آزمون ها

آزمون GMAT چیست؟

آزمون GMAT چیست؟

اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورهای آمریکا و کانادا را در یکی از رشته های تجارتی و مدیریتی دارید، ثبت نام آزمون GMAT برای شما اجباری خواهد بود. این آزمون نیز مشابه با سایر آزمون های آیلتس ، تافل ، PTE و … بین المللی بوده و دارای اعتبار زیادی است. اگر با این آزمون و شرایط برگزاری آن آشنایی ندارید، در این مقاله همراه ما باشید.

معرفی آزمون GMAT

همان طور که گفته شد، این آزمون نیز یکی از آزمون های بین المللی است که مدرک آن برای تحصیل در برخی از رشته های دانشگاهی مانند MBA ، حسابداری، امور مالی، اقتصاد و … الزامی است. مدت زمانی که برای پاسخ دهی به این 4 بخش بخش آزمون در نظر گرفته شده است، 3 ساعت و نیم است.

بخش های مختلف این آزمون، به شکل زیر هستند:

ارزشیابی نگارش تحلیلی

در این بخش مشابه با آزمون های آیلتس و تافل ، شرکت کننده باید یک مقاله به صورت استدلالی نگارش نماید. مهمترین تفاوتی که در این بخش از آزمون با آزمون های دیگر وجود دارد این است که مقالاتی که در این آزمون باید نوشته شوند معمولا پیچیده تر هستند که باید تعداد کلمات آنها نیز بیش از 500 کلمه باشد! مدت زمانی که برای این بخش در نظر گرفته شده، 30 دقیقه است.

استدلال یکپارچه

این بخش که در سال 2012 به این آزمون اضافه شد، شامل 12 سوال به 4 شکل مختلف تجزیه و تحلیل جدول، تفسیر گرافیک، تفکر چند گانه و تجزیه و تحلیل دوگانه است. مدت زمانی که برای پاسخ دهی به این سوالات در نظر گرفته شده، 30 دقیقه است.

آزمون GMAT چیست؟

مهارت کلامی

تعداد سوالات این بخش 41 است که زمان پاسخ دادن به آنها، 75 دقیقه است. هدف از این بخش، بررسی توانای درک مطلب شرکت کننده است.

مهارت محاسبات

در این بخش باید به دسته ای از سوالات ریاضی به صورت مبهم و واضح پاسخ دهید. با توجه به این که سوالاتی که در این بخش قرار دارند معمولا پاسخ دهی به آنها مشکل است، کسب نمره بالا از این قسمت شانس شما را در اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظرتان افزایش می دهد.

شیوه محاسبه نمره آزمون GMAT به چه شکل است؟

شیوه ای که برای محاسبه نمره بخش نگارش در نظر گرفته می شود، متفاوت از سوالات چند گزینه ای است. در سوالات چند گزینه ای، شروع پرسش ها با سوالات آسان است. بنابراین هرچه که به سوالات بیشتری جواب دهید، شانس بیشتری برای کسب نمره بیشتر دارید، چرا که سوالات بعدی سخت و سختتر می شود! بنابراین نمی توان به طور دقیق مشخص کرد که نمره هر آزمونی به چه شکل محاسبه می گردد. چرا که همه چیز به تعداد سوالاتی بستگی دارد که شما پاسخ می دهید.

آزمون GMAT چیست؟

مهمترین نکاتی که در رابطه با آزمون GMAT باید بدانید

  • مشابه با آزمون تافل ، این آزمون نیز به صورت گسترده به شکل آنلاین و در برخی از مراکز به صورت کاغذی برگزار می شود.
  • در حال حاضر امکان برگزاری این آزمون در ایران وجود ندارد. بنابراین متقاضیان شرکت در این آزمون باید به یکی از کشورهای همسایه، مانند ترکیه، حوزه خلیج فارس و … سفر کنند. کشورهایی مانند امارات ، قطر ، آذربایجان ، ارمنستان ، گرجستان و ترکیه بهترین گزینه ها برای افراد ایرانی هستند.
  • نمره خاصی برای قبولی در این آزمون وجود ندارد. به طور کلی نمره بین 200 الی 800 ، نمره قبولی در نظر گرفته می شود. در صورتی که قصد دارید از یکی از دانشگاه های معتبر جهان پذیرش بگیرید، باید نمره ای در حدود 700 از این آزمون کسب کنید.
  • شاید مهمترین نکته ای که در رابطه با این آزمون باید بدانید، این است که در این آزمون اگر سوالی را بدون جواب بگذارید، امتیاز منفی خواهید گرفت. هرچه که تعداد سوال های بدون پاسخ این آزمون بیشتر باشد، نمره منفی که برای شما در نظر گرفته میشود بیشتر است، خصوصا اگر چندین سوال را پشت سر هم جواب ندهید.

اگر شما تجربه شرکت در آزمون GMAT را دارید، با ما به اشتراک بگذارید …

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...