولی در حال حرکت است استفاده کرد. بهترین جنبه تحلیل تکنیکال، تاکید بر تعیین یک استراتژی کامل برای زمان ورود و خروج از موقعیت‌ها است.

معامله روزانه در بازار ارز دیجیتال

تحلیل اخبار و احساسات (Sentiment analysis)

تحلیل اخبار و احساسات مشابه تحلیل تکنیکال است، با یک تفاوت اساسی. این تحلیل بر اساس پیش‌بینی کنش‌ها و واکنش‌های انسانی است، در تحلیل سنتیمنتال با بررسی منابع اطلاعاتی مختلف، پیش بینی می‌کنید که آیا تقاضا برای یک ارز دیجیتال معین کاهش یا افزایش خواهد یافت. منابع این داده ها رسانه‌های خبری  و همچنین پست‌های رسانه‌های اجتماعی هستند. معامله‌گران اغلب با ارتقاء، اعلام، ادغام یا گزارشی از پروژه‌ها، معاملات روزانه خود را زمان بندی می‌کنند.

آربیتراژ (Arbitrage)

آربیتراژ در کریپتو زمانی است که معامله‌گران یک ارز دیجیتال را در یک صرافی خریداری می‌کنند و با فروش فوری آن در صرافی دیگر با قیمت بالاتر، سود می‌برند. هدف در اینجا استفاده از اختلاف قیمت در صرافی‌ها به منظور کسب سود است. با این حال، سرمایه گذاران باید از کارمزدهای بالای سپرده و برداشت، کمبود حجم  و موارد دیگر آگاه باشند.  آربیتراژ یک مکانیسم مالی پیچیده است که معمولاً توسط نرم‌افزار نظارت بر قیمت خودکار می‌شود، اما قیمت دارایی‌های دیجیتال را بین مبادلات مختلف ثابت نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

مزایا و معایب معامله روزانه ارز دیجیتال

معاملات روزانه در کریپتو همان قدر که سود بالایی دارد، ریسک بالایی نیز دارد. در این بخش به تعدادی از مزایا و معایبی می‌پردازیم که افراد در معاملات روزانه باید آن‌ها را در نظر داشته باشند.

مزایا

  • هر کسی که به یک صرافی ارز دیجیتال دسترسی دارد می‌تواند به راحتی معامله کند. پس از تأیید هویت و تأمین مالی حساب صرافی، هیچ مانع اضافی برای ورود سرمایه گذاران یا معامله گران روزانه وجود ندارد.
  • بازار کریپتو در 7 روز هفته و 24 ساعته باز هستند. معامله گران توانایی خرید و فروش بدون محدودیت را دارند؛ زیرا بازارهای ارزهای دیجیتال بسته نمی‌شوند. به عبارتی شما می‌توانید در زمانی که مناسب شماست (و نه مناسب بازار) معامله کنید.
  • ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین که به آن‌ها قدرت می‌دهد، غیرمتمرکز طراحی شده‌اند تا کاربران را ناشناس نگه دارند و قادر به پردازش پرداخت‌ها بدون واسطه باشند. نبود مالیات، کارمزد دولتی و هزینه تراکنش در صرافی غیر متمرکز، معاملات روزانه ارزهای دیجیتال را بسیار ارزان می‌کنند.

معامله روزانه در بازار ارز دیجیتال

معایب

  • از آنجایی که شروع معاملات در بازار ارزهای دیجیتال بسیار آسان است، یک معامله گر جدید و بی تجربه به راحتی می تواند ضررهای فاجعه باری را متحمل شود.
  • بازار 24 ساعته یک شمشیر دولبه است و ممکن است شب و روز معامله گران را از آن‌ها بگیرد.
  • در حالی که ناظران دولت ایالات متحده مانند FinCEN به طور پیوسته الزامات شناخت مشتری و مبارزه با پولشویی را برای معاملات ارزهای دیجیتال افزایش می‌دهند، این فضا همچنان بدون نظارت باقی می‌ماند. فقدان نظارت دولتی به معنای عدم حمایت از صرافی‌ها، مؤسسات و معامله گران است و در نتیجه احتمال کلاهبرداری را افزایش می‌دهد. که هک یا کلاهبرداری می شوند. این بدان معناست که بدون صندوق بیمه خصوصی، اگر یک صرافی تعطیل شود، بعید است که کاربران بتوانند وجوه خود را بازیابی کنند.
  • معاملات روزانه به طور خاص می‌تواند بسیار استرس زا باشد و آنجایی که معاملات در یک بازه زمانی نسبتاً فشرده رخ می دهد، معامله گران زیادی قربانی فومو (FOMO) می‌شوند. معامله بر اساس فشار روانی و احساسات می‌تواند منجر به ضرر شود.
  • برخی از ابزارها و استراتژی‌ها در شرایط خاصی کار می کنند. به عبارت دیگر، همه استراتژی ها برای معاملات روزانه مناسب نیستند. در نتیجه استفاده از ابزار اشتباه می‌تواند شما را متضرر کند.

تفاوت تریدر روزانه با سایر روش‌های ترید ارز دیجیتال

اساساً، معاملات روزانه براساس حجم، حمایت و مقاومت هستند. برخلاف معاملات روزانه، که به طور دقیق در یک روز انجام می‌شود، معاملات سوئینگ تریدینگ در یک دوره زمانی میانی (معمولاً بین چند روز تا چند هفته) اتفاق می‌افتد. همانطور که از نام آن پیداست، معاملات سوینگ براساس نوسانات هستند. طیف وسیعی از شاخص‌های فنی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای شناسایی روندها و خرید و فروش در سیستم معاملاتی روزانه یا سوینگ استفاده کرد.

معامله روزانه در بازار ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: پرایس اکشن چیست؟

عوامل موثر در موفقیت یک ترید روزانه ارز دیجیتال

به توصیه معامله گران باتجربه، اگر می‌‌خواهید در معاملات روزانه موفق عمل کنید، بهتر است سه فاکتور مهمی را که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را جدی بگیرید.

آموزش ترید روزانه

تکنیک‌های زیادی وجود دارد که معامله‌گران روزانه از آن برای کسب سود در نوسانات کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند. یک معامله گر روزانه باید یک استراتژی برنده با پشتوانه تحقیقات و برنامه ریزی برای ورود و خروج از پوزیشن‌های خود طراحی کند. وب سایت‌ها و دوره‌های زیادی هستند که به صورت رایگان به کاربران اجازه می‌دهند تا استراتژی‌های جدیدی را آموزش ببینند. سعی کنید از منابع موجود در این زمینه استفاده کرده و ژورنال معاملاتی خود را طراحی کنید.

انتخاب یک صرافی مناسب برای ترید روزانه

اولین قدمی که یک معامله گر روزانه باید بردارد این است که تصمیم بگیرد از چه پلتفرمی استفاده کند. بنابراین این موضوع یک عامل اصلی برای معامله روزانه است. نقدینگی صرافی، نقدینگی دارایی و کارمزدها در صدر فهرست برای انتخاب پلتفرم مناسب هستند. در اینجا موارد مهم دیگری وجود دارد که باید هنگام ثبت نام در پلتفرم معاملاتی مناسب در نظر بگیرید:

  1. سابقه فعالیت: هر چه مدت زمان فعالیت بیشتر باشد، می‌تواند نشانه‌ای از ثبات و اعتبار آن صرافی باشد. ایرانیکارت با بیش از 10 سال سابقه، مفتخر است که امروزه یکی از مطمئن‌ترین صرافی‌ها در میان کاربران ایرانی است.
  2. ارزهای پشتیبانی شده: دانستن اینکه چه ارزهای دیجیتالی برای معامله در دسترس هستند، می‌تواند معیار مهمی برای سنجش پلتفرم مورد استفاده باشد. در حال حاضر امکان معامله بیش از 300 رمز ارز در ایرانیکارت وجود دارد.
  3. کارمزد: کارمزد، هزینه‌ای است که صرافی‌ها هنگام انجام معامله از خریداران یا فروشندگان دریافت می‌کنند. همه صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای کسب درآمد از کاربران خود هزینه تراکنش دریافت می‌کنند. ساختار کارمزد تراکنش می‌تواند بسته به سیاست و قوانین صرافی متفاوت باشد. کارمزد خرید و فروش ارز دیجیتال در ایرانیکارت صفر است.
  4. نظرات کاربران: بازدید از جوامع مختلف کریپتو و خواندن بازخورد کاربران یکی از بهترین راه‌ها برای ارزیابی صرافی است.
  5. نقدینگی: نقدینگی به معنای سرعت و سهولت دسترسی یک صرافی در تبدیل یک دارایی به دیگری بدون تأثیر بر قیمت آن است. بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال نقدینگی بالایی دارند، به این معنی که می‌توانید دارایی‌ها را تقریباً بلافاصله و با حداقل تفاوت بین قیمت پیشنهادی و قیمت درخواستی خرید و فروش کنید.

انتخاب ارز دیجیتال مناسب

هنگامی که روی یک پلتفرم ثبت نام کردید، زمان آن فرا رسیده است که ارز مورد نظر برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

تالی گرینبرگ (رئیس توسعه کسب و کار در Allnodes) معتقد است که به عنوان یک معامله گر روزانه برای موفقیت به چیزی بیش از تحلیل نمودارها نیاز دارید. دانستن عملکرد بلاک چین، اندازه شبکه، حاکمیت و پروتکل‌های یک پروژه به شما این امکان را می‌دهد تا شرایط کلی سرمایه گذاری خود را ارزیابی کنید. بنابراین، اخبار مربوط به به‌روزرسانی‌های بلاک چین دارایی‌های مورد نظر خود را دنبال کنید. به گفته گرینبرگ، درک فنی از فناوری و تیم پشت پروژه به معامله گران مزیت رقابتی می دهد. وقتی از گرینبرگ پرسیده شد که چگونه یک معامله گر باید تصمیم بگیرد که کدام ارز را معامله کند، گرینبرگ بر بررسی دقیق تاکید کرد و گفت : یکی از استراتژی‌های رایج ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری بر روی 15 تا 20 کوین برتر بر اساس ارزش بازار است. اما حتی در این مورد هم باید احتیاط کنید. خریداری برترین ارزهای دیجیتال موجود نیز کاملاً منطقی نیستند و شما باید به طور کامل تحقیق کنید تا خودتان به نتیجه برسید.

هنگام انتخاب ارز، نقدینگی دارایی، نوسانات و حجم معاملات را در نظر بگیرید. نقدینگی دارایی معیاری است که نشان می‌دهد چگونه می توان یک دارایی را بدون تأثیر بر قیمت آن به پول نقد تبدیل کرد. کمبود نقدینگی می‌تواند برای کل بازار ارزهای دیجیتال فاجعه‌بار باشد و باعث نوسانات شدید شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای ما بنویسید که چه مدت است که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید و از چه استراتژی در معاملات روزانه خود استفاده می‌کنید؟

سوالات متداول درباره ترید روزانه
Request for Quote

به فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال ترید (Trade) می گویند

از تمامی ارزهای دیجیتال در طول روز و در تایم فریم های روزانه می توان نوسان گرفت، مهم این است که روند را در هر تایم فریم تشخیص دهید. بهترین ارزها برای ترید روزانه ارزهایی هستند که نوسانات شدید و طبق چارت دارند.

بسیاری از تریدر های ارز دیجیتال معاملات خود را در تایم فریم های پایین مانند 4 ساعته ، یک ساعته و … باز می کنند. این دسته از معاملات نیاز به تسلط بالایی از تحلیل تکنیکال و بنیادی دارد.

ترید (معامله) روزانه در بازار ارز دیجیتال
با توجه به اینکه اکثر سرمایه گذاران معتقدند که زمستان کریپتو در راه است، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید از ابزارها و شیوه‌های معاملاتی مختلف برای افزایش سود...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...