دانستنی های گیفت کارت

انواع گیم پس و معرفی 3 نوع آن

انواع گیم پس و معرفی 3 نوع آن

اگر شما هم به بازی‌های ایکس باکس علاقه‌مند و در فکر استفاده از سرویس گیم پس می‌باشید و دوست دارید روزانه به بیش از 100 بازی با سرویس گیم پس دسترسی داشته باشید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. با خواندن این مقاله می‌توانید با انواع گیم پس (Game Pass) آشنا شده و سرویس مورد نظر خود را پیدا می‌کنید.

گیم پس (Game pass) چیست؟

یکی از سرویس‌های مایکروسافت که می‌توان با داشتن اشتراک به دانلود بازی پرداخت، گیم پس می‌باشد. کاربران گیم پس، با دسترسی به این سرویس روزانه بیش از 100 بازی بدون پرداخت پول و هزینه‌ای دانلود کرده و به گیم‌های مختلف مشغول می‌شوند. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری از گیم پس به دست آورید، می‌توانید مقاله گیفت کارت گیم پس ایکس باکس چیست را مطالعه فرمایید. در ادامه مقاله با انواع گیم پس آشنا می‌شوید.

انواع گیم پس

سرویس گیم پس (game pass)، مانند بسیاری از سرویس‌ها انواع مختلفی دارد که می‌توانید بسته به نوع کاربرد آن‌ها، گیم پس مورد نظر خود را پیدا کنید. 3 مورد از انواع گیم پس شامل گیم پس کنسول، کامپیوتر و آلتیمیت است که در ادامه در مورد هر یک توضیح داده می‌شود.

  • گیم پس کنسول (Game Pass for Console)

گیم پس کنسول در سال 2017 توسط شرکت مایکروسافت معرفی و به عنوان یکی از مهم‌ترین سرویس‌های game pass شناخته شد. به گیم پس کنسول، گیم پس استاندارد یا معمولی نیز گفته می‌شود. از جمله ویژگی‌های این سرویس به شرح زیر می‌باشد:

  • با استفاده از آن می‌توانید ماهیانه بیش از 100 بازی دانلود کنید.
  • به بازی‌های رایگان دسترسی انحصاری داشته باشید.
  • از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه این سرویس برای خرید بازی و DLC بهره‌‌مند شوید. (منظور از DCL امکانات قابل دانلود مثل سلاح، کلاه و … می‌باشد).
  • گیم پس آلتیمیت

گیم پس آلتیمیت (Game Pass Ultimate) ترکیبی از Game Pass کنسول و کامپیوتر است. به این صورت که این سرویس روی ایکس‌باکس کنسول، ویندوز ۱۰ و موبایل قابل نصب است و مزایای بیشتری دارد.

  • گیم پس آلتیمیت دارای لایو گلد است که از آن می‌توانید برای بازی آنلاین استفاده کنید.
  • دسترسی به بازی‌های EA Play فراهم می‌باشد(منظور از EA play؛ اشتراک برای بازی‌های ویدیویی است).
  • می‌توانید با استفاده از این سرویس، بازی‌های کنسول را روی موبایل اجرا کنید.
  • DLC ها را به صورت رایگان دریافت می‌کنید.
  • به بیش از 100 بازی رایگان دسترسی دارید.

همین ویژگی‌ها باعث شده است تا گیم پس آلتیمیت محبوبیت بیشتری بین گیمرها و صاحبان گیم پس داشته باشد و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای آن‌ها نباشد.

برای خرید گیفت کارت گیم پس آلتیمیت، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید گیفت کارت گیم پس

راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال

  • گیم پس کامپیوتر

گیم پس کامپیوتر (Game Pass for PC)، یکی دیگر از انواع Game pass است که تمامی ویژگی‌های نوع کنسول را دارد. یعنی با آن می‌توانید بازی‌ها را به صورت رایگان دانلود کنید، از تخفیف‌های آن بهره‌مند شوید و به بازی‌های متنوع مایکروسافت دسترسی داشته باشید. تنها تفاوت اشتراک معمولی با گیم پس کامیپوتر، امکان نصب آن روی ویندوز 10 است و روی کنسول ایکس قابل نصب نمی‌باشد.

انواع Game Pass

مقایسه ویژگی‌های انواع گیم پس

یکی از مهم‌ترین شباهت‌های گیم پس کنسولی با نوع آلتیمیت، امکان دانلود رایگان بازی است. تفاوت مهمی که این دو سرویس با یکدیگر دارند، نداشتن قابلیت Live Gold برای اشتراک‌های معمولی است. یعنی کسی که Game Pass کنسولی خریداری می‌کند، برای دسترسی به بازی‌های آنلاین باید ماهیانه 9.9 دلار برای خرید لایوگلد پرداخت کند.

علاوه بر این، AE play نیز فقط برای اشتراک‌های آلتیمیت فعال می‌باشد و کاربران گیم پس معمولی به آن دسترسی ندارند. با این که اشتراک معمولی 5 دلار گران‌تر از گیم پس کنسولی است ولی باز هم خرید اشتراک آلتیمیت مقرون به صرفه‌تر است. در جدول زیر گیم پس معمولی با نوع آلتیمیت به صورت کامل و با جزئیات بیان شد است.

ویژگی‌ها گیم پس آلتیمیت گیم پس معمولی
100 بازی رایگان دارد دارد
دانلود بازی‌های جدید ماهانه دارد دارد
امکان دانلود بازی‌های انحصاری دارد دارد
بهره بردن از تخفیف‌های ویژه دارد دارد
داشتن اشتراک لایو گلد دارد ندارد
قابلیت استفاده روی دسکتاپ دارد ندارد
دسترسی به EA play دارد ندارد
امکان بازی روی موبایل دارد ندارد
DSL رایگان دارد ندارد

نحوه دسترسی به گیم پس

این که چگونه به گیم پس دسترسی داشته باشیم و بتوانیم از امکانات آن بهره‌مند شویم، چند راه وجود دارد:

  1. اکانت ایکس باکس خود را توسط گیفت کارت ایکس باکس، شارژ کرده و از فروشگاه ایکس باکس یا مایکروسافت بازی‌های آن را دریافت کنید.
  2. کد ثبت اشتراک مربوط به گیم پس خود را به طور مستقیم خریداری کرده و آن را در اکانت خود ثبت یا Redeem کنید.

برای به اشتراک گذاشتن اکانت هم می‌توانید یک اکانت را به home کنسول تبدیل کنید تا تمام پروفایل‌های گیم پس به آن دسترسی داشته باشند. فقط توجه داشته باشید که اگر اکانت گیم پس، روی کنسول شما فعال است، با کنسول دیگری وارد آن نشوید. برای تبدیل کردن اکانت به home نیز باید به بخش setting بروید و در قسمت general، ابتدا Personalization ، سپس My Home Xbox و بعد Make My Home Xbox را انتخاب نمایید.

سخن نهایی

حالا که توانستید با انواع گیم پس (Game Pass) آشنا شوید، شما استفاده از کدام سرویس را ترجیح می‌دهید؟ آیا حاضر هستید هزینه بیشتری پرداخت کنید و به امکانات بیشتر دسترسی داشته باشید یا استفاده از گیم پس معمولی برای شما کفایت می‌کند؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...