سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) چیست + نکات مهم شرکت در ICO

عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) چیست + نکات مهم شرکت در ICO

صنعت و بازار ارز دیجیتال به صورت روزانه در حال رشد و تکامل است. بسیاری از افراد و نهادها برای ایجاد رمزارزهای جدید رویدادهایی ایجاد می‌کنند، به این امید که آن‌ها نیز مانند ارهای معروفی مانند بیت کوین و اتریوم، رقابت را شروع کنند و به اوج برسند. با این حال ایجاد و تأمین مالی ارزهای جدید آسان نیست. بنابراین، بسیاری از پروژه‌ها به دنبال سرمایه گذارانی هستند که علاقه‌مند به قرار دادن پول خود در ارزهایی با پتانسیل رشد در آینده هستند. عرضه اولیه ارز دیجیتال یا سکه ICO (Initial Coin Offering) نوعی فعالیت افزایش سرمایه در بازار خرید و فروش رمز ارز و بلاک چین است که در آن برای عرضه یک ارز دیجیتال جدید، سرمایه جمع آوری می‌شود. جالب است بدانید بزرگ‌ترین ICO تا به امروز، توسط تلگرام اجرا شد. طی یک ICO خصوصی، این شرکت ثبت شده در بریتانیا، بیش از 1.7 میلیارد دلار جمع آوری کرد! در ادامه به بررسی اینکه ICO چیست و چه کاربردی دارد خواهیم پرداخت.

منظور از ICO چیست؟

منظور از ICO چیست؟

ICO (Initial Coin Offering) یکی از محبوب‌ترین روش‌های تامین سرمایه می‌باشد. در واقع عرضه اولیه ارز دیجیتال یا سکه، رویدادی است که در آن یک شرکت، ارز دیجیتال خود را برای جمع آوری پول می‌فروشد. سرمایه‌گذارانی که پتانسیل را در آن محصول یا خدمات می‌بینند، ICO ارائه شده را می‌خرند و سپس توکن مربوطه را از شرکت دریافت می‌کنند. ارزش توکنی که سرمایه گذاران دریافت می‌کنند، بر اساس نوع شرکت متفاوت است. مزیت اصلی ICO‌ ها حذف واسطه‌ها از فرآیند افزایش سرمایه و ایجاد ارتباط مستقیم بین شرکت و سرمایه گذاران است. علاوه بر این، منافع دو طرف همسو است.

 برای خرید و فروش ارز دیجیتال می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

شرکت‌هایی که برای راه‌اندازی ارز یا ایجاد یک اپلیکیشن یا خدمات، به جذب سرمایه نیاز دارند، می‌توانند یک ICO راه‌اندازی کنند. این استراتژی در حال تبدیل شدن به یک روش محبوب برای کسب سرمایه جهت شروع محصولات یا خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال است. برخی از شرکت‌ها توکنی را ارائه می‌دهند که برای محصول یا خدماتی که راه اندازی می‌کنند، مفید است. به این گونه توکن‌ها، توکن‌های کاربردی می‌گویند. برخی دیگر از شرکت‌ها نیز ممکن است توکن را نشان دهنده یک سهم خاص در پروژه یا محصول خود (توجه کنید با سهام شرکت متفاوت است) کنند که به این نوع، توکن‌های امنیتی گفته می‌شود. در طول سال‌ها، ICO‌ ها سرمایه گذاران، درآمدهای زیادی از این طریق داشته اند. با این حال، برخی از ICO‌ ها نیز به شکست یا کلاهبرداری بزرگ تبدیل شده اند. سرمایه‌گذاری در یک ICO ممکن است ارزش زیادی داشته باشد اما باید بدانید که دارای ریسک‌هایی نیز هست. در ادامه به روش‌های تعیین اعتبار یک ICO خوب نیز خواهیم پرداخت.

انواع عرضه اولیه ارز دیجیتال ICO

دو نوع عرضه اولیه ارز دیجیتال یا ICO وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

ICO خصوصی

در عرضه اولیه ارز دیجیتال خصوصی، تنها تعداد محدودی از سرمایه گذاران می‌توانند شرکت کنند. به طور کلی، تنها سرمایه گذاران معتبر (موسسات مالی و افراد دارای ارزش خالص بالا) می‌توانند در ICO های خصوصی شرکت کنند و یک شرکت می‌تواند حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری را تعیین کند.

ICO عمومی

عرضه اولیه ارز دیجیتال عمومی نوعی از سرمایه‌گذاری جمعی است که عموم مردم را هدف قرار می‌دهد. عرضه عمومی یک شکل دموکراتیک سرمایه‌گذاری است زیرا تقریباً هر کسی می‌تواند سرمایه گذار شود. با این حال، به دلیل قوانین نظارتی، ICO‌ های خصوصی نسبت به عرضه‌های عمومی، گزینه‌ی مناسب‌تری هستند.

عرضه اولیه ارز دیجیتال ICO چگونه کار می‌کند؟

عرضه اولیه ارز دیجیتال یا سکه یک فرآیند پیچیده است که به دانش عمیق فناوری، امور مالی و قانون نیاز دارد. ایده اصلی ICO‌ ها استفاده از سیستم‌های غیرمتمرکز فناوری بلاک چین در فعالیت‌های افزایش سرمایه است که منافع توسعه دهنده و سرمایه گذار را پوشش می‌دهد. زمانی که یک پروژه ارز دیجیتال می‌خواهد از طریق ICO پول جمع‌آوری کند، اولین قدم توسعه دهندگان پروژه این است که ساختار آن را تعیین کنند. ساختار ICO ها را می‌توان به چند روش مختلف تنطیم کرد. از جمله:

  • عرضه ایستا و قیمت ثابت: یک شرکت می‌تواند یک هدف یا محدودیت بودجه خاصی را تعیین کند. به این معنی که هر توکن فروخته شده در ICO دارای قیمت از پیش تعیین شده است و کل عرضه توکن ثابت است.
  • عرضه ایستا و قیمت پویا: یک ICO می‌تواند یک عرضه ثابت از توکن‌ها و یک هدف تأمین مالی پویا داشته باشد. این بدان معناست که مقدار وجوه دریافتی در ICO قیمت کلی هر توکن را تعیین می‌کند.
  • عرضه پویا و قیمت ثابت: برخی از ICO ها عرضه توکن پویا اما قیمت ثابت دارند. به این معنی که میزان سرمایه دریافتی تعیین کننده عرضه است.

عملکرد کلی عرضه اولیه ارز دیجیتال از صفر به این صورت است که ابتدا، شرکت یا نهادی که ICO را راه‌اندازی می‌کند، وایت پیپری ایجاد می‌کند. وایت پیپر سندی است که جزئیات دقیقی از نحوه اهداف، نقشه راه و عملکرد محصول، سیستم یا خدماتی را که می‌خواهند راه‌اندازی کنند، با جزییات کامل توضیح می‌دهد. در مرحله بعد، شرکت مربوطه یک وب سایت راه اندازی می‌کند که حاوی جزئیاتی در مورد اینکه چرا محصول مفید خواهد بود، چگونه برای عموم سودمند است و سایر جزئیاتی که می‌تواند بر تصمیمات سرمایه گذاران تأثیر مثبت بگذارد، است. همچنین می‌توان این وب‌سایت را به گونه‌ای راه‌اندازی کرد که بتواند سرمایه‌گذاری‌ها را از طریق ارز دیجیتال یا ارز فیات دریافت کند. بقیه مراحل ICO به شرح زیر است:

  • شناسایی اهداف 

سرمایه‌گذاری هر ICO، با قصد شرکت برای افزایش سرمایه شروع می‌شود. این شرکت اهداف کمپین جمع آوری کمک‌های مالی خود را مشخص می‌کند و مطالب مربوط به شرکت یا پروژه را برای سرمایه گذاران بالقوه ایجاد می‌کند.

  • ایجاد توکن

اکنون که سرمایه‌گذاران جذب شده‌اند، شرکت توکن‌هایی را ایجاد می‌کند که نشان دهنده دارایی‌ها در بلاک چین هستند. این توکن‌ها قابل تعویض و مبادله هستند، اما رمزارز نیستند. آن‌ها با تغییر کد برخی ارزهای دیجیتال موجود مانند اتریوم ایجاد می‌شوند. اتریوم به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با تغییر برخی کدها در پلتفرم بلاک چین، توکن ایجاد کنند.

  • کمپین تبلیغاتی

سپس شرکت یک کمپین تبلیغاتی برای جذب سرمایه گذاران اجرا می‌کند تا بتوانند تعداد بیشتری از سرمایه گذاران را داشته باشد. توجه داشته باشید که کمپین‌ها معمولاً به صورت آنلاین اجرا می‌شوند تا بیشترین دسترسی سرمایه گذاران را به دست آورند. با این حال، در حال حاضر، چندین پلتفرم آنلاین بزرگ مانند فیس بوک و گوگل، تبلیغات ICO‌ ها را ممنوع کرده اند.

  • عرضه اولیه 

پس از ایجاد توکن‌ها، عرضه اولیه به سرمایه گذاران ارائه می‌شود. سپس شرکت می‌تواند از درآمد حاصل از ICO برای راه‌اندازی یک محصول یا خدمات جدید استفاده کند، در حالی که سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که از توکن‌های به‌دست‌آمده برای بهره‌مندی از این محصول/خدمت استفاده کنند یا منتظر افزایش ارزش توکن‌ها باشند.

  • مقررات ICO

عرضه اولیه ارز دیجیتال یک پدیده کاملاً جدید در دنیای مالی و فناوری است. معرفی ICO در سال‌های اخیر تأثیر قابل توجهی بر فرآیندهای افزایش سرمایه داشته است. با این حال، مقامات نظارتی در سراسر جهان برای معرفی مدل جدید جذب سرمایه در امور مالی آماده نبودند. رویکردهای تنظیم مقررات عرضه اولیه سکه در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، دولت‌های چین و کره جنوبی ICO‌ ها را ممنوع کرده‌اند. بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین ایالات متحده و کانادا، در حال کار بر روی تدوین مقررات خاصی برای نظارت بر اجرای ICO‌ ها هستند.

مزیا و معایب ICO

مزیا و معایب ICO

از جمله مزایای ICO ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایای ICO

  • با استفاده از ICO، می‌توان از طریق برنامه‌های جایزه، فروش خصوصی و عمومی و ایردراپ، سرمایه جمع آوری کرد.
  • شروع و راه اندازی یک پروژه ICO در مقایسه با STO و IEO نسبتا آسان است.
  • شرکت‌هایی که پروژه‌های ICO دارند باید یک Whitepaper، یک وب‌سایت محصولات مرتبط و تیمی که تکنیک‌های پروژه را اجرا می‌کنند، منتشر کنند.
  • هزینه راه اندازی ICO نسبتا پایین است. بنابراین برای سرمایه گذاران جدید در بازار با سرمایه اندک مناسب است.
  • دولت در این شکل سرمایه‌گذاری دخالت کمتری دارد.
  • در مدت زمان کوتاه، نقدینگی بالایی دارد.
  • یکی از مهم‌ترین مزایای ICO، حذف واسطه‌ها از فرآیند افزایش سرمایه و ایجاد ارتباط مستقیم بین شرکت و سرمایه گذاران است.
  • سرمایه گذاران کنترل کاملی بر پول خود دارند.
  • از آنجایی که شما توکن را در عرضه اولیه با قیمت کمتر خرید می‌کنید، در صورت افزایش قیمت، بازدهی بسیار خوبی کسب می‌کنید.
  • ICO ها برای همه قابل دسترسی هستند. برخلاف برخی از IPO ها، هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.
  • عرضه اولیه یک راه سریع و کارآمد برای استارت آپ‌ها جهت جمع آوری سرمایه است.

معایب ICO

  • یکی از معایب اصلی این سیستم، ویژگی‌های امنیتی است. این سیستم به راحتی توسط افرادی با اهداف مخرب، مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. در واقع برای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت، ICO‌ها ممکن است انتخاب خوبی نباشند.
  • از آنجایی که پروژه‌های ارزهای دیجیتال بی‌ثبات هستند، این خطر وجود دار که توکن ارزش خود را از دست بدهد یا به طور کامل با شکست مواجه شود.
  • فقدان مقررات، منجر به کلاهبرداری‌های بیشتر و پروژه‌های متوسط می‌شود. پیدا کردن ICO‌های آینده دار و با کیفیت می‌تواند مانند جستجوی سوزن در انبار کاه باشد.

تفاوت‌های ICO با IPO و IDO

تفاوت اصلی بین ICO و IPO و IDO در این است که IPO‌ ها برای فروش اوراق بهادار استفاده می‌شوند و مشمول مقررات بسیار سخت گیرانه‌تری هستند. شرکتی که می‌خواهد IPO انجام دهد باید اظهارنامه ثبتی را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کند و تأیید آن را دریافت کند. اظهارنامه ثبت باید شامل دفترچه‌ای باشد که صورت‌های مالی و عوامل خطر احتمالی را ارائه می‌دهد.

ICO فروش یک ارز دیجیتال است. به همین دلیل، هیچ الزام رسمی مانند IPO‌ ها ندارد. اما اگر شرکتی سعی کند با انجام یک ICO برای چیزی که با تعریف امنیت مطابقت دارد، الزامات را دور بزند، ممکن است با مشکلات قانونی مواجه شود. IDO‌ ها نیز به عنوان عرضه اولیه DEX شناخته می‌شوند. در واقع از طریق یک صرافی غیرمتمرکز، IDO انجام می‌شود. برای این تکنیک، توکن‌ها به‌طور خودکار در DEX فهرست می‌شوند و کل فرآیند به درستی بررسی می‌شود تا با استانداردهای پلتفرم DEX مطابقت داشته باشد.

اگرچه هر دو ICO و IPO خطرات خود را دارند، IPO‌ ها ایمن‌تر هستند زیرا تحت نظارت قرار دارند. با این حال IDO‌ ها نسبت هردو مورد ICO و IPO گزینه بهتری هستند زیرا غیرمتمرکز هستند و  کمپین جذب سرمایه را ساده‌تر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت ایردراپ با عرضه اولیه ارزهای دیجیتال

چطور از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟

وبسایت‌های بسیاری وجود دارد که تقویم برگزاری ICO‌ه ا را به صورت روزانه، ماهانه و… قرار می‌دهند. یکی از بهترین و معتبرترین وبسایت‌ها برای مطلع شدن از ICO‌ های جدید، وبسایت CoinMarketCap است. برای مشاهده لیست ICO‌ ها به کوین مارکت کپ بروید و از قسمت Products گزینه Ico calendar را جستجو کنید. در صفحه باز شده شما می‌توانید لیست ICO‌ های موجود و زمان باقی مانده تا پایان را مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر مانند قیمت، شرایط و بررسی‌های دیگر، روی هریک از موارد لیست شده کلیک کنید.

کلاهبرداری از طریق عرضه اولیه کوین

کلاهبرداری از طریق عرضه اولیه ارزهای دیجیتال به زمانی اشاره دارد که تبلیغ کنندگان یک ارز دیجیتال با پول سرمایه گذاران در طول یا بعد از عرضه اولیه ارر دیجیتال ICO، ناپدید می‌شوند. این فرآیند شامل راه‌اندازی یک پلتفرم ارز دیچیتال جدید، بازاریابی ارز، جمع‌آوری پول از سرمایه‌گذاران، احتمالاً ثبت مجوزهای مربوطه برای مدت کوتاه و سپس ناپدید شدن با پول و رها کردن پروژه است. پیگیری این کلاهبرداران به دلیل عملیات غیرمتمرکز، ناشناس سیستم ارزهای دیجیتال بسیار دشوار است. با این حال، راه‌هایی برای شناسایی عرضه اولیه ارز دیجیتال معتبر وجود دارد که با توجه کردن به آن‌ها می‌توان از افتادن در تله کلاهبرداری، جلوگیری کرد. این روش‌ها شامل مواردی در اعتبار تیم، پیش‌بینی‌های عجیب قیمت، استانداردهای مستندسازی شده، مدل کاری غیر رایج و تبلیغات بیش از حد است.

تشخیص معتبر بودن ICO

ممکن است ICO‌های تقلبی فراوانی راه اندازی شوند اما روش‌های زیادی وجود دارد که از این کلاهبرداری‌ها مطلع شوید. حتی سرمایه گذاران باتجربه نیز ممکن است در تشیخص عرضه اولیه ارز دیجیتال معتبر ICO‌ دچار مشکل شوند. مراحل ذکر شده در زیر می‌تواند به شما کمک کند تا در دام کلاهبرداری ICO‌ها گرفتار نشوید.

تیم پروژه را بشناسید

شاید مهم‌ترین عامل موفقیت برای هر ICO یا ارز دیجیتال، توسعه دهندگان و تیم مدیریت پروژه باشد. فضای ارزهای دیجیتال تحت تسلط نام‌های بزرگ است و توسعه‌دهندگان فوق‌ستاره‌ای مانند ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، می‌توانند پروژه‌های جدیدی را صرفاً با فهرست کردن نام‌هایشان در یک تیم توسعه‌دهنده بسازند یا شکست دهند. به همین دلیل، کلاهبرداران بنیانگذاران و بیوگرافی‌های جعلی را برای پروژه‌های خود ایجاد می‌کنند.

بهترین محافظت در برابر این تاکتیک متقلبانه این است که قبل از سرمایه گذاری، در مورد اعضای تیم یک پروژه به طور کامل تحقیق کنید. برای مثال، اگر نتوانید اطلاعاتی درباره یک توسعه دهنده یا بنیانگذار خاص در لینکدین یا سایر رسانه‌های اجتماعی پیدا کنید، نشانه بدی است. حتی اگر پروفایل آن‌ها وجود داشته باشد، بررسی کنید که فعالیت آن‌ها با تعداد فالوورها و لایک‌هایی که دارند مطابقت دارد یا خیر. افرادی که به ندرت با فالوورهای خود در ارتباط هستند و در عین حال هزاران طرفدار دارند، ممکن است واقعی نباشند. فراتر از تعیین اینکه آیا تیم توسعه واقعی است یا خیر، مهم است که تلاش کنیم تا ببینیم آیا صلاحیت‌های آن‌ها مطابقت دارد یا خیر. آیا بنیانگذاران تجربه‌ای که ادعا می‌کنند را دارند؟ سوابق توسعه دهندگان را به دقت بررسی کنید.

اشکال در وایت پیپر

یک وایت پیپر ارز دیجیتال یا ICO سند اساسی برای آن پروژه است. وایت پیپر باید پیشینه، اهداف، استراتژی، نگرانی‌ها و نقشه راه زمانی برای اجرای هر پروژه مرتبط با بلاک چین را مشخص کند. اولین گام برای تجزیه و تحلیل یک وایت پیپر این است که آن را کاملاً کامل بخوانید. بررسی کنید که آیا وایت پیپر منابع تکمیلی مانند از جمله مدل‌های مالی، موارد قانونی و نقشه راه برای اجرا نیز دارد؟ باید از شرکت‌هایی که وایت پیپر ارائه نمی‌دهند، دوری کرد. یک وایت پیپر باید به تمام سوالاتی که ممکن است یک سرمایه گذار در مورد اینکه چه چیزی این پروژه را از رقبای خود متمایز می‌کند، چگونگی موفقیت آن و اقداماتی که برای دستیابی به اهداف خود انجام می‌دهد، پاسخ دهد.

به فروش توکن نگاه کنید

به دنبال ارقام فروش توکن باشید زیرا ICO در حال انجام است. بهتر است، فروش توکن را در طول زمان تماشا کنید تا ببینید چگونه پیشرفت می‌کند. اگر شرکت اطلاعات فروش را نشان ندهد، یک مورد منفی تلقی می‌شود. چرا که برخی از ICO‌های کلاهبردار، پیشرفت فروش توکن خود را به بهانه آدرس‌های مشارکت فردی پنهان می‌کنند. این امر مانع از آن می‌شود که سرمایه گذاران متوجه شوند که دقیقاً چه مقدار افزایش یافته است و چه مقدار زمان برای فروش باقی مانده است.

همه این موارد به شما کمک می‌کند سزمایه‌گذاری ایمن‌تری انجام دهید. به طور کلی، زمانی که به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در فضاهای ICO و ارزهای دیجیتال هستید، بسیار محتاط باشید.

مراحل شرکت در عرضه اولیه ارزهای دیجیتال

مراحل شرکت در عرضه اولیه ارزهای دیجیتال

مرحله اول)

یک مرجع مناسب مانند وبسایت کوین مارکت کپ را انتخاب کرده و لیست عرضه اولیه ارز دیجیتال موجود را یاد داشت کنید. تحقیقات لازم را با توجه به مواردی که در بخش قبل گفته شد، انجام دهید و در نهایت ICO مورد نظر خود را برای شرکت در آن، انتخاب کتید.

مرحله دوم)

همانطور که اشاره کردیم در اکثر ICO‌ ها پرداخت از طریق ارزهای برتر مانند بیت کوین، اتریوم و… صورت می‌گیرد. برای خرید بیت کوین یا اتریوم باید یک پلتفرم قابل اعتماد مانند صرافی ایرانیکارت را انتخاب کنید.

مرحله سوم)

در صرافی ایرانیکارت ثبت نام کرده و احراز هویت را انجام دهید. سپس خرید خود را تکمیل کنید و ارز خریداری شده را به کیف پول خود واریز کنید.

مرحله چهارم)

وارد وبسایت ICO  انتخابی شده و در ICO مورد نظر ثبت نام کنید. سپس مبلغ مورد نظر را که با اتریوم یا بیت کوین تهیه کردید به آدرس کمپین ارسال کنید.

نکته: هر چند بار که احساس می‌کنید لازم است، آدرس وب سایت را بررسی کنید. ممکن است وب‌سایت‌های ICO جعلی به عنوان آگهی در بالای نتایج جستجوی Google شما فهرست شده باشند. اینگونه وبسایت‌ها با وب سایت‌های واقعی یکسان به نظر می‌رسند اما در یک یا دو نماد از آدرس اصلی تفاوت دارند.

مرحله پنجم)

پس از اتمام مراحل ثبت نام و واریز وجه، باید توکن‌های جدید را در کیف پول خود دریافت کنید. شرایط واریز توکن‌های جدید قطعا در بخش اطلاعات ICO موجود است. بسته به کمپین ICO، توکن‌های شما می‌توانند بلافاصله واریز شوند. گاهی نیز ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی بیشتر طول بکشد. بنابراین، مطمئن شوید که به‌روز می‌مانید و در پلتفرم‌ها و انجمن‌های اختصاصی ICO با سرمایه‌گذاران دیگر ارتباط برقرار کنید.

سخن آخر

در مطلب ICO چیست خواندید ظهور ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین به افزایش محبوبیت ICO‌ ها کمک می‌کند. از طریق مدل جذب سرمایه عرضه اولیه ارز دیجیتال ICO، استارت‌آپ‌ها می‌توانند با انتشار توکن‌ها در یک بلاک چین و سپس توزیع توکن‌ها در ازای کمک مالی، سرمایه خود را افزایش دهند. ICO ها مفهوم جدیدی هستند. با این حال نگرانی‌هایی را در مورد ارزش واقعی توکن‌ها افزایش داده‌اند. در نهایت، زمان نشان خواهد داد که آیا ICO به آینده تأمین مالی کسب‌وکارها تبدیل می‌شود یا صرفاً یک طرح «پولدار شدن» توسط توسعه دهندگان است؟! نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
Request for Quote

پیش فروش ICO که به عنوان Pre-ICO شناخته می‌شود، یک رویداد فروش توکن است که قبل از اینکه یک ICO در دسترس عموم برای شرکت در آن قرار گیرد، رخ می‌دهد. اهداف جمع آوری کمک‌های مالی برای Pre-ICO اغلب در مقایسه با ICO اصلی کمتر است و توکن‌ها معمولاً ارزان‌تر فروخته می‌شوند.

ICO به نوعی از سرمایه‌گذاری جمعی مبتنی بر عرضه اولیه ارز دیجیتال اشاره دارد. در یک توضیح بسیار ساده، STO‌ها یک ICO تنظیم‌شده‌تر هستند. IEO‌ها توسط یک صرافی موجود به نمایندگی از تیم پروژه راه اندازی و نگهداری می‌شوند، صرافی مالک توکن است و آن را می‌فروشد.

اگر بتوانید یک پروژه معتبر و خوب پیدا کنید، ICO می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بسیار خوب باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...