امنیت ارز دیجیتال

مقایسه کیف پول لجر Ledger و ترزور Trezor

مقایسه کیف پول لجر Ledger و ترزور Trezor

کیف پول‌های سخت افزاری را می‌توان مطمئن‌ترین شیوه برای نگهداری انواع ارز رمزنگاری شده مثل بیت کوین دانست. این کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند، که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان کیف پول لجر نانو Ledger و کیف پول ترزور Trezor را نام برد. افرادی که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، با این نام‌ها آشنا هستند اما بین این دو کیف پول کدام یک مناسب‌تر است؟ در صورتی که در انتخاب برای خرید لجر یا خرید کیف پول ترزور دچار تردید هستید، برای مقایسه کیف پول لجر Ledger و ترزور Trezor در این مقاله همراه ما باشید.

ویژگی‌های لجر نانو Ledger و ترزور Trezor

کیف پول Trezor در سال 2014 توسط یک شرکت در جمهوری چک ابداع شد. در دنیا اولین کیف پول سخت افزاری ترزور است. Marek Palatinus علاوه بر تاسیس کمپانی ساتوشی لب (کمپانی سازنده ترزور)، اسلاش پول را نیز راه اندازی کرده است. ایده اصلی Trezor مقابله با هکر‌ها و انواع تهدید‌های خارجی برای سرقت ارزهای رمز نگاری شده می‌باشد. استراتزی این کیف پول ساده و در عین حال کارآمد است. همه داده‌ها به صورت آفلاین و تحت کنترل صاحب آن حفظ می‌شوند. این برند در طول زمان بر اعتبار و کیفیت محصولات خود افزوده و به این ترتیب روز به روز شهرت بیشتری بدست آورده است.

کیف پول Ledger محصول یک کمپانی فرانسوی است. این محصول در سال 2014 تولید شد و به فروش رسید. هدف اصلی محصولات لجر، ایجاد امنیت برای برنامه‌های بلاک چین بوده و  لجر یکی پیشرو‌ترین کیف پول‌ها در زمینه امنیت ارز‌های دیجیتال است. این کمپانی در ابتدا با 8 کارمند فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون بیش از 80 نفر پرسنل در سراسر دنیا دارد.

در مجموع Trezor و Ledger از بهترین کیف پول‌های بیت کوین هستند و ویژگی‌های مشابهی را ارائه می‌دهند. در حالی که هر دو برند از طریق کابل USB متصل می‌شوند، دستگاه‌های Ledger شبیه به (USB) بوده در حالیکه، دستگاه‌های Trezor کمی سبک‌تر هستند، در یک محفظه پلاستیکی قرار می‌گیرند و شکل منحصر به فردی دارند. هر چهار دستگاه به رایانه‌های لینوکس، ویندوز و مک متصل می‌شوند. البته، کاربران Trezor فقط می‌توانند به دستگاه‌های اندرویدی متصل شوند، در حالی که Ledger از تلفن‌های iOS نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل‌های Trezor همچنین دارای نمایشگرهای بزرگ‌تری هستند که خواندن صفحه را آسان‌تر می‌کنند. Trezor One دارای صفحه نمایش ۱۲۸x۶۴ پیکسلی (OLED) در مقابل نمایشگر OLED ۱۲۸x۳۲ پیکسلی Nano S است. این تفاوت در مدل‌های پریمیوم هر دو شرکت قابل‌توجه است، زیرا Trezor Model T یک صفحه نمایش لمسی (LCD) با رزولوشن ۲۴۰x۲۴۰ پیکسل ارائه می‌دهد. در مقابل، صفحه نمایش Ledger Nano X یک صفحه نمایش OLED ۱۲۸x۶۴ پیکسل است.

مشخصات Ledger Trezor
نوع کیف پول سخت افزاری سخت افزاری
تعداد ارزهای پشتیبانی کننده
1800 ارز 1649 ارز
قیمت از 59 تا 149 یورو از 70 تا 225 یورو
صرافی داخلی دارد دارد
سایز دستگاه Nano S: 56.95 mm × 17.4 mm × 9.1 mm, 16.2 g Nano X: 72 mm × 18.6 mm × 11.75 mm, 34 g One: 60 mm x 30 mm x 6 mm, 12 g Model T: 64 mm x 39 mm x 10 mm, 22 g
برنامه موبایلی ios/Android ندارد

لجر Ledger ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی می‌کند یا ترزور Trezor ؟

کیف پول‌های Ledger از جهت تعداد ارزهای پشتیبانی شده، دارای برتری است و به کاربران امکان می‌دهد بیش از 1800 ارز و توکن مختلف را در مقایسه با 1649 ارز پشتیبانی Trezor، ذخیره کنند. کاربران می‌توانند آلت کوین‌های محبوب مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، پولکادات (DOT) و استلار (XLM) را در اختیار داشته باشند. در حالی که Ledger Nano S و Nano X از تعداد ارز یکسان پشتیبانی می‌کنند، Trezor One از ارزهای کمتری نسبت به Model T پشتیبانی می‌کند.

قابل ذکر است، چند کوین وجود دارد که Trezor One از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند. از جمله این ارزها می توان به Cardano (ADA) ،ریپل (XRP) ،Monero (XMR) ،Eos (EOS) ،Tezos (XTZ) و Binance Chain (BNB) اشاره کرد. علاوه بر این، هیچ یک از دستگاه‌های Trezor از Uniswap (UNI) ،Avalanche (AVAX) ،Graph Token (GRT) ،yearn.finance (YFT) ،Celo (CELO) ،Ocean Token (OCEAN) یا Reef Finance (REEF) پشتیبانی نمی‌کنند. در مقایسه، همه این کوین‌ها را می‌توان در هر دو دستگاه لجر ذخیره کرد. کاربران Trezor و Ledger می‌توانند هنگام استفاده از کیف پول سخت‌افزاری خود، به صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال برای خرید، فروش یا تجارت ارزها دسترسی داشته باشند.

لجر Ledger ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی می‌کند یا ترزور Trezor

امنیت کیف پول لجر بیشتر است یا ترزور؟

Trezor و Ledger در زمینه امنیت پیشروان صنعت هستند، زیرا هر دو شرکت کلیدهای خصوصی افلاین را ارائه می‌دهند. مدل‌های Trezor بر روی یک پایه تراشه تک ساخته شده‌اند، در حالی که دستگاه‌های Ledger از پایه دو تراشه استفاده می‌کنند. تراشه دوم لجر یک عنصر امن بانکی (SE) است که امنیت بیشتری را در برابر حملات سخت افزاری فراهم می‌کند. لجر از یک سیستم عامل دفتر کل باز (BOLOS) منحصر به فرد بلاک چین استفاده می‌کند که یک چارچوب متن باز است. با این حال، برخلاف Trezor، کیف‌پول‌های لجر از میان‌افزار منبع بسته استفاده می‌کنند. به این معنی که برای اشخاص ثالث، برای بررسی یا آزمایش آسیب‌پذیری‌ها در دسترس نیست. در کیف پول Trezor One کاربران می‌توانند رمز عبور را از طریق صفحه کلید وارد کنند، در حالی که کاربران Ledger آن را روی سخت‌افزار وارد می‌کنند. هر چهار دستگاه از عبارت‌های عبور BIP39 پشتیبانی می‌کنند اما، تنها Trezor Model T برای بهبود امنیت کلید خصوصی، پشتیبان Shamir را ارائه می‌دهد.

» پیشنهاد مطالعه: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

مقایسه قیمت خرید کیف پول ترزور و قیمت خرید لجر

Trezor و Ledger هر کدام دو دستگاه ارائه می‌دهند. قیمت Trezor One و Ledger Nano S به ترتیب برابر با 70 و 59 یورو است. این دو دستگاه دارای دو دکمه فیزیکی و نمایشگر کوچک OLED هستند. تفاوت اصلی این است که Trezor One نسبت به دستگاه Nano S از سکه‌های کمتری پشتیبانی می‌کند. سرمایه گذارانی که از Ripple (XRP) ،Monero (XMR) یا Cardano (ADA) استفاده می‌کنند، Ledger Nano S را ترجیح می‌دهند.

دستگاه‌های پریمیوم ارائه شده توسط Trezor و Ledger از نظر قیمت و ظاهر بسیار متفاوت هستند. Trezor Model T حدود 225 یورو قیمت دارد که بسیار گرانتر از Ledger Nano X است که 149 دلار می‌باشد. با این حال، Trezor Model T دارای یک صفحه نمایش لمسی رنگی است که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند، در حالی که صفحه نمایش Ledger Nano x کوچک است و فقط کمی بزرگتر از دستگاه Nano S است.

سرمایه گذاران کریپتو که به دنبال کیف پول سخت افزاری ارزان قیمت برای ذخیره‌سازی افلاین هستند، از Trezor One یا Ledger Nano S که ارزان قیمت تر هستند، راضی خواهند بود اما وقتی صحبت از اتصال به میان می‌آید، کاربران تلفن همراه از قابلیت بلوتوث Ledger Nano X استقبال می‌کنند. قابلیتی که Trezor ارائه نمی‌کند!

مقایسه سهولت استفاده لجر و ترزور

راه اندازی دستگاه‌های Trezor و Ledger نسبتاً آسان است زیرا از تأیید دقیق حساب و پیکربندی عبارت عبور پیروی می‌کنند. مدل‌های پایین‌تر دارای دو دکمه فیزیکی و صفحه‌نمایش کوچک‌تر هستند که برای افرادی که به صفحه‌نمایش‌های لمسی و نمایشگرهای بزرگ‌تر عادت دارند، کار با آن‌ها دشوارتر است اما به صورت کلی، راه اندازی و استفاده هر دو دستگاه‌ها تقریباً یکسان است.

Trezor Model T به دلیل استفاده از صفحه نمایش لمسی رنگی نسبت به Ledger Nano X امتیاز کمی بالاتر را برای سهولت استفاده کسب می‌کند.

مقایسه قیمت خرید کیف پول ترزور و قیمت خرید لجر

مقایسه برنامه موبایلی لجر و ترزور

دستگاه‌های Ledger با برنامه Ledger Live کار می‌کنند که به صورت دانلود برای دستگاه‌های دسک‌تاپ یا تلفن همراه در دسترس است. به کاربران امکان می‌دهد حساب‌ها را مدیریت کنند، موجودی ارزهای دیجیتال را در زمان واقعی بررسی کنند و وجوه ارسال و دریافت کنند. برای تکمیل تنظیمات اولیه، هر دو دستگاه Ledger باید به Ledger Live متصل شوند.

کاربران Trezor یک افزونه کروم  را که با سیستم عامل‌هایشان مطابقت دارد نصب می‌کنند. ترزور، برنامه Trezor Suite را به عنوان یک برنامه دسکتاپ ارائه می‌دهد که دسترسی به اطلاعات و مبادلات را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، هر دو شرکت از برنامه‌های کیف پول شخص ثالث مانند MyEtherWallet ، MetaMask و MyCrypto پشتیبانی می‌کنند اما Trezor فقط به Exodus متصل می‌شود. به طور کلی، Trezor حدود 15 کیف پول شخص ثالث در مقابل 24 کیف پول ارائه شده توسط لجر ارائه می‌دهد.

سخن نهایی

ما با نگاهی به دستگاه‌های ارائه‌شده توسط هر دو شرکت، از جمله ویژگی‌ها، ارزهای پشتیبانی‌شده و هزینه خرید، Trezor و Ledger را مقایسه کردیم. علاوه بر این، ما اقدامات امنیتی را در دستگاه‌های فیزیکی و مواردی که توسط شرکت‌ها انجام شده است به همراه سهولت استفاده، در دسترس بودن برنامه‌های تلفن همراه و ویژگی‌های ارائه شده توسط کیف پول و پلتفرم‌های مربوطه را بررسی کردیم.

کیف پول‌های سخت افزاری طراحی شده توسط Trezor و Ledger برای ذخیره ارزهای دیجیتال، کاربر پسند و ایمن هستند. هر دو از هزاران ارز و توکن پشتیبانی می‌کنند و دسترسی به صرافی‌های ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. با این حال، Ledger Nano X بلوتوث ارائه می‌دهد و هر دو کیف پول لجر از ریپل، مونرو و تزوس پشتیبانی می‌کنند. در مقابل، مدل گران‌تر Trezor T دارای صفحه نمایش لمسی است که استفاده از آن آسان‌تر است.

اگرچه این یک مقایسه سخت است اما لجر به دلیل قیمت پایین تر، برنامه تلفن همراه، اتصال iOS و پشتیبانی از چند ارز و کیف پول محبوب‌تر از  Trezor می‌باشد. با این حال، اگر می‌خواهید امکاناتی مانند یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر و Shamir Backup داشته باشید، از Trezor T  استفاده کنید.

سوالات متداول
Request for Quote

برخی از کاربران معتقدند کیف پول Trezor امن‌تر است زیرا سیستم عامل آن منبع باز است. به این معنی که مردم می‌توانند کد را مشاهده کنند و نقاط ضعف را گزارش کنند. علاوه بر این، Trezor پشتیبان Shamir را در دستگاه مدل T ارائه می‌دهد اما بلوتوث ندارد. عبارت‌های عبور Ledger در دستگاه‌های Ledger وارد می‌شوند و کاربران هرگز نیازی به استفاده از صفحه‌کلید ندارند که از هک‌های امنیتی keylogging جلوگیری می‌کند.

Trezor One و Ledger Nano S از نظر قابلیت و قیمت نزدیک هستند و هر دو گزینه خوبی برای کاربران جدیدی است که دارای چند نوع مختلف ارزهای دیجیتال هستند اما  Trezor Model T اگرچه گران است، دارای یک صفحه نمایش لمسی است که فرآیند افزودن یا جابجایی ارز را بسیار آسان‌تر از نمایشگرهای کوچکتر موجود در دستگاه‌های Ledger و مدل Trezor One می‌کند.

لجر بیش از 1800 ارز و توکن مختلف را پشتیبانی می‌کند. در مقابل این مقدار برای ترزور 1649 مورد است.

علاوه بر قیمت، تفاوت اصلی که متوجه خواهید شد این است که لجر به لطف پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث، طیف وسیع‌تری از ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. در حالی که Trezor به دلیل استفاده از رابط‌های کیف پول منحصر به فرد خود، دسترسی کمتری دارد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...