دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

کسب درآمد از پاترئون

کسب درآمد از پاترئون

پاترئون (Patreon) یک پلتفرم آنلاین است که به تولید کنندگان محتوا، این امکان را می‌دهد تا با حمایت مالی از جانب طرفداران خود کسب درآمد کنند. از پاترئون می‌توان در زمینه‌های هنر و موسیقی، ویدئو و سینما، پادکست و نویسندگی استفاده کرد. درآمد پاترئون از روش‌های مختلف حمایت‌های مالی طرفداران، حمایت اعضای پشتیبان، دریافت سهم از فروش محتوا و … به دست می‌آید. در ادامه این مقاله راه‌های کسب درآمد از پاترئون (Patreon) را خواهید آموخت.

معرفی سایت پاترئون

پاترئون چیست؟ پاترئون (Patreon) یک پلتفرم آنلاین است که به تولید کنندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا با حمایت مالی طرفداران خود کسب درآمد کنند. این سایت در سال 2013 تأسیس و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین پلتفرم‌های حمایت مالی برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شد. پاترئون به خالقان محتوا امکان می‌دهد تا برای طرفداران خود سطوح عضویت مختلفی تعریف کنند. هر سطح عضویت می‌تواند شامل مزایا و محتوای انحصاری، دسترسی به پشت صحنه‌ها، جلسات آنلاین، محصولات فیزیکی، جوایز و موارد دیگر باشد. اعضای پشتیبان، معمولاً به صورت ماهیانه یا در زمان دلخواه، مبلغی از پول را به تولید کننده محتوا پرداخت می‌کنند و در عوض از مزایا و محتواهای انحصاری بهره‌مند می‌شوند. با استفاده از پاترئون، خالقان محتوا می‌توانند به طور مستقیم با جمعیت طرفداران خود ارتباط برقرار کرده و به طور پایدارتر و مستمر درآمد کسب کنند. این پلتفرم برای انواع خالقان محتوا از جمله نویسندگان، هنرمندان، موسیقی‌دانان، پادکسترها، ویدئوسازان، پخش کنندگان بازی‌ و غیره مناسب است.

معرفی سایت پاترئون

Patreon در چه زمینه‌های مورد استفاده قرار می گیرد؟

Patreon در انواع زمینه‌های خلاقانه و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین زمینه‌هایی که خالقان محتوا از Patreon استفاده می‌کنند، عبارتند از:

  • هنر و نقاشی:

هنرمندان، نقاشان و طراحان می‌توانند با استفاده از Patreon از حمایت مالی طرفداران خود درآمدزایی کرده و محتواهای انحصاری را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

  • موسیقی:

خوانندگان، نوازندگان و تهیه‌کنندگان موسیقی می‌توانند با پشتیبانی مالی طرفداران، به طور پایدار درآمد کسب کنند و محتواهای جدید را با طرفداران خود به اشتراک بگذارند.

  • ویدئو و سینما:

سازندگان ویدئو، فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان محتوا می‌توانند از Patreon برای جمع‌آوری حمایت مالی و پشتیبانی از پروژه‌های خود استفاده کنند و محتواهای اختصاصی را با اعضای پشتیبان به اشتراک بگذارند.

  • پادکست:

پادکسترها و تهیه‌کنندگان پادکست‌ می‌توانند با پشتیبانی مالی، درآمدزایی کنند و محتواهای انحصاری و پادکست‌های اضافی را برای اعضا ایجاد کنند.

  • نویسندگی و تولید محتوا:

نویسندگان و تولید کنندگان محتوا می‌توانند با استفاده از Patreon از حمایت مالی طرفداران بهره‌‌مند شده و محتواهای اختصاصی برای علاقه‌مندان خود ایجاد کنند.

در صورتی که موفق به کسب درآمد از پاترئون شدید، می‌توانید نقد کردن درآمد ارزی خود را از طریق ایرانیکارت انجام داده و آن را به صورت ریالی دریافت کنید. برای انجام این کار در سایت ایرانیکارت ثبت نام کرده، وارد پنل کاربری خود شده و درخواست خود را ثبت کنید.

Patreon در چه زمینه‌های مورد استفاده قرار می گیرد؟

درآمد پاترئون از کجاست؟

درآمد Patreon از منابع مختلفی تأمین می‌شود. در زیر به برخی از منابع درآمد پاترئون اشاره می‌کنم:

  • حمایت‌های مالی:

اعضای پشتیبان (طرفداران) مبالغی را به تولیدکنندگان محتوا پرداخت می‌کنند و Patreon سهمی از این پرداخت‌ها را به عنوان درآمد خود دریافت می‌کند. درصدی از مبلغ پرداختی به عنوان هزینه سرویس به Patreon پرداخت می‌شود.

  • اعضای پشتیبان:

در برخی موارد، اعضای پشتیبان می‌توانند هزینه‌های پرداختی ماهانه یا در زمان دلخواه را به عهده بگیرند. این هزینه‌ها نیز به عنوان درآمد برای Patreon تلقی می‌شوند.

  • سهم از فروش محتوا:

برخی تولید کنندگان محتوا ممکن است محتواهای خود را بفروش بگذارند. در این صورت Patreon سهمی از درآمد حاصل از فروش محتوا را دریافت می‌کند.

  • سهم از تبلیغات:

Patreon به خالقان محتوا اجازه می‌دهد تا در صفحه‌ها و محتواهای خود تبلیغاتی را به نمایش بگذارند. سهمی از درآمد حاصل از تبلیغات نیز به Patreon تعلق می‌گیرد.

به طور کلی، درآمد Patreon از طریق ترکیبی از این منابع به دست می‌آید. درصد سهم Patreon از هر یک از این منابع به طور معمول در شرایط و قوانین خاصی مشخص می‌شود و ممکن است بر اساس توافقات و تنظیمات هر  اثر متفاوت باشد.

درآمد پاترئون از کجاست؟

کسب درآمداز پاترئون چگونه است؟

کسب درآمد از Patreon شامل مراحل زیر است:

  • ثبت‌نام و ایجاد صفحه:

در ابتدا باید در Patreon ثبت‌نام و یک پروفایل برای خود ایجاد کنید. در این صفحه باید معرفی کوتاهی درباره خود و محتواهایی که ارائه می‌دهید، ثبت کنید.

  • تعریف سطوح عضویت:

سطوح عضویت مختلفی را برای طرفداران خود تعریف کنید. هر سطح عضویت می‌تواند شامل مزایا و محتواهای انحصاری، دسترسی به محتواهای اضافی، جوایز و موارد دیگر باشد.

  • جذب طرفداران:

برای کسب درآمد از Patreon باید طرفداران و علاقه‌مندان به محتوای خود را جذب کنید. بنابراین می‌توانید صفحه خود را به اشتراک بگذارید، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، کارهای تبلیغاتی انجام دهید و با طرفداران خود ارتباط برقرار کنید.

  • ارائه محتواهای انحصاری:

برای جذب اعضای پشتیبان باید محتواهای انحصاری و منحصر به فرد ارائه دهید. مثلا ویدئوها، پادکست‌ها، نوشته‌ها، آهنگ‌ها، تصاویر و سایر محتواهای خلاقانه می‌تواند برای این کار مناسب باشد.

  • تبلیغ و تشویق:

باید به طرفداران خود اطلاع‌رسانی کنید که با حمایت مالی از شما، می‌توانند از مزایا و محتواهای انحصاری بهره‌مند شوند. از ابزارهای تشویقی مانند تخفیف‌ها، جوایز و مزایا برای بالابردن سطح خود استفاده کنید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله توانستید روش‌های کسب درآمد از پاترئون را بیاموزید. در صورتی که در زمینه نقد کردن درآمد ارزی سوالی دارید، با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت پاسخ‌های کامل و جامعی به شما خواهند داد.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

پاترئون (Patreon) در واقع یک سایت جمع آوری سرمایه برای تولید کنندگان محتواست که باعث می شود افراد برای تولید محتوا حقوق بگیرند.

در پاترئون، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به روش‌های مختلفی مثل اشتراک گذاری محتوا، کسب جوایز و مزایا و مورد حمایت قرار گرفتن از پادکست‌ها، وبلاگ‌ها، نوشته‌ها و تصاویر کسب درآمد کنند.

هزینه عضویت در پاترئون به طور کامل به محتواگذار و تنظیمات او بستگی دارد. هر محتواگذار می‌تواند سطوح حمایت مختلف با قیمت‌های متفاوت برای طرفداران خود ایجاد کند. قیمت‌ها و ساختارهای عضویت در پاترئون ممکن است بسیار متنوع باشد

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...