متفرقه

10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴

10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴

ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1 تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال را نشان می دهد. یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال، استخراج یا ماینینگ است. ماینینگ فرآیند افزودن تراکنش‌های جدید به بلاکچین و تایید آن‌ها با حل مسائل پیچیده ریاضی است. استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از تجهیزات و توان پردازشی قوی، به دلیل تغییرات قیمتی قابل توجهی که در بازار ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد، به عنوان یک فعالیت سودآور در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم 10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۴ را به شما معرفی کنیم.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴

ارزهای دیجیتال مختلفی برای استخراج وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و نیازهای منحصر به فرد خود را دارند. انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۴ به عوامل بسیاری از جمله شرایط فعلی بازار، سختی استخراج و نیازهای سخت افزاری بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: 

هش ریت یا نرخ هش به چه معناست؟

ماینر چیست؟

در این جدول برخی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای ماینینگ به همراه ویژگی‌های کلیدی و الزامات استخراج آن‌ها آورده شده‌است.

نام ارز  ویژگی‌های مهم  الگوریتم استخراج سخت افزار مورد نیاز  مارکت کپ سختی شبکه نرخ هش میزان پاداش  میزان اعتبار بلوک
بیت کوین

اولین ارز دیجیتال

بزرگترین ارزش بازار

پذیرش بالا

SHA-256  ASCI Miners $558,362,402,921 زیاد بسیار بالا 6.25 بیت کوین در هر بلوک (هر 210000 بلاک نصف می شود) 10 دقیقه
اتریوم کلاسیک

 اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز

قابلیت قرارداد هوشمند

Ethash GPU Miners $2,787,923,817 زیاد  بالا 2 ETH در هر بلوک 15 ثانیه
بایننس کوین

تراکنش در صرافی بایننس

تخفیف در هزینه‌ها

Scrypt ASIC Miners

$52,872,119,136

متوسط

متوسط

0.12 BNB در هر بلوک

3 ثانیه
دوج کوین

مشارکت بالا در جامعه

هزینه تراکنش کم

Scrypt  GPU/ASIC Miners $11,381,624,957 کم پایین 10000 DOGE در هر بلوک 1 دقیقه
کاردانو

بلاکچین نسل سوم

ماینر سازگار با محیط زیست

Ouroboros GPU Miner $14,125,464,659 متوسط متوسط متغیر (تعیین شده توسط حاکمیت) 20 ثانیه
پولکادات

قابلیت همکاری

امکان ارتباط متقابل زنجیره‌ای

Nominated Proof of Stake GPU Miner

$7,170,415,484

متوسط

متوسط

متغیر (تعیین شده توسط حاکمیت)

6 ثانیه

سولانا

کارمزد کم

سرعت بالا

Proof of History GPU Miner $8,823,653,083 متوسط بالا متغیر (تعیین شده توسط حاکمیت) 1 ثانیه
مونرو

استفاده از امضای حلقه

تراکنش‌های محرمانه

RandomX ASIC/GPU Miners $24,518,897,478 متوسط متوسط 2.15 XMR در هر بلوک 2 دیقه
لایت کوین سریع و کم هزینه Scrypt GPU/ASIC Miners $6,676,877,856 متوسط متوسط  12.5 LTC در هر بلوک (به نصف هر 840000 بلوک) 2.5 دقیقه
بیت کوین کش سرعت بالا و کارمزد پایین SHA-256 ASIC Miners

$2,345,743,973

متوسط

متوسط

6.25 BCH در هر بلوک (نصف هر 210000 بلوک)

10 دقیقه

به خاطر داشته باشید که این یک مقایسه ساده است و بسیاری از عوامل دیگر مانند مصرف انرژی و سودآوری در انتخاب ارز دیجیتال برای استخراج وجود دارد. مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید و با کارشناسان مشورت کنید.

بیت کوین (BTC)

اولین و شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده‌است، اما سودآورترین ارز دیجیتالی نیست که بتوان با استفاده از سخت افزارهای استخراج سنتی مانند CPU و GPU استخراج کرد. این به این دلیل است که استخراج بیت کوین بسیار رقابتی است و به سخت افزار تخصصی ASIC نیاز دارد تا شانس استخراج یک بلوک و دریافت پاداش بلوک مربوطه را داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: بهترین ماینرهای بیت کوین

مونرو (XMR)

یک ارز دیجیتال متمرکز بر حفظ حریم خصوصی است که از الگوریتم استخراج تصادفی RandomX استفاده می‌کند که به گونه‌ای طراحی شده‌است که CPU پسند و مقاوم در برابر ASIC باشد. هدف این ارز ارائه قابلیت تعویض و امنیت کاربران است. در نتیجه، این ارز یک انتخاب محبوب برای استخراج است. لطفاً توجه داشته باشید که الزامات سخت افزاری برای استخراج Monero ممکن است بسته به عواملی مانند دشواری شبکه، قیمت XMR و هزینه برق در منطقه شما متفاوت باشد.

لایت کوین (LTC)

لایت کوین یک ارز دیجیتال محبوب است که از الگوریتم استخراج Scrypt استفاده می‌کند. می توان آن را با استفاده از GPU و ASIC استخراج کرد، اما ASIC کارآمدتر و سودآورتر است. لایت کوین در مقایسه با بیت کوین زمان بلوک سریع‌تر و کارمزد تراکنش کمتری دارد.

بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش فورکی از بیت کوین است که هدف آن ارائه تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر است. از الگوریتم استخراج SHA-256 استفاده می‌کند و می‌توان آن را با استفاده از ASIC استخراج کرد. بیت کوین کش در مقایسه با بیت کوین دارای اندازه بلوک بزرگ‌تری است که امکان تراکنش‌های بیشتری را در هر بلوک فراهم می‌کند.

اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک فورک اتریوم است که هدف آن حفظ دیدگاه اصلی پروژه اتریوم است. از الگوریتم استخراج Ethash استفاده می‌کند که می‌تواند با استفاده از GPU و ASIC استخراج شود. اتریوم کلاسیک به دلیل سختی شبکه کمتر در مقایسه با اتریوم، یک انتخاب محبوب برای استخراج است.

دوج کوین (Doge)

پاداش بلاکچین Dogecoin 10000 به ازای هر بلوک استخراج شده‌است و افزایش چشمگیر آن در طول سال‌ها به خصوص در سال 2021 آن را به یک هدف عالی برای ماینرهای GPU کریپتو تبدیل کرده‌است. میم کوین مبتنی بر الگوریتم Scrypt است که حتی از استخراج ادغام شده ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

پولکادات (DOT)

یک ارز دیجیتال نسبتاً جدید است که از الگوریتم اجماع NPoS استفاده می‌کند، به این معنی که نمی‌توان آن را به روش سنتی استخراج کرد. درعوض، دارندگان DOT می‌توانند با قفل کردن DOT خود به عنوان وثیقه برای کمک به ایمن کردن شبکه و کسب پاداش در قالب DOT جدید در سهام شرکت کنند.

کاردانو (ADA)

کاردانو از الگوریتم اجماع اثبات سهام Ouroboros استفاده می‌کند. دارندگان ADA می‌توانند با واگذاری ADA خود به یک استخر یا راه‌اندازی استخر سهام خود برای کمک به امنیت شبکه و کسب پاداش‌هایی در قالب ADA، در سهامداری شرکت کنند. برای تبدیل شدن به یک اپراتور یا نماینده استخر سهام، باید حداقل دو ADA سهام داشته باشید. اجرای یک استخر سهام به دانش فنی و زیرساخت نیاز دارد، مانند یک سرور اختصاصی، یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد و یک کیف پول امن برای ذخیره ADA. علاوه بر سهام، دارندگان ADA همچنین می توانند با حمایت از dApps (برنامه های غیرمتمرکز) و مشارکت در توسعه شبکه در اکوسیستم کاردانو شرکت کنند.

سولانا (SOL)

از یک الگوریتم اجماع منحصر به فرد به نام اثبات تاریخ (PoH) استفاده می‌کند که بسیار کارآمد و مقیاس پذیر طراحی شده‌است. اجرای یک گره اعتبارسنجی به دانش فنی و زیرساخت نیاز دارد، مانند یک سرور اختصاصی، یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد، و یک کیف پول امن برای ذخیره SOL. سولانا به دلیل سرعت تراکنش های سریع و کارمزدهای پایین تراکنش معروف است که آن را به گزینه ای محبوب برای توسعه دهندگانی که برنامه های کاربردی غیرمتمرکز می سازند، تبدیل کرده‌است.

بایننس کوین(BNB)

بایننس کوین ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس است و از الگوریتم اجماع ترکیبی اثبات سهام (PoS) و اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. بایننس گزینه‌های مختلف استیکینگ را با دوره‌های قفل و پاداش‌های مختلف ارائه می‌دهد.

10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج 2023 ایرانیکارت

عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج بر اساس چندین عامل ممکن است متفاوت باشد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  1. قیمت ارز: قیمت ارز دیجیتال یکی از عوامل مهم در انتخاب آن برای استخراج است. ارزهایی که قیمت بالایی دارند، معمولاً مورد علاقه استخراج کنندگان هستند، چون این ارزها می‌توانند به سود قابل توجهی منجر شوند.
  2. الگوریتم استخراج: الگوریتم استخراج می‌تواند در انتخاب بهترین ارز دیجیتال تاثیرگذار باشد. برخی ارزهای دیجیتال الگوریتم‌های استخراج پیچیده‌تری دارند که نیاز به تجهیزات پرقدرت‌تری است، در حالی که برخی دیگر ارزها از الگوریتم‌های ساده‌تری استفاده می‌کنند که بهترین ارز برای شروع استخراج برای کاربران مبتدی محسوب می‌شود.
  3. انعطاف‌پذیری: ارزهایی که با استفاده از الگوریتم‌های متنوع توسعه می‌یابند، انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. به این معنی است که با توسعه الگوریتم‌های جدید، استخراج این ارزها نیز می‌تواند بهینه‌تر شود.
  4. شبکه: ارزهای دیجیتال با شبکه‌های قوی‌تر، معمولاً برای استخراج مناسب تر هستند. شبکه قوی باعث می‌شود تراکنش‌های بیشتری در زمان کمتری صورت گیرند و کاربران بتوانند سود بیشتری را به دست آورند.
  5. محدودیت تامین: برخی ارزهای دیجیتال محدودیت تامین دارند. این بدان معناست که دارای سقف استخراج هستند و این محدودیت سبب خاصیت ضد تورمی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: آیا ماینینگ در ایران قانونی است؟

نحوه محاسبه سود ماینینگ ارزهای دیجیتال

سود ماینینگ ارزهای دیجیتال بستگی به عواملی مختلفی مانند قیمت ارز، هزینه برق و تجهیزات ماینینگ، نرخ سختی شبکه و میزان پاداش استخراج دارد. برای محاسبه سود ماینینگ یک ارز دیجیتال، به طور کلی می‌توان از روش زیر استفاده کرد:

  • محاسبه هزینه‌های ماینینگ: هزینه‌های ماینینگ شامل هزینه تجهیزات، هزینه برق و دیگر هزینه‌های مرتبط با استخراج ارز هستند. هزینه تجهیزات ماینینگ شامل هزینه خرید و نگهداری تجهیزات ماینر می‌شود. هزینه برق نیز به هزینه مصرف برق توسط تجهیزات ماینینگ مربوط می‌شود.
  • محاسبه درآمد حاصل از استخراج: درآمد حاصل از استخراج شامل پاداش‌های بلوک (block reward) و هزینه تراکنش‌ها است. درآمد حاصل از پاداش بلوک معمولاً در هر بلوک استخراجی تعیین می‌شود و با توجه به تصمیم حاکمیت شبکه، متفاوت است.
  • محاسبه سود خالص: با توجه به هزینه‌های ماینینگ و درآمد حاصل از استخراج، سود خالص ماینینگ قابل محاسبه است. سود خالص ماینینگ برابر است با درآمد حاصل از استخراج منهای هزینه‌های ماینینگ.

مهم است توجه داشت که قیمت ارز دیجیتال نیز می‌تواند بر سود ماینینگ تاثیرگذار باشد. با افزایش قیمت ارز دیجیتال، سود ماینینگ نیز افزایش می‌یابد و برعکس، با کاهش قیمت ارز دیجیتال، سود ماینینگ نیز کاهش می‌یابد.

سخن نویسنده:

در این آموزش بهترین ارز دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴ مورد بحث قرار گرفته‌است. بسیاری از ارزهای دیجیتال که در برابر ASIC مقاوم هستند، قطعاً برای استخراج با GPU سود بیشتری نسبت به CPU دارند. بسیاری از آن‌ها هنگام ماینینگ تنظیمات تقریباً مشابهی دارند که شامل خرید و پیکربندی یک GPU، نصب نرم افزار استخراج GPU، راه اندازی کیف پول و اتصال استخر استخراج به GPU از طریق نرم افزار یا ابزارهای دیگر است.

سوالات متداول
Request for Quote

با استفاده از دستگاه های ماینر می‌توانید ارزهای دیجیتال را استخراج کنید و یا در استخرهای استخراج شرکت کنید.

هرچند که این موضوع بسته به شرایط بازار و قیمت‌ها و مشخصات کارت گرافیک ها ممکن است تغییر کند، اما در حال حاضر، ریپل، دوج کوین، بیت کوین کش، و لایت کوین را می‌توان از بهترین ارزها برای استخراج با کارت گرافیک دانست.

برای کسب اطلاعات در این مورد می‌توانید مقاله صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴ را مطالعه کنید.

یا در نظر گرفتن هزینه‌های مصرفی و سرمایه اولیه می‌توانید درصد سودآوری خود را محاسبه کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...