آموزش تحلیل تکنیکال

اوردر بلاک order block چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟

اوردر بلاک order block چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟

باید این واقعیت را قبول کنیم که ۸۶٪ حجم بازار، توسط بانک‌ها و موسسات کنترل می‌شود. بنابراین پیدا کردن ردپای معاملاتی آن‌ها به ما مزیت رقابتی بزرگی نسبت به سایر معامله گران می‌دهد. اوردر بلاک order block، حمایت و مقاومت بازیکنان بزرگ است. اوردر بلاک‌ها قوی‌تر و مهم‌تر از آن چیزی هستند که شما با تحلیل تکنیکال کلاسیک انتظار واکنش قیمت را دارید! معامله گرانی که از اوردر بلاک استفاده می‌کنند به دنبال مناطقی می‌گردند که در آن فعالیت‌های خرید یا فروش بزرگ موسساتی رخ داده است که می‌تواند به عنوان مناطق حمایت یا مقاومت در آینده عمل کند. 

اوردر بلاک چیست؟

اوردر بلاک order block یا بلاک سفارش، یک رفتار بازار است که انباشته شدن سفارشات توسط نهادهای بزرگ را آشکار می‌کند. در بازارهای مالی مانند فارکس، ارزهای دیجیتال و…، بانک‌ها یا سایر نهنگ‌های بازار از اوردر بلاک استفاده می‌کنند تا سفارش‌های بزرگ خود را به قطعات کوچک تقسیم کرده و سفارش‌های خود را با قیمت‌های بهتر و بدون برهم زدن تعادل بازار تکمیل کنند.

اوردر بلاک چیست؟

به بیان ساده‌تر، اوردر بلاک‌ها، ردپایی از سفارشات قابل توجه بازار سازان (نهنگ‌ها) هستند. در نمودار قیمتی، آخرین کندل صعودی یا نزولی، قبل از حرکت مخالف شارپ، اوردر بلاک است که‌ عدم تعادل در بازار ایجاد می‌کند. اصولا قیمت قبل از اینکه حرکت بزرگ خود را ادامه دهد، به آن مناطق باز خواهد گشت.

اوردر بلاک‌ها را می‌توان در هر بازه زمانی، از چند دقیقه تا چند هفته، یافت و در هر بازاری، از جمله سهام، معاملات آتی، فارکس و ارزهای دیجیتال قابل استفاده است. معاملات اوردر بلاک را می‌توان با سایر روش‌های تحلیل تکنیکال مانند خطوط روند، میانگین‌های متحرک و نوسانگرها ترکیب کرد تا جهت معامله را تأیید کنند.

پیشنهاد مطالعه: سبک ICT در پرایس اکشن چیست؟

موسسات یا نهنگ‌های بازار نمی‌توانند به سادگی مانند افراد عادی یک سفارش خرید یا فروش باز کنند. چرا که حجم سرمایه آن‌ها بالا است و ورود یکباره موجب برهم زدن تعادل بازار و کاهش سود آن‌ها می‌شود. بنابراین آن‌ها یک سفارش را به چند بخش مختلف تقسیم می‌کنند تا سفارش بدون اختلال در بازار اجرا شده و سود بیشتری کسب کنند. این تکه‌های سفارشات بانک‌های بزرگ و معامله‌گران نهادی در یک ساختار بازار، اوردر بلاک نامیده می‌شوند.

چنج آف کاراکتر در اوردربلاک چیست؟

چنج آف کاراکتر (choch) Change of Character، به تغییر ماهیت بازار اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر شاهد روند صعودی در بازار ارز دیجیتال باشیم که مشخصه آن کف و سقف‌های بالاتر است، این بدان معناست که روند کلی صعودی است. با این حال، هنگامی که یک سقف جدید شکل می‌گیرد و سپس به صورت شارپ یک حرکت نزولی رخ می‌دهد، این می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که روند صعودی ممکن است به پایان برسد، و چنج آف کاراکتر choch یا تغییر ماهیت بازار (مثلا از صعودی به نزولی یا بالعکس) اتفاق بیفتد.

چنج آف کاراکتر چیست؟
درک این مفهوم می‌تواند به معامله گران در بازارهای مالی کمک کند تا تغییرات ماهیت در روند بازار را شناسایی کنند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تصمیمات معاملاتی آگاهانه‌تری بگیرند. با مشاهده این تغییرات در رفتار بازار و واکنش مناسب، معامله گران می‌توانند شانس خود را برای انجام معاملات موفق در بازار افزایش دهند.  

انواع اوردر بلاک order block

دو نوع اوردر بلاک order block وجود دارد که عبارتند از:

انواع اوردر بلاک order block

  • اوردر بلاک صعودی

یک اوردر بلاک صعودی زمانی تشکیل می‌شود که یک موج شدید صعودی پس از شکست ساختار بازار رخ دهد. این نشان می‌دهد که یک سفارش صعودی در شرف تشکیل است. هنگامی که قیمت دوباره به منطقه اوردر بلاک رسید، با باز کردن سفارش‌های خرید، معاملات را مانند خریداران نهادی آغاز خواهیم کرد. توجه کنید که اوردر بلاک صعودی معمولاً در انتهای یک روند نزولی یافت می‌شود.

  • اوردر بلاک نزولی

اوردر بلاک‌های نزولی هر زمان که یک موج نزولی ایجاد می‌شود، به وجود می‌آیند. چنانچه قیمت در آینده به منطقه اوردر بلاک نزولی برگردد، سفارش‌های فروش را از آن مکان آغاز خواهیم کرد. این الگو معمولاً در انتهای یک روند صعودی قرار دارد.

نحوه معامله با اوردر بلاک

Orderblock یک کندل است که خرید یا فروش سرمایه کلان را نشان می‌دهد. هنگامی که یک اوردر بلاک صعودی تشکیل می‌شود، یک انباشت یا انباشت مجدد به منظور نشانه‌گذاری بیشتر آن ارز یا دارایی انجام می‌شود. هنگامی که یک اوردر بلاک نزولی تشکیل می‌شود، یک موقعیت فروش با هدف کاهش قیمت بیشتر دارایی، تشکیل شده یا دوباره جمع می‌شود. در ادامه نحوه کار با اندیکاتور اوردر بلاک و سپس شناسایی اوردر بلاک‌ها بدون نیاز به اندیکاتور را آموزش می‌دهیم.

 بیشتر بخوانید: جطور نهنگ‌های ارز دیجیتال را ردیابی کنیم؟

چگونگی کار با اندیکاتور اوردر بلاک order block

در وبسایت tradingview.com از بخش اندیکاتور ها، اندیکاتور order block finder (Exprimental) را در چارت خود اعمال کنید.

چگونگی افزودن اندیکاتور اوردر بلاک order block به چارت

تنظیمات پیش فرض این اندیکاتور، اوردر بلاک‌های صعودی را با رنگ قرمز و اوردر بلاک‌های نزولی را با رنگ آبی به همراه محدوده آن‌ها نشان می‌دهد. شما می‌توانید با تنظیم اندیکاتور، از بخش inputs گزینه تیره یا روشن را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه روشن، رنگ اوردر بلاک‌های صعودی و نزولی به ترتیب سبز و قرمز خواهد شد.

چگونگی کار با اندیکاتور اوردر بلاک order block

از این اندیکاتور برای شروع یادگیری پیدا کردن اوردر بلاک‌ها استفاده کنید. پس از مدتی بهترین راه این است که به صورت دستی در چارت خود اوردر بلاک‌ها را پیدا کنید. چرا که این اندیکاتور همه اوردر بلاک‌ها را شناسایی نمی‌کند.  

روش کار هم به این صورت است که اگر یک اوردر بلاک صعودی در نمودار قیمت ایجاد شود، سفارش خرید را انجام خواهیم داد. یک روند صعودی به دلیل سفارش‌های خرید بزرگ بانک‌ها و معامله‌گران نهادی شکل می‌گیرد، پس ما نیز آن‌ها را دنبال می‌کنیم و طبق روند حرکت می‌کنیم.

اگر یک اوردر بلاک نزولی در نمودار قیمت ایجاد شود، ما سفارشات فروش را در آن محدوده قیمت قرار می‌دهیم. به دلیل سفارشات فروش بزرگ موسسات، روند نزولی از این اوردر بلاک آغاز خواهد شد.

چگونه اوردر بلاک ها را در بازار کریپتو شناسایی کنیم؟

ترند دوست شماست و فقط با دنبال کردن بازارسازان می‌توانید در بازار سود کنید. اکثر معامله گران خرده پا، به دلیل عقب ماندن از شاخص‌های موجود در بازار، در انجام این کار شکست می‌خورند.

در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی، تمرکز ما به عنوان معامله‌گر، همیشه یافتن الگوهای تکراری بازار است. این الگوهای تکراری به ما کمک می‌کنند تا نقاط درست و سودده معاملاتی را در نمودار قیمت پیدا کنیم. اوردر بلاک هم به روشی مشابه همین کار می‌کند.

همانطور که می‌دانیم، منطقه اوردر بلاک محدوده قیمتی را نشان می‌دهد که در آن تکه‌هایی از سفارشات بازار بانک‌های مرکزی و موسسات بزرگ وجود دارد. بنابراین، زمانی که این سفارش‌ها پر می‌شوند، قیمت همیشه یک الگوی خاص را در نمودار قیمت قبل و بعد از تکمیل سفارش‌ها تکرار می‌کند. این به ما نشان می‌دهد که به دلیل هجوم عظیم سفارشات، روند صعودی یا نزولی جدیدی در شرف آغاز است.

منطقه اوردر بلاک زمانی شکل می‌گیرد که پس از یک حرکت رنج، یک روند قوی اتفاق می‌افتد و قیمت حرکت‌های نوسانای بزرگی ایجاد می‌کند. به تصویر زیر دقت کنید.

چگونه اوردر بلاک ها رو در بازار کریپتو شناسایی کنیم؟

دو پارامتر مهم وجود دارد که نشانه تشکیل اوردر بلاک هستند.

  1. حرکت قیمت در یک محدوده نوسانی کوچک (رنج)
  2. نوسان شدید قیمت پس از شکستن محدوده کوچک

یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌تواند با مشاهده نمودار کندل استیک فعالیت معامله گران پشت نمودار را مشاهده کند. به دلیل فعالیت کم معاملات و بلاتکلیفی در بازار، کندل‌ها در محدوده کوچکی از نمودار حرکت می‌کنند. این نشان دهنده آرامش در بازار است.

پس از این آرامش، طوفان وارد بازار می‌شود. طوفان به این معنی است که بازارسازان تصمیم خود را می‌گیرند و برای کاهش قیمت یک ارز دیجیتال یا دارایی خاص (در این مثال) به فروش می‌پردازند.  

این موضوع به آن معنا نیست که شما برای انجام معاملات به طور کامل به اوردر بلاک تکیه خواهید کرد، بلکه شما یک سیستم معاملاتی ایجاد کردید که در این سیستم یک استراتژی معاملاتی پرایس اکشن به همراه اندیکاتور استفاده شده است.

در واقع اوردر بلاک مناطق سفارش با احتمال بالا را شناسایی کرده و شما طبق قوانین پرایس اکشن برای انجام معامله خود تصمیم می‌گیرید. نسبت برد یک پلن معاملاتی همیشه با تلاقی سایر شاخص‌های فنی افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، اگر منطقه حمایتی و منطقه اوردر بلاک هر دو در یک محدوده قیمتی تشکیل شوند، به این معنی است که احتمال معکوس شدن روند صعودی افزایش می‌یابد زیرا پیش‌بینی هر دو ابزار فنی، همسو شده است.  

علاوه بر روش گفته شده، با استفاده از تحلیل ساختار بازار و شناسایی چنج آف کارکتر‌ها، نیز می‌توان اوردر بلاک‌ها را شناسایی کرد.

به مثال کاربردی زیر دقت کنید. همانطور که در تصویر قابل مشاهده است. قیمت یک کاهش داشته و یک کف (LL) تشکیل داده است. پس از آن با افزایش قیمت یک اوردر بلاک صعودی (آخرین کندل نزولی قبل از ریزش) شکل گرفته است (محدوده سبز).

ساختار چنج آف کاراکتر، شکست ساختار و اوردر بلاک

در ادامه قیمت با تشکیل کف بالاتر (HL) و سقف بالاتر (HH) نشان می‌دهد روند در حال تغییر است. پس از آن شکست ساختار (BOS) نیز رخ داده است. در اکثر مواقع قیمت به اوردربلاک تشکیل شده دوباره بر می‌گردد. اینجا با مشاهده BOS در برگشت قیمت به اوردر بلاک می‌توان یک ورود بهینه برای معامله لانگ داشت.

پس از رسیدن به سقف جدید، ساختار بازار به یکباره تغییر می‌کند (CHOCH). مشاهده می‌کنیم که قیمت کف‌های قیمتی کوتاه مدت را شکسته است. به اوردر بلاک نزولی (محدوده قرمز رنگ) دقت کنید. بنابراین به محض شکست اولین کف قیمتی و تشخیص تغییر ساختار بازار، می‌توان در سطوح برگشتی، یک ورود بهینه برای معامله فروش پیدا کرد.

نکات مهم در استفاده از اوردر بلاک

نکته اول) نقدینگی
ما منطقه‌ای داریم که قیمت از آن واکنش نشان می‌دهد و در جهت مخالف می‌رود. در این منطقه استاپ لاس افرادی که با تحلیل تکنیکال کلاسیک معامله می‌کنند، وجود دارد. در واقع معامله گران خرده پا استاپ لاس یا حدضرر سفارش‌های خود را در این منطقه قرار می‌دهند، چیزی که سرمایه داران بزرگ به دنبال آن هستند. بر همین اساس، اسمارت مانی‌ها قیمت را به نقدینگی که در قسمت استاپ لاس معامله گران خرده پا وجود دارد، می‌رسانند.  
به این ترتیب نقدینگی از منطقه خارج می‌شود.
مهم: کندلی را به عنوان اوردر بلاک در نظر بگیرید که بادی آن بیشتر از شدو باشد. در واقع کندلی که درصد بیشتر آن از شدو تشکیل شده، اوردر بلاک قابل اعتنایی نیست.

نکته دوم) تأیید
پس از خروج نقدینگی، ما انتظار داریم که اوردر بلاک تایید شود. یعنی جذب و سپس حرکت در جهت مخالف.
تایید باید قوی باشد. یعنی نباید ببینیم که قیمت در این تایید گیر کرده است. رنج زدن‌های مداوم می‌تواند نشان دهنده ضعف نوسان باشد. این بدان معنا نیست که اوردر بلاک کار نمی‌کند، بلکه ممکن است احتمال آن کاهش یابد.

نکته سوم) شکست ساختار (Bos)
یکی از نکات کلیدی، تجزیه ساختاری است که این اوردر بلاک ارائه می‌دهد. از این طریق می‌توانیم حال و هوای بازار (ماهیت و ساختار) و هدف سرمایه‌های کلان را درک کنیم. اگر شاهد شکستی در ساختار نباشیم، این حرکت ممکن است فقط اصلاح در یک روند نزولی باشد. پس مراقب این مورد باشید.

نکته چهارم) مومنتوم حرکتی
پس از تأیید اوردر بلاک خود، می‌توانیم اصلاح طولانی‌مدت قیمت را با استفاده از فیبوناچی ببینیم. یعنی باید شاهد یک نوسان و پس از آن یک حرکت آرام آرام به سمت پایین باشیم که در بالای هر سقف نیز نقدینگی تشکیل خواهد شد. توجه کنید این یک عامل ضروری نیست اما اگر وجود داشته باشد، احتمال تغییر روند چندین برابر افزایش می‌یابد.

سخن آخر

محدوده‌های اوردر بلاک به این دلیل ایجاد می‌شوند که نهنگ‌های بازار قادر به اجرای تمام معاملات خود نیستند. چرا که اگر سریع وارد بازار شوند، قیمت همگام با آن‌ها حرکت می‌کند. با این کار مجبور می‌شوند با قیمت بالاتر  اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند و با قیمت کمتر بفروشند. آن‌ها با تقسیم سفارشات، راه حلی برای این مشکل پیدا می‌کنند.

اوردر بلاک order block چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟
باید این واقعیت را قبول کنیم که ۸۶٪ حجم بازار، توسط بانک‌ها و موسسات کنترل می‌شود. بنابراین پیدا کردن ردپای معاملاتی آن‌ها به ما مزیت رقابتی بزرگی نسبت به سایر...
4.73 از 15 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. با سلام
    اطلاق عنوان اردر بلاک استفاده شده یا نشده در چه زمانی است و سوال دیگر اینکه اردر بلاکی که در یک سوِینگ معتبر بخواهد شکل بگیرد دارای چه مشخصاتی است و سوال دیگر در رابطه با انواع اردر بلاکها توضیح ندادید بطور مثال بریکر بلاک چیست ؟کاربردش چیست؟و اصولا استراتژی معامله در هنگام برخورد روند قیمتی با ناحیه اردر بلاک چگونه است ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      منظور از اوردربلاک استفاده شده، اوردربلاکی است که یکبار قیمت به آن برگشت داشته است. تنها مشخصه اوردر بلاک، شکل گرفتن در روند بازار و در هر موج است که به راحتی نیز قابل شناسایی است.
      در آپدیت بعدی انواع اوردربلاک به این مقاله اضافه خواهد شد.
      استراتژی معامله به صورت کلی این است که برای مثال شما یک اوردربلاک صعودی را در تایم فریم روزانه مشخص می کنید، سپس صبر می کنید قیمت به این اوردر بلاک برگشت کند. پس از آن می توانید از ناحیه مشخص شده اوردربلاک یک پوزیشن معاملاتی لانگ باز کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام لطفا در مورد اینکه نقدینگی رو باید جمع کنه بیشتر توضیح بدید اگه با شکل باشه ممنون میشم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      مارکت میکر می داند که تریدرهای خرد، استاپ خود را کجا قرار می دهند. بنابراین با گمراه کردن آن ها، پوزیشن های تریدرهای خرد را نقد می کند تا کاتالیزوری برای سرعت دادن به روند مد نظر خود باشد. فرض کنید یک سقف دوقلو داریم که تریدرهای خرده پا آن را یک مقاومت مهم در نظر می گیرند و در صورت شکست آن وارد معامله لانگ می شوند. مارکت میکر این را می داند پس قیمت را دستکاری می کند تا اندکی به بالای کف دوقلو نفوذ کند و سپس وارد روند نزولی شود. به این ترتیب با نقد شدن استاپ تریدرهای خرده پا روند نزولی مورد نظر مارکت میکر، شدت بیشتری پیدا می کند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. عالی بود استفاده کردم من کلی مطالعه داشتم برای ورودولی ترس دارم و نیاز به همراهی استادی مثل شما دارم کلاسی آموزشی یا آنلاین ندارید .؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      آموزش ها در حال حاضر در بخش بلاگ ایرانیکارت در دسترس است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. بسیار عالی و کامل بود مطلبتون. خیلی ممنونم بابت توضیحات کامل و معرکه ای که ارائه دادین، تو هیچ سایتی اینقدر کامل و دقیق توضیح نداده بودن اوردر بلاک رو. واقعا ممنونم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. تشکر از آموزش مفیدتان اما من یک مسئله در مورد اوردر بلاک دارم که حل نشده و اون اینکه وقتی ما میگوییم قیمت به اوردر بلک برمیگردد آیا از اون نقطه عبور میکند که باز دوباره برمیگردد اگر عبور کند که مسئله حل هست اما اگر به آن منطقه واکنش دهد و برگردد خوب اونوقت خودش یک اوردر بلاک میشود و این چرخه ادامه پیدا میکند پس سوالی که دارم اینه که آیا قیمت که به اوردر بلاک برمیگردد آیا از آن عبور میکند یا دوباره بهش واکنش نشان میدهد؟ممنون میشم اینو برام روشن کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      1) برای مثال پس از ایجاد یک اوردربلاک ریزشی یک ریزش قیمت اتفاق افتاده است. قیمت پس از پایان مرحله اصلاح، هنگام بازیابی به آن سطح اوردر بلاک واکنش برگشتی خواهد داشت (در صورتیکه روند حرکتی قیمت نزولی باشد) و بالعکس. برای تشخیص جهت حرکت می توانید از میانگین های متحرک 9 و 18 استفاده کنید که ببینید هنگام برخورد به اوردربلاک در چه وضعیتی هستند.
      2) قیمت به هر اوردربلاکی واکنش نمی دهد. مگر اوردربلاک هایی که در سوئینگ های مهم تشکیل شده اند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. سلام ممنون بابت توضیحات خوب
    به نظر بنده بهتر هست توضیجات متنی با علایم بیشتری روی چارت مشخص شود تا درک بهتری داشته باشیم
    مثلا وقتی از bos صحبت میشه بهتر هست روی چارت مشخص شود
    در ضمن در بخشی نوشته شده کف بالاتر LH در صورتیکه سقف پایین تر درست تره

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از توجه شما، در چارت BOS کاملا واضح مشخص شده است. با این حال در به روز رسانی های بعدی پیشنهاد شما بررسی خواهد شد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. اینقدر از خوندنش لذت بردم که وظیفه خودم دونستم تا ازتون تشکر کنم… واقعا ممنونم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      ممنون از حسن توجه شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. سلام .به قدری زیبا و قشنگ توضیح دادین که تا آخر مطلب خواندم و مشتاق بودم .
    دست گل تون درد نکنه .بابت آموزش مفید اساسی

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...