اخبار

امنیت کارت اعتباری: 10 نکته در مورد چگونگی محفوظ ماندن از کلاهبرداری

امنیت کارت اعتباری: 10 نکته در مورد چگونگی محفوظ ماندن از کلاهبرداری

مقاله‌ی پیش روی شما ترجمه‌ی مقاله‌ای است که به امنیت کارت اعتباری و راه‌کارهای آن می‌پردازد. از آن‌جایی که امکان دریافت و استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی در ایران فراهم شده است، بحث امنیت کارت اعتباری نیز با اهمیت می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از این موارد شامل حال کارت‌های بانکی ما نیز می‌شوند.

با ایرانیکارت همراه باشید تا در مورد امنیت کارت اعتباری بیشتر بدانید…

امنیت کارت اعتباری

بسیاری از مردم متوجه این قضیه نمی‌شوند که چگونه در حالی که مثلاً ساکن شهری در شمال آمریکا هستند، هزینه‌های جعلی و تقلبی از مقدار پایین 7.19 دلار از یک مغازه‌ی عجیب و غریب الکتریکی تا هزینه‌های بالایی همچون 655.38 دلار در یک فروشگاه واقع در روسیه از جیب آن‌ها پرداخت می‌شود. احتمالاً آن‌ها فکر می‌کنند که این اتفاقات به این دلیل که ما از کارت‌هایمان برای پرداخت قبض پارکینگ در مکان‌های اتفاقی یا برای حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌ایم، ممکن است پیش آمده باشد.

از آن‌جایی که استفاده از کارت‌های اعتباری ساده‌تر و سریع‌تر است، به همین دلیل هم در این روزها پر خطرتر نیز شده است. آن چنان که مهاجمان می‌توانند مشخصات و اطلاعات کارت نقدی یا اعتباری شما را پیدا کرده و به وسیله‌ی آن خرید کنند. اغلب موارد، این مهاجمان اقلامی را که از طریق کارت شما خریداری کرده‌اند، در سایت‌هایی نظیر eBay یا Craigslist می‌فروشند و از این راه به پول می‌رسند. بنابراین، اتخاذ رفتاری مبتکرانه برای امنیت کارت اعتباری و کارت بدهی، بسیار حیاتی است.

داستان تبدیل شدن شرکت‌های بزرگ و کوچک، به طعمه‌های شکاف اطلاعاتی (نقض امنیت)، اخبار هر روزه شده است. همه ما در مورد شکاف گسترده‌ی اطلاعات در سیستم پایانه‌ی فروش هدف، که در سال 2013 در ایام “جمعه سیاه” سال 2013 رخ داد، شنیده‌ایم. طی آن اتفاق، در حدود 40.000 دستگاه کارت‌خوان تحت تاثیر قرار گرفت.

هنگامی که شکاف اطلاعات رخ می‌دهد، مهاجمان معمولاً می‌توانند اسامی مشتریان، شماره‌های کارت اعتباری/بدهی، تاریخ انقضا کارت و CVV آن را به دست آورند و امنیت کارت اعتباری را مخدوش کنند. زمانی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، اطلاعات مشتریان، مانند اطلاعات شما و من، در معرض خطر قرار می‌گیرد.

ما -یعنی عموم مردم- نمی‌توانیم مانع مهاجمان از هک کردن این سیستم‌ها برای بازیابی اطلاعات کارت اعتباری و کارت نقدی شویم. درنتیجه، انجام اقدامات پیش‌گیرانه برای محافظت از کیف پول شما و جلوگیری از به خطر افتادن امنیت کارت اعتباری بسیار با اهمیت است.

در این‌جا چگونگی حفظ امنیت کارت اعتباری در هنگام خرید را خواهید آموخت:

 

1

استفاده از تکنولوژی جدید 

هر روز بسیاری از ویژگی‌های جدید مرتبط با امنیت معرفی می‌شوند. در چند سال گذشته برنامه‌های پرداخت تلفن همراه مانند سامانه‌ی پرداخت اپل و سامانه‌ی پرداخت اندروید معرفی شده­ و اکنون در سراسر دنیا به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر دو سامانه از سنجش‌های بیومتریک به شکل اثر انگشت از یک روش تقسیم‌بندی برای پرداخت مبلغ کالاها و خدمات در فروشگاه‌های خرده‌فروشی استفاده می‌کنند. این تکنولوژی‌های جدید، به امنیت کارت اعتباری کمک شایانی می‌کنند.

 

2

کارت‌های درون تراشه‌­ای

“کشیدن” و “داخل کردن” دو روشی است که شما می‌توانید در خرید شخصی با کارت‌هایتان از آن‌ها استفاده کنید. هرگاه که گزینه‌‌ی استفاده از تراشه وجود داشت، شما باید همواره آن را برای پرداخت انتخاب کنید. پرداخت‌های تراشه‌ای از نوارهای مغناطیسی سنتی امن‌تر است، زیرا آن‌ها از کدهای امنیتی با حدس دشوار استفاده می‌کنند که با هر خرید کد آن نیز تغییر کرده و در نتیجه، جعل کردن آن مشکل‌تر می‌شود.

امنیت کارت اعتباری

اگر شما هنوز کارت درون تراشه‌ای دریافت نکرده‌اید، باید با موسسه مالی­ خودتان تماس بگیرید تا امنیت کارت اعتباری خود را افزایش دهید.

 

3

کیف پول مرتب

ما اغلب چندین کارت بدون استفاده را در کیف پول‌مان  نگاه می‌داریم. هر کسی باید هر چند هفته یک‌بار،  کیف پول خود را بررسی و تمیز کند و کارت‌های اعتباری/بدهی که مورد نیاز و مورد استفاده نیست را حذف کرده و به صورتی ایمن آن‌ها را معدوم کند. همچنین، شما باید کارت‌های فاقد تراشه را از بین ببرید.

 

4

رمز پیچیده برای حفظ امنیت کارت اعتباری

از تخصیص تاریخ تولد یا شماره تامین اجتماعی‌تان به عنوان رمز که می­تواند به راحتی حدس زده شود، اجتناب کنید. علاوه بر این، همیشه باید دستانتان را هنگام ثبت رمز خود بپوشانید تا از دیده شدن توسط فردی که در کنار شما است، جلوگیری شود.

امنیت کارت اعتباری

5

امضاء کارت اعتباری

مردم گرایش به فراموشی امضای پشت کارت‌های اعتباری یا نقدی خود را دارند. بهترین عادت همواره این است که پشت کارت­‌هایتان را امضا کنید. بسیاری از بازرگانان در حال انجام معاملات بزرگ در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، امضاء‌ها را مطابقت می‌دهند.

 

6

امنیت حساب برابر با امنیت کارت اعتباری

شما باید برای هر کارت، به حساب آنلاین خود سرکشی کرده و اقدامات امنیتی را تشدید کنید. شما می‌توانید اعلان‌ها را به صورتی تنظیم کنید تا هرگاه یک رویداد مالی از حد معمول بگذرد، شما از طریق ایمیل و پیامک، اعلانی را دریافت کنید.

همچنین شما می‌توانید یک گزینه را برای قفل کردن کارت خود در صورتی که طی 24 ساعت از مقدار خرید معینی عبور کرد، تنظیم نمایید. همچنین باید برای حساب‌های مالی خود، رمزی پیچیده و ترکیبی که حدس آنها را دشوار می‌سازد، تنظیم کنید و رمزها را به طور مرتب و دوره‌ای تغییر دهید. هرگز نباید یک رمز عبور را برای چندین حساب استفاده کنید، زیرا اگر رمز یک حساب به خطر افتد، شما در معرض خطر بالایی قرار خواهید گرفت.

 

7

پرهیز از Wi-Fi عمومی

شما هرگز نباید برای ورود به حساب‌های مالی یا پرداخت خرید­های اینترنتی از Wi-Fi کامپیوترهای عمومی یا هتل‌ها استفاده کنید. باید تا زمان دسترسی به یک اتصال شبکه امن، صبر نمایید. متعجب خواهید شد اگر به این موضع پی ببرید که بیشتر Wi-Fi هتل‌ها یک اتصال باز بوده و از رمزگذاری استفاده نمی‌کنند. هر کسی می‌تواند در هنگام استفاده شما از Wi-Fi عمومی، اطلاعاتی را که در گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ وارد کرده‌اید را بازیابی کنید.

امنیت کارت اعتباری

8

عدم توجه به تماس‌های مشکوک

بسیاری از شما ممکن است تماس تلفنی از بستگان دریافت کنید تا شادی‌شان را به خاطر برنده شدن در مسابقات را به شما ابراز کنند. هنگامی که شما تعجب می‌کنید و از آن‌ها می‌پرسید که چگونه برنده شده‌اند، آن‌ها می‌گویند که یک تماس تلفنی یا ایمیل دریافت کرده‌اند و برای مطالبه‌ی جایزه، اطلاعاتی داده‌اند یا روی یک لینکی کلیک کرده‌اند.

اگر شما فردی هستید که چنین تماسی را از طرف بستگانتان دریافت کرده‌­اید، باید آن‌ها را نسبت به خطرات پیام‌های ناخواسته مانند چنین پیام­‌هایی آگاه سازید. به آن‌ها بگویید که اطلاعاتی ندهند و روی این نوع لینک‌ها کلیک نکنند زیرا ممکن است چنین پیوندهایی حاوی نرم‌افزارهای جاسوسی و ویروس‌ها باشند. بهترین راه‌حل این است که این ایمیل‌ها را به سادگی حذف کنید و آن تماس‌ها را نادیده بگیرید.

شما فقط باید ایمیل‌ها و لینک‌هایی را باز کنید که افراد یا اشخاص فرستنده آن‌ها را بشناسید.

 

9

مرور صورت‌حساب‌ها

هنگامی که شما خرید­های بسیاری را در مکان‌های مختلف انجام می‌دهید، احتمال دارد که از روی تنبلی و فراموشی تراکنش‌های مالی صورت‌حساب­‌های بانکی‌تان را مرور نکنید.

من برای چندین بار متوجه شدم که در برخی رستوران‌ها از من هزینه‌ی اضافی گرفته شده است یا مبلغ کامل وجه استردادی در قبال مرجوع کردن کالای معیوب دریافت نکرده‌ام. بنابراین، شما همواره باید رسیدهای خودتان را هر هفته با صورت‌حساب‌های بانکی‌تان بررسی کنید.

اگر متوجه هزینه‌ای شدید که توسط شما ایجاد نشده، باید بلافاصله با شرکت کارت اعتباریتان تماس بگیرید. بر اساس دستورالعمل‌های کمیسیون فدرال تجارت، شما 60 روز پس از هزینه مشکوک صورت گرفته فرصت دارید تا موضوع را به اطلاع شرکت کارت اعتباری‌تان برسانید. سپس شرکت کارت اعتباری باید را مطابق دو مرحله ارسال صورت‌حساب، موضوع شما را حل و فصل نماید.

 

10

خرد­کردن همه چیز برای حفظ امنیت کارت اعتباری

اگر تا به حال به فکر خرید یک خرد کن افتاده‌اید، اما هنوز نخریده­‌اید، باید به محض امکان این خرید را انجام دهید.

خرد کردن همه چیز، بهترین راه برای ایمن نگاه داشتن خودتان از دزدی هویت است. شما باید هرچیزی را که شامل نام کامل، آدرس، تلفن و هرگونه اطلاعات حساس از شما می‌باشد را خرد کنید. این کار راه پی بردن افراد دیگر به هویت شما را بسیار سخت‌تر کرده و به شما در مصون ماندن از این که نفر بعدی باشید که مورد نقض امنیت کارت اعتباری قرار می‌گیرد، کمک خواهد کرد.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. ویزا کارت و مستر کارت نیاز به رمز دوم ندارن
    پس اگر کارت گم یا دزدیده بشه، با همون مشخصات کارت به براحتی حساب خالی میشه!!!؟
    هیچ کاری نمیشه کرد؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...