مسافرت و مهاجرت

سفر به تایلند : نکاتی که باید به آن ها توجه کرد

سفر به تایلند : نکاتی که باید به آن ها توجه کرد

اگر قصد سفر به تایلند دارید، بهتر است قبل از هر چیز اطلاعات لازم در رابطه با جاهای دیدنی این کشور، انواع ویزایش و شرایط گرفتنشان (تایلند برخلاف گرجستان و ترکیه نیاز به ویزا دارد!) و … کسب کنید. هرچه که اطلاعات شما از جایی که قصد سفر به آن را دارید بیشتر باشد، شانس اینکه در طول سفر با مشکلات کمتری مواجه شوید و در عوض لذت ببرید، بیشتر می‌شود. در این مقاله با راهنمای سفر به تایلند ، همراه ما باشید.

راهنمای سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

یکی از مهم‌ترین مواردی که در راهنمای سفر به تایلند و یا هر کشور دیگری مانند گرجستان، عمان، آذربایجان، تاجیکستان و … باید به آن پرداخته شود، بهترین زمان سفر است.

بهترین زمان سفر به تایلند بین نوامبر تا فوریه است. فصول سرد تایلند، از نوامبر تا مارس است. در این فصل از سال بانکوک سردترین نقطه از کشور محسوب می‌شود. البته با دمای 29 درجه سانتی‌گراد! اما فراموش نکنید که درجه حرارت هوا در شب به شدت کاهش پیدا می‌کند، پس لباس گرم همراهتان داشته باشید.

از ماه آوریل تا ژوئن تایلند آب‌وهوای گرمی دارد. بنابراین اگر طرفدار آب‌وهوای گرم نیستید، می‌توانید در ماه‌های ژوئن و اوت از بارش باران در این کشور بهره ببرید.

پس در نهایت می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به تایلند به علاقه خودتان بستگی دارد!

 راهنمای سفر به تایلند | ویزای توریستی تایلند

ارز رایج تایلند

بات ارز رایج کشور تایلند است. اگر قصد خرید در بازارهای این کشور را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که به جای حمل پول نقد از انواع کارت اعتباری مانند ویزا کارت و مستر کارت استفاده کنید. این نوع کارت فیزیکی که قابلیت شارژ مجدد هم دارد، هم برای خرید اینترنتی و هم برای خرید از فروشگاه‌های خارجی با استفاده از دستگاه‌های پز قابل استفاده هستند.

اقامت در تایلند

برنامه‌ای برای محل اقامتتان در تایلند دارید؟ آیا از بهترین اقامتگاه‌های تایلند خبر دارید؟ بر اساس تحقیقاتی که برای تهیه راهنمای سفر به تایلند برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم، بهترین اقامتگاه‌های تایلند عبارت‌اند از :

  • هاستل Green House (بانکوک)
  • هاستل Mad Monkey (بانکوک)
  • هاستل The So (چیانگ مای)
  • Julie Guesthouse (چیانگ مای)
  • هاستل Koh Lipe Backpackers (Koh Lipe)
  • Green Leaf (خائو یای)
  • مهمانخانه Pineapple (فوکت)
  • هاستل Patong Backpacker (فوکت)
  • هاستل Hi-Ayutthaya Youth (آیوتایا)
  • هاستل Asleep (Kanchanaburi)
  • هاستل Balcony Party (کرابی)
  • مهمانخانه Noom (Lopburi)
  • هاستل The Famous Pai Circus (Pai)
  • مهمانخانه Old City (Sukhothai)
  • مهمانخانه Mut Mee Garden (Isaan)
  • Lonely Beach Resort (Ko Chang)
  • مهمانخانه Sonya (Ko Lanta)
  • هاستل Samui (Ko Samui)

 راهنمای سفر به تایلند | ویزای توریستی تایلند

در صورتی که قصد اقامت در هر یک از اقامتگاه‌های گفته شده را دارید، می‌توانید از طریق سایت‌های مختلف مانند بوکینگ دات کام و یا Hotels.com برای رزرو هتل خارجی و یا هاستل استفاده کنید. فراموش نکنید که با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت می‌توانید به سادگی در هر سایت خارجی پرداخت ارزی داشته باشید. تنها نیاز است که از طریق لینک زیر سفارشتان را در سایت ما ثبت کنید :

رزرو هاستل و هتل خارجی

سیستم حمل‌ونقل در تایلند

قبل از سفر به تایلند به این مسئله فکر کرده‌اید که چگونه می‌خواهید از تمام جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید؟ آیا با نقشه شهر آشنایی دارید؟ می‌خواهید از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و یا خودرو شخصی؟ قبل از اینکه به بررسی شرایط سیستم حمل‌ونقل در تایلند بپردازیم، لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از خدمات ارزی ما، در هر یک از کشورهای خارجی خودرو اجاره کنید.

خوشبختانه مشابه با هر چیز دیگر در تایلند، هزینه استفاده از سیستم حمل‌ونقل در این شهر زیاد نیست. هزینه برخی از سرویس‌های عمومی عبارت هستند از :

  • استفاده از اتوبوس عمومی : 8 بات (0.22 دلار امریکا)
  • استفاده از مترو : 15 الی 50 بات (0.45 الی 1.5 دلار امریکا)
  • استفاده از تاکسی : 60 الی 100 بات (1.8 الی 3 دلار امریکا)

با توجه به وسعت کشور تایلند، شاید نیاز باشد که برای سفر از شهری به شهر دیگر از قطار، قایق  استفاده کنند. مانند سفر بین بانکوک، پنانگ، کوالالامپور و سنگاپور. شما می‌توانید بلیط قطاری که نیاز دارید زودتر از موعد خریداری کنید تا به ترافیک و معطلی نخورید. هزینه استفاده از قطار روز 50 بات (1.5 دلار امریکا) و قطار شب 575 بات (17 دلار امریکا) است. هزینه استفاده از قایق در تایلند بین 250 الی 475 بات (7.5 الی 14 دلار امریکا) متغیر است. هزینه پرواز هوایی در تایلند نیز بین 1464 الی 6656 بات (44 الی 200 دلار امریکا) متغیر است.

(پروازهای بین شهرهای بزرگ معمولاً گران قیمت هستند. بنابراین می‌توانید برای کاهش هزینه سفر به تایلند ، 1 ماه زودتر بلیط هواپیما را خریداری کنید.)

 راهنمای سفر به تایلند | ویزای توریستی تایلند

آیا تایلند کشور امنی است؟

به عنوان کسی که قصد سفر به یک کشور خارجی دارید، معمولاً اولین سؤالی که برایتان ایجاد می‌شود این است که آیا سفر به این نقطه از جهان امن هست یا نه! بر اساس آنچه که گردشگران در رابطه با تجربه سفرشان به کشور تایلند بیان کرده‌اند، سفر به تایلند برای تمامی افراد چه مرد چه زن، چه به صورت انفرادی و چه تکی خطری ندارد. چرا که میزان جرم و جنایت در این کشور جز در مواردی خاص مانند سرقت و کیف قاپی به نسبت سایر کشورهای هم‌جوارش پایین‌تر است. با این وجود آنچه که در این راهنمای سفر به تایلند به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم، این است که از تنها بودن در مکان‌های خلوت، خصوصاً در شب خودداری کنید. چرا که امنیت در هیچ کجای جهان به صورت 100 درصد قبل تضمین نیست. پس خودتان مراقب خودتان باشید.

توجه : بهتر است که هم‌زمان با روند درخواست ویزای تایلند ، بیمه درمانی بین‌المللی هم دریافت کنید. با استفاده از این بیمه، در صورتی که شما در طول سفر مشکلی برایتان ایجاد شود، پرداخت تمامی هزینه‌ها به عهده شرکت بیمه‌ای خواهد بود که از خدماتش استفاده می‌کنید.

همراهان عزیز، امیدواریم که این مقاله در رابطه با راهنمای سفر به تایلند پاسخگوی سؤالات شما بوده باشد. اگر در هر یک از مراحل ثبت سفارش در سایت سؤالی دارید، می‌توانید از طریق چت آنلاین و یا شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...