معرفی ارز دیجیتال

بهترین شت کوین انفجاری (جدید) برای نوسان گیری

بهترین شت کوین انفجاری (جدید) برای نوسان گیری

شت‌کوین‌ به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که کاربرد چندانی ندارند اما در بازار تاثیرگذار بوده‌اند. بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال بی‌هدف ساخته می‌شوند و از طریق بازاریابی به وسیله تأیید افراد مشهور، توجه سرمایه گذاران زیادی به خود جلب می‌کنند که در نهایت خود را به بهترین شت کوین برای خرید تبدیل می‌کنند. سوال این است از کجا بفهمیم کدام شت کوین انفجاری است و چگونه لیست شت کوین‌ های انفجاری را قبل از پامپ پیدا کنیم؟ آیا راهی برای خرید شت کوین‌ها قبل از پامپ قیمتی وجود دارد؟

شت کوین چیست؟

شت کوین Shitcoin یک اصطلاح رایجی است که برای توصیف ارز دیجیتال بدون ارزش یا هدف، مانند میم توکن‌ها و توکن‌های کلاهبرداری استفاده می‌شود. به بیان ساده شت کوین به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که بی‌فایده هستند و ارزشی ندارند. این رمزارزها به عنوان یک کپی از سایر ارزها ایجاد شده‌اند و چیز جدیدی برای فضای ارز دیجیتال به ارمغان نیاوردند. شت کوین‌ها اهداف مشخصی ندارند. برخلاف بیت کوین یا اتریوم که با اهداف مشخص و تعریف شده و اهداف نوآورانه به وجود آمدند، شت کوین‌ها فاقد عملکرد ارزشمند هستند. به همین دلیل طول عمر کوتاهی دارند و اغلب اوقات خیلی زود از بازار حذف می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با شت کوین مطلب شت کوین چیست و چگونه آن‌ها را بشناسیم؟ بخوانید.

مشخصه های شت کوین انفجاری چیست؟

مشخصه های شت کوین انفجاری چیست؟

یک شت کوین انفجاری را می‌توان با برخی نشانه ها و ویژگی‌ها، به راحتی پیدا کرد و پتانسیل رشد قیمت را برای آن متصور شد. مواردی که نشان می‌دهد یک ارز یا شت کوین آماده پرواز قیمتی است عبارت است از:

حجم بازار

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید بررسی کنید، مارکت کپ توکن است. هرچه بیشتر باشد نشانه بهتری است. چرا که نشان می‌دهد افراد بیشتری در آن ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این برای رشد یک توکن بسیار سودمند است. برای مثال می‌توانید فیلتر بیشتر از ۱۰۰ میلیون را برای مارکت کپ در انتخاب شت کوین در نظر بگیرید.

 شبکه ارز

شبکه مورد استفاده توکن از این جهت مهم است چرا که اکثر ارزهای تازه وارد در صرافی‌های معتبر پشتیبانی نمی‌شوند و معامله آن‌ها از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز انجام می‌شود. بنابراین وقتی شبکه یک توکن اتریوم است، در صرافی غیرمتمرکز شما باید کارمزد بیشتری بپردازید. این موضوع می‌تواند بازدهی شما را کاهش دهد. بنابراین توکن را از شبکه اسمارت چین یا سایر شبکه‌های برتر، انتخاب کنید.

کامیونیتی ارز

سعی کنید رسانه‌های اجتماعی توکن مد نظر را بررسی کنید. هرچه پروژه در رسانه‌ها فعال‌تر بوده و تبلیغات بیشتری داشته باشد، نشان دهنده این است که می‌تواند سرمایه گذاران بیشتری جذب کرده و در نهایت ارزش توکن را بالاتر ببرد.

تعداد واچ لیست

در صفحه اطلاعات توکن، معمولا تعداد افرادی که توکن را در واچ لیست خود قرار داده اند، درج شده است. هرچه این تعداد بیشتر باشد، نمایانگر این است که افراد بیشتری این پروژه را دنبال می‌کنند و علاقمند به سرمایه‌گذاری در آن هستند.

تحلیل نمودار

در کنار معیارهای گفته شده، شما باید نمودار توکن را نیز بررسی کنید ببینید که در مدت اخیر چه روندی داشته است. چنانچه نمودار ارز نشان می‌دهد که توکن یک افزایش قیمت شدید داشته و اکنون بسیار پایین‌تر از آن قیمت حرکت می‌کند، چنین توکنی مناسب سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

رتبه

رتبه توکن بر اساس ارزش بازار که در اطلاعات آن قابل مشاهده است، یکی از معیارهایی است که باید در نظر بگیرید. معمولا توکن‌هایی که رتبه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دارند از لحاظ قیمتی رشد خود را داشته‌اند و اکنونزمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها نیست. بهتر است در توکن‌هایی که رتبه آن‌ها کمتر از ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ است سرمایه‌گذاری کنید چرا که در صورت تزریق سرمایه به شرط داشتن معیارهای دیگر، پتانسیل افزایش قیمت خوبی دارند.

آدرس‌های فعال

با بررسی جامعه آماری تعداد آدرس‌های فعال در شبکه و بررسی اینکه تراکنش‌ها در چه زمانی انجام شده‌اند می‌توان به نتایج جالبی رسید. هرچه تعداد آدرس‌های فعال یک توکن بیشتر باشد و تراکنش‌ها در فواصل زمانی کمتری انجام شده باشد، آن شت توکن برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است.

از کجا یک شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟

یکی از بهترین منابع برای پیدا کردن لیست شت کوین‌های اتفجاری برای خرید، وبسایت مرجع coinmarketcap.com است. این وبسایت سرویس‌ها و خدمات کاربردی گوناگونی دارد. برای پیدا کردن شت کوین انفجاری وارد وبسایت شوید و از بخش Recently Added ارزهایی که تازه لیست شده‌اند را مشاهده کنید. مطابق موارد و مشخصه‌های یک شت کوین انفجاری، باید ارزهای لیست شده را بررسی کنید و درباره هرکدام تحقیق کرده و به موارد گفته شده در بخش قبل دقت کنید.

نکته: ارزی که در تصویر انتخاب شده هیچ توصیه مالی نیس و صرفا برای آموزش مشاهده اطلاعات انتخاب شده است.

پس از آنکه مطابق معیارهای بررسی شده شت کوین موردنظر خود را پیدا کردید، روی آن کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به ارز را بخوانید. سپس از بخش مارکت صرافی‌های که در آن‌ها لیست شده است را پیدا کنید و در نهایت خرید خود را در یکی از صرافی‌های پشتیبانی کننده تکمیل کنید.

چند مورد از بهترین شت کوین های انفجاری برای سرمایه گذاری در 2024

در اینجا به صورت خلاصه لیست شت‌کوین‌ های انفجاری برای خرید را بررسی می‌کنیم.

1. Tamadoge (TAMA)

تامادوج جزو بهترین شیت کوین‌ها با ۱۹ میلیون دلار پیش فروش کامل است. با وجو بازار نزولی، نهنگ‌های بازار برای پیش فروش تامادوج هجوم آوردند. این توکن در حال حاضر در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکزی مانند OKX لیست شده است. یکی از عوامل کلیدی که TAMA را از سایر شت‌کوین‌ها متمایز می‌کند، این است که دارای خاصیت تورم‌زدایی است. چرا که تنها ۲ میلیارد واحد از آن در دسترس خواهد بود و توسعه دهندگان قصد دارند ۵ درصد از توکن‌های خرج شده را بسوزانند. توکن سوزی باعث می‌شود تاما کمیاب‌تر شده و ارزش آن بیشتر شود.

بیشتر بخوانید : توکن سوزی چیست؟

2. Battle Infinity (IBAT)

یک پلتفرم بازی متاورسی مبتنی بر بازی برای کسب درآمد (Metaverse) است که جزو بهترین شت کوین‌ها برای خرید در حال حاضر محسوب می‌شود. IBAT توکن بومی پلتفرم Battle Infinity است، یک بازی فانتزی مبتنی بر NFT که بازیکنان را قادر می‌سازد در حین مبارزه با سایر تیم‌ها کسب درآمد کنند. این پلتفرم یک صرافی غیرمتمرکز به نام Battle Swap نیز دارد که کاربرام می‌توانند از آن NFT خریداری کرده و آواتارهای خود را شخصی‌سازی کنند. IBAT با داشتن یک پیش فروش بسیار موفق ثابت کرده است که پتانسیل زیادی دارد. پیش فروش قرار بود ۹۰ روز طول بکشد، اما تقاضای زیاد برای توکن IBAT منجر به فروش آن در عرض ۲۵ روز شد.

3. Lucky Block (LBLOCK)

Lucky Block به عنوان یک پلتفرم که جوایز ارائه می‌کرد شروع به کار کرد، اما خود را به یک پلتفرم مسابقاتNFT تبدیل کرد که چندین مزیت را به سرمایه گذاران ارائه می‌داد. یکی از تحولات کلیدی آن، توسعه یک توکن ERC20 بود. صرافی‌های LBank، MEXC و Gate.io توکن LBLOCK را فهرست کرده‌اند. مدیرعامل پروژه همچنین از سوزاندن ۱٪ توکن LBLOCK به صورت ماهانه خبر داد که اولین توکن سوری آن در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ انجام شد. سوزاندن توکن‌ها به دلیل کاهش عرضه دارایی منجر به افزایش قیمت می‌شود. LBLOCK با شروع فعالیت در صرافی‌های بزرگ در ژانویه ۲۰۲۲، به شدت افزایش یافت و بیش از ۱۰۰۰ درصد بازدهی را به سرمایه گذاران ارائه داد.

4. Dogecoin (DOGE)

یکی از برترین شت‌کوین‌هایی که بازدهی خوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد، Dogecoin است. توسعه دوج کوین به عنوان یک شوخی آغاز شد اما افزایش شدید قیمت آن باعث شد که بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را جدی بگیرند. دوج کوین به لطف حمایت مستمر ایلان ماسک در رسانه‌های اجتماعی، بیش از ۱۰۰۰۰ درصد بازده را برای سرمایه گذارانی که در ابتدای سال ۲۰۲۱ آن را خریداری کرده بودند، فراهم کرد. با این حال، از زمان اوج خود در ماه می‌۲۰۲۱ یعنی ۰.۷۱ دلار، بیش از ۹۰٪ از ارزش خود را از دست داده است. با وجود این، بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که این ارز همچنان یکی از بهترین شت کوین‌ها برای سرمایه‌گذاری است. پذیرش آن به عنوان روش پرداخت، یکی از عوامل جلب توجه افراد است. چرا که ماسک اعلام کرد خودروهای الکتریکی تسلا پرداخت به وسیله دوج کوین را می‌پذیرد. دیگر شرکت‌های بزرگی که این توکن را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرند، AMC Theatres GameStop، Twitch و Newegg هستند.

خرید دوج کوین

5. Shiba Inu (SHIB)

شیبا اینو از رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها استفاده کرد و خود را قاتل دوج کوین نامید. به این صورت صراحتا اعلام کرد که برای جایگزینی دوج کوین روی کار آمده است. بسیاری از سرمایه گذاران لوگوی سگ شیبا اینو را به Dogecoin مرتبط کردند و معتقد بودند که این دو پروژه در هم تنیده شده اند. این حدس و گمان منجر به افزایش بیش از ۱۰۰۰ درصدی قیمت SHIB در اکتبر ۲۰۲۱ شد. پس از پایان موج تبلیغات، قیمت Shiba Inu بیش از ۹۰٪ سقوط کرد. با این حال این پروژه در تلاش است تا از برچسب میم توکن بودن فاصله گرفته و سرمایه گذاران را متقاعد کند که با تبدیل شدن به یک اکوسیستم فعال، راه کار‌های کاربردی را ارائه می‌دهد.

خرید شیبا اینو

فرصت ها و ریسک های خرید و فروش شت کوین

فرصت ها و ریسک های خرید و فروش شت کوین

تنها در سال گذشته، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار از طریق پروژه‌های مختلف شت‌کوین‌ها، سرمایه از دست داده‌اند. در طول بازار صعودی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران بسیاری را جذب کرد که متاسفانه درصد بالایی از آن‌ها دانش فنی لازم را نداشتند و در دام کلاهبرداری‌ها افتادند. اگر تاریخ بازار ارزهای دیجیتال یک چیز را به ما آموخته باشد، این است که هر دوره بازار صعودی، افزایش شت‌کوین‌ها را به همراه دارد. این شت کوین‌ها با پامپ و دامپ‌های مداوم و سپس رها کردن پروژه، سرمایه بسیاری از افراد تازه وارد را نابود کردند. به این معنا که یک تیم پروژه‌ای را با یک توکن راه‌اندازی می‌کند که معمولاً یک فورک است. افراد تیم پروژه را راه اندازی می‌کنند، توکن‌ها را می‌فروشند و سپس ناپدید می‌شوند. در این نوع پروژه‌ها بودجه‌های بازاریابی کلانی برای تبلیغ خرج می‌شود. هدف این نوع بازاریابی، سرمایه گذاران جدید و ساده لوح است که معمولا بخاطر FOMO در دام کلاهبرداری می‌افتند. متاسفانه افراد به ریسک از دست رفتن سرمایه با خرید و فروش شت کوین فکر نمی‌کنند. چرا که اسیر تبلیغات پروژه‌ها شده و به دنبال رویای یک شبه ثروتمند شدن می‌گردند.

انکار نمی‌کنیم که برخی از شت‌کوین‌ها بازدهی کوتاه‌مدت فوق‌العاده‌ای را به دست آوردند. شاید معروف‌ترین مثال، میم کوین‌هایی مانند دوج کوین و شیبا اینو باشد. شت کوین‌هایی که سوخت افزایش قیمت خود را از توییتر و افرادی مانند ایلان ماسک گرفتند. موضوع قابل توجه این است که هیچ تریدری نمی‌تواند تمام سود بازار را دریافت کند. ارزهایی مانند دوج کوین و شیبا که تنها با یک جمله می‌توانند نوسانات عمده داشته باشند، شاید فرصتی برای نوسان گیری بدهند ولی سرمایه‌گذاری در آن‌ها بسیار پر ریسک است. بنابراین افراد با تجربه می‌توانند سوار موج نوسانات چنین ارزهایی شوند اما این کار هر کسی نیست و به دانش فنی زیادی نیاز دارد.

سخن آخر

سرمایه‌گذاری در برخی شت کوین‌ها ممکن است بازدهی داشته باشد اما قطعا این بازدهی کوتاه مدت است. با توجه به مواردی که بریا پیدا کردن یک شت کوین انفجاری توضیح دادیم، اگر علاقمند به نوسان گیری هستید، به توضیحات دقت کنید تا بتوانید لیست شت کوین‌ های آماده پامپ را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

سوالات متداول
Request for Quote

مارکت کپ، هولدرها، آدرس های فعال، فعالیت کامیونتی و … از جمله عوامل موثر در قیمت شت کوین ها هستند.

ارزش یک شت کوین از طریق فعالیت های پروژه و مارکت کپ آن مشخص می شود.

کوین ها دارای اهداف و کاربری مهم هستند در حالی که شت کوین ها کاملا بی هدف ساخته می شوند.

برخی از شت کوین هایی مانند شیبا و دوج کوین را می توان از صرافی ایرانیکارت خریداری کرد.

بهترین شت کوین انفجاری (جدید) برای نوسان گیری
شت‌کوین‌ به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که کاربرد چندانی ندارند اما در بازار تاثیرگذار بوده‌اند. بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال بی‌هدف ساخته می‌شوند و از طریق بازاریابی به وسیله تأیید...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...