اکانت های خارجی

Moz چیست؟

Moz چیست؟

اگر شما یک سئو کار هستید یا کار تولید محتوای موضوعات مختلف را انجام می‌دهید، بهتر است با ابزاری به نام ماز (Moz) آشنا شوید. ابزاری که با آن می‌توانید کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده، بک لینک‌های سایت‌ را بررسی و نسبت به بهبود رتبه سایت خود و نشاندن آن بر قله گوگل اقدام کنید. این مقاله را بخوانید تا بیاموزید Moz (ماز) چیست، چه کاربردی دارد و نحوه خرید اشتراک آن چگونه است.

Moz (ماز) چیست؟

ماز یک ابزار بسیار قدرتمند سئو است که برای بررسی و تجزیه و تحلیل سایت‌های مختلف استفاده می‌شود. با استفاده از ابزار Moz می‌توانید مشکلات سایت خود را بشناسید و آن‌ها را برطرف کنید. با وجود این که moz ابزارهای رایگانی دارد ولی استفاده حرفه‌ای از تمام ابزارهای مهم و اساسی آن، نیازمند خرید اشتراک می‌باشد.

ابزارهای Moz (ماز) که به صورت رایگان استفاده می‌شوند شامل open site explorer و keyword explorer می‌باشد که برای بررسی لینک‌ها و بک لینک‌ها همچنین برای تجزیه و تحلیل کلمات استفاده می‌شوند ولی برای استفاده از سایر ابزارهای ماز باید نسبت به خرید اکانت آن اقدام نمایید.

Moz چه کاربردهایی دارد؟

ابزار Moz (ماز) برای متخصصان سئو بسیار کاربردی است و سئوکاری را پیدا نمی‌کنید که تا به حال از این ابزار استفاده نکرده باشد. در این قسمت به چند مورد از کاربردهای مهم و اساسی ماز پرداخته می‌شود:

  1. دارای ابزار site crawl است که با آن می‌توانید خطاها و ارورهای سایت را بشناسید.
  2. با استفاده از on Page optimization می‌توانید به بهینه سازی سایت بپردازید.
  3. با ابزار keyword research می‌توانید کلمات کلیدی مهم را پیدا کنید.
  4. با rank tracking می‌توانید رتبه سایت را بررسی کنید.
  5. با link profile analysis پرفایل لینک را بررسی می‌کنید.

نحوه استفاده از ابزارهای نام برده ماز در ادامه مقاله کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ahrefs چیست؟

چرا از ماز (moz) استفاده کنیم؟

بعد از آموختن این که ابزار ماز (Moz) چیست، می‌خواهیم بدانیم چرا باید آن را به عنوان یک ابزار مناسب برای بررسی سئوی سایت خود انتخاب کنیم؟ هدف ما از ایجاد سایت قطعا جذب کاربران و فروش محصول و خدمات است. مسلما هیچ یک از ما قصد نداریم سایتی را داشته باشیم و بعد آن را به حال خود رها کنیم. سایت ویترین کار ما است و حتما باید در جهت بهبود آن تلاش کرد. پس با استفاده از ابزاری مثل ماز (moz) می‌توانید رقبا را مورد بررسی قرار داده و روش‌های لینک‌سازی آن‌ها را در یابید تا به رتبه‌های برتر گوگل برسید.

برای رسیدن به تخت پادشاهی گوگل یعنی رتبه‌های بالا، بهتر است تکنیک‌های سئو را به کار گیرید و یا از گوگل ادز استفاده کنید. در واقع با استفاده از ابزاری مثل ماز می‌توانید ترافیک ارگانیک سایت را بررسی کرده و در وضعیت سایت خود بهبود ایجاد کنید.

با ابزار Moz مشکلات سایت خود را یافته و در سریع‌ترین زمان به رفع آن‌ها می‌پردازید. همچنین در صورتی که بک لینک‌های پیشنهادی ماز را به کار گیرید، به بهبود وضعیت سایت خود خواهید رسید.

برای خرید اکانتMoz (ماز)، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید اکانت ماز

بررسی ابزارهای مختلف Moz

اگر می‌خواهید جایگاه سایت خود را بهبود بخشید، ترافیک سایت خود را افزایش دهید و نتایج آن را بررسی کنید، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه پرو ماز استفاده نمایید. خدمات و کاربردهای سایت ماز (moz) به شرح زیر می‌باشد:

  • جستجوی لینک

  1. ابتدا وارد سایت رسمی moz.com شوید و روی overviow کلیک کنید.
  2. در نواری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، اسم سایت خود یا رقیبتان را وارد کنید.
  3. اطلاعات جامعی در مورد وبسایت مورد نظر در اختیار شما گذاشته می‌شود.

در این قسمت Domain authority اعتبار دامنه را نشان می‌دهد و با آن اعتبار کل لینک‌های سایت سنجیده می‌شود. هر چه میزان domain authority بیشتر باشد، یعنی لینک‌های معتبری زیادی در سایت خود دارید. این عدد زمانی معنا پیدا می‌کند که اعتبار دامنه خود را با رقیبانتان مقایسه کنید تا متوجه شوید کدام یک اعتبار بیشتری دارد.

Linking Domains این ویژگی هم در مقایسه با سایت رقبا خوب است تا متوجه شوید چه تعداد سایت به شما لینک داده‌اند.

  • Top pages

با استفاده از top page اطلاعات صفحاتی که بهترین page authority یا بهترین اعتبار لینک را دارند به شما نشان داده‌ می‌شود. پس در صورت وارد شدن به این قسمت و وارد کردن آدرس سایت رقبا، محتواهای مناسب رقبا را به دست می‌آورید.

ماز (Moz) چیست؟

keyword explorer

keyword explorer یا جستجوی کلمات کلیدی، یکی از پرکاربردترین ابزارها و ویژگی‌های سایت ماز (Moz) می‌باشد. نحوه کار کردن با این قابلیت ماز مانند سایر ابزارهای جست‌وجوی کلمات کلیدی می‌باشد. یعنی شما کلمه کلیدی مورد نظر را پیدا کرده و لیستی از نتایج را پیدا می‌کنید.

از ویژگی‌های قابل توجه این قابلیت ماز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیدا کردن کلمه کلیدی در قالب سوال
  • مشاهده نحوه استفاده سایت‌های رقیب از کلمه کلیدی مورد نظر
  • میزان جستجوی کلمه کلیدی موردنظر توسط کاربران
  • امکان ذخیره کلمه کلیدی
  • تبدیل اطلاعات به دست آمده به فرمت csv

پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزار ماز بسیار بهتر از سایر ابزارهای مشابه است چون هم دقیق‌تر می‌باشد، شاخص‌هایی که دریافت می‌کنید مفیدتر است و هم می‌توانید سختی یک کلمه کلیدی را با آن مشاهده کنید، در نهایت امکان بررسی هر کلمه کلیدی از نظر رتبه نیز وجود دارد.

ماز (Moz) چیست؟

  • Site Crawl

با Site Crawl می‌توانید سئوی سایت خود را بهبود بخشید. از خوبی‌های این قابلیت می‌توان به تقسیم‌بندی مشکلات سایت به دسته‌هایی مانند Critical یا Warnings اشاره کرد. پس شما می‌توانید به برطرف کردن مشکلات سئویی سایت خود بپردازید و حتی با این قابلیت به محتواهایی که تکراری هستند نیز دست یابید.

ماز (Moz) چیست؟

  • Rank Tracker

ابزار بررسی جایگاه به شما اطلاعاتی فراتر از جایگاهتان را ارائه می‌دهد. با استفاده از سایت ماز می‌توانید ببینید در کلمه کلیدی‌ مورد نظر، رتبه شما چه جایگاهی دارد. هم‌چنین می‌توانید ببینید تا چه حد در معرض دید موتورهای جستجو هستید.ماز (Moz) چیست؟

  • Insights

با این قابلیت ماز می‌توانید مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را مشاهده کرده و  در جهت بهبود آن تلاش کنید. همچنین لیستی از الویت‌هایی را دریافت می‌کنید که می‌توانند کمک زیادی به افزایش ترافیک سایت شما کنند.

 بیشتر بخوانید: Alexa چیست؟

هزینه و نحوه ساخت اکانت Moz

تا این قسمت مقاله آموختید Moz (ماز) چیست و چه قابلیت‌هایی دارد و حالا وقت آن رسیده با نحوه خرید اکانت این ابزار کاربردی آشنا شوید. همانطور که پیش از این گفتیم، ابزار Moz یکی از بهترین و معتبرترین ابزارهای شناخته شده سئو می‌باشد که برای بهبود رتبه سایت کمک زیادی به سئوکاران حرفه‌ای کرده است. ماز یک اکانت 30 روزه رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد تا بتوانند طی این 30 روز با قابلیت‌هایش آشنا شده و در صورت رضایت آن را خرید کنند.

هزینه خرید اکانت ماز، بستگی به سطح آن و قابلیت‌هایی که دارد متفاوت است. هزینه خرید اکانت استاندارد 99 دلار، مدیوم 149 دلار، لارج 249 دلار و پرمیوم 599 دلار می‌باشد.

سخن نهایی

با خوان این مقاله آموختید Moz (ماز) چیست، چه کاربردهایی دارد، نحوه خرید اکانت آن چگونه است و … . حالا که متوجه شدید با این ابزار می‌توانید به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید، آیا وقتش نرسیده که زودتر دست به کار شوید و نسبت به استفاده از آن اقدام کنید.

Moz چیست؟
اگر شما یک سئو کار هستید یا کار تولید محتوای موضوعات مختلف را انجام می‌دهید، بهتر است با ابزاری به نام ماز (Moz) آشنا شوید. ابزاری که با آن می‌توانید...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...