ویزا کارت

چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟

چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟

ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده نمود. همچنین می‌توانید با استفاده از آن پرداخت در سایت‌های خارجی و بین المللی مثل پرداخت هزینه آزمون تافل و آیلتس را انجام دهید. بسیاری از سایت‌ها مثل SEMrush که دارای دوره‌های آزمایشی رایگان برای محک ابزارهای خود هستند ولی برای افزایش امنیت از کاربر می‌خواهند اطلاعات یک حساب بانکی معتبر مثل ویزا کارت را وارد کنند. البته به دلیل اعمال تحریم‌ها کاربران ایرانی به راحتی نمی‌توانند به ویزا کارت دسترسی داشته و از خدمات آن استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم و به آن دسترسی داشته باشیم.

چگونه باید از ویزا کارت استفاده کنیم؟

در گذشته، خرید مایحتاج و نیازها فقط از طریق نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها و مغازه‌ها انجام میشد، یا مثلا اگر فردی قصد خرید محصول خاصی را داشت که صرفا مختص همان شهر یا کشور بود، به آنجا سفر کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری می‌نمود. این نه تنها هزینه زیادی برای آن‌ها به همراه داشت، بلکه نیاز به پیمودن مسافت زیاد برای رسیدن به کالای مورد نظر را نیز در بر داشت. ولی امروزه چنین نیست، شما در حال حاضر حتی اگر قصد خرید یک بسته پفک یا نوشابه هم داشته باشید، می‌توانید خیلی سریع و راحت به صورت آنلاین آن را انجام دهید. همچنین اگر قصد خرید از سایت‌های خارجی یا فروشگاه‌های بین المللی را داشته باشید، می‌توانید بدون طی کردن مسافت زیاد به آن دسترسی پیدا کنید.

چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم

تنها مسئله‌ای که ممکن است هنگام خرید از سایت خارجی به آن برخورد کنید، نحوه پرداخت هزینه کالا، سرویس یا خدمات مورد نظر می‌باشد که استفاده از ویزاکارت یکی از بهترین روش‌های پرداخت در سایت‌های خارجی است. با استفاده از ویزاکارت می‌توانید از سایت‌های خارجی خرید کنید، پرداخت آزمون‌های تافل، آیلتس، دولینگو و… را انجام دهید. نسبت به خرید ابزارها و خدمات خارجی مثل خرید اکانت نتفلیکس، اسپاتیفای، ابزارهای سئو مثل MOZ، SEMrush،Woorank و … را خریداری نماید و حتی به خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام کنید. ویزا کارت بیش از 140 شعبه در دنیا دارد که این موضوع اهمیت و اعتبار بالای آن را نشان می‌دهد.

برای خرید ویزا کارت مجازی می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید ویزا کارت مجازی

مزایای استفاده از ویزا کارت چیست؟

در عصر مدرن، کمتر کسی دیده می‌شود که به جای استفاده از کارت، پول نقد به دست بگیرد و به دنبال خرید نیازهای خود باشد. همان طور که پیش از این نیز گفته شد، برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات سایت‌های خارجی نیز، لازم است از یک کارت بین المللی مثل ویزا کارت استفاده نمایید. استفاده از ویزاکارت مزایای مختلفی دارد که در جدول زیر به بررسی 3 مورد از مهم‌ترین آن‌ها پرداخته می‌شود.

مزایای استفاده از ویزا کارت
خرید حضوری از سراسر جهان با استفاده از دستگاه‌های کارت خوان
امکان دریافت وجه نقد با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز در هر نقطه‌ای از دنیا
خرید محصولات و یا خدمات مختلف از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های فروشگاهی

انواع ویزا کارت کدام‌اند؟

ویزا کارت به شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارد و ویزا کارت مجازی از محبوب‌ترین انواع ویزا کارت است. برخی از انواع ویزا کارت دارای اعتباری محدود و برخی دیگر نیز دارای قابلیت شارژ شدن هستند. در جدول زیر به معرفی و ویژگی انواع ویزا کارت پرداخته شده است.

انواع ویزا کارت مشخصات
ویزا کارت اعتباری یا Credit Card
  • بر اساس اعتبار شخصی نظام بانکی یا شرکت استخدام کننده می‌باشد.
  • پرداخت کارمزد به شرکت ویزا و در صورت نبودن موجودی امکان برداشت به صورت قسط بندی و تضمینی، صورت می‌گیرد.
  • امکان فراهم نمودن یک زندگی عادی برای شهروند خارجی با چندین کارت اعتباری شخصی وجود دارد.
ویزا کارت نقدی یا Debit Card
  • قابلیت استفاه از کارت تنها با داشتن موجودی حساب امکان پذیر است.
  • ویزا کارت نقدی مانند کارت‌های ریالی داخل ایران، البته با مبلغ دلار می‌باشد.
ویزا‌ کارت پیش‌پرداخت یا Prepaid card
  • مانند کارت هدیه است و امکان اتصال آن به هیچ حساب بانکی وجود ندارد.
  • دارای اعتبار از پیش مشخص شده می‌باشد و امکان استفاده از آن با اتمام موجودی وجود ندارد.
  • استفاده زیادی از این ویزاکارت می‌شود و انجام خریدهای عمده با آن در ایران امکان‌پذیر است.

البته ویزاکارت‌های فوق به دو صورت فیزیکی و مجازی صادر می‌شوند. در ویزا کارت فیزیکی مشخصات کارت روی آن هک می‌شود که می‌توان از آن در دستگاه‌های pos استفاده کرد. همچنین می‌توانید با دستگاه ATM پول نقد کرد و برای پرداخت اینترنتی از آن استفاده نمود. مشخصاتی که روی یک ویزا کارت ثبت می‌شود، شامل شماره کارت 16 رقمی، نام صاحب یا دارنده کارت، تاریخ انقضا و کد سه رقمی پشت کارت می‌باشد.

قبل از خرید با ویزا کارت به چه نکاتی توجه کنیم؟

بهتر است قبل از خرید هر گونه کالا، خدمات و سرویس به نکات زیر توجه کنید:

  1. سایت‌هایی که درگاه پذیرنده کارت‌های مسترکارت و ویزاکارت را دارند، باید دارای لوگوی ویزا و مستر باشند.
  2. برای پرداخت‌های داخل ایران، حتما از آی پی خارجی استفاده کنید.
  3. در زمان تغییر آی پی، توجه به این نکته ضروری است که حتما از وی پی اس یا سرورمجازی استفاده نمایید که اگر در حین کار با قطعی نت برخوردید، آی پی شما ثابت بماند و تغییر نکند.
  4. آدرس پرداخت و کارت صادر شده باید همخوانی داشته باشند.
  5. اگر ویزا کارت از کشور ترکیه صادر شده باشد، همان آدرس را حین پرداخت از سایت مورد نظر وارد کنید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله توانستید با انواع ویزا کارت آشنا شده و مزایای استفاده از آن را بیاموزید. همچنین آموختید که چگونه می‌توانیم از ویزا کارت استفاده کنیم. آیا شما تجربه استفاده از ویزا کارت را داشته اید؟ خوشحال می‌شویم که تجربه خود در این زمینه را با ما در میان گذاشته یا اگر نکته خاصی در استفاده از ویزا کارت از قلم انداخته‌ایم، برای ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...