آزمون ها

هزینه آزمون آیلتس در سال 2024 چقدر است؟

هزینه آزمون آیلتس در سال 2024 چقدر است؟

اگر در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کرده و تسلط خود نسبت به زبان انگلیسی را بالا برده باشید، نوبت به شرکت در آزمون آیلتس می‌رسد. چندین سال است که مدرک آزمون آیلتس، معتبرترین مدرک زبان انگلیسی در بسیاری از کشورهای دنیا می‌باشد. بنابراین هر ساله افراد زیادی نسبت به شرکت در این آزمون اقدام می‌کنند. مسئله مهم هزینه آزمون آیلتس می‌باشد که با توجه به بالارفتن نرخ ارز به طور چشمگیری رو به افزایش است. با توجه به تغییراتی که در قیمت ارز رخ می‌دهد و قیمت دلار بالا و پایین می‌شود، حتما هر یک از شما داوطلبان می‌خواهید آخرین تغییرات قیمت این آزمون را بدانید و می‌پرسید هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟  این مقاله را بخوانید،تا نسبت به هزینه آزمون آیلتس 2024 مطلع شوید.

هزینه آزمون آیلتس در سال 2024

هزینه آزمون آیلتس (IELTS) در کشورهای مختلف دنیا یکسان نیست و به طور متوسط از 255 تا 245 دلار متغیر است. این مقدار تا پایان سال 2024 ثابت است و اگر افزایش قیمتی داشته باشد، مجددا اعلام می‌گردد. قیمت این آزمون در ایران بر اساس نرخ دلار 25500، حدود ۶۱۵۱۴۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. با تغییرات قیمت ارز و دلار  قیمت آزمون‌های بین المللی نیز تغییر می‌کند. نوسانات قیمت آزمون‌های زبان، بر اساس تغییرات قیمت ارز می‌باشد. به این صورت که با افزایش قیمت ارز، هزینه آزمون آیلتس هم زیاد می‌شود.

البته بعضی از افراد فکر می‌کنند که رفتن به کشورهای همسایه و شرکت در این آزمون، باعث می‌شود که هزینه کمتری برای ثبت نام پرداخت کنند. در صورتی که این تصور اشتباه است و علاوه بر هزینه آزمون، باید هزینه اقامت، بلیط هواپیما و… را هم در نظر بگیرند. هزینه آزمون آیلتس در چند کشور همسایه و نزدیک در جدول زیر، بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس چیست؟

کشور برگزار کننده آزمون هزینه آزمون
ترکیه ۱۴۰۰ لیر
ارمنستان ۹۷۰۰۰ درام ارمنستان
گرجستان ۵۵۵ لاری
آذربایجان ۳۶۰ منات
عمان ۹۰ ریال عمان
بحرین ۱۱۰ دینار بحرین
روسیه ۱۵۰۰۰- ۸۰۰۰ روبل
قطر ۱۰۳۰ ریال قطر
کویت ۸۵ دینار کویت

توجه کنید که سازمان سنجش، تنها مرجع رسمی صادر کننده مجوز برای برگزاری آزمون آیلتس می‌باشد. سازمان سنجش، هزینه شرکت در این آزمون را به ریال تبدیل کرده و به عنوان هزینه قابل پرداخت برای داوطلبان اعلام می‌کند. موسسات برگزار کننده این آزمون مقداری از هزینه را به عنوان سود خود برداشته و بخشی از آن را به موسسه IDP استرالیا پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست ؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون آیلتس 2024

در قسمت قبلی به هزینه آزمون آیلتس 2024 پرداخته شد. جدا از هزینه آزمون آیلتس، مدارک دیگری هم برای ثبت نام و شرکت در این آزمون لازم است. از جمله مدارکی که برای ثبت نام آزمون آیلتس مورد نیاز می‌باشد، شامل:

  • فرم IELTS Application که داوطلبان باید آن را از سایت مراکز مربوط به آن دانلود کنند. پس از تکمیل فرم، روز آزمون SPEAKING یا آزمون کتبی، آن را به همراه خود داشته باشند.
  • در صورتی که داوطلب قبلا در آزمون آیلتس شرکت کرده است، ارائه مدرک قبلی الزامی می‌باشد.
  • 1 قطعه عکس رنگی زمینه سفید، پاسپورت یا کارت ملی از مدارک دیگر مورد نیاز برای ثبت نام آزمون آیلتس می‌باشد.

هزینه آزمون آیلتس

نکات مهم آزمون آیلتس 2024

در این قسمت از مقاله، نکات مهم و ضروری‌ای که هر داوطلب باید قبل از شرکت در آزمون آیلتس مطلع باشد، بیان شده است.

  • مدت زمان این آزمون حدود 2 ساعت و 45 دقیقه می‌باشد.
  •  آزمون SPEAKING ممکن است در روز امتحان، یک هفته قبل یا بعد از آن برگزار گردد.
  • نمره آزمون آیلتس، از صفر تا نه می باشد که نمره 5، متوسط و 6 به بالا خوب تلقی می شود.
  •  حداقل نمره برای پذیرش اکثر دانشگاه ها، 6.5 می‌باشد.
  • در صورتی که بیشتر از دو سال از تاریخ تحویل کارنامه آیلتس بگذرد، این مدرک دیگر پذیرش نخواهد شد و داوطلب مجددا باید در آزمون شرکت کند.

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله، از هزینه آزمون آیلتس 2024 مطلع شدید و دانستید که قیمت آن بر اساس نرخ دلار تعیین می‌گردد. آیا شما هم تجربه شرکت در این آزمون را داشته اید؟ خوشحال می‌شویم که تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

هزینه آزمون آیلتس در سال 2024 چقدر است؟
اگر در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کرده و تسلط خود نسبت به زبان انگلیسی را بالا برده باشید، نوبت به شرکت در آزمون آیلتس می‌رسد. چندین سال است که...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...