خرید کالا از سایت های خارجی

قوانین فروش کتاب در آمازون

قوانین فروش کتاب در آمازون

حتما می‌دانید که آمازون فعالیت خود را با فروش کتاب آغاز کرد و از این طریق توانست در همان اولین سال شروع کار خود، سود بسیار زیادی کسب کند. فروش کتاب در آمازون برای شما نیز امکان پذیر است و می‌توانید اگر نویسنده کتابی هستید یا به ترجمه کتابی پرداخته‌اید و یا اگر دارای کتاب الکترونیکی می‌باشید، به فروش آن در سایت آمازون اقدام کنید. قوانین قیمت گذاری آمازون برای کتاب این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید فروش کتاب را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید با قوانین فروش کتاب در آمازون آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

قوانین فروش کتاب در آمازون

فروش کتاب در سایت آمازون به شکل‌های مختلفی انجام‌پذیر است که در این قسمت به بررسی روش‌های آن پرداخته می‌شود و قوانین مختلف آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نخستین قدم: ساخت اکانت در آمازون

برای شروع هر فعالیتی در سایت آمازون چه از خرید کالاهای مختلف گرفته و چه فروش کتاب و محصولات مختلف، لازم است که به ساخت یک حساب کاربری اقدام کنید. برای ساخت حساب کاربری در آمازون 2 حساب فروشنده حرفه‌ای و فروشنده غیر حرفه‌ای وجود دارد که با هم متفاوت هستند.

از حساب حرفه‌ای (Professional account) در مواقعی که فروش بالایی داشته باشید، با پرداخت ماهیانه 39.99 دلار می‌توانید استفاده کنید و دیگر در زمان فروش کتاب نیاز به پرداخت هزینه‌ای جداگانه به آمازون نمی‌باشد. با داشتن حساب حرفه‌ای هیچ محدودیتی برای فروش وجود ندارد.

حساب دیگری هم که در آمازون وجود دارد به اسم حساب شخصی (Individual account) که در صورتی که کالای زیادی برای فروش نداشته باشید (کمتر از 40 عدد در ماه) می‌توانید از این حساب استفاده نمایید. برای ساخت اکانت شخصی نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید، فقط به ازای هر فروش 0.99 دلار به آمازون می‌پردازید.

بیشتر بخوانید:آموزش فروش در آمازون

قوانین فروش کتاب در آمازون

شاید الان نگران این موضوع شوید که آیا برای کاربران ایرانی هم چنین امکانی وجود دارد و با توجه به اعمال تحریم‌ها، آن‌ها می‌توانند به فروش کتاب در آمازون اقدام کنند. 3 راه برای کاربران ایرانی جهت فروش کتاب در آمازون وجود دارد:

  1. اقامت یکی از کشورهای مورد تایید آمازون را گرفته و شماره حساب و تلفن به نام خودتان را وارد نمایید.
  2. از دوست یا آشنایان مقیم در خارج از کشور کمک بگیرید و بخواهید تا اطلاعات آدرس و حساب بانکی خود را در اختیار شما بگذارد.
  3. از شرکت‌های واسط استفاده کنید که در سایر کشورها دارای حساب ارزی و بین المللی هستند. آن‌ها می‌توانند اطلاعات حساب خود را در اختیار شما گذارند.

نکته‌ای که در زمان فروش کتاب از طریق آمازون باید به آن دقت کنید، استفاده از IP غیر ایرانی است که برای این کار پیشنهاد می‌شود در صورت امکان از VPS یا سرور مجازی استفاده شود.

به این صورت حساب کاربری شما ساخته شده و می‌توانید وارد اکانت خود شوید. البته نکته مهم دیگر این است که برای فروش کتاب الکترونیکی در آمازون باید به ساخت اکانت دیگری اقدام کنید. برای این کار لازم است یک حساب KDP ایجاد کرده و به فروش EBOOK اقدام نمایید. بسیاری از افراد به دلیل گران شدن کتاب‌های چاپی از کتاب‌های الکترونیک استفاده کنند.

برای خرید از آمازون می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید از آمازون

قوانین فروش کتاب در آمازون

چگونه کتاب را به نسخه الکترونیک تبدیل کنیم؟

اول مطمئن شوید که می‌‌توانید کتاب را به نسخه الکترونیک تبدیل کنید. سپس می‌توانید از Audiobook Creation Exchange استفاده کرده و کتاب خود را به فرم صوتی تبدیل کنید. اگر بتوانید حق امتیازی برای خود کسب کنید، به این صورت می‌توانید کتاب خود را در iTunes، Amazon.com و Audible.com منتشر کنید. در صورتی که کتاب شما بتواند مخاطبان زیادی در Audible جذب کند، برای شما پاداش تعلق گرفته می‌شود.

چگونه کتاب الکترونیک را در آمازون ثبت کنیم؟

برای ثبت کتاب الکترونیک به اکانت خود در آمازون، لازم است از قسمت Create a New Title روی Kindle eBook کلیک کنید. به این صورت تمام اطلاعات موجود در کتاب را می‌توانید وارد نمایید. جزئیاتی از کتاب خود را درج کرده تا به مخاطبان و کاربران نمایش داده شود و آن‌ها را جذب کند. قسمتی از اطلاعات وارد شده نیز قابل تغییر نیست، بنابراین باید به دقت وارد نمایید. این تغییرات شامل تاریخ انتشار، عنوان، نام نویسنده و مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) می‌باشد. اگر تغییراتی که در کتاب ایجاد کردید، زیاد باشد، لازم است که آن را به عنوان یک کتاب جدید منتشر نمایید. در کتاب‌های شومیزی نیز امکان تغییر برخی موارد پس از چاپ وجود ندارد، مثل زبان، عنوان کتاب، عنوان فرعی، شماره چاپ، نام نویسنده، شابک، نام چاپی، تاریخ انتشار، نوع جوهر و کاغذ و اندازه نهایی کتاب.

بیشتر بخوانید: نحوه خرید از آمازون

قوانین فروش کتاب در آمازون

پرفروش‌ترین ژانر کتاب‌های آمازون کدام‌اند؟

اگر می‌خواهید یکی از پرفروش‌ترین فروشنده‌های کتاب در آمازون باشید، باید بدانید که پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌ها در چه دسته‌ای قرار می‌گیرند. در جدول زیر به معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون پرداخته می‌شود.

پرفروش‌ترین ژانر کتاب‌های آمازون
بیوگرافی و خاطره نویسی
دینی و مذهبی
سلامت و تناسب اندام
خودباوری
علوم اجتماعی و سیاسی

اگر می‌خواهید آمار کتاب‌های پرفروش در آمازون را داشته باشید، پیشنهاد می‌شود از افزونه AMZScout Pro Extension استفاده نمایید. با این افزونه می‌توانید میزان فروش، سودآوری، تقاضا، میزان عرضه و … را به دست آورده و تصمیمات لازم برای فروش بیشتر را بگیرید. برای استفاده از این افزونه دسته محصول مورد نظر خود را سرچ کرده و آن را در قسمت افزونه‌ها اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم برای قیمت‌گذاری کتاب در آمازون

عوامل مختلفی می‌توانند در تعیین قیمت یک کتاب موثر باشند، از جمله مواردی که قیمت یک کتاب را مشخص می‌کنند به شرح زیر می‌باشد:

  1. کیفیت کتابی که برای فروش در سایت آمازون قرار می‌دهید. هر چه کتاب تمیزتر و سالم‌تر باشد، قیمت بیشتری هم دارد.
  2. باید به تجزیه و تحلیل رقبا، قیمت گذاری آمازون و امتیازات بپردازید. امتیازدهی مشتریان برای فروش اهمیت زیادی دارد و می‌توانید مطمئن شوید که نظر مشتری نسبت به آن کتاب مثبت است یا خیر.
  3. باید بتوانید جعبه مناسب برای ارسال محصول مورد نظر خود را تهیه کنید، چرا که باعث افزایش اعتبار شما می‌شود و در فروش کتاب دست دوم اعتبار داشتن از اهمیت بالایی برخوردار است و به معنای فروش بیشتر است.

کلام آخر

در این مقاله با قوانین فروش کتاب در آمازون آشنا شدید و آموختید که پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در چه ژانری هستند. همچنین نحوه تبدیل کتاب شومیزی به الکترونیک را نیز آموختید. در صورتی که برای خرید از سایت آمازون امارات و انگلیس سوالی دارید با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت راهنمایی‌های کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت.

قوانین فروش کتاب در آمازون
حتما می‌دانید که آمازون فعالیت خود را با فروش کتاب آغاز کرد و از این طریق توانست در همان اولین سال شروع کار خود، سود بسیار زیادی کسب کند. فروش...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام من یه کتاب صوتی به زبان انگلیسی تولید کردم که نوشته ی خودمه. می خواستم بدونم چطوری اینو می تونم توی سایت هایی مثل آمازون و یا audible به فروش برسونم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، فروش در آمازون از خدمات ایرانیکارت نمی‌باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام من یک کتاب نوشته ام اما پول ندارم که کتابم را به زبان انگلیسی ترجمه کنم آیا شما حاضرید که کتابم را ترجمه و بفروشید و 40درصد از سود حاصل از این کتاب را بردارید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، متاسفانه درخواست شما از خدمات ایرانیکارت نمی‌باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام در سایت شپا برای درخواست درگاه دلاری سایت آمازون رو باید وارد کنیم ؟؟؟
    چطوری میتونیم در آمازون مساله درآمد رو حل کنیم ؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، فروش در آمازون از خدمات مجموعه ایرانیکارت نمی‌باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام خستە نباشید

    خیلی ممنون از راهنمایتان، فقط یک سوال دارم، آیا شرکت آمازون کتاب شما را بە کتاب فروشی ها تحویل می دهد، یعنی با کتاب فروشی ها معاملە می کند یا فقط کتاب در اینترنت قرار دارد خیلی ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، آمازون بیشترین فروش کتب را از طریق فروش آنلاین و تحویل مستقیم به مشتریان انجام می‌دهد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام، من نویسنده هستم، کتابم را ترجمه کردم، برای فروش در آمازون به یک حساب خارجی نیاز دارم، خدمات ایرانیکارت چه حسابی را پیشنهاد میکند؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، فروش محصول در آمازون از خدمات ایرانیکارت نیست. در صورتی که به خرید درگاه خارجی نیاز دارید به سایت شپا مراجعه کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. سلام من چند تا سوال دارم
    آیا در امازون پی دی اف یا پاور پوینت آموزشی هم می‌توان فروخت؟
    درامد فروش حدودا چقدر است در ازای فروش این موارد
    ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، این مورد از خدمات مجموعه ایرانیکارت نمی‌باشد و با عرض پوزش در این خصوص اطلاعی وجود ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. کتابم حدود ۲۴۸ صفحه به انگلیسی ترجمه شده است . چقدر هزینه باید بپردازم تا برایم در آمازون یا سایت مشابه منتشر کنید ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. سلام
    بالاخره نگفتید خدمات حساب بین المللی برای فروشندگان کتاب در آمازون که ساکن ایران هستند را ارائه می دهید؟ هزینه اش چقدر میشه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، امکان فروش محصول در سایت آمازون از طریق ایرانیکارت وجود ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام ببخشید میگم فروش کتاب الکترونیکی درسایت آمازون ازطریق ایرانیکارت وجود دارد یانه؟ممنون

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          کابر گرامی فروش محصول در آمازون از خدمات ایرانیکارت نمی‌باشد.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام خسته نباشید
      اگه کتاب نویسی رو با نرم افزار ورد انجام بدیم و pdf بگیریم، آیا شرکت آمازون قبول میکنه؟

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        بله، شرکت آمازون از Kindle Direct Publishing (KDP) برای انتشار کتاب‌های الکترونیکی استفاده می‌کند. شما می‌توانید کتاب‌های خود را با استفاده از نرم‌افزار Microsoft Word بنویسید و سپس آن‌ها را به فرمت PDF تبدیل کنید. با استفاده از سرویس KDP، می‌توانید کتاب‌های خود را در فروشگاه Kindle قرار داده و در سراسر جهان به صورت الکترونیکی به فروش برسانید. در هنگام ثبت نام در KDP، شما نسخه‌های فایل کتاب خود را در قالب PDF وارد می‌کنید.
        مهمترین نکته این است که برای انتشار کتاب در فروشگاه Kindle، شما باید حقوق قانونی برای نشر محتوا را داشته باشید. همچنین، آمازون دارای سیاست‌ها و محدودیت‌های خاصی برای کتاب‌ها است، بنابراین بررسی دقیق شرایط و الزامات آن‌ها را قبل از شروع فرآیند انتشار پیشنهاد می‌کنم.

        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
خرید از آمازون با پی پال
حساب های بین المللی
خرید از آمازون با پی پال
آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین جهان است که محبوبیت زیادی بین افراد مختلف دارد و روش‌های متنوعی برای پرداخت کاربران در سایت خود گذاشته است. اگر شما دارای حساب...
خرید لباس از سایت آمازون
خرید کالا از سایت های خارجی
خرید لباس از سایت آمازون
خرید لباس از سایت آمازون ممکن است برای خیلی از افراد دور از ذهن باشد. این سایت آمریکایی، فروشگاهی آنلاین و معتبر در جهان است. در سراسر جهان افراد از...
قوانین فروش کتاب در آمازون
خرید کالا از سایت های خارجی
قوانین فروش کتاب در آمازون
حتما می‌دانید که آمازون فعالیت خود را با فروش کتاب آغاز کرد و از این طریق توانست در همان اولین سال شروع کار خود، سود بسیار زیادی کسب کند. فروش...