مسافرت و مهاجرت

انواع ویزای دبی

انواع ویزای دبی

یکی از ملزومات اولیه سفر به بسیاری از کشورهای خارجی برای ایرانیان، داشتن ویزا و یا اجازه ورود به آن کشور است. در حال حاضر ایرانیان می توانند بدون ویزا به برخی از کشورها سفر کنند که متاسفانه امارت متحده عربی یکی از آنها نیست! پس اگر قصد سفر به دبی را دارید، در این مقاله له معرفی انواع ویزای دبی و شرایط اخذ آنها همراه ما باشید.

معرفی انواع ویزای دبی

فرقی نمی کند که به چه دلیلی به دبی سفر می کنید! قبل از هر چیز باید درخواست ویزای این کشور را داشته باشید! امارات یکی از کشورهای عربی است که به دلیل اقتصاد و شرایط جغرافیایی که دارد همیشه مورد توجه گردشگران و البته مهاجران کاری بوده است.

برای اخذ ویزای امارات و دبی شما می توانید از طریق سفارت این کشور در تهران و یا یکی از آژانس های هواپیمایی اقدام کنید. معمولا افرادی از طریق آژانس هواپیمایی اقدام می کنند که علاقه ای به طی کردن روند اداری اخذ ویزای امارت ندارند! اما اگر شما آدم با حوصله ای هستید، می توانید خودتان به طور مستقیم از طریق سفارت این کشور اقدام نمایید.

قبل از اینکه به معرفی انواع ویزای دبی بپردازیم، بهتر است پاسخ سوال بسیاری از شما خوانندگان گرامی را بدهیم:

آیا سفر بدون ویزا به امارات امکان پذیر است؟

بله، سفر بدون ویزا به امارات امکان پذیر است اما نه برای افرادی که شهروند ایرانی هستند! در واقع تنها افرادی می توانند بدون ویزا به امارات سفر کنند که شهروند یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که شامل کشورهای قطر، کویت، عربستان و عمان می شود، باشند!

بیشتر بخوانید : با ارزش ترین پاسپورت جهان : جایگاه گذرنامه ایرانی 2019

حال که مطمئن هستید برای سفر به دبی به یکی از انواع ویزای این کشور نیاز دارید، در ادامه همراه ما باشید.

مهاجرت به امارات

ویزای توریستی دبی

بر خلاف بسیاری از کشورهای خارجی، روند اخذ ویزای توریستی دبی بسیار ساده و کوتاه است! چرا که سفارت امارات در صدور این ویزا دخیل نبوده و همین مسئله موجب راحتی صدور آن شده است. ویزای توریستی دبی خود به چند شکل بسته به نوع درخواست و مدارک ارسال شده، صادر می شود. بنابراین شما می توانید ویزای عادی یا 14 روزه، ویزای 1 ماهه و ویزای 3 ماهه به صورت یک بار ورود و یا چند بار ورود دریافت نمایید.

ویزای تحصیلی دبی

یکی از روش های ساده برای اخذ اقامت امارات، تحصیل در این کشور است. شما می توانید بعد از به پایان رساندن دوره تحصیلتان در این کشور، برای اخذ اقامت این کشور درخواست دهید. البته تحصیل در امارات چندان کار ساده ای نیست چرا که هیچ نوع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته نشده است. از طرف دیگر تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی برای دانشجویان چندام مطلوب نیست، چرا که مدرک ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیست!

ویزای کار دبی

یکی از انگیزه های اصلی بسیاری از افراد برای مهاجرت به دبی و امارات پیدا کردن یک شغل با درآمد بالا است. به دلیل اقتصاد رو به رشدی که این کشور دارد، چندان هم عجیب به نظر نمی رسد که نیروهای متخصص در زمینه های مختلف به راحتی کار مورد نظرشان را پیدا کرده و مشغول به کار شوند. بری اخذ ویزی کار دبی درست مانند هر کشور دیگری نیاز به حمایت یک کارفرمای فعال در دبی دارید. مهمترین نکته ای که در رابطه با این نوع ویزای دبی وجود دارد این است که تمام هزینه های صدور این ویزا به عهده کارفرما بود و شما به عنوان کارجو نباید هزینه ای را پرداخت نمایید.

توجه: تمامی انواع ویزای دبی به صورت یک بار ورود و یا چند بار ورود صادر می شوند. اینکه ویزای شما از کدام نوع باشد بسته به دلیل شما از سفر و با مهاجرت به دبی است!

مهاجرت به امارات

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دبی

  • گذرنامه ای با حداقل 6 ماه اعتبار
  • شش قطعه عکس در سایز عکس پاسپورت
  • دعوت نامه در صورت وجود
  • سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • شناسنامه و کارت ملی
  • بیمه سفر
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • بلیط برگشت هواپیما
  • گواهی از محل اقامت در طول مدت زمان سفر

توجه: معمولا برای دریافت یکی از انواع ویزای دبی و مهاجرت به امارات نیازی به طی کردن فرآیند سخت و پیچیده ای نیست. با این حال داشتن دعوت نامه می تواند تاثیر مثبتی در صدور ویزای شما داشته باشد. گرچه داشتن آن تضمینی برای صدور ویزا نیست و نداشتنش هم تاثیر منفی ندارد!

هزینه صدور انواع ویزای دبی چقدر است؟

هزینه صدور أنواع ویزای دبی بسته به مدت اعتبار، نوع ویزا و قیمت ارز متفاوت است! بنابراین اگر قصد سفر به دبی را دارید، برای آگاهی از قیمت ها می توانید به سفارت رسمی این کشور مراجعه کنید.

همراهان گرامی، برای سفر به دبی، می توانید برنامه ریزی سفرتان را از طریق خدمات ارزی ایرانیکارت، با کمترین هزینه انجام دهید. مانند رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، اجاره خودرو و … . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق چت آنلاین و یا شماره 03132112 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...