آموزش ارز دیجیتال

بهترین روش انتقال تتر با کمترین کارمزد

بهترین روش انتقال تتر با کمترین کارمزد

چطور کارمزد تتر را کاهش دهیم؟ چگونه بدون کارمزد تتر خریداری کنیم؟ اگر این سوالات برایتان پیش آمده است، این مقاله برای شماست. در این مقاله درباره انواع کارمزدهای تتر و روش‌هایی برای کاهش آن به شما معرفی کردیم. اگر تصمیم به خرید تتر دارید و می‌خواهید با کمترین کارمزد سرمایه‌تان را تبدیل به تتر کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی انواع کارمزد تتر

به‌طور معمول هر نقل و انتقال ارز دیجیتالی دارای کارمزد است. این کارمزد با اهداف مختلفی دریافت می‌شود. در بازار کریپتو کارمزدها نقش ویژه‌ای دارند؛ چرا که یکی از مهم‌ترین منابع درآمد هستند. تتر هم از این قاعده مستثنی نیست. ارز تتر کارمزد معامله و انتقال دارد؛ یعنی شما برای خرید یا فروش ارز تتر باید مبلغ کمی را هم به پلتفرم و هم به شبکه ارز پرداخت کنید. 

  • کارمزد معاملات تتر

صرافی‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال مبلغی را برای خرید و فروش رمزارز دریافت می‌کنند. این مبلغ صرفا کارمزد معامله در صرافی است. هر صرافی بسته به خدماتی که ارائه می‌دهد کارمزدی دریافت می‌کند. ممکن است این کارمزد در برخی از صرافی‌ها بالا و در برخی نیز کمتر باشد. درواقع کارمزد مستقیما مربوط به میزان منابع آن صرافی است. 
زمانی که منابع یک صرافی کم می‌شود برای جبران آن مجبور به افزایش کارمزدها می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: تتر چیست

بررسی انواع کارمزد تتر

  • کارمزد شبکه انتقال تتر

برای انتقال یا تایید تراکنش تتر بر روی بلاکچین، باید کارمزد پرداخت کنید. این کارمزد با هدف پرداخت هزینه‌ای به شبکه بلاکچینی که از زیرساخت آن استفاده می‌کنیم؛ انجام می‌شود. کارمزد تتر در زمان انتقال می‌تواند متفاوت باشد؛ چرا که این ارز بر روی شبکه‌های بلاکچین مختلفی ایجاد شده است.

» پیشنهاد مطالعه: شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

تیم فنی تتر با گذشت زمان سعی می‌کنند این ارز در شبکه‌های بلاکچین مختلف توسعه دهند؛ زیرا هم به دسترسی‌پذیر بودن آن کمک می‌کند و هم شبکه‌های جدید معمولا دارای کارمزد انتقال کمی هستند. معمولا شبکه‌هایی که با مکانیزم PoW کار می‌کند نیز گران‌تر هستند؛ زیرا مصرف انرژی بالاتری دارند. در ادامه چهار شبکه تتر که رایج تر هستند را به شما معرفی کرده‌ایم.

  1. USDT ERC20: تتر بر پایه شبکه بلاکچین اتریوم

  2. USDT omni: تتر با پروتکل omni و مبتنی بر شبکه بلاکچین بیت‌کوین

  3. USDT Tron: مبتنی بر شبکه بلاکچین ترون و پروتکل TRC20

  4. USDT Bep20: مبتنی بر شبکه بایننس و پروتکل اسمارت چین

همان‌طور که گفتم کارمزد انتقال هر یک از انواع تتر می‌تواند متفاوت باشد. کارمزد تتر در زمان انتقال با شبکه اتریوم حدود پنج تتر است. ممکن است بسته به صرافی و شلوغی شبکه این کارمزد تغییر کند. شبکه omni نسبتا کارمزد زیادی دریافت می‌کند، کارمزد انتقال تتر در شبکه اومنی تا ۳۰ دلار هم می‌رسد.

این در حالیست که شبکه ترون کارمزد نسبتا کمتری دریافت می‌کند. در ابتدا کارمزد انتقال در این شبکه چیزی حدود ۱ تتر بود. اکنون به دلیل شلوغی شبکه کارمزد به حدود ۲ تتر رسیده است. تتر مبتنی بر پروتکل BEP20 نیز کمترین کارمزد را نسبت به سایر پروتکل‌ها دارد و تنها ۰.۶ تتر کارمزد می‌گیرد.

باید به این نکته توجه کنید که اگر تتر بومی یک شبکه را می‌خواهید، باید حتما آدرس منطبق با آن شبکه را به‌عنوان کیف پول وارد کنید. اگر آدرس کیف پول بایننس اسمارت چین را برای شبکه اتریوم وارد کنید یا هر شبکه دیگری، این اتفاق باعث می‌شود میزان ارزی که خریداری کرده‌اید از بین برود.

شبکه

کارمزد

شبکه اتریوم ERC20

12 تتر

شبکه ترون TRC20

1 تتر

شبکه بایننس BEP20

0.6 تتر

شبکه اومنی omni

30 تتر

روش‌های کاربردی برای کاهش کارمزد تتر

دو روش برای کاهش کارمزد تتر وجود دارد:

  1. برای پرداخت کمترین کارمزد تتر از شبکه‌های مختلف استفاده کنید. در ادامه توضیح دادیم که کدام شبکه‌ها کارمزد کمتری برای انتقال دریافت می‌کنند.
  2. پلتفرمی انتخاب کنید که هزینه کمتر یا صفر دارد. 

نحوه انتقال تتر با کمترین کارمزد

کارمزد انتقال در شبکه، به موارد مختلفی بستگی دارد. شبکه انتقال، شلوغی شبکه و زمان انتقال برخی از مولفه‌های تعیین کارمزد انتقال هستند. شبکه‌هایی مانند اتریوم نسبت به ترون و بایننس چین شلوغ‌تر هستند؛ همچنین کارمزد انتقال آن نیز بسیار بیشتر از این دو شبکه است. البته پس از به روزرسانی مرج یا ادغام، کارمزد اتریوم کمتر از قبل شد.

در واقع اتریوم لایه دوم کارمزد کمتری برای انتقال دارد.

شما برای پرداخت کمترین کارمزد انتقال می‌توانید از شبکه‌های سریع‌تر و خلوت‌تری مانند بایننس اسمارت چین استفاده کنید. این شبکه کمترین کارمزد را دارد. اگر دوست دارید به‌طور دقیق از کارمزدها مطلع شوید، باید بگویم که این امکان در حال حاضر وجود ندارد؛ زیرا با توجه به موارد مختلفی این کارمزد تعیین می‌شود. در ادامه کارمزدهای شبکه‌های مختلف که شما به اشتراک می‌گذارم. کارمزدها در زمان نوشته شدن این متن بررسی شده است.

» پیشنهاد مطالعه: لیست رمزارزهایی که کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال را دارند.

معامله تتر بدون کارمزد

بسیاری از صرافی کارمزدهای زیادی برای معامله رمزارزها دریافت می‌کنند. این کارمزدها به علاوه کارمزدهای انتقال بخش زیادی از پول شما را صرف می‌کنند. برای معامله تتر بدون کارمزد می‌توانید از دو راه استفاده کنید. بسیاری از افراد در ایران هستند که سرمایه‌های خود را برای حفظ ارزش آن به تتر تبدیل کردند. این افراد بعضا به‌دلایل مختلف قصد تبدیل تتر به ریال را دارند. 
در این مواقع ترجیح می‌دهد به‌طور مستقیم این کار را انجام دهند و از طریق صرافی‌ها اقدام نکنند. شما می‌توانید به‌طور مستقیم این تترها را آن‌ها دریافت کنید و در ازای آن‌ها ریال پرداخت کنید.

در این روش دیگر نیازی نیست برای معامله کارمزدی پرداخت کنید. این روش معایبی هم دارد، برای مثال امن نیست و احتمال اینکه سرتان کلاه برود هست.

روش بعدی استفاده از صرافی‌هایی است که کامزد دریافت نمی‌کنند. تعدادی از صرافی‌ها وجود دارند که بابت معامله کارمزدی از شما دریافت نمی‌کنند. برای خرید تتر بدون کارمزد می‌توانید از این صرافی‌ها استفاده کنید. این روش نسبت به روش قبلی امن‌تر است؛ زیرا استفاده از صرافی‌های معتبر از به‌وجود آمدن مشکلات جلوگیری می‌کند. کارمزد انتقال تتر شبکه‌های مختلف در صرافی ایرانیکارت در تصویر زیر مشهود است.

کارمزد تتر در شبکه اتریوم:

کارمزد تتر در شبکه ترون:

کارمزد تتر در شبکه اسمارت چین:

خرید تتر بدون کارمزد در ایران

برای خرید تتر بدون کارمزد در ایران می‌توانید از روش‌هایی که در بخش قبلی گفتیم استفاده کنید. در واقع می‌توانید به‌طور مستقیم از افرادی که قصد تبدیل تتر به ریال را دارند تتر خریداری کنید یا از صرافی‌های بدون کارمزد؛ البته برخی از صرافی‌ها هم وجود دارند که کارمزد صرفا کمی دریافت می‌کنند.

» پیشنهاد مطالعه: نمودار لحظه‌ای دامیننس تتر

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره کارمزد تتر صحبت کنیم. انواع کارمزدهایی که برای خرید تتر باید پرداخت کنید را با شما به اشتراک گذاشتیم. به‌طور کلی دو کارمزد معامله و انتقال وجود دارد؛ همچنین روش‌هایی برای کاهش این کارمزدها به شما معرفی کردیم. در نهایت برای خرید تتر با کترین کارمزد و بهترین قیمت، کارمزد صرافی ایرانیکارت را به شما پیشنهاد دادیم. به‌نظر شما چه روش‌های دیگری وجود دارد که می‌توان با آن‌ها کارمزد تتر را کاهش داد؟ در بخش دیدگاه‌ها به ما بگویید!

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....