سرور مجازی

سرور مجازی اقتصادی چیست؟

سرور مجازی اقتصادی چیست؟

سرور مجازی اقتصادی (Economic virtual server)، سروری است که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد. البته این سرور دارای محدودیت‌هایی در منابع است که در شرایط خاص از ترافیک سایت و درخواست‌های سمت سرور پشتیبانی می‌کند. سرور مجازی اقتصادی مناسب کسب و کارهایی است که رشد خود را شروع کرده و در ابتدای کار نیاز چندانی به ترافیک سایت و تعدد درخواست‌ها ندارند. در ادامه این مقاله با این نوع از سرور مجازی و مزایای آن بیشتر آشنا خواهید شد.

منظور از سرور مجازی اقتصادی چیست؟

اگر کسب و کار خود را به تازگی شروع کرده‌اید و نیاز چندانی به ترافیک سایت و افزایش میزان بازدید از آن ندارید، سرور مجازی اقتصادی به شما پیشنهاد می‌شود. به هر حال این نوع سرور مجازی، همانطور که از اسمش مشخص است، منابع محدودتری را در اختیار شما خواهد گذاشت. سرور مجازی یکی از زیر ساخت‌های لازم برای کسب و کارهای اینترنتی است که رشد آن به تازگی شروع شده، تعداد کاربرانش افزایش یافته و درخواست‌های کاربرانش رو به افزایش است. برای خرید سرور مجازی اقتصادی، باید به گزینه‌های مختلفی از جمله تحت الشعاع قرار گرفتن کیفیت آن حین برآورد مسائل اقتصادی، توجه به نیاز پروژه و ویژگی‌های سرور توجه کنید.

سرور مجازی اقتصادی چیست

چرا باید از سرور مجازی ارزان و اقتصادی استفاده کنیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ایجاب می‌کند از سرور مجازی اقتصادی استفاده کنید. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موقت و کوتاه مدت بودن سرور مجازی برای رخدادی خاص
  • ابتدایی بودن مراحل اولیه رشد پروژه و نیاز نداشتن به منابع زیاد 
  • داشتن محدودیت در منابع مالی 

ویژگی‌های سرور مجازی اقتصادی چیست؟

برای شروع کسب کارهای اینترنتی توجه کنید که صرفا نباید به اقتصادی و به صرفه بودن هزینه‌ها توجه کنید. ویژگی‌های اولیه و استاندارد سرور مجازی که باید در زمان خرید به آن‌ها توجه کنید، موارد زیر می‌باشد:

  • توجه به شرکت ارائه دهنده:

شرکتی که خدمات سرور مجازی اقتصادی را از آن خریداری می‌کنید، از نظر فنی و اجرایی باید بتواند سرورها را مدیریت کرده، پلن‌های اقتصادی را طراحی و بین خدمات ارائه شده و قیمت آن نسبت‌های مناسبی برقرار کند. توجه به ویژگی‌های سرور مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مشکلات فنی را به حداقل می‌رساند.

اقتصادی بودن سرور مجازی

  • پشتیبانی از سرور مجازی:

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی، باید بتوانند بدون توجه به نوع سرور از خدماتی که ارائه می‌دهند، به خوبی پشتیبانی کنند. از جمله خدماتی که می‌بایست در زمان بررسی پشتیبانی به آن توجه کنید، پاسخ به سوالات، رفع مشکلات، ایرادهای سرور و ارائه خدمات مناسب با نیاز کاربر است.

  • داشتن آپ تایم مناسب 

سرور مجازی انتخابی شما باید از آپ تایم مناسبی بهره‌مند بوده و حداقل قطعی را داشته باشند. بنابراین در زمان خرید سرور مجازی تنها نباید به اقتصادی بودن آن توجه کنید. 

همچنین بخوانید: سرور مجازی چیست 

مزایای سرور مجازی اقتصادی خوب چیست؟

از مزایای سرور مجازی خوب مطمئن و سریع بودن آن نسبت به سرور مجازی اشتراکی است. همچنین با خرید سرور مجازی اقتصادی امکان پیکربندی دلخواه آن را خواهید داشت. علاوه بر این دیتا و اطلاعات بارگزاری شده روی سایت کاملا در امان بوده و سرور خاصی به آن دسترسی  ندارد. از دیگر مزایای سرور مجازی امکان ارتقا سخت افزار و منابع آن در زمان دلخواه است. این مورد باعث شده است که نسبت به سرورهای فیزیکی دارای اهمیت بالایی باشد.

سرور مجازی اقتصادی چه کاربردی دارد؟

به طور کلی سرورهای مجازی کاربردهای زیادی برای کاربران دارند. از جمله این کاربردها می‌توان به حفظ پایداری سایت اشاره کرد. افزایش بازدیدها می‌تواند به ناپایداری و کندی سایت منجر گردد. با خرید سرور مجازی اقتصادی می‌توانید محیط پایداری برای وب سایت خود ایجاد کنید. به این صورت کاربران نیز به راحتی از سایت شما بهره‌مند خواهند شد. یکی دیگر از کاربردهای سرور مجازی اقتصادی استفاده بهینه از منابع است. یعنی شما به میزان استفاده خود از منابع از آن‌ها استفاده می‌کنید. به این صورت از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه بوده و با پیشرفت در کار منابع بیشتری را به خود اختصاص می‌دهید. 

در زمان خرید سرور مجازی اقتصادی به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، اکنون این سوال پیش می‌آید که در زمان خرید سرور مجازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ آیا هر سرور مجازی که قیمت مناسبی دارد، می‌تواند دلیل بر اقتصادی و متمایز بودن آن باشد؟

سرور مجازی اقتصادی دارای چند مولفه است که در جدول زیر به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود.

نکاتی که در زمان خرید سرور مجازی باید به آن توجه کنید

سرورهای مجازی عمدتا ایرانی بوده و به همین دلیل هم مقرون به صرفه‌تر هستند.

سرور مجازی اقتصادی از منابع کمتری برخودار است، پس برای پروژه‌های سنگین پیشنهاد نمی‌شوند.

سرور مجازی اقتصادی در مقایسه با یک سرور عادی، از نظر تکنولوژی و کیفیت به روز نمی‌باشد.

با رعایت نکات ذکر شده می‌توانید به یک سرور مجازی اقتصادی مناسب دسترسی پیدا کنید.

نکات مهم خرید سرور

چه عواملی بر قیمت سرور مجازی اقتصادی اثر گذار است؟

عوامل زیاد و موثری می‌توانند باعث شود تا یک سرور مجازی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد و برای خرید آن نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد نباشد. از جمله مواردی که در تعیین قیمت یک سرور مجازی اثر گذار می‌باشد می‌توان به لوکیشن، میزان منابع، نوع تکنولوژی‌های به کار رفته در سرور و نحوه مجازی سازی آن اشاره کرد. مثلا از نظر لوکیشن سرورهای مجازی ایرانی نسبت به سرورهای اروپایی ارزان‌تر بوده و می‌توان روی آن‌ها به عنوان یک سرور اقتصادی حساب کرد. 

کاربرد سرور مجازی

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید سرور مجازی اقتصادی چیست، چه مزایا و کاربردهایی دارد و چرا از سرور مجازی اقتصادی استفاده کنیم. در صورتی که در زمینه خرید سرورهای مجازی و استفاده از آن سوالی دارید، با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکات راهنمایی‌های کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت.

 

سوالات متداول
Request for Quote

سروری که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده، منابع محدودتری در اختیار کاربر گذاشته ولی می‌توان از آن برای شروع کسب و کار اینترنتی استفاده نمود.

با وجود این که سرورهای مجازی اقتصادی، قیمت مناسبی دارند ولی ارزان بودن سرور صرفا به معنای اقتصادی بودن آن نیست.

 

خیر، سرور مجازی اقتصادی برای پروژه‌های پیشرفته و دارای کاربر زیاد که از منابع زیادی هم استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سرور های اقتصادی برای یک کسب و کار نوپا خوبه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور مجازی
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور اختصاصی منابع را به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وبسایت قرار داده و می‌توانید تمامی دیتاها و اطلاعات خود را روی آن قرار دهید، بدون این که امکانات این...
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
سرور مجازی
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware یک مقدمه برای ایجاد و مدیریت محیط‌های مجازی در VMware است. VMware یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مجازی ساز است که برای شما امکان ساخت...
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
سرور مجازی
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
استفاده از پی پال برای کاربران ایرانی، به دلیل اعمال تحریم‌ها با سختی‌هایی رو به رو است. از آنجایی که برخی از افراد برای انجام تراکنش‌های بین المللی به حساب...