اکانت های خارجی

SEMrush چیست و چگونه کار می کند؟

SEMrush چیست و چگونه کار می کند؟

در دنیای امروز ، رقابت در بازار در حال افزایش و حفظ جایگاه دشوار است، به ویژه برای کسب و کار های کوچک و متوسطی که تازه وارد تجارت شده اند. برای این گونه کسب و کارها، اگر کار خود را به صورت آنلاین انجام دهند فرصت های زیادی دارند. با حضور تجاری آنلاین و اجرای موفقیت آمیز استراتژی های بازاریابی دیجیتال، کسب و کارها می توانند برند خود را تقویت کرده و به نتایج عالی برسند. اما برای رقابت در دنیای آنلاین باید جز نتایج اول جستجوی گوگل باشید. همچنین باید بتوانید رقبای خود را بررسی کنید و متناسب با استراتژی آنها، استراتژی تدوین کنید. برای اینکار شما می توانید از ابزارهای موجود استفاده کنید. یکی از این ابزارهای ابزار SEMrush می باشد. اما اگر نمی دانید SEMrush چیست و چگونه کار میکند با ایرانیکارت همراه شوید.

SEMRush چیست ؟

SEMRush نرم افزاری است که توسط Oleg Shchegolev و Dmitry Melnikov در سال 2008 ایجاد شده است. این نرم افزار به بهینه سازی سایت های مختلف برای موتورهای جستجو کمک می کند و همچنین به شرکت ها برای اجرای کمپین های بازاریابی دیجیتال مانند کمپین های SEO ، PPC، شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی کمک می کند. SEMRush اطلاعات زیادی از جمله:

  • شناسایی روندهایی را که در صنعت شما ایجاد می شود
  • یافتن فرصت های ایجاد لینک و بک لینک
  • شناسایی کلمات کلیدی ارزشمندی را برای کمپین خود
  • شناسایی کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا و نحوه رتبه بندی آنها در موتور جستجو
  • شناسایی محتواهای جدید که احتمالا ترافیک خوبی را جذب می کند

در اختیار شما قرار می دهد که این موارد به شما بینشی درباره اینکه چگونه در این رقابت خود پیروز شوید می دهد. همچنین این ابزار می تواند درجه سختی کلمات کلیدی خاص یا عبارات جستجو را به شما نشان دهد. SEMRush همچنین SEO داخلی سایت شما را مورد بازرسی قرار می دهد، که به شما این امکان را می دهد که صفحه خود را بهتر درک کرده و آن را برای سئو بهینه سازی کنید.  همچنین یک سری سایت را به شما پیشنهاد می کند که ارزش لینک دادن را دارند. البته این فقط آغاز کار است، ویژگی های زیاد دیگری وجود دارد که توسط SEMRush برای کمک به شما در بهبود عملکرد وب سایت و موقعیت شما در موتورهای جستجو طراحی شده اند.

سایت semrush

آیا SEMRush رایگان است؟

متاسفانه هیچ چیز در زندگی رایگان نیست، SEMRush نیز همین طور است. ابزارهای جستجوگرها مانند SEMRush گران هستند. به این دلیل است که با SEMRush شما فقط هزینه عملکرد را نمی پردازید ، بلکه برای دسترسی به مقادیر زیادی از داده ها که شامل اطلاعات رقبا نیز است می پردازید. در حال حاضر ، 3 برنامه قیمت گذاری برای خرید اکانت سمراش ارائه می شود:

  • Pro: ماهانه 119.95 دلار
  • Guru: ماهانه 229.95 دلار
  • Business: ماهانه 449.95 دلار

همچنین  SEMRush یک دوره آزمایشی 7 روز رایگان در اختیار کاربران جدید خود قرار می دهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که اطلاعات کارت خود را هنگام ثبت نام وارد کنید تا از یک نسخه آزمایشی رایگان استفاده کنید. تفاوت اصلی بین این طرح ها شامل تعداد گزارشاتی است که می توانید در روز اجرا کنید، تعداد کلمات کلیدی که می توانید در ماه ردیابی کنید. پلن Pro بهترین گزینه برای فریلنسرها و تازه کارهایی است که می خواهند کمپین های SEO ، PPC و SMM را اجرا کنند و میزان ترافیک رقبا ، رتبه بندی ، نتایج رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل کنند. برای مشاغل کوچک و متوسط ​​، طرح Guru بهترین است زیرا ویژگی های اضافی مانند بستر بازاریابی محتوا همراه با گزارش ها و دسترسی به داده های تاریخی را فراهم می کند.

سایت semrush

چگونه از SEMRush استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا گفته شد، SEMRush ویژگی ها و ابزارهای بی شماری را ارائه می دهد که به بهبود عملکرد سایت شما کمک می کند.در این بخش در مورد چگونگی استفاده از ابزارهای SEMRush توضیح خواهیم داد.

    • تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) – تحقیقات کلمات کلیدی در تعیین تعداد افرادی که کلمات کلیدی خاصی را جستجو می کنند، میزان دشواری رتبه بندی برای این کلمات کلیدی، پیدا کردن سایت هایی که قبلا برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی شده اند و همچنین پیشنهاد کلمات کلیدی دیگرُ به شما کمک می کند. ابزار تحقیق کلمات کلیدی SEMRush یافتن پاسخ همه سوالات بالا را آسان می کند. در ابزار نمای کلمه کلیدی، فقط باید یک کلمه کلیدی وارد کنید و بلافاصله خواهید دید:
      • Volume: مجموع کاربرانی که دقیقا همان کلمه کلیدی را جستجو می کنند.
      • KD: مخفف دشواری کلمه کلیدی است که به این معنی است چقدر رتبه بندی یک سایت برای آن کلمه کلیدی خاص دشوار است.
      • Com: رقابت آن کلمه کلیدی.
      • Trend: روند آن کلمه کلیدی.

ترک کلمات کلیدی سایت

    • ترک کردن رتبه (Rank Tracking) – ابزاری که برای کشف چگونگی رتبه بندی سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص در طول زمان، در سطح جهانی یا در هر منطقه خاص استفاده می شود. استفاده از این ابزار در SEMRush آسان است، شما به قسمت ردیاب موقعیت بروید و نام دامنه و کلید واژه (های) موردنظر خود را برای ردیابی وارد کنید. SEMRush گزارشی ایجاد می کند که نشان می دهد سایت شما در حال حاضر برای این کلمات کلیدی چگونه رتبه بندی شده است. با عبور اطلاعات بیشتر از طریق SEMRush ، داده ها با گذشت زمان تغییر می کنند. همچنین می توانید نام دامنه رقبا را وارد کنید تا نحوه رتبه بندی وب سایت آنها در حال حاضر برای این کلمات کلیدی بررسی شود. همچنین برای نظارت بر ردیابی رتبه خود می توانید مشترک به روزرسانی های رایج ایمیل شوید.
    • تجزیه و تحلیل بک لینک (Backlink Analysis) – بک لینک ها برای سایت ها مهم هستند زیرا باعث ایجاد ترافیک از وب سایت های دیگر می شوند. بخشی از عملکرد سایت در نتایج جستجو بستگی به تعداد بک لینک دارد. اضافه کردن بک لینک آسان است، اما داشتن بک لینک با کیفیت نیز مهم است. زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت هایی با لینک های ورودی با کیفیت را در اولویت قرار می دهند. در SEMRush، دو گزینه وجود دارد که می توانید بک لینک ها را تجزیه و تحلیل کنید: گزینه اول «تحلیل بک لینک» و گزینه دوم «بررسی بک لینک» است.
    • لینک سازی (Link Building) – روند ایجاد لینک از وب سایت های دیگر که به وب سایت شما لینک دارند به عنوان لینک سازی شناخته می شود. لینک سازی برای موفقیت هر پروژه SEO از اهمیت حیاتی برخوردار است زیرا موتورهای جستجو معمولا وب سایت هایی را که لینک های بیشتری به آنها داده شده است در موقعیت های بالاتر در نتایج جستجو قرار می دهند. ابزارهای ایجاد لینک SEMRush محتوای وب سایت شما را بررسی می کند، کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی را می پرسد و و سپس لیستی از وب سایت هایی را که ممکن است برای لینک دهی مناسب باشد ، ارائه دهید.

تحلیل بک لینک

    • Broken Link Building – لینکی که دیگر به جایی منتهی نمی شود به عنوان یک پیوند خراب یا شکسته شناخته می شود. ایجاد لینک شکسته یک رویکرد بسیار مهم در جستجوگرها است زیرا به شما کمک می کند یک لینک شکسته را پیدا کنید. در واقع به شما امکان می دهد محتوای از بین رفته و گمشده ای را که قبلا به آن لینک شده است دوباره بسازید. حتما باید از این ابزار استفاده کنید زیرا به شما امکان می دهد برای مطالب خود بک لینک جدید ایجاد کنید و همانطور که گفته شد، هرچه تعداد بک لینک های بیشتری به سایت شما داده شود، محتوای شما عملکرد بهتری در نتایج جستجو دارد.
    • ارزیابی سایت (Site Audit) – ارزیابی سایت یکی دیگر از ویژگی های بسیار مفید SEMRush است. با استفاده از این ابزار می توانید خطاهایی را پیدا کنید که به رتبه بندی شما در موتور جستجوگر آسیب می رسانند مانند: محتوای تکراری، خطاهای خزنده، مشکلات SSL، عدم وجود عنوان و غیره.  ابزار ارزیابی سایت، کل سایت شما را اسکن می کند و نکاتی را برای بهبود هر صفحه به شما ارائه می دهد. این نه تنها به شما می گوید که چه کاری باید انجام دهید بلکه دلیل آن را هم می گوید. با هر پیشنهاد، دلیل پشت هر پیشنهاد را نیز توضیح می دهد. این پیشنهادات می تواند شامل موارد زیر باشد:
      • طول مطالب
      • ارائه ویژگی ALT به تصاویر شکسته
      • کدام وب سایت ها را به عنوان بک لینک در نظر بگیرید
      • استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی
      • کدام کلمات کلیدی را اضافه کنید
      • در صورت لزوم افزودن برچسب ها
      • چگونه می توان برچسب های متا و توضیحات متا را بهبود بخشید
      • استراتژی های پیوند داخلی

کلام آخر

حالا که متوجه شدید SEMRush چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد بهتر است برای بهبود سایت خود از این ابزار استفاده کنید. آیا تاکنون از SEMRush استفاده کرده اید؟ به نظر شما ابزار بهتری برای جایگزینی SEMRudh وجود دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

SEMrush چیست و چگونه کار می کند؟
در دنیای امروز ، رقابت در بازار در حال افزایش و حفظ جایگاه دشوار است، به ویژه برای کسب و کار های کوچک و متوسطی که تازه وارد تجارت شده...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. وقت بخیر در قسمت Rank Tracking حتما باید یک کشور رو انتخاب کنی که به لطف دوستان ایران جزو کشور های جهان نیست! بجای اسم کشور عزیزمون که جزو کشورهای جهان به حساب نیومده چه چیزی رو اگر انتخاب کنیم بهتر هست

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...