آزمون ها

همه چیز در مورد آزمون GRE

همه چیز در مورد آزمون GRE

در مقاله معرفی آزمون GRE ما روش ثبت‌نام در این آزمون و پرداخت هزینه را به شما عزیزان آموزش دادیم. شما می‌توانید با خرید کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و مسترکارت از ما و یا استفاده از خدمت پرداخت در سایت‌های خارجی ایرانیکارت، هزینه این آزمون را پرداخت نمایید. اما برای شرکت در این آزمون نکات بسیار مهمی وجود دارد که در این مقاله ما به معرفی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

مهم‌ترین نکاتی که در مورد آزمون جی آر ای باید بدانید!

آیا آزمون GRE در ایران برگزار می‌شود؟

بله. این آزمون معمولاً در شهرهای بزرگ نظیر اصفهان و تهران با فاصله زمانی کم برگزار می‌شود. بنابراین برای شرکت در این آزمون، نیاز به سفر خارج از کشور نیست.

چگونه تاریخ آزمون GRE را تغییر دهیم یا کنسل کنیم؟

کسانی که در این آزمون ثبت‌نام می‌کنند می‌توانند در صورت نیاز تاریخ آزمون را تغییر داده و یا به طور کل آن را کنسل نمایند. برای انجام این کار نیاز به پرداخت هزینه اضافی است. در حال حاضر این هزینه 50 دلار امریکا است. برای انجام این کار باید 4 روز کاری قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق اکانت ETS اقدام نمایید. (البته اگر چین را برای این آزمون انتخاب کرده‌اید، حداقل 10 روز قبل باید اقدام کنید.)

نکات مهم :

  • هزینه‌ای که برای آزمون General پرداخت کرده‌اید را نمی‌توانید با هزینه آزمون Subject جا به جا کنید.
  • در صورتی که در زمان مناسب اقدام نکنید، هزینه شما غیر قابل بازگشت می‌شود.
  • علاوه بر تاریخ برگزاری آزمون، شما می‌توانید محل برگزاری آزمون را نیز تغییر دهید. به شرط آنکه مرکز مورد نظرتان جای خالی داشته باشد. (هزینه اضافی که برای انجام این کار باید پرداخت کنید، 50 دلار امریکاست.)

همه چیز در مورد آزمون GRE

بیشتر بخوانید: بهترین آزمون تعیین سطح زبان

هزینه آزمون GRE چقدر است؟

هزینه این آزمون بسته به محل برگزاری آزمون متفاوت است. شما باید هزینه آزمون GRE به دلار امریکا پرداخت نمایید. هزینه‌ها به صورت زیر هستند :

  • استرالیا : 230 دلار
  • چین : 220.70 دلار
  • نیجریه : 220 دلار
  • سایر نقاط جهان : 205 دلار

هزینه آزمون GRE در حالت Subject متفاوت است. این هزینه برای تمامی نقاط جهان 150 دلار است. برای تغییر زمان برگزاری و یا محل آزمون باید 50 دلار پرداخت کنید.

شما برای پرداخت هزینه آزمون GRE باید از خدمات کارت‌های اعتباری بین‌المللی و کیف پول های‌الکترونیکی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات ایرانیکارت بهره‌مند شده و نسبت به پرداخت هزینه آزمون GRE خود اقدام کنید.

حال که با نحوه پرداخت هزینه آزمون GRE آشنا شدید، می‌توانید برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون GRE از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE

شرایط آزمون GRE در حالت General

این آزمون از6 بخش تشکیل شده است که بعد از بخش سوم به داوطلبان 10 دقیقه استراحت داده می‌شود. زمان کلی این آزمون 3 ساعت و 40 دقیقه است. که شامل بخش‌های مختلف مانند استدلال کلامی (شامل دو بخش می‌شود که هر بخش دارای 20 سال با مدت زمان 30 دقیقه است)، درک مطلب، استدلال انتقادی و استفاده از واژگان در دو بخش است. بخش استدلال کمی(دارای 2 بخش و هر بخش دارای 20 سال با 35 دقیقه زمان است)، دانش و مهارت بر اساس دانش فرد از دوره دبیرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برای سنجش توانایی نوشتاری شما، نیاز به نوشتن 2 مقاله است. دو مقاله باید بنویسید، یکی در حالت تحلیلی و یکی دیگر بررسی و مقایسه. برای نوشتن هر مقاله 30 دقیقه زمان دارید.

همه چیز در مورد آزمون GRE

نتایج آزمون GRE چگونه اعلام می‌شود؟

زمانی که نتایج این آزمون آماده شود، ایمیلی برای شما ارسال می‌گردد. شما می‌توانید با ورود به حساب ETS نمره دریافتیتان را مشاهده نمایید. معمولاً این نتیجه 10 الی 15 روز بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌گردد. (البته اگر آزمون به صورت کاغذی برگزار شود، 5 هفته زمان می‌برد تا نتیجه آزمون اعلام شود.)

در صورتی که نیاز به دریافت گزارش دقیقی از نمره آزمونتان دارید می‌توانید به صورت آنلاین و یا از طریق ایمیل و فکس درخواستتان را اعلام نمایید. البته برای دریافت این گزارش باید 27 دلار اضافی پرداخت کنید. ارسال این گزارش نیز 5 الی 10 روز کاری زمان می‌برد.

در صورتی که در رابطه با نمره آزمون GRE سالی دارید، می‌توانید با پرداخت 50 دلار درخواست بررسی مجدد داشته باشید.

برای مشاهده نمره آزمون GRE می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید :

  • وارد سایت org/gre شوید.
  • گزینه ETS Account را در گوشه سمت راست انتخاب نمایید.
  • برای ورود به حسابتان از نام کاربری و رمزی که هنگام افتتاح حساب وارد کرده‌اید، استفاده کنید.
  • گزینه View Scores and Score Recipients را انتخاب نمایید.
  • کارنامه آزمون شما در این صفحه نمایش داده خواهد شد.

کلام آخر

همراهان عزیز، اگر در هنگام پرداخت هزینه آزمون GRE به مشکلی برخوردید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

همه چیز در مورد آزمون GRE
در مقاله معرفی آزمون GRE ما روش ثبت‌نام در این آزمون و پرداخت هزینه را به شما عزیزان آموزش دادیم. شما می‌توانید با خرید کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...