ارز های دیجیتال

پی پال یا بیت کوین ؟

پی پال یا بیت کوین ؟

در میان روش های مختلفی که برای انتقال ارز به کشورهای دیگر وجود دارد، معمولا همه ما به دنبال ارزان ترین و البته سریع ترین روش هستیم! شاید به همین دلیل است که استفاده از روش های بانکی سنتی دیگر جایگاه خود را از دست داده و جای خود را به شبکه های پرداخت آنلاین مانند پی پال و بیت کوین داده اند! اما از میان این دو روش کدام یک بهتر هستند؟ پی پال یا بیت کوین ؟

در چند سال اخیر در میان تمام روش های مختلفی که برای پرداخت ارزی و انتقال پول وجود دارد، پی پال به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال (کیف پول الکترونیکی) و بیت کوین به عنوان یکی از بهترین ارزهای رمزنگاری شده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند! اما آیا واقعا این دو شبکه پرداخت آنلاین رقیب یکدیگر هستند؟!

در ادامه همراه ما باشید تا به مقایسه این دو روش از منظرهای مختلف مانند روش انجام تراکنش های مالی، کارمزد، سرعت و … بپردازیم.

توجه: فراموش نکنید، مطالبی که در ادامه در رابطه با ارزهای رمزنگاری شده بیان می شوند، به معنای تایید و یا رد کردن آنها نیست. بنابراین اگر قصد خرید بیت کوین و یا سرمایه گذاری در هر یک از ارزهای رمزنگاری شده دارید، ابتدا خوب تحقیق کنید و سپس تصمیم بگیرید. چرا که سرمایه گذاری در این ارزها به دلیل ابهاماتی که وجود دارد همراه با ریسک زیادی است!

مقایسه پی پال با بیت کوین

نحوه انتقال ارز با پی پال

برای انتقال ارز با استفاده از حساب پی پال ابتدا باید حسابتان را با ارزی که مد نظر دارید شارژ کنید. برای شارژ حساب می توانید از یکی از کردیت کارت های ویزا کارت/ مستر کارت و یا خدمات ارزی شرکت های واسط مانند ایرانیکارت استفاده نمایید. سپس با استفاده از آدرس ایمیل گیرنده مقدار ارز مورد نظر را انتقال دهید.

فرد گیرنده می تواند ارز دریافت شده را در حساب پی پال نگهدارد و یا به حساب بانکی اش انتقال دهد.

کارمزد پی پال

کارمزد انتقال پول با پی پال بسته به کشور مقصد و اینکه نیاز به تبدیل ارز هست یا نه متفاوت است. به عنوان مثال:

  • انتقال ارز داخل آمریکا یا کانادا: بدون کارمزد
  • انتقال ارز به کشورهای دیگر: ۲.۹۹ الی ۴.۹۹ دلار

سرعت انتقال ارز با پی پال

در صورتی که وجه مورد نظر به کیف پول پی پال انتقال داده می شود، انتقال ارز در همان لحظه انجام میگیرد. اما در صورتی که وجه به حساب بانکی فرد ریخته می شود، بعد از ۱ روز کاری به حساب بانکی می نشیند.

پی پال یا بیت کوین ؟

نحوه انتقال پول با بیت کوین

در صورتی که قصد دارید برای کسی بیت کوین ارسال کنید، قبل از هر چیز باید با استفاده از یکی از کارت های اعتباری یا پی پال بیت کوین خریداری نمایید. سپس با استفاده از آدرس عمومی که از گیرنده در اختیار دارید، بیت کوین را به آدرس کیف پولش انتقال دهید.

فرد گیرنده می تواند با استفاده از یکی از سرویس های اکسچنجینگ ارز دریافت شده را به یکی از ارزهای رمزنگاری شده دیگر و یا یکی از ارزهای رایج مانند بیت کوین تبدیل کند.

کارمزد بیت کوین

اگر می خواهید از هزینه های خرید با بیت کوین و یا انتقال ارز با آن مطلع شوید، می توانید از بزرگترین پلتفرم تبادل ارز دیجیتال یعنی CoinBase استفاده کنید. مهمترین هزینه کارمزدهایی که در رابطه با این ارز دیجیتال باید بدانید عبارت است از:

  • انتقال ACH : بدون کارمزد
  • انتقال Wire : ۱۰ دلار
  • خرید بیت کوین با کیف پول دلاری CoinBase : ۱.۴۹ درصد
  • خرید بیت کوین با کردیت کارت‌: ۳.۹۹ درصد

توجه: به خاطر داشته باشید که این هزینه ها بسته به ارز کشوری که از آن استفاده می کنید متفاوت است!

سرعت انتقال ارز با بیت کوین

وجه انتقال داده شده از طریق بیت کوین به کیف پول ارز دیجیتال مقصد، همان لحظه به حساب می نشیند.

با وجود مقایسه ای که بین پی پال و بیت کوین انجام گرفت نمی توان دقیقا مشخص کرد که کدام یک بهتر هستند، پی پال یا بیت کوین ! اما برخی از افراد معتقد هستند که استفاده از ارزهای رمزنگاری شده به زودی همه گیر شده و بیتکوین را برنده میدان می سازد. چرا که عملکردش به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز با امنیت بالا اجازه انجام تراکنش های متنوعی به افراد در سراسر جهان می دهد!

پی پال یا بیت کوین ؟
در میان روش های مختلفی که برای انتقال ارز به کشورهای دیگر وجود دارد، معمولا همه ما به دنبال ارزان ترین و البته سریع ترین روش هستیم! شاید به همین...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
ارز های دیجیتال
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
اگرچه معامله گران بازارهای کریپتو به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با هزاران توکن در حال فعالیت هستند، اما کسب سود ثابت کار ساده‌ای نیست. به همین...
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
آموزش ارز دیجیتال
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن...
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل تکنیکال
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
به طور کلی اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که با استفاده از داده‌هایی مانند قیمت،حجم معاملات و … روندهای آینده و حرکات قیمتی را پیش‌بینی می‌کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع...