حساب های بین المللی

همه چیز در مورد ریفاند پی پال!

همه چیز در مورد ریفاند پی پال!

یکی از سؤالاتی که بسیاری از شما کاربران عزیز از ما داشته‌اید، در رابطه با ریفاند پی پال و قوانین آن است. همان طور که می‌دانید پیپال یکی از انواع کیف پول های الکترونیکی است که برای پرداخت ارزی و انتقال ارز به کشورهای دیگر و همچنین دریافت ارز در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای اصلی حساب پی پال خرید از سایت های خارجی مانند خرید از ایبی است. اما برخی مواقع بنا به برخی از دلایلی که در ادامه بیان می‌کنیم، پرداخت شما در سایت مورد نظرتان موفق نبوده و هزینه پرداخت شده به حسابتان باز می‌گردد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با قوانین و انواع ریفاند پی پال آشنا کنیم.

ریفاند پی پال چیست؟

همان طور که گفته شد زمانی که هزینه‌ای که در یک سایت خارجی پرداخت‌ کرده‌اید به حساب شما باز می‌گردد اصطلاحاً ریفاند پی پال رخ داده است. شما می‌توانید از این قابلیت پیپال زمانی که از انجام پرداخت نیز منصرف شده‌اید، استفاده کنید. نکته مهمی که در رابطه با ریفاند وجود دارد این است که طرف مقابل برای بازگرداندن هزینه نیازی به اطلاعاتی نظیر نام و شماره حساب ندارد!

انواع ریفاند پی پال

به طور کلی، کلیه ریفاندهایی که به حساب پی پال یا یکی از انواع کارت های ارزی بین المللی مانند ویزا کارت یا مسترکارت انجام می‌شوند، به دو صورت تمام یا بخشی از هزینه کل انجام می‌شوند. بنابراین انواع ریفاند پی پال به دو دسته ریفاند بخشی یا Partial Refund و ریفاند کامل یا Full Refund تقسیم می‌شود.

ریفاند پی پال بنا به چه دلایلی رخ می دهد؟

  • لغو پرداخت و یا تغییر سفارش توسط مشتری (پرداخت کننده)
  • مشکلات درگاه پرداخت
  • تحریم‌های کمپانی پیپال علیه کشورهای مختلف مانند ایران
  • لغو آزمون ثبت نام شده

چگونه می‌توان از ریفاند پی پال برای بازگشت هزینه استفاده کرد؟

همان طور که متوجه شدید شما می‌توانید از قابلیت ریفاند پیپال برای بازگشت هزینه‌ای که پرداخت نموده‌اید و به هر دلیلی از آن رضایت ندارید استفاده کنید. به عنوان مثال کالایی که خریداری کرده‌اید هنوز به دستتان نرسیده است و یا با آنچه که شما سفارش داده‌اید مغایرت زیادی دارد.

برای ارسال درخواست خود مورد نظرتان در مرحله اول باید با فروشنده صحبت کنید و از او بخواهید که هزینه را به حساب پی پال شما واریز کند.

اما شاید این سؤال برای شما مطرح شود که چگونه می‌توانید درخواست خود را به فروشنده اعمال کنید! برای ارسال درخواست باید از قسمت Summery تراکنش‌های مالی انجام شده‌تان، تراکنش مورد نظرتان را پیدا کرده و با کلیک کردن روی آن کنسلش کنید. بعد از آن با استفاده از اطلاعات تماسی که از فروشنده در اختیار دارید از او بخواهید که به بخش Transaction Detailes در حساب پی پال خود برود و با انتخاب گزینه Issue a refund هزینه تراکنش انجام شده را به شما بازگرداند.

تا چه مدت زمان بعد از خرید می‌توان درخواست ریفاند پی پال داشت؟

به طور کلی شما 180 روز زمان دارید تا درخواست بازگشت هزینه را داشته باشید.

توجه: در صورتی که فروشنده با درخواست ریفاند شما موافقت نکرد می‌توانید از خود کمپانی پی پال برای حل مشکل استفاده کنید. برای انجام این کار می‌توانید از قابلیت درخواست حل اختلاف یا Dispute و یا Claim استفاده کنید. البته زمانی می‌توانید از Claim استفاده کنید که فروشنده بعد از 20 روز به درخواست حل اختلاف پیپال توجهی نکرده است و اکنون پیپال به عنوان میانجی باید مسئله را حل کند!

مهمترین نکاتی که در رابطه با ریفاند پی پال باید بدانید

  • هر سایتی قوانین خاصی برای ریفاند هزینه های پرداختی در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال برخی تمام، برخی بخشی از هزینه و برخی دیگر هیچ مبلغی بابت کنسل شدن تراکنش پرداخت نمی‌کنند! بنابراین قبل از اینکه هزینه‌ای پرداخت نمایید بهتر است که قوانین هر سایتی را به طور کامل مطالعه کنید.
  • دریافت هزینه ریفاند معمولاً پروسه زمان بری است. بنابراین تا زمانی که هزینه را دریافت کنید صبور باشید. چرا که ارسال چندین ایمیل پشت سر هم سرعت روند انجام این کار را بیشتر نمی‌کند!
  • هزینه‌ای که به حساب پی پال شما بازگردانده می‌شود حتماً باید از نوع Refund باشد نه Send Money! چرا که در حالت Send Money کارمزد بیشتری از شما کسر می‌شود. پس حتماً به فروشنده تذکر دهید که هزینه را از طریق ریفاند بازگرداند.

همراهان گرامی در صورتی که برای ارسال درخواست ریفاند پی پال سؤال و یا مشکلی دارید، می‌توانید از طریق شماره های موجود در سایت و یا چت آنلاین با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام من یکی از دوستام توسط پی پال تو سایت یونیک فاینانس سرمایه گذاری کرد ولی بعد متوجه شدیم کلاه برداریه و تا االان که شش ماه میشه سودی نداده و میخواهیم توسط پی پال پولمون رو برگشت بزنیم آیا امکانش هست؟؟!!

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، اگر شما خود دارای حساب پی پال می‌باشید، می‌توانید از طریق پی پال اقدام به شکایت کنید. البته توجه نمایید که برای این کار حتما باید مدارک مستند داشته باشید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام در صورتی که پول از طریق frinde and family ارسال شده باشد ایا میتوان درخواست ریفاند کرد ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. درود بر شما،مدتی پیش یک فروشگاه اینترنتی را به یک واسطه معرفی کردم تا برای من سفارشم را تهیه کند و این خرید از طریق پی پال انجام شد،متأسفانه بعد از گذشت نزدیک به یک ماه خبری از محصول خریداری شده نشد و فروشنده نیز پاسخگو نیست که با جستجوی من متوجه شدیم که این اتفاق برای افراد دیگر نیز افتاده است (البته از طریق یک آگهی کلاهبرداری با نام همان سایت فروشگاه) که برخی از آنها نیز از طرق پی پال هزینه سفارش را پرداخت کرده بودند،اکنون میخواستم بدانم که چرا یک فروشگاه فیک که از آن به عنوان کلاهبردار اینترنتی نام برده شده که دارای حساب پی پال است و قبل از سفارش من نیز دارای مواردی مشابه بوده که با توجه به گفته افراد در آگهی ذکر شده آنها از طریق اعلام به پی پال توانسته بودند پول خود را بازگردانند حالا چرا خود سیستم پی پال نظارتی بر این مسئله نداشته تا افراد نتوانند مورد کلاهبرداری قرار گیرند و دچار مشکل شوند، سؤال من اینجاست آیا پی پال مسئول این مشکل است یا مشتری(در صورتی که فروشگاه مورد نظر تمام مسائل امنیتی را دارا بوده و از حساب پی پال نیز پشتیبانی کرده است که همین مسئله سبب ایجاد اعتماد مشتری به این فروشگاه شده است)؟چقدر زمان میبرد تا پی پال پول را به حساب ما برگرداند؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. لطفاً سوال خود را از طریق ارسال تیکت در سایت (چت آنلاین) یا تماس تلفنی با مجموعه مطرح نمایید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...