معرفی ارز دیجیتال

معایب ارز دیجیتال کاردانو

معایب ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو از جایگاه 4 بازار به جایگاه 7 سقوط کرد! ولی باید در نظر داشت که هنوز جایگاه هفتم بازار را دارد و حجم معاملاتی آن در زمان نوشتن این مقاله 1.2 بیلیون دلار است. پس هنوز بین کاربران محبوبیت خود را دارد. در اینجا می‌خواهیم در مورد معایب ارز دیجیتال کاردانو صحبت کنیم و ببینیم آیا هنوز می‌توان به این ارز اعتماد کرد و آیا به اهداف خود خواهد رسید؟ پس اگر شما هم به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال هستید و می‌خواهید بر این ارز سرمایه گذاری کنید حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معایب ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو چیست؟

کاردانو یک بلاکچین عمومی غیر متمرکز است که در Haskell توسعه یافت. هدف توسعه دهندگان، ایجاد یک زبان برنامه نویسی پویا برای شبکه بود. پروژه کاردانو در حال توسعه یک پلتفرم با مقیاس پذیری بیشتر نسبت به پلتفرم‌های گذشته است. ارز دیجیتال این پلتفرم کاردانو یا ADA بوده که برای انتقالات ایمن و سریع مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از اهداف کاردانو پردازش ده‌ها هزار پردازش در ثانیه است که در صورت اجرایی شدن مزیت بسیار چشمگیری محسوب می‌شود. در حال حاضر مقیاس پذیری کاردانو حدود 250 تراکنش بر ثانیه است. دومین کارکرد اصلی ADA این است که به کاربران امکان می‌دهد قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز را ایجاد و راه اندازی کنند. اطلاعات مربوط به نحوه کارکرد این رمز ارز و بلاکچین آن را در مقاله کاردانو چیست مورد بررسی قرار گرفته که می توانید از آن استفاده کنید. در اینجا می‌خواهیم معایب ارز دیجیتال کاردانو را بررسی کنیم.

 

 

برای مطالعه بیشتر مقاله آینده ارز دیجیتال کاردانو را بخوانید.

معایب ارز دیجیتال کاردانو

تا اینجا به مفهوم مختصری از کاردانو پرداختیم. در ادامه به صورت موردی معایب کاردانو را عنوان می‌کنیم.

1- مکانیسم رای گیری کاردانو به دارندگان توکن امکان می‌دهد که برای آینده بلاکچین رای دهند. صاحبان این ارز می‌توانند در رابطه با اجرای آپدیت‌ها و اصلاحات رای بدهند. متاسفانه کاردانو در این زمینه ایرادات متعددی دارد. یکی از این ایرادات تفاوت بین شما و فرد هدایت کننده و اجرا کننده است. به این شکل که در صورت بیشتر بودن امتیاز شخص هدایت کننده نسبت به شما، نظر او را برتر قرار می‌دهد.

2- کاردانو در حال رقابت با اتریوم است و یکی از مزیت‌های اصلی آن داشتن یک شبکه به بزرگی صدها برابر Ethereum است. ولی رقیب جدیدی به نام سولانا که دارای شبکه‌ای بسیار بزرگتر و همچنین کارمزد پایین‌تری می‌باشد به بازار عرضه شده است. در واقع این اتفاق به نحوی کاردانو را از رقابت با اتریوم حذف می‌کند. خرید و فروش اتریوم پس از رسیدن این رقبا و ایجاد علاقمندی به پتانسیل های آنها ممکن است کاهش یابد یا اینکه اتریوم برگه آس دیگری رو کند.

3- با وجود قیمت‌های پایین شبکه کاردانو حجم تقاضا نیز در این شبکه پایین است. به همین دلیل استفاده از قراردادهای هوشمند و پرداخت در این شبکه نیز پایین است.

برای مطالعه بیشتر مقاله بهترین کیف پول های کاردانو را بخوانید.

معایب ارز دیجیتال کاردانو

4- در زمانی که یک بلاک قرار است در شبکه ذخیره شود و سرور استخرهای نقدینگی از دسترس خارج باشند، جایزه آن بلاک گم می‌شود. در قراردادهای هوشمند باید احتمال شانس یا luck هر استخر نزدیک 100 درصد باشد. این درصد به این معنا است که تمام جایزه‌ها به استخراج کننده‌ها و تایید کننده‌ها تعلق می‌گیرد. اعداد دقیقی در ارتباط با این احتمال وجود ندارد، ولی حدود تخمینی آن برای کاردانو حدود 95 درصد است. هر چند که هدف کاردانو برتری از اتریوم در قراردادهای هوشمند است. ولی هنوز نتوانسته مشکلات موجود در کاردانو را بهبود بخشد. با وجود اینکه رمز ارز کاردانو طی این چند سال در حال گسترش بوده و به اهداف خوبی هم دست پیدا کرده است، با این حال هنوز در سطوح ابتدایی قرار دارد و باید دید نسبت به برطرف کردن مشکلات چه راهکاری را بر می‌گزیند.

5- پلتفرم کاردانو از مکانیسم اثبات سهام استفاده می‌کند که در آن بلاک جدید توسط یک استخراج کننده به صورت رندوم ثبت می‌شود. ثبت کردن کوین ADA به صورت تصادفی توسط شخص سوم ممکن است رمز ارز را در جایی که تعلق ندارد قرار دهد که باعث می‌شود آسیب پذیری آن افزایش یابد. این فرایند می‌تواند در آینده برای این شبکه یک تهدید محسوب شود.

برای مطالعه بیشتر مقاله تحلیل تکنیکال کاردانو را بخوانید.

نتیجه گیری

در این مقاله معایب ارز دیجیتال کاردانو را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که ذکر شد، این رمز ارز در جایگاه 7‌ام بازار قرار دارد و دارای بلاکچین پویا و کارآمدی است. با این حال معایبی هم وجود دارد که باید برطرف شود. از این رو برای سرمایه گذاری بر این ارز باید دانست اهداف این پلتفرم چیست و چه رویکردی برای برطرف کردن معایب خود دارد. اگر شما هم معایب دیگری از این پلتفرم می‌شناسید با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...