ارز های دیجیتال

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)

از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است که به دنبال فرار از فرآیندهای احراز هویت هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که تراکنش‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ در مجموع حدود ۱۴ میلیارد دلار بوده است که افزایش ۷۹ درصدی از ۷.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ داشته است. تخمین زده می‌شود که این میزان در سال ۲۰۲۲ نیز افزایش داشته باشد.

با توجه بیشتر سازمان‌های امنیتی بین المللی به تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، بیش از هر زمان دیگری برای صرافی‌های ارز دیجیتال قوانین سخت گیرانه احراز هویت KYC منطبق با AML/CFT ایجاد می‌شود. بنابراین، صرافی‌های ارز دیجیتال باید نگرانی‌های مربوط به ناشناس بودن تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را با اجرای فرآیندهای مناسب احراز هویت KYC برطرف کنند تا بدانند مشتریانشان چه کسانی هستند و چگونه از خدماتشان استفاده می‌کنند. این مقاله به این موضوع می‌پردازد که KYC چیست؟ آیا خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت ممکن است؟ چرا در صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت مورد نیاز است و چگونه کار می‌کند؟

احراز هویت یا KYC چیست؟

احراز هویت یا KYC چیست؟

KYC مخفف عبارت Know Your Customer است و فرآیند تأیید هویت مشتری است. KYC پایه‌ای از مقررات ضدپولشویی در سراسر جهان است که مؤسسات مالی را ملزم می‌کند هم مشتریان خود را شناسایی کنند و هم برای درک ماهیت کسب‌وکاری که در آن مشارکت دارند، تلاش کنند.

KYC در واقع اولین مرحله بررسی لازم برای مبارزه با پولشویی (AML) است. هنگامی که یک مؤسسه مالی (FI) یک مشتری جدید جذب می‌کند، بلافاصله فرآیند KYC برای شناسایی و تأیید هویت مشتری، انجام می‌شود. این فرآیندها به مؤسسات مالی اجازه می‌دهد تا مشخصات ریسک مشتری را بر اساس گرایش آن‌ها به جرایم مالی ارزیابی کنند.

فرآیند مرسوم KYC شامل طیف وسیعی از اقدامات لازم، همراه با غربالگری و نظارت مداوم برای جلوگیری از سوء استفاده و جنایاتی مانند پولشویی و تامین مالی تروریسم است. KYC در زمینه‌های مالی مهم است زیرا مجرمان از طیف وسیعی از استراتژی‌ها برای فرار از کنترل‌های AML/CFT استفاده می‌کنند.

انواع احراز هویت 

دو نوع KYC وجود دارد:

  1. KYC پایه
  2. KYC پیشرفته

 KYC پایه یک راه ساده برای صرافی، جهت شناسایی مشتریان خود است اما جزئیات زیادی در مورد هویت مشتری یا اطلاعات مربوطه دریافت نمی‌کند.

در حالی که در KYC پیشرفته اطلاعات بیشتری دریافت می‌شود که شامل اسنادی مانند مدارک شناسایی، گذرنامه و… است. 

فرآیندهای KYC ممکن است از چند دقیقه تا چند هفته طول بکشد، بسته به اینکه تیم پشتیبانی صرافی چقدر سریع پاسخ می‌دهد و اطلاعات شما را تأیید می‌کند.

احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال به چه معناست؟

در صرافی‌ ارز دیجیتال، KYC ممکن است چالش پیچیده‌تری باشد، زیرا این شرکت‌ها باید تلاش بیشتری کنند تا هویت مشتریانی را که از خدمات دیجیتالی آن‌ها استفاده می‌کنند، مشخص کنند و جزئیات تراکنش‌هایی که انجام می‌دهند را درک کنند.

چالش‌های خاصی که صرافی‌های ارز دیجیتال با آن مواجه هستند شامل اقدامات زیر است:

تأیید هویت: صرافی‌های ارز دیجیتال، باید بتوانند سطوح ریسک دقیق برای مشتریان خود ایجاد کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، صرافی‌ها باید اطلاعات شناسایی مشتریان خود، از جمله نام، آدرس، تاریخ تولد، و اطلاعات مربوط به شرکت را دریافت و تأیید کنند.

نظارت بر مشتری: صرافی‌ها باید تراکنش‌های مشتریان خود را به‌طور مستمر نظارت کنند و توجه ویژه‌ای به نشانه‌های فعالیت مجرمانه داشته باشند. فعالیت‌های مجرمانه ممکن است الگوهای معاملات غیرعادی، باشد.

غربالگری: صرافی‌ها باید مشتریان خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند که آن‌ها مشمول تحریم‌های بین‌المللی نمی‌شوند، یا افرادی نباشند که از نظر سیاسی در معرض خطر قرار دارند (PEP) و احتمال بیشتری برای پولشویی دارند.

چرا در صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت انجام می‌گیرد؟

چرا در صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت انجام می‌گیرد؟

صرافی‌های ارزهای دیجیتال به دلایلی که در زیر ذکر شده است، احراز هویت کاربران را انجام می‌دهند.

  • افزایش شفافیت و اعتماد در بین مشتریان

تأیید هویت کاربر به شفافیت و اعتماد مشتری کمک می‌کند. زمانی که کاربران مطمئن باشند که صرافی ارزهای دیجیتال آن‌ها اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای محافظت از حساب‌های خود انجام می‌دهد، به احتمال زیاد به استفاده از این سرویس ادامه می‌دهند.

  • پولشویی و کلاهبرداری کمتر

بین ۱ ژانویه ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲، بیش از ۴۶۰۰۰ مصرف کننده گزارش دادند که بیش از ۱ میلیارد دلار ارز دیجیتال را در اثر کلاهبرداری از دست داده‌اند. احراز هویت می‌تواند به طور قابل‌توجهی فعالیت‌های متقلبانه را کاهش دهد و بازار را بهبود بخشد.

  • کاهش ریسک حقوقی

فرآیندهای KYC قوی، کسب‌وکارها را پیشرفته نگه می‌دارد. احراز هویت، صرافی‌ها را قادر می‌سازند تا از فعالیت هویت‌های جعلی و پولشویی جلوگیری کنند و ریسک مشتری را بر حسب اسناد شناسایی صادرشده توسط دولت و سابقه مالی و دارایی‌های وی، ارزیابی کنند. این مراحل به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا ریسک‌های قانونی و نظارتی را کاهش دهند، زمان را برای تمرکز بر افزایش نرخ تبدیل و تسریع در تراکنش‌ها افزایش دهند.

  • افزایش ثبات بازار

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل تراکنش‌های مشکوک و ناشناس، به شدت نوسان دارد. برنامه‌های KYC که تأیید هویت را افزایش می‌دهند، به ثبات کلی و رشد ارزش بازار کمک می‌کنند.

مشاهده لیست بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان در مجله ایرانیکارت

خطرات انجام‌ندادن عملیات KYC چیست؟

خطرات انجام‌ندادن عملیات KYC چیست؟

خرید ارزهای مجازی بدون انجام KYC دارای ریسک نظارتی قابل توجهی است. تنظیم‌کننده‌های مالی مانند دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) صرافی‌های ارزهای دیجیتال را به دلیل نقض آشکار تحریم‌ها مجازات کرده‌اند. یک پلتفرم ممکن است حساب‌های بازار سیاه را به عنوان دارایی‌های جعلی خود نشان دهد و این به ترتیب از دارایی کاربران کلاهبرداری کند.

در واقع عملیات احراز هویت (KYC) در ارز دیجیتال، یک تعهد قانونی در اکثر حوزه‌های قضایی است. بنابراین، اکثر ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری به مشتریان خود اجازه خرید ارز دیجیتال یا برداشت وجه را نمی‌دهند تا زمانی که فرآیند احراز هویت را تکمیل کنند. 

به صورت خلاصه استفاده از یک پلتفرمی که احراز هویت در آن انجام نمی‌شود، می تواند خطرات زیر را به همراه داشته باشد:

  • افزایش آسیب‌پذیری در برابر مجرمان به دلیل محافظت ضعیف ترعدم رعایت مقررات ضدپولشویی AML
  • محکومیت از طرف تنظیم کننده‌های قوانین امنیتی
  • بی‌اعتمادی از طرف شرکا

صرافی های خارجی بدون نیاز به احراز هویت

امکان خرید ارز دیجیتال بدون انجام احراز هویت وجود دارد. برای مثال، خودپردازهای ارزهای دیجیتال و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به احراز هویت KYC نیاز ندارند. دستگاه‌های خودپرداز کریپتو به کاربران اجازه می‌دهند ارزهای دیجیتال را با استفاده از پول نقد یا کارت‌های نقدی خریداری کنند.

DEX‌ ها بازارهای P۲P مبتنی بر بلاک چین هستند که امکان مبادله رمز ارزها را فراهم می‌کنند. صرافی غیرمتمرکز یا DEX‌ ها این کار را با استفاده از الگوریتم‌های خودکار انجام می‌دهند. به این ترتیب خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدون فرآیندهای احراز هویت، در آن‌ها انجام می‌شود.

 یونی سواپ (UNISWAP)

در پلتفرم‌ uniswap.org، فروشندگان ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت‌ها و حجم سفارش با خریداران مطابقت داده می‌شوند و از یک «استخر نقدینگی» استفاده می‌کنند. استخر نقدینگی مجموعه‌ای از دارایی‌های ارز دیجیتال است که برای تکمیل سفارشات خرید و فروش ظاهر می‌شود. در واقع کاربران به جای ارائه دهندگان نقدینگی متمرکز، دارایی‌ها را ارائه می‌کنند.

 کوینکس (COINEX)

در برخی صرافی‌های متمرکز مانند کوینکس (coinex.com) نیز می‌توان تا یک سقف مشخص بدون انجام احراز هویت، فعالیت کرد. برای مثال در این صرافی، حساب‌های تایید نشده دارای محدودیت برداشت ۱۰۰۰۰ دلاری هستند. به این ترتیب تا ۱۰۰۰۰ دلار در روز را می‌توان بدون نیاز به احراز هویت، از این صرافی برداشت کرد.

مکسی (MEXC)

صرافی mexc.com هیچ محدودیتی در مورد واریز‌ها ندارد اما آن‌ها محدودیت‌هایی را برای برداشت اعمال کرده‌اند. حساب‌های تایید نشده فقط می‌توانند ۵ بیت کوین در روز برداشت کنند، در حالی که حساب‌های تایید شده می‌توانند تا ۵۰ بیت کوین در روز نیز دریافت کنند.

پنکیک سواپ (PancakeSwap)

pancakeswap.finance یک صرافی غیرمتمرکز معروف است که بر روی شبکه زنجیره هوشمند Binance ساخته شده‌است و به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال مختلف را بدون نیاز به احراز هویت معامله کنند. کاربران می توانند کیف پول خود را به پلتفرم متصل کرده و شروع به خرید و فروش کنند.

سوشی سواپ (SushiSwap)

www.sushi.com یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز محبوب، سوشی سواپ است که بدون احراز هویت می‌توان در آن ارزهای دیجیتال را معامله کرد. توکن بومی این پلتفرم sushi است که در کاهش کارمزد معاملاتی و کارایی این صرافی نقش مهمی دارد.

کرو فایننس (Curve Finance)

curve.fi یک صرافی غیرمتمرکز است که به کاربران امکان مبادله استیبل کوین‌ها را با نوسان و کارمزد کم می‌دهد. این پلتفرم نیازی به KYC ندارد و به کاربران این امکان را می دهد تا کیف پول خود را برای شروع معامله به پلتفرم متصل کنند.

وان اینچ (1inch Exchange)

1inch.io یک DEX است که نقدینگی را از پلتفرم‌های مختلف DEX تامین می‌کند و بهترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پلتفرم نیز مانند سایر صرافی‌های ارز دیجیتال غیر متمرکز، احتیاجی به احراز هویت ندارد.

بنکور (Bancor)

bancor.network یک صرافی غیرمتمرکز است که به کاربران امکان تبادل دارایی‌های دیجیتالی مختلف را بدون نیاز به KYC می‌دهد. این پلتفرم از مکانیزم بازارساز خودکار (AMM) برای تامین نقدینگی استفاده می‌کند و به دفترچه‌های سفارش متکی نیست. 

بالانسر (Balancer)

 balancer.fi یک صرافی غیر متمرکز است که امکان درآمد زایی و خرید و فرش ارز دیجیتال را بدون احراز هویت برای کاربران سراسر دنیا فراهم می‌کند. این پلتفرم از مکانیزم سازنده بازار داینامیک استفاده می‌کند که به طور خودکار قیمت دارایی‌ها را بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه صرافی‌های غیرمتمرکز در مقایسه با صرافی‌های متمرکز، حریم خصوصی و امنیت بیشتری را ارائه می‌دهند، اما از خطراتی مانند آسیب پذیری قراردادهای هوشمند و مسائل نقدینگی مصون نیستند. بنابراین، کاربران همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهند و در هنگام استفاده از هر صرافی ارز دیجیتال احتیاط کنند.

مراحل احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت

با توجه به دستور پلیس فتا، برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی برخی از افراد سودجو، احراز هویت درسایت‌های مالی و صرافی ضروری می‌باشد. صرافی ایرانیکارت، همگام با مقررات داخلی و بین المللی، ملزم به احراز هویت کاربران محترم جهت ارائه خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال خواهد بود. تیم ایرانیکارت متعهد است که این اطلاعات را به صورت کاملاً محرمانه و به منظور حفظ امنیت سرمایه کاربران محترم، دریافت و محفوظ بدارد.

بدون کامل شدن احراز هویت، امکان ثبت هیچ گونه سفارشی در صرافی ایرانیکارت وجود ندارد. حتی با تایید شدن کارت شناسایی به تنهایی احراز هویت کامل محسوب نمی‌شود و باید تمام موارد درخواستی ثبت و تایید شود.

مراحل احراز هویت در صرافی ایرانیکارت عبارت است از:

  • در صرافی ایرانیکارت ثبت نام کنید. در صورت داشتن حساب کاربری، از طریق دکمه ورود یا ثبت نام در صفحه اصلی وبسایت، وارد اکانت خود شوید.
  • پس از ورود به داشبورد، از قسمت احراز هویت گزینه ارتقا کاربر را انتخاب کنید.

  • تاریخ تولد خود را به صورت دقیق بر اساس روز، ماه و سال وارد کنید. 

  • در این مرحله، کد ملی خود را وارد کرده و سپس تصویر کارت ملی خود را آپلود کنید. پس از تکمیل، گزینه ذخیره اطلاعات را انتخاب کنید. اکنون حساب شما به سطح ۱ ارتقا یافت.

  • برای ارتقا به سطح ۲، شماره حساب بانکی خود را وارد کرده و سپس شماره شبا مربوط به آن را تایید کنید. سپس روی ذخیره اطلاعات کلیک کنید.

  • در این مرحله باید متن راستی آزمایی را به همراه عکس سلفی از خود با در دست داشتن مدارک شناسایی آپلود کنید. ضمن اینکه در کادر نیز شماره سریال کارت ملی خود را وارد کنید.

پس از آنکه متن راستی آزمایی را نوشتید، آن را به همراه عکس سلفی آپلود کنید و سپس ذخیره اطلاعات را انتخاب کنید. در صورت نبود مشکل، احراز هویت کاربران طی ۱۰ دقیقه انجام خواهد شد.

مواردی که در ارسال عکس سلفی باید رعایت کنید شامل گزینه‌های زیر است:

  • شما باید متن راستی‌آزمایی زیر را بر روی کاغذ با دست خط خود نوشته و اطلاعات درون آن را کامل کنید.
  • تصویر سلفی باید شامل متن دست‌نویس و کارت شناسایی و کارت بانکی باشد.
  • به دستور پلیس فتا لطفاً از پوشش مناسب استفاده نمایید.
  • تصویر سلفی خود را در محیط و نور مناسب تهیه نمایید، پشت تصویر حتما باید روشن باشد.
  • گردی صورت باید کاملا مشخص باشد و با چیزی پوشانده نشود (ماسک و عینک آفتابی و…).
  • از اضافه و یا کم کردن لغتی از متن سلفی جدا خودداری نموده و متن را به درستی یادداشت نمایید (اگر متن شما حتی یک کلمه اشتباه داشته باشد رد می‌شود.)

سخن آخر

KYC یک فرآیند حیاتی برای بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که به دنبال سازگاری با الزامات و استانداردهای ضدپولشویی AML هستند. این مقررات مالی به ایجاد محیطی امن و عاری از جرم، برای رونق کسب و کار کمک می‌کند. ایرانیکارت و سایر صرافی‌های بزرگ سعی می‌کنند به خاطر محافظت از کاربران خود، مطابق با قوانین KYC عمل کنند بمانند. مطمئن باشید، همه داده‌های کاربر و اطلاعات شخصی، از جمله اطلاعات KYC، هم در ذخیره‌سازی و هم در حین انتقال، رمزگذاری و محافظت می‌شوند.

سوالات متداول
Request for Quote

دلیل اصلی نیاز صرافی‌ها به KYC جلوگیری از پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی است. صرافی‌ها با تأیید هویت مشتریان خود می‌توانند مطمئن شوند که با مجرمان یا تروریست‌ها تجارت ندارند. KYC یک گام مهم در ایجاد یک محیط امن و مطمئن برای تجارت ارزهای دیجیتال است. اگر یک صرافی KYC را انجام ندهد، ممکن است مسئول آن نوع فعالیت‌های غیرقانونی باشد.

ممکن است وجود داشته باشد اما قابل اطمینان نیستند و توصیه می‌شود از چنین صرافی‌هایی استفاده نکنید.

تراکنش‌های ارز دیجیتال در دفتر بلاکچین ثبت می‌شوند. در بلاکچین می‌توان حجم تراکنش و نوع ارز، زمان انجام، آدرس عمومی و… را مشاهده کرد اما نمی‌توان مالک تراکنش را ردیابی کرد.

در صورت انجام احراز هویت مرحله مرحله منطبق با موارد مورد نیاز، بدون خطا، احراز هویت شما کم تر از 10 دقیقه انجام خواهد شد.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. خانم مسکینی شما بفرمایئد اگر طبق گفته جنابعالی قانونی هست که فتا گفته!! اول بفرمایئد کدوم قانونی تصویب شده و قابل اجرا برای ارزهای مجازی تا فتا برای اقدام عمل کنه!! این یک دوماً شما بفرمایئد اگر فتا گفته چنین سختگیری کرده چرا تو احراز هویت کاغذی که در دست بگیرن و کارت وووو رو انجام بدن ،،،خب قانونی هست پس طبق قانونش عمل میشه لازم به اینکارا نیست،گیریم که که این مورد نیست چرا تو احراز کاغذی نوشته میشه((طبق قوانین سایت ایرانیکارت)) اگر فتا گفته پس قانون هست گفتم نوشتن لازم نیست حالا نوشتن هم رو کاغذ باید بنویسن طبق قوانین حاکم بر ارز مجازی در کشور))اونیکه که باید نوشته بشه حالا حساب کنیم قانونی هست و اجرا میشه باید نوشت طبق قوانین رسمی و اساسنامه سایت ایرانیکارت// اینطور نیست؟؟ اگر نه هست جوابتون که مدل اصلیرو بگم که چطوره قوانین!!! هر حرفیرو بانو ننویسید این خودش جرم هست برای هرچی فتا فتا فتا کی گفته بگید منم بدونم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      همراه گرامی، مراجع ذی ربط برای فعالیت ایرانیکارت و سایر وبسایت های مشابه، قوانین را به صورت مستقیم اعلام کرده اند که ملزم به اجرا است. ایرانیکارت نیز به منظور حفظ امنیت و اجرای قوانین اعلام شده، دستورالعمل لازم را اعلام و اجرا کرده است. اینکه برای بخش هایی همانند رمزارز احراز هویت چندمرحله ای اجرا می شود نیز دقیقا طبق قانون است که ایرانیکارت نیز برای تضمین امنیت سرمایه کاربران، پایبند به قوانین گفته شده خواهد بود. احراز هویت کاغذی نیز دقیقا طبق قوانین اعلام شده از سمت فتا، به منظور جلوگیری از سواستفاده کلاهبرداران از اطلاعات شناسایی کاربران است. به این ترتیب تایید شخص درخواست کننده، نشان می دهد که احراز هویت توسط خود شخص صورت گرفته است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
ارز های دیجیتال
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
اگرچه معامله گران بازارهای کریپتو به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با هزاران توکن در حال فعالیت هستند، اما کسب سود ثابت کار ساده‌ای نیست. به همین...
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
آموزش ارز دیجیتال
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن...
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل تکنیکال
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
به طور کلی اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که با استفاده از داده‌هایی مانند قیمت،حجم معاملات و … روندهای آینده و حرکات قیمتی را پیش‌بینی می‌کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع...
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...