مسافرت و مهاجرت

با ارزش ترین پاسپورت جهان : جایگاه گذرنامه ایرانی 2019

با ارزش ترین پاسپورت جهان : جایگاه گذرنامه ایرانی 2019

بر اساس شاخص گذرنامه موسسه Henley، باز هم رتبه اول از قدرتمندترین پاسپورتهای جهان ، متعلق به کشور ژاپن است. متأسفانه شهروندان ایرانی امکان سفر بدون ویزا به این کشور را ندارد. اما در میان با ارزش ترین پاسپورت جهان ، جایگاه گذرنامه ایرانی چیست؟

قبل از اینکه به بررسی جایگاه گذرنامه ایرانی به پردازیم، لازم به ذکر است که روابط سیاسی کشورهای مختلف تأثیر چشمگیری در ارزش پاسپورت آن کشور دارند. چرا که هرچه روابط بین ملت‌ها بهتر باشد، احتمال سرمایه‌گذاری افراد خارجی بیشتر می‌شود. صعود کره جنوبی و امارات متحده عربی، نمونه‌های بارز اهمیت این مسئله هستند. ارتباط روزافزون این دو کشور با سایر قدرت‌های جهان باعث شده است که کم‌کم وارد لیست با ارزش ترین پاسپورت جهان شوند.

در مقابل، انگلستان قرار دارد! با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، احتمال اینکه گذرنامه انگلیس با افت چشمگیری روبه‌رو شود، زیاد است. چرا که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، با پیاده‌سازی این تصمیم، انجام انواع معاملات تجاری و همکاری با کشورهای اروپایی سخت و مشکل می‌شود. پس دور از انتظار نیست که ارزش پاسپورت این کشور کاهش زیادی داشته باشد!

با ارزش ترین پاسپورت جهان مربوط به کدام کشور است؟

بر اساس بررسی و تحقیقی که توسط موسسه Henley انجام شده است، برای بار دوم هم یکی از کشورهای آسیایی توانست لقب با ارزش ترین پاسپورت جهان را به گذرنامه‌اش اختصاص دهد.

بر اساس نتیجه این بررسی، گذرنامه ژاپن رتبه اول قدرتمندترین پاسپورتهای جهان است، به گونه‌ای که با استفاده از آن می‌توان به 190 کشور مختلف سفر کرد. البته چین نیز نسبت به سال 2017 پیشرفت چشمگیری داشته است. به گونه‌ای که از رتبه 85 به 69 جهانی رسیده است.

با ارزش ترین پاسپورت جهان : جایگاه گذرنامه ایرانی | بی ارزش ترین گذرنامه های جهان

سنگاپور، کره جنوبی

اعتبار ویزای این دو کشور بر اساس رتبه‌بندی که انجام شده است یکی بوده و هر دو در جایگاه دوم بعد از ژاپن قرار داده می‌شوند. با استفاده از ویزای سنگاپور و کره جنوبی سفر به 189 کشور امکان‌پذیر است.

فرانسه و آلمان

فرانسه و آلمان دو کشور دیگری هستند که در رتبه‌بندی با ارزش ترین پاسپورت جهان جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌اند. با ویزای این دو کشور می‌تواند به 188 کشور جهان سفر کرد.

دانمارک، فنلاند، ایتالیا، سوئد

در رتبه چهارم، 4 کشور دانمارک، فنلاند، ایتالیا، سوئد قرار دارند. در صورتی که شهروند این کشورها باشید، با استفاده از پاسپورت این کشورها می‌توانید به 187 نقطه از جهان سفر کنید.

لوکزامبورگ، اسپانیا

رتبه پنجم مختص دو کشور لوکزامبورگ، اسپانیا است که با استفاده از ویزایشان سفر به 186 کشور امکان‌پذیر است.

اتریش، هلند، نروژ، پرتغال، سوئیس، انگلستان، ایالات‌متحده آمریکا

شاید برای بسیاری از افراد جای تعجب باشد که دو کشور قدرتمند امریکا و انگلستان، توانسته‌اند رتبه ششم با ارزش ترین پاسپورت جهان را به خود اختصاص دهند! با استفاده از ویزای این 6 کشور سفر به 185 کشور خارجی امکان‌پذیر است.

بلژیک، کانادا، یونان، ایرلند

کانادا نیز با وجود حجم زیادی مهاجری که هرساله دریافت می‌کند، توانسته است رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد. با ویزای این 3 کشور سفر به 184 نقطه از جهان امکان‌پذیر است.

جمهوری چک

جمهوری چک به تنهایی رتبه هشتم را در میان قدرتمندترین پاسپورتهای جهان به خود اختصاص داده است. با دریافت شهروندی چک می‌توانید به 183 کشور سفر کنید.

مالت

مالت دارنده رتبه نهم در رتبه‌بندی با ارزش ترین پاسپورتهای جهان است. با گذرنامه این کشور می‌توانید به 182 کشور سفر کنید.

استرالیا، ایسلند، نیوزیلند

در نهایت رتبه دهم قدرتمندترین پاسپورتهای جهان مربوط به این 3 کشور است که با استفاده از گذرنامه‌شان می‌توان به 181 کشور سفر کرد.

با ارزش ترین پاسپورت جهان : جایگاه گذرنامه ایرانی | بی ارزش ترین گذرنامه های جهان

بی ارزش ترین گذرنامه های جهان کدم‌اند؟

بر اساس رتبه‌بندی که انجام شده است، بی ارزش ترین گذرنامه های جهان متعلق به کشورهایی است که با استفاده از پاسپورتشان می‌تواند به کمتر از 40 کشور سفر کرد.

لیست این کشورها عبارت‌اند از :

فلسطین، سودان

با گذرنامه این دو کشور که در رتبه 99ام جای گرفته‌اند می‌توان به 39 کشور مسافرت کرد.

اربتره

اریتره دارای رتبه 100ام جهانی است و سفر با گذرنامه‌اش به 38 کشور دیگر امکان‌پذیر است.

یمن

رتبه 101ام جهانی به یمن اختصاص یافته است. با پاسپورت این کشور می‌توان به 37 کشور سفر کرد.

پاکستان

پاکستان با رتبه 102ام در جهان، در لیست بی ارزش ترین گذرنامه های جهان در نظر گرفته می‌شود چرا که با گذرنامه این کشور می‌توان به 33 کشور سفر کرد.

سومالی، سوریه

این دو کشور نیز با رتبه 103ام در لیست بی ارزش ترین گذرنامه های جهان در نظر گرفته شده‌اند. اگر شهروند این دو کشور هستید، می‌توانید بدون ویزا به 32 کشور سفر کنید.

افغانستان، عراق

تعجبی ندارد با جنگ‌های گسترده‌ای که در این دو کشور اتفاق افتاده است، عنوان بی ارزش ترین گذرنامه های جهان بهشان اطلاق شود! رتبه این دو کشور 104 است. با گذرنامه این کشور تنها می‌توان به 30 کشور سفر کرد.

جایگاه گذرنامه ایرانی کجاست؟

باز هم بر اساس آماری که از سوی این موسسه منتشر شده است، جایگاه گذرنامه ایرانی در میان 104 رتبه، 96 است! شاید بتوان در حال حاضر از این موضوع خوشحال بود که پاسپورت ایرانی هنوز وارد لیست بی ارزش گذرنامه های جهان نشده است!

همراهان عزیز، رتبه‌بندی‌هایی که در این مقاله تحت عنوان با ارزش ترین پاسپورتهای جهان ، بی ارزش ترین گذرنامه های جهان و جایگاه گذرنامه ایرانی در اختیار شما قرار دادیم، مربوط به سال 2019 بوده و هر سال تغییر می‌کند! به امید بهبود جایگاه گذرنامه ایرانی !

با ارزش ترین پاسپورت جهان : جایگاه گذرنامه ایرانی 2019
بر اساس شاخص گذرنامه موسسه Henley، باز هم رتبه اول از قدرتمندترین پاسپورتهای جهان ، متعلق به کشور ژاپن است. متأسفانه شهروندان ایرانی امکان سفر بدون ویزا به این کشور...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...