سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای کوتاه مدت با بیشترین سود

بهترین ارز دیجیتال برای کوتاه مدت با بیشترین سود

ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال ورود به این بازار برای کسب بازدهی بالا هستند. با این حال، با فراوانی گزینه‌های موجود، تعیین اینکه کدام ارز دیجیتال بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب است، می‌تواند دشوار باشد.

عواملی مانند ارزش بازار، فناوری، پذیرش و مسائل نظارتی، همگی می‌توانند بر ارزش یک ارز دیجیتال تأثیر بگذارند. در این مقاله، وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال را بررسی و برخی از رقبای برتر برای عنوان «بهترین ارز دیجیتال برای خرید در کوتاه مدت ۲۰۲۴» را برجسته خواهیم کرد. چه یک سرمایه‌گذار با تجربه باشید و چه تازه وارد، این مطلب دیدگاه ارزشمندی را در مورد روندهای فعلی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این فضای هیجان‌انگیز ارائه می‌دهد.

انواع معاملات کوتاه مدت در ارز دیجیتال

روش‌های معاملاتی کوتاه مدت، مستلزم تخصیص وقت زیادی نسبت به روش‌های بلند‌مدت هستند؛ زیرا تعداد معاملاتی که در روش‌های کوتاه مدت انجام می‌شوند نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است. در ادامه قصد داریم درباره سه استراتژی معاملاتی کوتاه مدت صحبت کنیم.

  • استراتژی معاملاتی Sclap Trading

استراتژی معامله اسکالپ که به اسکالپ تریدینگ هم معروف است، بر سود از تغییرات جزئی قیمت تمرکز دارد. مدت زمان این معاملات از یک دقیقه تا ۱۵ دقیقه متغیر است؛ البته ممکن است این زمان بیشتر هم شود.

هدف از اسکالپینگ به‌دست آوردن سود‌های کوچک تا حد امکان است؛ به‌طوری که در زمان کمی به سود زیادی دست پیدا کنید. افرادی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند (اسکالپر‌ها)، معمولا روزانه چندین معامله انجام می‌دهد. این معاملات ممکن است ده‌ها یا صد‌ها عدد باشد. در استراتژی اسکالپ باید مجموع معاملاتی که به سود منجر شده‌اند از مجموع معاملاتی که ضررده بوده‌اند بیشتر باشند تا در نهایت معاملات شما به سود منجر شود.

استراتژی Sclap trading زمانی که بازار نوسانی باشد قابل انجام است. زمانی که بازار در میان سطوح حمایتی و مقاوتی است می‌توان از این استراتژی استفاده کرد؛ همچنین زمان‌هایی که یک فروش یا خرید بزرگ اتفاق افتاده است هم می‌تواند از اسکالپینگ بهره برد.

انواع معاملات کوتاه مدت در ارز دیجیتال

  • استراتژی معاملاتی Day trading

در ترید روزانه معمولا از حرکات قیمتی بزرگتری نسبت به اسکالپینگ استفاده می‌شود. زمان معاملات معمولا از ۱۵ دقیقه تا یک روز تعیین می‌شود. معامله‌گران در این روش روزانه چند معامله انجام می‌دهند. میزان سود مدنظر تریدر‌ها در این روش پنج تا ۱۵ درصد است.

طی یک روز تمامی معاملات را ببندید. این قانون معاملات روزانه است. معاملات روزانه می‌توانند بر اساس اخبار انجام شوند. به‌عنوان مثال اخبار خوب مانند توسعه فاز‌های جدید پروژه‌های بلاکچین می‌توانند باعث افزایش ارزش یک کوین شوند. همین‌طور اخبار بد باعث سقوط ارزش آن می‌شوند. معاملات روزانه متکی به نوسانات بازار است. این موضوع بازار کریپتو را برای این استراتژی جذاب می‌کند.

پیشنهاد معامله: بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال ۲۰۲۴

  • استراتژی معاملاتی Swing trading

معاملات نوسانی یا سوئینگ تریدینگ در بازه‌های طولانی‌تری نسبت به معاملات روزانه و اسکالپ انجام می‌شود. استراتژی معامله‌های نوسانی، معمولا چند روز تا چند هفته طول می‌کشند؛ حتی امکان دارد این معاملات تا چند ماه هم به طول بیانجامد. معامله‌گرانی که از روش Swing استفاده می‌کنند معمولا فقط چند معامله در ماه انجام می‌دهند.

تریدر‌ها از معاملات سوئینگ انتظار سود ۱۵ تا ۱۰۰ درصدی دارند. در این روش تعداد معاملات سودده مهم نیست؛ زیرا اگر شما در دو معامله هفت درصد ضرر کنید، ممکن است در یک معامله ۵۰ درصد سود کنید. تریدر‌ها در این استراتژی یک پوزیشن باز می‌کنند و در انتظار اخبار و رویداد‌های مهم یک کوین می‌مانند. وقتی یک اتفاق مهم رخ دهد، ارزش کوین به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.

زمانی که استراتژی سوئینگ سودده می‌شود، سود دوباره سرمایه‌گذاری می‌شود. برای مثال از بیت‌کوین به ارزی دیگر منتقل می‌شود. همیشه می‌توان تصمیم گرفت که پوزیشن معامله سوئینگ را بعد از سود باز نگه داشت و آن را به سرمایه‌گذاری بلند مدت تبدیل کرد یا بست.

» پیشنهاد مطالعه: بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

 

لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

در این بخش ۱۰ ارز دیجیتال که برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب هستند را به شما معرفی کردیم؛ البته به شما توصیه می‌کنیم اگر خرید ارز دیجیتال یا یکی از کوین های زیر را دارید، خودتان هم ارز‌های زیر را بررسی و تحلیل کنید.

نام ارز بیت کوین اتریوم بایننس کوین کاردانو دوج کوین سولانا پولکادات شیبا
ارزش بازار 500 200 48 12 10 8 6 5
رتبه 1 2 4 7 8 10 12 15
  • بیت‌کوین

لیست بهترین ارز دیجیتال برای کوتاه مدت بودن بیت‌کوین شروع نمی‌شود. این کوین از زمان عرضه رشد چشم‌گیری داشته است. بدون شک بیت‌کوین یکی از بهترین ارز‌ها برای سرمایه‌گذاری است. این ارز دارای بیشترین ارزش بازار است.

خرید بیت کوین
  • اتریوم

اتریوم از لحاظ ارزش بازار دومین ارز دیجیتال است. دلایل زیادی وجود دارد که این ارز را مناسب سرمایه‌گذاری می‌کند. برای مثال کاربرد‌های فراوانی که اتریوم دارد (برای مثال قرارد‌اد‌های هوشمند) باعث ارزشمند بود این ارز می‌شود.

خرید اتریوم
  • دوج‌کوین

دوج‌کوین در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شده و تا کنون عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. این ارز اکنون به یکی از پیشرو‌های بازار تبدیل شده است.

خرید دوج کوین
  • شیبا اینو

یکی دیگر از ارز‌های دیجیتالی که نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد شیبا است. این رمزارز یک ارز بر پایه کامیونیتی و حامیان است که در سال‌های اخیر رشد زیادی از خود نشان داده است.

خرید شیبا
  • سولانا

سولانا با مکانیزمی از ترکیب مکانیزم‌های اثبات کار و اثبات تاریخ کار می‌کند. این امر منجر به سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این ارز شده است.

خرید سولانا
  • کاردانو

کاردانو نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است. این آلت‌کوین به‌دلیل تراکنش‌های سریع و مصرف انرژی کمتر محبوب است؛ همچنین رشد زیادی را تا کنون تجربه کرده است.

خرید کارداتو
  • بایننس کوین

این ارز توسط بزرگترین صرافی دنیا یعنی بایننس ارائه شد. در عرض چند ماه از یک ارزی که تنها در بایننس کاربرد داشت به یک پلتفرم بزرگ که کاربرد‌های مختلفی دارد تبدیل شد. تعجبی ندارد که این ارز یکی از ۱۰ رمزارز برتر جهان است. بسیاری از نهنگ‌های بازار کریپتو تمایل به خرید این ارز در سال ۲۰۲۴ را دارند.

خرید بایننس کوین
  • پولکادات

پولکادات یکی از ارز‌هایی است که شما را نا امید نمی‌کند؛ زیرا این ارز بازدهی خوبی به سرمایه‌گذاران داده است. یکی از ویژگی‌های مهم پولکادات این است که پروژه‌های زیادی در بستر آن اجرا می‌شوند.

خرید پولکادات

 

بهترین ارزها برای کوتاه مدت چه ویژگی‌هایی دارند؟

ویژگی‌هایی که یک ارز دیجیتال را به بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند عبارتند از:

  • تحلیل تکنیکال پذیر باشند

تحلیل تکنیکال یک ابزار یا متد برای پیش‌بینی حرکت قیمتی استفاده می‌شود. از این متد می‌توان در هر بازار سرمایه‌ای استفاده کرد. فرقی ندارد در بازار کریپتو از این روش استفاده می‌کنید یا بازار سهام. پیش‌بینی‌های تحلیل تکنیکال بر اساس داده‌های بازار و نمودار‌ها است. بسیاری از معامله‌گران بازار کریپتو از تحلیل تکنیکال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت استفاده می‌کنند. اگر ارز از لحاظ تحلیل تکنیکال ارزنده باشد، برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

  • ارزش بازار بالایی داشته باشند

بررسی ارزش بازار رمزارز‌ها می‌تواند ویژگی خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. شما با بررسی ارزش بازار می‌تواند محبوبیت ارز دیجیتال را تشخیص دهید؛ همچنین تاثیر رویداد‌های مهم بر ارزش یک کوین را می‌توانید بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند که بفهمید چه اتفاقاتی بر آن ارز تاثیر می‌گذارد. برای مثال خرید توییتر توسط ایلان ماسک بر ارزش بازار برخی از ارز‌ها – مثلا دوج کوین – تاثیر مثبتی گذاشت.

بهترین ارز برای کوتاه مدت چه ویژگی هایی دارد؟

  • میزان عرضه کوین

همیشه به عرضه کوین توجه کنید. مواردی مانند حداکثر عرضه کوین یا میزان کوین عرضه شده می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای سرمایه‌گذاری اثر بگذارد. محدود بودن میزان عرضه باعث ارزشمند شدن کوین می‌شود. برای مثال بیت‌کوین محدودیت عرضه ۲۱ میلیونی دارد و با افزایش تقاضا ارزش این ارز افزایش پیدا می‌کند.

  • وایت پیپر

بهترین ارز دیجیتال برای کوتاه مدت معمولا دارای وایت پیپر است؛ در واقع وایت پیپر سندی‌ست که در آن جزئیات یک ارز دیجیتال نوشته شده است. در این سند مواردی مانند اهدف، کارکرد و فناوری کوین آورده شده است. وایت پیپر نه تنها اطلاعات مهمی درباره ارز به شما می‌دهد؛ بلکه شما را از قانونی بودن کوین مطمئن می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: وایت پیپر ارز دیجیتال چیست

  • کاربرد مفید

کاربردی بودن ارز می‌تواند آن را برای سرمایه‌گذاری ارزشمند کند. یکی از ویژگی‌های مهم ارز‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری، استفاده آن ارز به‌صورت کاربردی است. اگر یک ارز استفاده‌های مفید زیادی داشته باشد، در نتیجه برای سرمایه‌گذاری هم ارزشمند است. موارد کاربرد ارز‌ها در وایت پیپر آن‌ها موجود است.

مزایا و معایب سرمایه گذاری کوتاه مدت

سرمایه گذاری در هر مدلی (بلند مدت، میان مدت، کوتاه مدت) دارای مزایا و معایب مخصوص خود است. در ادامه به مزایا و معایب سرمایه گذاری کوتاه مدت اشاره شده است.

مزایای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت:

  • دستیابی سریع به سود
  • عدم نیاز به تحلیل بنیادی
  • به‌دلیل کم بودن حاشیه سود و ضرر می‌تواند ایمن‌تر باشد.
  • جبران سریع ضرر

معایب سرمایه‌گذاری کوتاه مدت:

  • ‌صرف وقت زیاد نسبت به سرمایه‌گذاری بلند‌مدت
  • استرس بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری بلند مدت دارد.
  • داشتن نظم می‌تواند سخت باشد.

لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرماه گذاری کوتاه مدت

 

 

 

سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب چه کسانی است؟

به‌طور کلی افرادی که قصد رسیدن به سود در کمترین زمان را دارند می‌توانند از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت استفاده کنند؛ همچنین افرادی که دانش فنی تحلیل تکنیکال دارند و افرادی که ریسک‌پذیری بیشتری دارند نیز می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری کوتاه مدت کنند.

اگر قصد دارید که در بازار کریپتو غوطه ور شوید، از سرمایه‌گذاری کوتاه مدت استفاده کنید؛ زیرا سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نیاز به صرف زمان زیادی دارد.

نکات مهم سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال

  • سعی کنید با تحلیل تکنیکال آشنا شوید و روش‌های آن را فرا بگیرید.

  • استراتژی‌های معاملاتی مناسب خودتان را کشف کنید و الگوهایی برای خود ایجاد کنید.

  • تریدینگ پروفایل مخصوص به خود را تعیین کنید. منظور از تریدینگ پروفایل، تایم فریم‌هایی است که با توجه به شرایط روحی و… شما، بهترین بازدهی را برای شما خواهند داشت.

  • شما یک معامله‌گر هستید، نه یک سرمایه‌گذار. هدف شما به‌دست آوردن سود و خارج شدن از معامله به‌طرز سریع است.

  • داشتن نظم و انضباط و برنامه ریزی با داشتن پلن معاملاتی و ژورنال معاملاتی امکان‌پذیر است. سعی کنید طبق یک استراتژی مشخص عمل کنید.

  • مدیریت سرمایه و ریسک در هر بازار مالی واجب است. بدون داشتن مدیریت سرمایه دقیق و حساب شده هیچ گاه تریدر موفقی نخواهید شد.

» پیشنهاد مطالعه: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴

سخن آخر

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نیاز به دانش تحلیل و بازار‌های مالی دارد. در این مقاله سعی کردیم درباره سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در بازار کریپتو صحبت کنیم؛ همچنین بهترین ارز دیجیتال برای کوتاه مدت برای ایرانیان را به شما معرفی کردیم. تصمیم برای سرمایه‌گذاری نیاز به دانش دارد و ما در این مقاله توصیه‌ی سرمایه‌گذاری به شما نکردیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید باید بیشتر درباره ارز‌های دیجیتال تحقیق کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای کوتاه مدت با بیشترین سود
ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال ورود به این بازار برای کسب بازدهی بالا هستند. با این حال، با فراوانی گزینه‌های...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...