آزمون ها

آزمون ماک آیلتس رایگان (IELTS MOCK) چیست؟

آزمون ماک آیلتس رایگان (IELTS MOCK) چیست؟

حتما می‌دانید که اگر بخواهید به کشور دیگری مهاجرت کنید، چه به صورت کاری و چه تحصیلی، یکی از الزامات و پیش نیازهای آن آزمون آیلتس با رتبه بالا می‌باشد. حال از آنجایی که هزینه این آزمون بر اساس قیمت دلار است و هزینه نسبتا زیادی را برای آن باید پرداخت کنید، برای آمادگی در آن، گرفتن نمره بالا و کاهش استرس امتحان می‌توانید در آزمون‌های رایگان ماک آیلتس شرکت کنید. به این صورت هم با جو آزمون اصلی آیلتس آشنا می‌شوید و هم خود را محک زده‌اید. حتما الان می‌رسید آزمون ماک آیلتس رایگان چیست و چگونه می‌توان در آن شرکت کرد. این مقاله را تا آخر بخوانید تا با آزمون ماک آیلتس و شرایط آن آشنا شوید.

آزمون ماک آیلتس چیست؟

اصطلاح ماک (MOCK) به معنای تقلید است و ماک آیلتس رایگان، آزمون آیلتسی است که شبیه سازی و تقلبی باشد. یعنی شما با رتبه آزمون ماک آیلتس خود نمی‌توانید اقدام به دریافت پذیرش دانشگاهی یا کاری در کشوری دیگر کنید. فقط می‌توانید با شرکت در این آزمون خود را محک زده و برای امتحان اصلی آیلتس آشنا شوید. سوالات آزمون ماک به صورت استاندارد بوده و از 4 بخش Speaking، Writing، Reading و Listening تشکیل شده است. این آزمون به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود ولی برای آشنایی با آزمون آیلتس و محیط آن پیشنهاد می‌شود در آزمون حضوری آن شرکت کنید. علاوه بر این آزمون ماک آیلتس دارای نفرات مخصوص برای برگزاری امتحان است و در نهایت توسط فردی که به آیلتس و مهارت‌های آن مسلط می‌باشد، تصحیح می‌گردد.

برای ثبت نام آزمون آیلتس می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

ثبت نام آزمون آیلتس

آزمون ماک آیلتس

انواع آزمون ماک آیلتس رایگان

هانطور که گفته شد، آزمون ماک کاملا شبیه به آزمون آیلتس است و تا جایی که امکان دارد، به همان صورت نیز برگزار می‌شود. بنابراین امتحان ماک آن نیز دارای 2 نوع جنرال و آکادمیک می‌باشد.

بعد از آزمون نیز نمره آن به صورت دقیق در اختیار شما قرار گرفته و شما را برای حضور در آزمون آیلتس واقعی آماده می‌کند.

محل برگزاری آزمون ماک آیلتس

تمامی موسساتی که کلاس‌های آمادگی برای آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند، معمولا برگزار کننده این آزمون نیز هستند و به صورت رایگان، یا با دریافت هزینه‌ای مناسب و معقول شما را در این آزمون شرکت می‌دهند.

هزینه ماک آیلتس

معمولا آزمون ماک آیلتس به صورت رایگان برگزار می‌شود ولی برخی از مراکز آیلتس برای برگزاری این آزمون هزینه اندکی را دریافت کرده که معقول بوده و بسیار کمتر از هزینه آزمون اصلی آیلتس می‌باشد.

مدت زمان آزمون ماک آیلتس

مدت زمان برگزاری آزمون ماک آیلتس مانند آزمون اصلی 3 ساعت است و هر بخش حدود 45 تا 60 دقیقه زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید: آیلتس چیست؟

ساختار آزمون ماک آیلتس چگونه است؟

آزمون ماک آیلتس، کاملا شبیه آزمون اصلی آیلتس است و به صورت جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. هر یک از این آزمون‌ها نیز از 4 بخش اسپیکینگ، رایتینگ، لیستنینگ و ریدینگ تشکیل شده است که یکی از مهارت‌های زبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، مدت زمان پاسخ‌گویی به آزمون ماک دقیقا مانند آزمون اصلی و 30 دقیقه در نظر گرفته شده است. به این صورت شما برای هر یک از بخش‌های ذکر شده 45 دقیقه فرصت پاسخگویی دارید. بنابراین می‌توانید روش‌های مدیریت زمان در آزمون اصلی را نیز به خوبی فرا بگیرید. علاوه بر این در آزمون آیلتس ماک، آزمون جنرال و آکادمیک از نظر ریدینگ و تسک شماره 1 رایتینگ با هم تفاوت دارند.

آزمون ماک آیلتس رایگان چه مزیت‌هایی دارد؟

آزمون ماک آیلتس (IELTS MOCK)، جدا از این که شما را با محیط و جو برگزاری آزمون آیلتس آشنا می‌کند، مزیت‌های دیگری نیز به همراه دارد که به شرح زیر می‌باشد:

مزایای شرکت در آزمون ماک آیلتس
این آزمون کاملا رایگان است و نیازی نیست برای آن هزینه‌ای پرداخت کنید. به همین دلیل به راحتی می‌توانید خود را قبل از برگزرای آزمون اصلی محک بزنید.
سوالات آزمون ماک، کاملا مطابق با استانداردهای آزمون اصلی است.
در این آزمون نمره‌ای دریافت می‌کنید و بلافاصله بعد از آزمون به آن می‌رسید.
زمان بندی بخش‌های مختلف آزمون مانند امتحان اصلی است.
سوالات آن مطابق با آخرین سوالات سال برگزاری آزمون می‌باشد.
هر دو آزمون جنرال و آکادمیک ماک برگزار می‌گردد.

آزمون ماک آیلتس رایگان

معرفی سایت‌های برگزار کننده آیلتس ماک رایگان

بله همانطور که آزمون ماک به صورت حضوری، در مراکز برگزاری آزمون‌های آیلتس اتفاق می‌افتد، وبسایت‌های مناسب و معتبری نیز وجود دارند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید خود را برای آزمون اصلی آیلتس به صورت آنلاین محک بزنید. در این قسمت از مقاله به معرفی 3 مورد از معتبرترین این سایت‌ها پرداخته می‌شود.

  •  ielts.org

در سایت ielts.org می‌توانید هر 4 مهارت خود در آزمون آیلتس یعنی Speaking، Writing، Reading و Listening را بسنجید. برای استفاده از این سایت به آدرس ielts.org بروید و از آزمون‌های رایگان آن بهره‌مند گردید.

ielts.org

  • ieltsonlinetests

در سایت ieltsonlinetests.com نیز می‌توانید هر چهار مهارت زبان انگلیسی( Speaking، Writing، Reading و Listening) را بسنجید. برای استفاده از آزمون‌های این سایت وارد آدرس ieltsonlinetests.com شوید، روی Take FREE Practice و سپس Tests IELTS Exam Library کلیک کنید.

ieltsonlinetests

  •  ieltsessentials.com

سایت ieltsessentials.com هر چهار مهارت زبان انگلیسی ذکر شده را پوشش داده و دارای دو بخش IELTS General Training Practice Tests و IELTS Academic Practice Test برای برگزاری آزمون جنرال و آکادمیک آزمون آیلتس می‌باشد.

با شرکت در آزمون ماک آیلتس چه به صورت حضوری و چه آنلاین، می‌توانید خود را محک بزنید و سپس در آزمون آیلتس اصلی با اعتماد به نفس بیشتری شرکت کنید. برای ثبت نام در آزمون آیلتس و پرداخت هزینه آن می‌توانید از خدمات شرکت‌هایی بزرگی چون ایرانیکارت بهره‌مند گردید.

مقایسه آزمون ماک آیلتس رایگان در وبسایت‌های مختلف

آزمون ماک آیلتس رایگان در مراکز مختلف و وبسایت‌های متفاوتی برگزار می‌گردد که دارای اختلافاتی با یکدیگر هستند ولی هدف همه این مراکز آمادگی برای حضور در آزمون آیلتس است. در این آزمون مانند امتحان اصلی آیلتس هر 4 مهارت Writing، Reading، lstening و writing سنجیده می‌شود. یکی از بهترین سایت‌هایی که می‌توان با استفاده از آن در آزمون ماک آیلتس رایگان شرکت کرد، سایت ielts.org ‌می‌باشد. وبسایت ielts.org برای هر دو فرمت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال بخش‌های جداگانه دارد و شما می‌توانید با رفتن به قسمت منو گزینه IELTS Exam Library را انتخاب کنید. سپس بین 2 گزینه آزمون آکادمیک و جنرال، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. با استفاده از وبسایت takeielts.britishcouncil.org نیز می‌توانید تجربه شرکت در آزمون اصلی آیلتس را داشته باشید. در این وبسایت نیز 4 مهارت زبان انگلیسی شما سنجیده شده و سپس با نکات آموزشی شرکت در آزمون آیلتس آشنا می‌شوید. در سایت idpielts.me نیز می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در آزمون ماک آیلتس شرکت کرده و حدود نمره خود را حدس بزنید. با استفاده از این وبسایت می‌توانید به نقاط ضعف خود نیز پی ببرید و با مواردی مثل نکات تست زنی، بخش‌های مختلف آزمون آیلتس، مقایسه آزمون آیلتس حضوری و آنلاین آشنا شوید.

نکاتی که قبل از شروع آزمون آیلتس باید به آن توجه کنید:

در زمان شروع آزمون آیلتس توجه به برخی از نکات ضروری است. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در هر قسمت از آزمون آیلتس تایمر یا زمان سنجی قرار دارد که کاملا شبیه به آزمون اصلی آیلتس می‌باشد. بنابراین بعد از اتمام آزمون دیگر نمی‌توان به آن ادامه داد.
  2. نمره شما، در پایان آزمون آیلتس به صورت دقیق اعلام می‌گردد.
  3. تمامی آزمون‌ها بر اساس آزمون سال 2022 می‌باشد.

سخن نهایی

در این مقاله به صورت مفید و مختصر با آزمون ماک آیلتس رایگان، مکان برگزاری، ساعت آزمون و مزایایی شرکت در آن آشنا شدید. اگر شما نیز قصد شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره خوب از آن را دارید، پیشنهاد می‌شود قبل از شرکت در آزمون اصلی حتما در آزمون‌های ماک آیلتس رایگان شرکت کنید و نسبت به سوالات، نحوه برگزاری و محیط آیلتس اصلی پیش زمینه داشته باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

اصطلاح ماک (MOCK) به معنای تقلید است و ماک آیلتس رایگان، آزمون آیلتسی است که شبیه سازی و تقلبی باشد. بهترین آزمون آیلتس ماک رایگان آزمونی است که بسیار به امتحان اصلی آیلتس شبیه باشد و شما را برای محک زدن در این آزمون آماده کند.

ماک آیلتس رایگان، آزمون آیلتسی است که شبیه سازی و تقلبی باشد. یعنی شما با رتبه آزمون ماک آیلتس خود نمی‌توانید اقدام به دریافت پذیرش دانشگاهی یا کاری در کشوری دیگر کنید. ولی سوالات و نحوه برگزاری این آزمون کاملا شبیه به امتحان اصلی آیلتس می‌باشد. در واقع شما خود را برای آزمون اصلی آیلتس آماده می‌کنید.

آزمون ماک آیلتس رایگان (IELTS MOCK) چیست؟
حتما می‌دانید که اگر بخواهید به کشور دیگری مهاجرت کنید، چه به صورت کاری و چه تحصیلی، یکی از الزامات و پیش نیازهای آن آزمون آیلتس با رتبه بالا می‌باشد....
3 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...