مسافرت و مهاجرت

دلیل رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن

دلیل رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن

چه چیزی باعث می شود که سفارت یا کنسولگری رای به رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن شما می دهد؟ این سوال معمولا برای افرادی که در شرف درخواست ویزای شینگن هستند ایجاد می شود در واقع سعی می کنند با دانستن دلایل رد شدن ویزای شینگن از انجام اشتباهات مشابه خودداری کرده تا شانس خود را برای اخذ ویزای شینگن از دست ندهند. ایرانیکات هر آنچه که باید در این زمینه بدانید را در اختیار شما قرار می دهد.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، اخذ ویزای شینگن کار ساده ای نیست، به همین دلیل زمانی که با خبر رد شدن درخواستشان رو به رو می شوند اولین چیزی که می خواهند بدانند این است که دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن چیست.

به طور کلی زمانی درخواست ویزای شما در هر زمینه ای، چه تحصیلی، چه کاری، چه سرمایه گذاری و …  رد می شود که کنسولگری اطلاعات لازم در رابطه با شما را دریافت نکند. بنابراین اگر خیلی جزئیات مورد نیاز در رابطه با شما در اختیارش قرار داده نشود، تصمیم گیری درست برای تشخیص اینکه آیا شما واقعا واجد شرایط هستید یا نه را نمی تواند بگیرد.

البته بر عکس این حالت نیز امکان دارد، زمانی که شما اطلاعات غیر موجهی در اختیار سفارت قرار داده اید که احتمالا بر خلاف قانون بوده و منجر به رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن می شود.

بنابراین مهم است که شما هنگام ارسال درخواست خود برای گرفتن ویزای شینگن تمام احتیاطات لازم را در نظر بگیرید و مدارک را به گونه ای مرتب کنید که مامورین کنسولگری را راضی نگهدارید. پس اگر به هر دلیلی اطلاعات سفر خود را به اشتباه انتقال دهید، مدارک خود را جعل کرده باشید و … باید برای همیشه با ویزای شینگن خداحافظی کرده و منتظر عواقب قانونی انجام این کار باشد.

دلیل رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن:

مهمترین نکته ای که باید برای گرفتن هر نوع ویزایی در نظر داشته باشید، اعتبار زمانی پاسپورت است. برای گرفتن ویزای شینگن پاسپورت شما باید دارای حداقل 3 ماه اعتبار زمانی و 2 صفحه خالی داشته باشد. علاوه بر این شما باید مدارک دیگری که شامل عکس گذرنامه، رزرو پرواز، رزرو هتل، مهمتر از همه بیمه مسافرتی، مدارک گردش حساب بانکی شما به مدت 3 ماه و … است را آماده داشته باشید. اگر برای پرداخت هزینه های احتمالی ویزای شینگن نیاز به کمک دارید می توانید از طریق لینک زیر درخواست خود را برای ما ارسال نمایید :

مهمترین دلایل رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن چیست؟

  • اگر شما دلایل کافی برای جهت دیدن مقصد مورد نظر خود ارائه ندهید، می توانید روی نظر مامور سفارت تاثیر منفی داشته باشید. بنابراین برای این که اطمینان لازم را برای سفارت ایجاد کنید، باید برنامه ای کامل از سفر خود به همراه مدارکی مانند رزرو هتل، بلیط پرواز و همچنین دلیل شما برای این سفر و … ارائه دهید.
  • مسلما زمانی که شما قصد سفر کردن به یکی از کشورهای حوزه شینگنر را دارید باید سرمایه لازم جهت انجام این کار را نیز داشته باشید. پس اگر مدراک بانکی شما نتوانند اثباتی جهت توانمندی مالی شما ارائه دهند، شانس خود را برای ریجکت شدن ویزای شینگن افزایش داده اید. بنابراین سعی کنید علاوه بر ارائه گزارش مالی حساب بانکی خود، هزینه هایی احتمالی این سفر را برآورد کنید و نشان دهید که با سرمایه شما تطابق دارد.
  • اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید می توانید از حساب شرکت برای اثبات توانایی مالی خود استفاده کنید. اما اگر دانشجو هستید بهتر است که شنان دهید ولی شما توانایی اسپانسری مالی شما را دارد.

دلیل رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن

  • یکی دیگر از دلایل عمده ای که باعث رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن می شود، نامعتبر بودن بیمه سفر است. اگر این بیمه برای مدت زمان سفر شما اعتبار نداشته باشد، درخواست شما قطعا رد خواهد شد. علاوه بر این بیمه شما باید موارد قانونی کشور مقصد را پوشش دهد، پس قبل از اینکه درخواست خود را در این زمینه ارسال کنید بهتر است که از الزامات بیمه سفر اطلاعات درستی داشته باشید.
  • سفارت کشور حوزه شینگن باید بداند که شما در طول سفر خود کجا اقامت خواهید داشت. بنابراین سعی کنید در همان برنامه سفری که ارائه می دهید، محل اقامت خود را همرا با مدارکی که صحت حرف شما را تایید می کنند ارسال کنید. به عنوان مثال اگر هتل رزرو کرده اید باید رسید پرداخت را نشان دهید. رزرو تنها نمی تواند اثباتی برای درستی حرف شما باشد.
  • توجه داشته باشید که اگر شما در یکی از کشورهای حوزه شینگن آشنایی دارید، باید دعوتنامه وی را همراه با مدارک خود تحویل دهید تا نشان دهد که در مدت زمان سفر کجا مقیم خواهید بود.
  • یکی دیگر از دلایلی که منجر به رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن می شود، این است که به موقع برای گرفتن آن اقدام نکرده اید! بله به همین سادگی ممکن است که درخواست شما اصلا مورد بررسی قرار نگیرد در حالی که همه چیز تکمیل و درست بوده است. پس سعی کنید حداکثر 15 روز قبل از تاریخ بلیط، مدارک را برای کنسولگری ارسال کنید تا ماموران سفارت زمان کافی را برای بررسی مدارک شما داشته باشند.
  • برای این که به سفارت این اطمینان را بدهید که در به موقع از کشور خارج می شوید، می توانید مدارک کاری خود را ارسال کنید. چرا که از دید یک کنسولگری فردی که بیکار باشد به احتمال زیاد برای پیدا کردن کار و درخواست ویزای کار به یکی از کشورهای حوزه شینگن مسافرت می کند.

همراهان عزیز توجه داشته باشید که هر اشتباهی در ارسال مدارک می تواند منجر به رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن شود. پس سعی کنید هنگام پر کردن مدارک، تمام اطلاعات را به درستی وارد کنید. تا مامورین را به خود مشکوک نسازید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...