آموزش ترید ارز دیجیتال

اسکالپ تریدینگ چیست؟ آموزش کاربردی استراتژی اسکالپ

اسکالپ تریدینگ چیست؟ آموزش کاربردی استراتژی اسکالپ

اگر به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده باشید، ممکن است بارها نام اسکالپ تریدینگ و اسکالپر را شنیده‌ باشید. این اصطلاح در توصیف یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت بکار می‌رود. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه کار اسکالپ تردینگ را یاد بگیرید. 

اسکالپ تریدینگ چیست؟

اسکالپینگ یکی از انواع روش‌های معاملاتی روزانه است که در آن یک سرمایه گذار چندین ارز را بارها در طول یک روز خرید و فروش می‌کند. این تکنیک معاملاتی محبوب در میان معامله گران، برای استفاده از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال کاربرد دارد که به معامله گران امکان خرید در کف‌ قیمت و فروش در سقف‌ را فراهم می‌کند.

 نام مستعار معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، اسکالپر است. ایده این استراتژی، کسب سودهای کوچک با ریسک‌های پایین اما در تعداد بالا است. معامله‌گرانی که این استراتژی را اجرا می‌کنند، بین 10 تا صد معامله را در یک روز انجام می‌دهند و بر این باورند که گرفتن سود از حرکات کوچک قیمت یک ارز بسیار راحت‌تر از حرکات بزرگ است. به صورت کلی، بسیاری از این سودهای کوچک به راحتی می توانند به سودهای بزرگ در طولانی مدت تبدیل شوند. اما با توجه به استفاده گسترده از اهرم و معاملات فیوچرز، اسکالپینگ یک سبک معاملاتی پرخطر در نظر گرفته می‌شود.

اسکالپینگ یک فعالیت سریع برای معامله گران باتجربه است و نیاز به زمان بندی و اجرای دقیق دارد. انجام این نوع معامله تمرکز بر نمودارهای بازه زمانی کوچک‌تر مانند نمودارهای کندل استیک (Candle Stick)یک دقیقه‌ای و پنج دقیقه‌ای است. اندیکاتورهایی مانند واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD)، فیبوناچی (Fibonacci) و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز معمولا برای شناسایی نقاط ورود و خروج مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بدانید: چک لیست ابزارهای معاملاتی کاربردی برای تریدرها

اسکالپ تریدینگ چیست؟ آموزش کاربردی استراتژی اسکالپ

انواع استراتژی‌های اسکالپینگ برای کریپتو

هر اسکالپر باید یک استراتژی شخصی برای انجام معاملات خود داشته باشد. در این بخش پنج مورد از شناخته‌شده‌ترین استراتژی‌های اسکالپ تریدینگ معرفی شده‌اند: 

رنج تریدینگ

اصطلاح “Range” به معنای حرکت بالا و پایین قیمت بین دو سطح ثابت در یک دوره زمانی معین است. به طور کلی، زمانی که بازار روند خاصی ندارد، در یک محدوده مشخص نوسان می‌کند. بسته به موقعیت قیمت در آن محدوده خاص، معامله گران تصمیم می‌گیریند که وارد پوزیشن لانگ یا شورت شوند. به بیان ساده‌تر، معامله گران سعی می‌کنند با خرید در محدوده حمایت و فروش در محدوده مقاومت، کسب سود کنند. 

آربیتراژ

آربیتراژ (Arbitrage)، فرآیند کسب سود از تفاوت قیمت بین دارایی‌های رمزنگاری مرتبط یا یکسان است. در آربیتراژ، حاشیه سود به طور معمول به قیمت گذاری بازار بستگی دارد. یک معامله گر باید دو دارایی را با هم مقایسه کند و اگر دو دارایی مشابه بدون توجیه قیمت‌های متفاوتی داشته باشند، این یک فرصت آربیتراژی است.

برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله آربیتراژ چیست؟ کسب سود با ریسک پایین در معاملات آربیتراژ را مطالعه کنید.

پرایس اکشن

پرایس اکشن (Price Action) یک سبک معاملاتی بسیار معروف است که خود به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شود. این روش مبتنی بر داده‌های قیمتی و تفسیر عرضه تقاضا در بازار است. ICT ،RTM، وایکوف و البروکس از نمونه‌های تحلیل پرایس اکشن هستند.

مقاله انواع سبک های پرایس اکشن می‌تواند برای یادگیری سبک‌های مختلف پرایس اکشن به شما کمک کند.


مارجین تریدینگ

معامله مارجین شامل استفاده از وجوه اشخاص ثالث برای افزایش سود است. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال نیز برای مشتریان خود امکان معاملات مارجین را فراهم می‌کنند. این ویژگی می‌تواند نتایج یک اسکالپر را بهبود بخشد زیرا اسکالپرها برای موفقیت به سرمایه زیادی نیاز دارند. استفاده از اهرم روزانه در حین اسکالپینگ به معامله گران اجازه می‌دهد تا بازدهی خود را چندبرابر کنند. از طرفی، این استراتژی نسبت به سایر روش‌های معامله گری ریسک بیشتری دارد.

در مقاله معامله مارجین چیست؟ می‌توانید با آموزش کامل مارجین تریدینگ آشنا شوید.

اسکالپ تریدینگ چیست؟ آموزش کاربردی استراتژی اسکالپ

مزایا ومعایب استراتژی اسکالپ تریدینگ

تمام سبک‌های معاملاتی دارای چالش‌ها و فرصت‌هایی برای سرمایه گذاران است که در این بخش یه مهم‌ترین مزایا و معایب پیش روی اسکالپرها می‌پردازیم.

معایب

  • این نوع معاملات مستلزم سریع‌ترین واکنش ممکن است.
  • اسکالپ تریدینگ معامله گران را خسته و مضطرب می‌کند و در نتیجه  آن‌ها را در معرض تصمیمات نادرست قرار می‌دهد.
  •  سود هر معامله در اسکالپینگ بسیار کم است. بدین ترتیب، هزینه‌های معاملاتی با توجه به تعداد زیاد معاملات، افزایش می‌یابد.
  • استفاده از اهرم بالا برای دستیابی به سود بیشتر می‌تواند معامله گران را متضرر یا کال مارجین کند.
  • برای معامله گران تازه کار بسیار پرخطر است.

مزایا

  • معاملات کوتاه مدت ریسک پایینی به همراه دارند.
  • امکان تعیین حد ضرر، دارایی شما را در برابر نوسانات شدید حفظ می‌کند.
  • هم در جهت مثبت و هم در جهت منفی بازار می‌توان معامله کرد.
  • با استفاده از ربات‌ها یا ابزارهای مختلف می‌توان اسکالپینگ را به صورت خودکار اجرا کرد.

اسکالپر کیست؟

معامله گرانی که استراتژی اسکالپ تریدینگ را اتخاذ می‌کنند، اسکالپر(Scalper) نامیده می‌شوند. این معامله گران، به جای تحلیل فاندامنتال، بر تحلیل تکنیکال تکیه می‌کنند. تحلیل تکنیکال راهی برای ارزیابی قیمت ارزهای دیجیتال در گذشته است. معامله گران از نمودارها و اندیکاتورها برای یافتن نقاط ورود و خروج بهینه استفاده می‌کنند. با استفاده از شاخص‌ها و الگوهای شناخته شده، آن‌ها پیش بینی‌ می‌کنند که قیمت در چند ثانیه یا چند دقیقه آینده چه عملکردی خواهد داشت. سپس جهت معامله، حد ضرر و تارگت معامله خود را مشخص می‌کنند. در مقابل، تحلیل بنیادی شامل استفاده از داده‌های صورت‌های مالی یک شرکت برای محاسبه نسبت‌هایی است که به ارزیابی ارزش سرمایه‌گذاری کمک می‌کند. این نوع تحلیل به معامله گران کمک می‌کند تا ریسک رشد ثروت خود را در طول زمان مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: انواع تحلیل ارز دیجیتال کدامند؟

اسکالپ تریدینگ چیست؟ آموزش کاربردی استراتژی اسکالپ

 یک اسکالپر مانند یک دونده ماراتن است زیرا باید به سرعت از فرصت‌های موجود استفاده کند. از این رو، اسکالپرها اغلب به دنبال ارزهای پرنوسان با اخبار جنجال برانگیز هستندو با جستجوی تغییرات کوچک قیمت و اخبار تاثیرگذار در بازار، فرصت‌های معاملاتی را پیدا می‌کنند. زمان بندی دقیق و اجرای سریع مهم‌ترین ویژگی یک اسکالپر  موفق است. این نوع خرید و فروش برای برخی از معامله گران سودآور است، اما ریسک‌های خاص خود را نیز دارد.

» پیشنهاد مطالعه: بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

ویژگی های یک اسکالپر موفق

برای اجرای موثر استراتژی اسکالپینگ، یک معامله گر باید بتواند روند بازار را تشخیص دهد، نوسانات را پیش بینی کند و روانشناسی پشت تصمیمات گاوها و خرس‌ها را درک کند. اسکلپرها اغلب باید نمودار قیمتی فواصل زمانی 1 تا 5 دقیقه‌ای را تفسیر کنند. اسکالپرها به دنبال اندیکاتورهای کلیدی مانند میانگین متحرک و نقاط پیوت هستند تا به سرعت تشخیص دهند که آیا می‌توانند معامله را انجام دهند یا خیر. یک استراتژی درست می تواند به حداکثر رساندن برد و به حداقل رساندن ضرر معامله گران کمک کند. همچنین اسکالپرها باید نقدینگی و سرمایه کافی در پرتفوی خود برای معامله داشته باشند. به علاوه، داشتن یک اتصال اینترنت قوی و نرم افزارهای تغییر آیپی برای انجام معاملات موفق ضروری هستند.

اسکالپ تریدینگ چیست؟ آموزش کاربردی استراتژی اسکالپ

آموزش اسکلپ تریدینگ

اگر از معامله گران مبتدی هستید، از قوانین ساده پیروی کنید تا در معاملات خود به موفقیت برسید. چند قدم بسیار راحت برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و انجام اسکالپ تریدینگ وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. جفت‌های معاملاتی را برای اسکالپینگ انتخاب کنید. چند هزار دارایی مختلف در بازار کریپتو وجود دارند که از نظر قیمت، حجم معاملات، محبوبیت و سرمایه در گردش متفاوت هستند. برای انتخاب عاقلانه، به نقدینگی و نوسان دارایی توجه کنید.
  2. یک صرافی ارز دیجیتال مناسب پیدا کنید. پلتفرم انتخابی باید از جفت‌های معاملاتی شما پشتیبانی کند. سابقه و شهرت صرافی که در آن خرید و فروش می‌کنید بسیار مهم است. همچنین به کارمزد معاملاتی، نظرات کاربران و سرعت خدمات توجه داشته باشید.
  3. از استراتژی‌هایی که در این مقاله به شما معرفی شد برای تشخیص محدوده درست خرید و فروش استفاده کنید.
  4. حد ضرر و اهداف خود را تعیین کنید.
  5. هرگز معامله‌ای که باز کردید را به حال خود رها نکنید و چشمتان به چارت باشد تا از اتفاقات پیش بینی نشده بازار متعجب و متضرر نشوید.
    شما یک اسکالپر هستید.

اسکالپ تریدینگ چیست؟ آموزش کاربردی استراتژی اسکالپ

تفاوت اسکالپینگ با ترید روزانه

بیشتر افراد سوئینگ تریدینگ، معاملات روزانه و اسکالپ تریدینگ را یکسان می‌دانند، اما تفاوت‌های مهمی بین این استراتژی‌های معاملاتی وجود دارد.

  1.  اسکالپینگ به موقعیتی اشاره دارد که در آن یک معامله گر یک دارایی را کمتر از 5 دقیقه نگه می‌دارد، اما معاملات روزانه می‌توانند تا چندین ساعت طول بکشند.
  2.  اسکالپینگ نیازمند باز کردن ده‌ها یا حتی صدها معامله در روز است. این صرفاً به این دلیل است که سود کلی در هر معامله نسبتاً کم است. از طرف دیگر، معامله گران روزانه می‌توانند فقط چند معامله در روز باز کنند.
  3. گاهی اوقات، معامله گران روزانه می‌توانند بر مفاهیم تحلیل بنیادی تکیه کنند؛ اما در اسکالپینگ این نوع آنالیز ضرورتی ندارد.

سخن نویسنده:

در این مقاله نحوه انجام اسکالپ تریدینگ را آموختید. تجربیات خود را از معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال با ما به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول
Request for Quote

همانطور که در مقاله اشاره شد، معمولا اسکالپ تریدینگ در تایم فریم 5 دقیقه‌ای صورت می‌گیرد.

اسکالپ تریدینگ مناسب افرادی است که زمان کافی برای آموزش و ارزیابی مداوم چارت داشته باشند.

در بین صرافی‌های خارجی، بایننس در رتبه اول قرار دارد. اما دسترسی به این صرافی برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها کمی دشوار و خطرناک است. از این رو شما می‌توانید در صرافی داخلی معتبر مانند ایرانیکارت بدون پرداخت کارمزد معامله کنید.

ارزهایی که دارای نوسانات بالایی هستند برای اسکالپرها جذاب‌تر هستند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...