نرم افزارها

بهترین آنتی ویروس‌ها در سال 2024

بهترین آنتی ویروس‌ها در سال 2024

زمانی که شما پس از تحقیقات و مشورت‌های فراوان و همچنین پس انداز چندین ماه خود موفق به خرید یک کامپیوتر جدید می‌شوید، قطعا دلتان نمی‌خواهد به روح و جانش کوچک‌ترین آسیبی برسد. پس شاید اولین قدم برای شما تهیه یکی از بهترین آنتی ویروس‌های رایگان دنیاست که به وسیله آن جلو تمام اتفاقات ناگوار از جمله ویروس‌ها و بدافزارها را بگیرید. در ادامه با هم به بررسی و معرفی اولیه چند مورد از بهترین آنتی ویروس های 2024 می‌پردازیم که می‌توانید از آن‌ها بر روی پلتفرم‌های مختلفی استفاده کنید و از سیستم خود در برابر تمامی خطرهای احتمالی محافظت کنید. با ایرانیکارت همراه باشید تا در ادامه به چند مورد از این آنتی ویروس های کاربردی اشاره کنیم و با هم آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

محافظت در برابر بدافزارها و ویروس‌ها

معرفی برترین آنتی ویروس‌های رایگان

بدافزارها و ویروس‌ها، کدهایی هستند که توسط افراد برنامه نویس به دلایل مجرمانه و سرقتانه مثل دسترسی به داده‌های سازمانی ایجاد می‌شوند. نرم افزارهای آنتی ویروس مختلفی برای مبارزه علیه این ویروس‌ها وجود دارند که در ادامه این مقاله به معرفی بهترین و پرکاربردترین آنتی ویروس‌های رایگان با بررسی نکات پرداخته می‌شود:

  • آنتی ویروس کسپراسکای رایگان

مگر می‌شود که صحبت برترین آنتی ویروس‌های دنیا باشد و اولین اسمی که به یاد ما می آید کسپراسکای (Kaspersky) نباشد؟ این آنتی ویروس یکی از بهترین‌های این حوزه است و در طی سالیان و گدز زمان همیشه در حال بهبود و تقویت بوده و همیشه یک قدم از بد افزارها جلوتر است. از قابلیت‌های این آنتی ویروس معروف و پر قدرت می‌توان به امکان فیلتر و مسدود کردن وب سایت‌های خطرناک، شناسایی عوامل تهدیدکننده و از بین بردن آن‌ها، بهره‌گیری از تکنولوژی نظارت هوشمند و امکان رد اقدامات مخرب و از همه مهمتر موتور جستجوی بسیار دقیق و قابل اعتماد و همچنین محیط کاربری بسیار ساده آن اشاره کرد.

آنتی ویروس رایگان

  • آنتی ویروس رایگان آویرا Avira

حال که اسم بهترین ها آمد اجازه دهید تا آنتی ویروسی را به شما معرفی کنیم که از نظر کاربران، لقب بهترین آنتی ویروس اندرویدی را تصاحب کرده است. نسخه سازگار با کامپیوتر هم پیش از نسخه موبایلی آن عرضه شد ولی  آویرا (Avira) موفقیت خود را مدیون به نسخه موبایلی خود است. هر چند که نسخه کامپیوتری آن نیز چیزی از نسخه موبایلی کم ندارد. این آنتی ویروس رایگان، بر روی کاغذ، عملکرد چشمگیری ندارد ولی در عمل موفق شده در آزمایش AV Comparatives با شناسایی و مسدود سازی 99.7 درصد ویروس‌ها و بدافزارها تبدیل به یکی از بهترین‌ها بشود و خود را در این لیست جای دهد.

آنتی ویروس رایگان آویرا

  • آنتی ویروس بیت دیفندر رایگان Bitdefender

بیت دیفندر(Bitdefender)، یکی از بهترین آنتی ویروس‌ها است  و به نوعی گل سر سبد این لیست به حساب می‌آید. این آنتی ویروس حتی در نسخه رایگان خود از تمامی تست‌ها و چالش‌هایی که پیش روی خود داشته، سربلند بیرون آمده است. طراحی سبک، قابلیت اسکن، عملکرد سریع و قدرت بالا در تشخیص ویروس همگی ویژگی‌هایی هستند که بیت دیفندر Bit defender را تبدیل به بهترین آنتی ویروس بر روی پلتفرم های ویندوز و مک تبدیل کرده است. نسخه‌ی رایگان این آنتی‌ویروس قابلیتی به نام اتوپایلت دارد که گاهی به بهترین شکل عمل نمی‌کند؛ چرا که این حالت با وجود این‌که مدیریت ویروس‌ها را تسهیل می‌کند، آن را از کنترل کاربر خارج می‌سازد و در گذشته شاهد آن بودیم که گاهی به اشتباه فایل‌های سیستمی توسط این آنتی ویروس شناخته و پاک شده است.

بیت دیفندر رایگان

  • آنتی ویروس آواست رایگان Avast

اگر اولویت شما برای انتخاب یک آنتی ویروس، حداقل تاثیر آن بر روی سیستم شماست، آنتی ویروس رایگان آواست Avast بهترین گزینه برای مرتفع کردن این نیاز است. همچنین این آنتی ویروس عملکرد کم نظیری را در مقابله با ویروس‌ها از خود به نمایش می‌گذارد. نکته متمایز کننده این آنتی ویروس از دیگر رقیبان خود این است که نسخه جدید آنتی ویروس Avast دارای حالت گیمینگ است؛ این حالت باعث می‌شود آنتی ویروس در هنگام اجرای بازی سیستم را به کار نگیرد و باعث کندی آن نشود و هیچ اختلالی را در عملکرد سیستمی و تجربه شما از بازی ایجاد نمی‌کند. این برای گیمر‌ها می‌تواند یک نکته حائز اهمیت باشد. شاید که دیگر رقیبان نیز این سرویس را به نوعی ارائه دهند ولی هیچکدام با این قدرت ارائه نمی‌دهند. از نکات منفی ولی می‌توان به داشتن تبلیغات گاها بسیار فراوان اشاره کرد که می‌تواند برای بعضی افراد آزار دهنده باشد.

دانلود بهترین آنتی ویروس های 2023

  • آنتی ویروس پاندا رایگان Panda

آخرین انتخاب ما برای این لیست آنتی ویروس پانداست. این انتخاب دلایل متعددی داشت. این آنتی ویروس یک قسمت تخصصی جهت از بین بردن ویروس‌های بر روی فلش مموری و هارد اکسترنال دارد. این قسمت می‌تواند بسیار کاربردی و کارآمد باشد. دیگر ویژگی آنتی ویروس پاندا داشتن یک کیبورد مجازی است که می‌تواند از سرقت رمزهای عبور توسط کی لاگرها جلوگیری کند. علاوه بر این کار کردن با این آنتی ویروس بسیار آسان است و برای استفاده از فایروال آن تنها مشخص کردن موقعیت مکانی مانند خانه، محل کار یا مکان‌های عمومی کفایت می‌کند که می‌توان گفت تا مقدار زیادی از عمل فیشینگ جلوگیری کند. پاندا موفق شده در تست AV Comparatives بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده و 99.9 درصد از ویروس‌هایی که در سیستم مورد آزمایش وجود داشته را شناسایی و مسدود سازد. اخیرا قابلیت‌های زیادی از نسخه Pro آن به ورژن رایگان آن آمده است.

آنتی ویروس پاندا

حال که به مطالعه این مطلب پرداختید، امیدواریم که بتوانید بر اساس نیاز خود و همچنین موارد ذکر شده فوق، اقدام به مناسب‌ترین آنتی ویروس بفرمایید؛ هر چند که آنتی ویروس‌های معرفی شده تماما نسخه رایگان هستند و نمی‌توان از تمام پتانسیل‌های آن ها استفاده کرد و بهتر است برای داشتن خیال صد در صد راحت از نسخه های Pro برترین آنتی ویروس‌ها استفاده شود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما از آنتی ویروس استفاده می‌کنید؟

سخن نهایی

با خواندن این مقاله توانستید با بهترین آنتی ویروس‌های دنیا آشنا شوید. در صورتی که شما هم قصد دارید یک آنتی ویروس بسیار موثر و قوی را روی سیستم خود نصب کنید و از آن بهره‌مند گردید، موارد ذکر شده در این مقاله می‌تواند بهترین گزینه برای استفاده از یک آنتی ویروس باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
نرم افزارها
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. هدف این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آنها برای عموم می‌باشد. این شرکت در راستای رسیدن به...
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اکانت های خارجی
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اگر شما هم زیاد موزیک گوش می‌کنید، حتما نرم‌افزار دیزر deezer را می‌شناسید. دیزر یک نرم‌افزار پخش آنلاین موزیک بوده که در بین کاربران بسیار محبوب است. دسترسی به بی...
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
نرم افزارها
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
اسکایپ (به انگلیسی skype) یک نرم افزار کاربردی رایگان است که امکان برقراری تماس تلفنی و تصویری، ایجاد ویدئو کنفرانس، ارسال پیام، انتقال فایل و پست صوتی را با استفاده...