معرفی ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا + مزایا و معایب

بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا + مزایا و معایب

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند و امکان دسترسی به بازارهای آتی طلا را در هر مکان و زمانی فراهم می‌کنند. این ارزها مشکلات حمل و نقل، عدم نقدینگی، قابلیت انتقال و نوسانات مربوط به معامله با طلای فیزیکی را برطرف می‌کنند. اکثر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا قابل تبدیل به طلای فیزیکی هستند. آن‌ها را می‌توان در صرافی های کریپتو با فیات معامله کرد. بسته به اهداف پروژه، هر یک از این ارزها با نسبت‌های مختلفی از پشتوانه طلا دارند. به عنوان مثال، یک گرم طلا، گواهی پشتوانه 1 توکن است. در ادامه این مقاله با 10 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا آشنا می‌شوید.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

یک رمزارز با پشتوانه طلا یک دارایی دیجیتال است که ارزش آن معادل با قیمت فعلی طلا فیزیکی در بازار است. برخی از ارزهای رمزنگاری شده توسط طلا پشتیبانی می‌‎شوند تا دارایی مشتق (کریپتو) را به یک دارایی ملموس (طلا) متصل کنند و در نتیجه از نوسانات بیش از حد قیمت جلوگیری کنند. بنابراین، ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا اغلب از ثبات بیشتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال برخوردار هستند؛ زیرا قیمت طلا به طور کلی نسبت به قیمت سهام یا ارزهای دیجیتال نوسانات کمتری دارد. ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا می‌توانند به عنوان محافظ در برابر تورم نیز استفاده شوند. در صورت افزایش قیمت طلا، ارزش ارز نیز افزایش می یابد. این امر می‌تواند از سرمایه گذاران در مقابل از دست دادن پول در صورت کاهش قیمت سایر دارایی‌ها محافظت کند. هر ارز رمزنگاری شده با پشتوانه طلا، یکی از توکن‌های خود را به‌عنوان ارزشی معادل گرم یا اونس طلا تعریف می‌کند.

بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا + مزایا و معایب

به بیان ساده‌تر،  یک ارز دیجیتال طلا توسط یک صادرکننده متمرکز اداره می شود. این می تواند به شکل شمش‌های فیزیکی طلا، سکه‌های طلا، گواهی طلا یا حتی اوراق بهادار مرتبط با طلا باشد. سپس توکن به عنوان گواهی مالکیت برای دارایی پایه عمل می‌کند. مقدار طلایی که برای حمایت از آن ارز دیجیتال استفاده می‌شود باید در ذخایر طلا نگهداری شود، به عنوان مثال، نزد بانک‌ها یا مؤسسات شخص ثالث که به عنوان متولی شناخته می‌شوند. مقدار طلای پشتوانه سکه ها باید با تعداد سکه‌های در گردش یا عرضه مطابقت داشته باشد. اکثر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به عنوان توکن‌های استاندارد ERC-20 هستند، اگرچه استثناهایی مانند PAX Gold Paxos نیز وجود دارد. بزرگ‌ترین مزیتی که نسخه‌های دیجیتالی طلا نسبت به همتایان فیزیکی خود دارند این است که می‌توان آن‌ها را به هر واحد یا مقدار کوچکی تقسیم کرد و به آدرس دیگری منتقل کرد. افرادی که در ارزهای رمزنگاری شده با پشتوانه طلا سرمایه گذاری می‌کنند از افزایش بازدهی قیمت طلا برخوردار می‌شوند و می‌توانند توکن‌ها را در ازای طلا بازخرید کنند.

نحوه کارکرد رمز ارز با پشتوانه طلا چگونه است؟

در تئوری، هنگامی که یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بازخرید شد، سوزانده شده و از چرخه خارج می‌شود. از آنجایی که بیشتر توکن ‌های دارای پشتوانه طلا، توکن‌های استاندارد ERC-20 هستند که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند، آن‌ها را می‌توان در هر کیف پولی که از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند ذخیره کرد. با این حال، سایر توکن‌های رمزنگاری با پشتوانه طلا نیز در بلاک چین‌های مختلف مانند Algorand وجود دارند. تمام توکن‌ها با پشتوانه طلا را می‌توان مانند ارزهای دیجیتال رایج با استفاده از صرافی‌های کریپتو معامله کرد.

سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا با ثبات و امنیت بیشتری هماه است. طلا برای قرن‌ها در تجارت مورد استفاده قرار گرفته‌است و ارزش آن به طور کلی در طول زمان ثابت مانده‌است. به این ترتیب، ارز دیجیتال با پشتوانه طلا را به یک گزینه سرمایه گذاری نسبتاً پایدار تبدیل می‌کند. به علاوه، ارزش این ارزهای دیجیتال می‌تواند گاهی اوقات بالاتر از ارزش طلا باشد.

بیشتر بخوانید: طلا بخریم یا بیت کوین ؟

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

همانطور که بیان شد، مزیت اصلی سرمایه‌گذاری در توکن‌های دارای پشتوانه طلا این است که برخلاف طلای فیزیکی و می‌توان آن‌ها در مقدارهای کوچکی خریداری کرد که باعث می‌شود به راحتی قابل انتقال و نسبتاً مقرون به صرفه‌تر باشند. یکی دیگر از مزایای کلیدی این است که از آنجایی که توکن های دارای پشتوانه طلا به قیمت طلا متصل هستند، ارزش خود را حتی زمانی که سایر ارزهای دیجیتال در حال سقوط هستند حفظ می کنند. این باعث می‌شود آن‌ها در دوره‌های پر نوسان در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری خوبی باشند. برخی از توکن‌های دارای پشتوانه طلا نیز ویژگی‌ها و مزایای بیشتری را ارائه می‌کنند، مانند دسترسی به دارایی‌های مالی سنتی مانند ETF.

پیشنهاد مطالعه: صندوق قابل معامله ETF ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

یکی از ریسک‌های اصلی مرتبط با توکن‌های دارای پشتوانه طلا این است که آن‌ها هنوز یک مفهوم نسبتا جدید هستند. از همین رو، هیچ تضمینی وجود ندارد که این توکن‌ها ارزش خود را حفظ کنند یا شرکت‌های پشتیبان آن‌ها بتوانند به تعهدات خود عمل کنند. ریسک دیگری که باید در نظر گرفت این است که از آنجایی که توکن های پشتوانه طلا به قیمت طلا متصل می‌شوند، در صورت سقوط قیمت طلا، ارزش آن‌ها کاهش می‌یابد. علاوه بر این، برخی ارزهای رمزپایه با پشتوانه طلا با نقدینگی پایین مشکل دارند. این امر به دلیل عدم انجام معاملات در صرافی های رمزنگاری است که خرید و فروش این توکن‌ها را دشوار می‌کند. به طور کلی، ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا با مسائل سیستمی زیر مواجه هستند:

  • نقدینگی کم (زیرا معمولاً در بسیاری از صرافی‌ها معامله نمی‌شوند)
  • احراز اثبات ذخایر (تعیین اینکه آیا شرکت دارای ذخایر ادعایی و پشتوانه طلا است یا خیر)
  • وابستگی به احزاب مرکزی برای حفظ وثیقه و حسابرسی

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

 ارزهای دیجیتالی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، 10 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا هستند.

نام اختصاری XAUt DGX PAXG GLC PMGT CGT CTLX AABBG MCAU AWG
رتبه در بازار 212 1193 83 1544 1210 _ _ _ _ _
ارزش بازار $487,733,953 $2,516,700 $541,917,523 $835,636 $2,342,255 _ _ _ _ _
عرضه در گردش 246,524 XAUT 54,623.27 DGX 271,264 PAXG 43,681,422 GLC 1,177.73 PMGT _ _ _ _ _
 آدرس وبسایت tether.to digix.global/dgx paxos.com/paxgold www.goldcoinweb.com www.pmgt.io cache.gold ico.cashtelex.com _ _ _
 کیف پول‌ها

متامسک

تراست ولت

 متامسک

تراست ولت

اتومیک _ تراست ولت

بایننس چین

 اتومیک

تراست ولت

تراست ولت

متامسک

_ _ _ _ _

تتر گلد (XAUt)

تتر گلد به سرمایه گذار توانایی سرمایه گذاری در طلا را می دهد. این گزینه برای سرمایه‌گذاران خرد عالی است، زیرا می‌توانند آن را مطابق با نیاز و دارایی خود خریداری کنند. Tether Gold همان شرکتی است که استیبل کوین Tether را عرضه می‌کند، اما به جای اینکه به دلار آمریکا متصل شود، به طلا متصل است. دارنده توکن دارای حقوق مالکیت شمش های طلای خاص خواهد بود. طلای اختصاص داده شده با شماره سریال منحصر به فرد، خلوص و وزن آن مشخص می‌شود. یک وب سایت به دارندگان توکن اجازه می‌دهد تا در هر زمان شمش‌های طلای خود و اونس طلای موجود در هر شمش را بررسی کنند. توکن‌ها از یک کیف پول Tether بدون زنجیره به دیگری قابل انتقال هستند. این توکن ERC-20 است که در کیف پول مبتنی بر اتریوم و در بلاک چین TRON نگهداری می‌شود.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: استیبل کوین چیست؟

دیجی ایکس گلوبال (DGX)

DigixGlobal به هر کسی اجازه می‌دهد تا طلا را به طور موثر در هر زمان از شبانه روز با حداقل محدودیت معامله کند. از طریق این توکن، کاربران می‌توانند در ETF طلا نیز شرکت کنند. این شرکت طلای فیزیکی را با پشتوانه ارز دیجیتال در سنگاپور و کانادا حفظ می‌کند. علاوه بر این، متولیانی که از آنها استفاده می کنند، اعضای کاملاً بیمه شده انجمن شمش هستند. 1 توکن DGX برابر با 1 گرم طلا است. تمام طلا توسط شمش‌های طلای 100 گرمی سوئیس پشتیبانی می‌شود. این توکن مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که در متا مسک و سایر کیف پول های ETH ذخیره می‌شود. توکن‌ها هیچ هزینه ذخیره سازی ندارند. هزینه ذخیره سازی ETF 0.4٪ در سال است. هزینه ذخیره سازی فیزیکی شمش طلا 0.6٪ است، در حالی که کارمزد تراکنش برای ارسال توکن‌ها 0.13٪ در هر تراکنش است. کارمزد تبدیل مجدد به طلای فیزیکی 1% است.

پکسوس گلد (PAXG)

Paxos Gold یک ارز رمزنگاری شده با پشتوانه طلا است که توسط Paxos (شرکت موسس صرافی ارزهای دیجیتال itBit ) منتشر شده است. Paxos از طریق یک متولی قانونی و منشور قابل اعتماد توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک صادر شده و یکی از متداول‌ترین روش‌های مالکیت طلا کریپتو است. توکن ERC-20 به کاربران امکان دسترسی به طلا از بازارهای سنتی را می دهد. با استفاده از این توکن کاربران می‌توانند بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از بازارهای فیزیکی طلا را ذخیره و مبادله کنند. کاربران همچنین می‌توانند ذخایر طلا را تقسیم کنند، که این کار با طلای فیزیکی بسیار دشوارتر است. پکسوس گلد را می‌توان به صورت آتی نیز معامله کرد، که در آن قراردادهای آتی دائمی یا سه ماهه را در برخی مبادلات وارد کنید. برای نگهداری توکن‌ها هیچ هزینه نگهداری دریافت نمی‌شود. ETF طلا بین 19 تا 40 واحد در سال متغیر است. پکسوس گلد امکان تسویه حساب فوری را فراهم می‌کند و همچنین می‌توان آن را با طلای فیزیکی بازخرید کرد. این ارز به طور گسترده در اکثر صرافی‌های اصلی موجود است.

خرید پکس گلد

بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا + مزایا و معایب ایرانیکارت

گلدکوین (GLC)

ارز دیجیتال همتا به همتای GoldCoin برای تمرکززدایی و آزادی اقتصادی تلاش می‌کند. تیم توسعه معتقد است سرعت تایید تراکنش و آزادی اقتصادی برای سیستم‌های پرداخت بسیار مهم است. سرعت تایید فقط 2 دقیقه است که بسیاری از ارزهای اصلی را شکست می دهد. سکه ERC-20 را می توان از هر کیف پول اتریوم ذخیره و ارسال کرد. این پشتوانه نسبت 1000 گلدکوین به ازای هر اونس طلا است که باعث می‌شود نوسانات آن نسبت به بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر که به هیچ دارایی ثابتی متصل نیستند، بسیار کمتر باشد. این توکن را می توان در هر زمان به طلای فیزیکی بازخرید کرد. همچنین می توان آن را دوباره به فیات تبدیل کرد. پلت فرم گلد کوین از طریق روش‌های مقیاس بندی روی زنجیره و خارج از زنجیره مقیاس می‌شود و  عملکرد آن از طریق الگوریتم اثبات کار مانند بیت کوین است.

توکن طلای ضرابخانه پرث (PMGT)

Perth Meant Gold Token یک نسخه توکن شده از گواهی GoldPass با نسبت 1:1 است که توسط طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود. هر گواهی را می‌توان با توکن معامله کرد، همانطور که توکن‌های گواهی و فیات در مبادلات دارایی دیجیتال می‌توانند معامله شوند. طلای فیزیکی در بانک مرکزی Perth Mint ذخیره می‌شود. دولت استرالیای غربی طلا را تضمین می کند. این توکن مانند سایر رمزارزها، به راحتی قابل انتقال و تقسیم است. می‌توان آن را در هر زمان به طلا یا سایر معادل های فیات بازخرید کرد. اتصال فیات نقدینگی را حتی برای بزرگترین معاملات باز می‌کند. این امر آن را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین توکن‌های دارای پشتوانه طلا تبدیل می‌کند. Earth Meant همه موجودی حساب‌های GoldPass را منتشر می‌کند، به این معنی که هر کسی می‌تواند پشتوانه توکن با طلا را به صورت عمومی تأیید کند.

طلا کش (CGT)

توکن‌های CACHE Gold توکن‌هایی کاملاً تنظیم‌شده، عمومی، شفاف و قابل بازخرید هستند که توسط طلای ذخیره‌شده در خزانه‌های سراسر جهان پشتیبانی می‌شوند. این ارز ویژگی‌های منحصر به فرد طلا را با بلاک چین ترکیب می‌کند. هر توکن نشان دهنده 1 گرم طلای خالص است. CGT دارای تسویه تقریباً آنی تراکنش ها در یک زیرساخت شبکه گسترده است. این شرکت GramChain، یک سیستم ردیابی دارایی را برای ارائه مکان‌های بار، عکس‌ها و شماره سریال طلا در زمان واقعی ارائه می‌کند. هر توکن نشان دهنده طلای فیزیکی 1 گرمی است.

ای ای بی بی گلد (AABBG)

AABBG یکی از جدیدترین ارزهای رمزنگاری شده طلا است. این شرکت تمام دارایی‌های فیزیکی طلای خود را 100% از بخش تولید شرکت پشتیبانی می‌کنند و تمام طلاها برای عموم قابل تأیید است.

بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا + مزایا و معایب

ملد گلد (MCAU)

ملد گلد مانند سایر توکن های دارای پشتوانه طلا، برای سرمایه گذاران کوچک قابل دسترس است. این توکن‌ها امکان معامله طلا را در زمان واقعی می‌دهند و همچنین می توانند برخی از نوسانات ناشی از خرید طلای فیزیکی را از بین ببرند. هر توکن گواهی‌‌های طلای دیجیتال Meld را با پشتوانه طلای فیزیکی دیجیتالی می‌کند. توکن‌ها را می‌توان در کیف پول Algorand نگهداری کرد. این امکان ذخیره سازی غیرمتمرکز را در سطح جهانی در هر مکان و زمانی فراهم می کند.

آروس گلد (AWG)

AurusGold یک توکن با پشتوانه طلا است که به ازای 1 گرم طلا 99.99 درصد از پالایشگاه‌های گواهی LBMA وثیقه و قابل بازخرید است. توکن طلای دیجیتال می‌تواند به عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات ناپایدار یا سایر ارزهای رمزنگاری شده استفاده شود. این ارز توسط معامله گران طلا ساخته می‌شود که می‌توانند بین بازارهای طلای شمش آربیتراژ کنند.

کش تلکس (CTLX)

یکی از جالب‌ترین ارزهای موجود در حال حاضر، Cash Telex است. به این دلیل که با یک صندوق متنوع طلا، نقره، الماس و املاک مرتبط است. کش تلکس طیف گسترده‌ای از دارایی‌های توکن شده را ارائه می دهد و تمام طلاهای نگهداری شده کاملاً بیمه شده، حسابرسی شده و قابل تأیید عمومی هستند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

آینده توکن‌های با پشتوانه طلا چگونه خواهد بود؟

محافظت از ثروت با طلا بیش از 5000 سال است که مورد استفاده قرار گرفته‌است. با توسعه بلاک چین، یک جهش فناوری منطقی از حمل مقادیر زیادی فلز فیزیکی به یک نسخه توکن صورت گرفته است. تا زمانی که تأیید و ممیزی وجود دارد، باید بتوانید از روش بسیار ساده‌تری برای ذخیره طلا استفاده کنید.

 با این حال، به یاد داشته باشید که برخی هزینه‌های ذخیره‌سازی و هزینه‌های تراکنش برای این نوع از ارزهای دیجیتال وجود دارد. اکثر معامله گران نه تنها طلا را از به صورت کوتاه مدت معامله می‌کنند، بلکه آن را برای امنیت مالی در طولانی مدت نگه می‌دارند و ترکیبی از بازارهای CFD و ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را ترکیب می‌کنند.

سوالات متداول
Request for Quote

اصلی‌ترین مزیت آن امکان خرید و فروش بدون محدودیت زمانی و مکانی است.

طلای دیجیتال، یک نوع استیبل کوین با پشتوانه طلا است.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا وابسته به قیمت طلای فیزیکی است. برای انتخاب بهترین پروژه لازم است که تحقیقات لازم را به عمل آورده و وایت پیپر آن را مطالعه کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...