دانستنی های گیفت کارت

پلتفرم origin چیست؟ آشنایی با کاربردهای نرم‌افزار اوریجین

پلتفرم origin چیست؟ آشنایی با کاربردهای نرم‌افزار اوریجین

پلتفرم Origin چیست؟ چگونه به قابلیت‌های پلتفرم اوریجین دسترسی پیدا کنیم؟ نرم‌افزار اوریجین چه کاربردهایی دارد؟ این‌ها سؤالات بسیار مهمی هستند که درباره‌ی این پلتفرم مطرح شده و کاربران برای آشنایی بهتر با اوریجین و توانایی استفاده از کاربردهای آن، به دنبال جواب دقیقی می‌گردند.

امروزه پلتفرم‌های زیادی به وجود آمده‌اند که به گیمرها خدمات و سرویس‌های مختلفی ارائه می‌کنند که پلتفرم اوریجین OGN، یکی از بهترین و مشهورترین آن‌هاست. تقریباً اواخر سال 2020 میلادی بود که کمپانی Electronic art یا همان EA تصمیم گرفت که این پلتفرم جذاب را با سرویس جدید خود یعنی EA Play جایگزین کند. با اینکه تغییرات خاصی در نرم‌افزار اوریجین به وجود آمد، اما همچنان گیمرها علاقه شدیدی به آن نشان دادند.

ارائه بازی‌های متنوع و سایر قابلیت‌های جذاب، Origin را به یک پلتفرم بسیار مشهور و معتبر تبدیل کرد؛ البته به دلیل وجود تحریم‌ها، گیمرهای ایرانی نمی‌توانند به‌صورت مستقیم از خدمات آن استفاده کنند و باید نسبت به خرید گیفت کارت اوریجین اقدام کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا این سرویس را به طور کامل معرفی کرده و اطلاعات دقیقی درباره کاربرد، ویژگی و نحوه دسترسی به خدمات آن ارائه کنیم.

معرفی پلتفرم اوریجین

شاید برخی از افراد با شنیدن اسم اوریجین یاد پلتفرم مبتنی بر اتریوم بیفتند که هدف آن ارائه توکن‌های NFT و امور مالی غیرمتمرکز یا همان Defi است؛ اما در واقع پلتفرم اوریجین که گیمرها عاشق آن هستند، ماهیت و کاربرد دیگری دارد. سال 2011 بود که شرکت الکترونیک آرتس Electronic art پلتفرم بازی آنلاین اوریجن را راه‌اندازی کرد تا گیمرها بتوانند بازی‌های کامپیوتری را به‌صورت آنلاین انجام دهند.

نرم‌افزار اوریجین در ابتدا فقط بازی‌های شرکت EA را به گیمرها ارائه می‌کرد؛ اما بعد از مدتی تغییراتی در استراتژی خود ایجاد کرده و سرانجام بازی‌های سایر شرکت‌ها مانند سوپرسل و بلیزارد را هم به مجموعه بازی خود اضافه کرد تا گیمرها با انتخاب‌های بیشتر و جذاب‌تری مواجه شوند.

«به عبارتی دیگر، پلتفرم بازی آنلاین اوریجین نقش یک رابط کاربر بین گیمرها و کمپانی‌های ساخت بازی را ایفا کرد تا گیمرها با پرداخت هزینه خاصی بتوانند به‌صورت آنلاین به بازی‌ها دسترسی پیدا کنند.»

پلتفرم اوریجین

تغییر پلتفرم اوریجین به برنامه EA

پس از ۱۱ سال، EA در اواخر سال 2020 تصمیم گرفت تا لانچر خود یعنی اوریجین را با برنامه جدیدی به نام EA Play جایگزین کند. تا مدت‌ها برای همه سوال بود که چرا کمپانی الکترونیک آرتس لانچر خود را تغییر داد؛ اما در نهایت این کمپانی مشهور تاکنون هیچ پاسخی برای انجام این کار خود ارائه نداده است.

هنگامی که Electronic art تصمیم به تغییر پلتفرم اوریجین گرفت، به تمام گیمرها قول داد که هیچ‌کدام از بازی‌های آن‌ها از بین نرفته و به‌صورت خودکار به سرورهای جدید منتقل می‌شود. برنامه EA Play در همان آغاز سرویس EA Access و Origin Access را با هم ترکیب کرده و هدف خود را روی بازی‌های کراس پلتفرم، ابری و ارائه سرورهای بهتر و قوی‌تر گذاشت.

حال بعد از گذشت چند سال، برنامه جدید کمپانی الکترونیک آرتس همچنان در بین گیمرها محبوب است، اما اگر بخواهیم آن را با پلتفرم اوریجین مقایسه کنیم، باید بگوییم که اوریجین به نسبت برنامه جدید، محبوبیت بیشتری در میان گیمرها داشت.

قابلیت‌های Origin

قابلیت‌های نرم‌افزار Origin اولین و مهم‌ترین دلیلی بود که گیمرها را به سمت این پلتفرم کشاند. زمانی که این پلتفرم به بازار عرضه شد، برنامه‌های دیگری نیز در این زمینه فعالیت داشتند، اما در نهایت تنوع بالای قابلیت‌ها و امتیازات اوریجین باعث شد که گیمرها برای ساعت‌های متوالی در این پلتفرم ساکن شده و از خدمات جامع آن استفاده کنند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین و اصلی‌ترین قابلیت‌های آن به شمار می‌آیند.

  • امکان خرید انواع بازی‌ها با هزینه کمتر
  • قابلیت نصب بر روی تمام ورژن‌های ویندوز
  • امکان بازیابی اطلاعات در صورت تعویض دستگاه
  • وجود امکان جستجو در محیط بازی و پیدا کردن دوستان
  • امکان توقف دانلود بازی و ادامه دادن آن در زمان دلخواه
  • امکان برقراری ارتباط با سایر گیمرها و تبادل نظر درباره بازی‌ها
  • دسترسی به انواع بازی‌های شرکت EA و سایر کمپانی‌های مشهور دنیا
  • امکان دریافت بازی‌های جدید بعد از انتشار و جستجوی بازی‌های گذشته
  • برخورداری از سیستم گارانتی و تضمین تمام بازی‌ها؛ امکان برگشت بازی در صورت عدم رضایت از کیفیت محصول خریداری شده

البته که باید در نظر داشته باشید که فعال سازی گیفت کارت در تجربه استفاده شما تاثیر بالایی دارد؛ به همین دلیل، باید حتما در این زمان دقت بسیار بالایی داشته باشید.

قابلیت‌ها و ویژگی‌ها

بهترین بازی‌های اوریجین

معمولاً بیشتر گیمرها هنگام استفاده از پلتفرم اوریجین با این سؤال مواجه می‌شوند که بهترین بازی‌ها کدام‌اند؟ همان‌طور که گفتیم، نرم‌افزار اوریجین در ابتدا فقط بازی‌های کمپانی EA را به کاربران خود ارائه می‌کرد، اما اضافه شدن بازی‌های سایر کمپانی‌ها وضعیت را تغییر داد و تعداد بازی‌های محبوب این پلتفرم، افزایش پیدا کرد. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم اوریجین هستند:

  • بازی فیفا FIFA: نه‌تنها عاشقان ورزش فوتبال بلکه افراد غیر فوتبالی هم برای یک‌بار که شده بازی فیفا را در گیم‌نت‌ها انجام داده‌اند. بدون شک بازی فیفا در تمام پلتفرم‌ها و کنسول‌های بازی به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌ها شناخته می‌شود.
  • بازی سیمز 4 (Sims 4): این بازی در سبک شبیه ساز زندگی است و در بین گیمرهای سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی دارد. داستان عالی، شخصیت پردازی و ارائه ایده‌های مختلف در داخل بازی از جمله ویژگی‌های خاصی هستند که سیمز 4 را متمایز می‌کند.
  • بازی بتلفیلد: این بازی که با نام میدان نبرد هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص به شمار می‌آید که خود کمپانی EA آن را تولید و به بازار عرضه کرده است. بازی بتلفیلد یکی از رقبای سرسخت کالاف دیوتی است که بیشتر گیمرها عاشق آن هستند.
  • کرایسیس ۳ (Crysis 3): بازی Crysis از آن دسته بازی‌های علمی تخیلی در سبک تیرانداز اول شخص است که توسط شرکت کرای‌تک توسعه پیدا کرد و به‌وسیله الکترونیک آرتس برای مایکروسافت ویندوز عرضه شد. گرافیک و گیم پلی عالی در کنار قابلیت‌های مختلف، بازی کرایسیس را به یکی از بهترین بازی‌های پلتفرم اوریجین تبدیل کرده است.
  • دد اسپیس (Dead Space): بازی دد اسپیس یا فضای مرده نه‌تنها در نرم‌افزار اوریجین بلکه در تمام نرم‌افزارها و کنسول‌های بازی در دسته بهترین و محبوب‌ترین بازی‌ها قرار می‌گیرد، این بازی زیبا در ژانر وحشت ساخته شده است و با داستان جذاب، گیم پلی فوق‌العاده و روایت داستان هیجان‌انگیز خود را در بین بهترین بازی‌ها جای می‌دهد.

تفاوت استیم با نرم‌افزار Origin

سرویس استیم به‌مانند اوریجین یکی از بهترین سرویس‌ها برای ارائه بازی‌های مختلف است. با اینکه استیم و اوریجین در موارد زیادی از جمله ویس چت Voice chat با هم شباهت دارند، اما تفاوت‌های خاص آن‌ها باعث می‌شود که افراد هنگام انتخاب بهترین پلتفرم با مشکل مواجه شوند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ایرانیان در زمان استفاده از خدمات این سرویس باید نسبت به خرید گیفت کارت استیم اقدام کنند تا به تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشند.

مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین تفاوت استیم با نرم‌افزار Origin هستند:

  • پلتفرم اوریجین دارای سیستم گارانتی بازی است.
  • عوض کردن ایمیل و رمز عبور در پلتفرم Origin وجود دارد.
  • در نرم‌افزار اوریجین کاربران می‌توانند بدون محدودیت مکانی وارد اکانت خود شود.
  • تخفیفات پلتفرم اوریجین به نسبت استیم بیشتر است.

تفاوت استیم با نرم‌افزار Origin

آموزش خرید از اوریجین

برای خرید از اوریجین باید ابتدا در سایت عضو شوید، هنگامی که عضویت در سایت را انجام دادید و حق عضویت را هم پرداخت کردید، در بخش vault به بازی‌های رایگان دسترسی پیدا می‌کنید. با اینکه در بخش vault بازی‌های رایگان زیادی وجود دارند، اما دسترسی به بازی‌های پولی تجربه بهتر و جذاب‌تری خواهد بود. معمولاً بیشتر بازی‌های جذاب در اوریجین پولی هستند و باید آن‌ها را خریداری کنید.

ازآنجایی‌که خرید بازی در پلتفرم اوریجین نیاز به پرداخت آنلاین دارد و تحریم‌ها این امر را برای کاربران ایرانی غیرممکن کرده‌اند، شما باید از روش‌های دیگر برای خرید در اوریجین استفاده کنید. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای شارژ حساب اوریجین وجود دارند که خرید گیفت کارت اوریجین بهترین و مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌آید.

کاربرد گیفت کارت اوریجین چیست؟

پلتفرم اوریجین از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که فروشگاهی EA یکی از بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها است. در فروشگاه این پلتفرم انواع بازی‌ها و قابلیت‌های دیگر وجود دارند که شما با خرید گیفت کارت اوریجین می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. خرید بازی‌های مختلف از اوریجین تنها یکی از کاربردهای گیفت کارت اوریجین است، مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، سایر کاربردهای مهم گیفت کارت اوریجین هستند:

  • دسترسی به آپدیت تمامی بازی‌ها
  • دسترسی به بازی‌های اورجینال
  • دور زدن تحریم‌ها و انجام پرداخت‌های درون برنامه
  • دریافت بهترین بازی‌ها با تخفیف بسیار خوب
  • دسترسی به بازی‌های رایگان

سخن پایانی

شما با استفاده از اوریجین می‌توانید از تمامی بازی‌های موجود استفاده کرده و آن‌ها را با کمک گیفت کارت و بصورت Push و سایلنت با Origin Client روی دستگاه خود دانلود و نصب کنید.

پلتفرم origin چیست؟ آشنایی با کاربردهای نرم‌افزار اوریجین
پلتفرم Origin چیست؟ چگونه به قابلیت‌های پلتفرم اوریجین دسترسی پیدا کنیم؟ نرم‌افزار اوریجین چه کاربردهایی دارد؟ این‌ها سؤالات بسیار مهمی هستند که درباره‌ی این پلتفرم مطرح شده و کاربران برای...
4.58 از 12 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام خسته نباشید
    من برای خرید یه بسته الحاقی نیاز داشتم حساب اوریجینم 13 دلار شارژ شه ( و یا توسط شما از اوریجین به همون مبلغ 13 دلار خریداری بشه)
    میخاستم بدونم امکان انجام اینکار بدون شارژ کردن 20 دلار هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر
      لطفا در سایت ثبت نام کنید و به بخش پشتیبانی تیکت ارسال فرمایید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام، میخواستم بدونم امکان پرداخت و خرید از اورجین توسط شما وجود داره؟! مثلا بخوام نسخه پرمیوم یک بازی به مدت 1 سال برای من تحت اورجین خریداری بشه؟!

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام وقت بخیر. بله خرید از سایت اوریجین و هر سایت خارجی دیگری توسط مجموعه ایرانیکارت قابل انجام است.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام وقت بخیر. بنده میخوام EA Wallet خودم رو در اپلیکیشن Origins شارژ کنم تا بتونم بازی Battle Field V رو خریداری کنم. نیاز به راهنمایی دارم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. وقت بخیر. برای شارژ حساب اوریجین خود در سایت ایرانیکارت حساب کاربری ایجاد کرده و در قسمت پرداخت در سایت خارجی درخواست خود را ثبت کنید. و یا پرسش خود را به صورت تیکت برای کارشناسان ارسال کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام خسته نباشید میخام apex coin بخرم با گیفت کارت میشه؟چون همه سایتا فروش apex coin دو برابر قیمت اوریجین میفروشن

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام وقت بخیر.
      خرید از Apex Coin جز خدمات مجموعه ایرانیکارت می باشد. مبلغ دریافتی از شما، معادل مبلغ درج شده در سایت مبدا می باشد. در صورت تمایل، درخواست خود را در حساب کاربری خود در سایت ایرانیکارت ثبت نمایید. برای ثبت درخواست به بخش خرید از سایت خارجی -> درخواست -> خرید های عمومی مراجعه کنید. در فیلد مبلغ درخواستی، قیمت درج شده در سایت مبدا را وارد نمایید. لازم به ذکر است پرداخت ریالی توسط کاربر باید به انجام برسد تا در خواست شما برای کارشناسان ایرانیکارت ارسال گردد. در صورت امکان، خرید انجام می شود و در غیر این صورت وجه واریزی عیناً به شما برخواهد گشت. با تشکر

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...