آموزش ترید ارز دیجیتال

بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال ۲۰۲۴

بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال ۲۰۲۴

بسیاری از افراد فکر می کنند، سرمایه‌گذاری در خرید ارز دیجیتال یک راه میانبر برای ثروتمند شدن است، با این حال واقعیت سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنند. چرا که بازدهی و کسب سود، به یک استراتژی معامله در بازار ارز دیجیتال  نیاز دارد. داشتن یک استراتژی معاملاتی کاربردی و اثبات شده، باعث می‌شود که در برابر اخبار، داده‌های اقتصادی و رویدادهای بازار که می‌تواند در تحلیل شما اختلال ایجاد کند، تمرکز و سودآوری خود را حفظ کنید. بنابراین، باید بدانید که برای ماندن در این بازار از چه استراتژی باید استفاده کنید. همراه ما باشید تا بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال در ۲۰۲۴ را به شما معرفی کنیم.

استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال چیست؟
برترین استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال چیست؟

منظور از استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال، یک روش ثابت برای برنامه ریزی و انجام معاملات است که فرد از آن پیروی کرده و طبق آن عمل می‌کند. استراتژی‌های معاملاتی مشخص می‌کنند که چه معاملاتی باید انجام شوند، چه زمانی باید انجام شوند، چه زمانی باید از آن‌ها خارج شوید و چه میزان سرمایه باید در هر موقعیت وارد کنید. در واقع استراتژی معاملاتی یک برنامه ثابت است که برای کسب سود مداوم هنگام خرید یا فروش ارز دیجیتال، یا برای سایر بازارهای مالی استفاده می‌شود.

انواع استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال

مانند سایر بازارهای مالی، ارزهای دیجیتال را نمی‌توانید بدون داشتن یک استراتژی موفقیت‌آمیز و برنامه مشخص شده، خرید و فروش کنید. زیرا در این صورت خیلی زود از بازار حذف خواهید شد. بنابراین بخاطر داشته باشید که برای بازدهی مداوم از معاملات باید استراتژی معاملاتی داشته باشید که سوددهی خوب و ریسک پایینی داشته باشد. استراتژی‌های معاملاتی زیادی وجود دارد، اما در این بخش اصلی ترین‌ها را معرفی می‌کنیم. 5 مورد از انواع استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال عبارتند از:

  1. Scalping
  2. Day Trading
  3. Swing Trading
  4. Position Trading
  5. Arbitrage Trading

استراتژی اسکالپینگ در بازار ارز دیجیتال

اسکلپینگ یک استراتژی معاملاتی محبوب در بازار ارزهای دیجیتال است. در این استراتژی معاملاتی معامله گران از حرکت‌های کوچک قیمت در تایم فریم‌های کوتاه استفاده می‌کنند. هدف استراتژی اسکلپینگ این است که هر روز سودهای کوچکی کسب کنید تا در طول زمان به مقدار قابل توجهی تبدیل شود. اسکلپرها معمولا از اهرم یا لوریج برای بازدهی بیشتر و حد ضررهای نزدیک برای مدیریت ریسک، استفاده می‌کنند. این تریدرها در تایم فریم‌های 1 دقیقه ای، 15 دقیقه‌ای و 30 دقیقه‌ای معامله می‌کنند. معاملات این دسته از تریدرها معمولاً چند ثانیه یا چند دقیقه طول می‌کشد اما معمولاً کمتر از یک ساعت است.

بیشتر بخوانید: اسکالپ تریدینگ چیست؟

مزایا:

  1. ریسک کمتر به دلیل حجم خرید کوچک‌تر
  2. دوره معاملاتی کوتاه

معایب:

  1. به مهارت تحلیل بالا نیاز دارد
  2. پرداخت کارمزدهای بیشتر به دلیل تعداد معاملات بیشتر

استراتژی معاملات روزانه

منظور از دیلی تریدینگ یا معاملات روزانه، ورود و خروج از معاملات طی 24 ساعت یا همان روز است. در واقع این دسته از تریدرها از حرکات قیمت طی یک روز استفاده می‌کنند. هرچند که معامله‌گران روزانه در بازه زمانی بالاتری نسبت به اسکلپرها معامله می‌کنند، اما همچنان پوزیشن‌های خود را ظرف یک روز می‌بندند.

مزایا:

  1. سرمایه گذاران می‌توانند اهداف خود را تعیین کنند و در ساعت دلخواه کار کنند.
  2. سودهای خوبی و شرایط ایده آلی برای معاملات اهرمی در طول روز ایجاد می‌شود.
  3. امکان کسب بازدهی خوب حتی در بازارهای نزولی
  4. بازگشت سریع‌تر سرمایه

معایب:

  1. اجرا و پایبندی به قوانین ترید می‌تواند سخت باشد.
  2. معاملات روزانه می‌تواند طی یک ریزش سریع منجر به زیان‌های قابل توجهی شود.
  3. توجه مداوم به بازار برای ساعات طولانی می‌تواند تنش‌زا باشد.

بیشتر بخوانید : استراتژی معاملات روزانه ارز دیجیتال

استراتژی سوئینگ تریدینگ

سوئینگ تریدینگ یا معامله نوسان معاملاتی است که در آن تریدرها از نوسان ارز دیجیتال طی یک روز تا چند هفته، با استفاده از تحلیل تکنیکال، سود کسب می‌کنند. این استراتژی به تریدر زمان بیشتری برای بررسی می‌دهد و به همین دلیل برخی افراد این استراتژی را به عنوان یک استراتژی معاملاتی میان مدت می‌شناسند.

مزایا:

  1. استرس کمتر
  2. سود قابل توجه
  3. وقت درگیر کمتر

معایب:

  1. هر معامله ضرر ده موجب از دست رفتن تایم بیشتری از شما خواهد شد.
  2. تاثیر خطرات و نوسان‌های ناگهانی بازار، بیشتر خواهد شد.
  3. پرداخت کارمزد کمتر

 شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درمورد این استراتژی مقاله سوئینگ تریدینگ swing trading چیست؟ را مطالعه کنید.

پوزیشن تریدینگ در بازار ارز دیجیتال

منظور از پوزیشن تریدینگ همان خرید و نگهداری یا هولد است. چرا که در این نوع معامله تریدرها موقعیت‌های معاملاتی خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند. این مدت ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها باشد. معامله گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند بیشتر روی روندهای بلندمدت قیمت تمرکز کرده و از تایم فریم‌های روزانه، هفتگی و ماهیانه استفاده می‌کنند. همچنین لازم است بدانید تریدرهای پوزیشن تریدینگ، از تحلیل بنیادی برای بررسی روندهای قیمت بازار و موارد دیگری مانند روند بازار و الگوهای تاریخی استفاده می‌کنند.

مزایا:

  1. کارمزد کم تراکنش
  2. تعهد زمانی کمتر
  3. سود مناسب

معایب:

  1. ضرر به دلیل تغییر روند ناگهانی
  2. نقدینگی کم
  3. از دست دادن سایر فرصت‌های بازار

استراتژی معاملاتی آربیتراژ

به خرید ارزهای دیجیتال از یک صرافی و فروش آن‌ها در یک صرافی دیگر، به منظور استفاده از اختلاف قیمت موجود در صرافی‌ها، آربیتراژ گفته می‌شود. برای مثال شما بیت کوین را از صرافی بایننس با قیمت 20000 دلار خریداری می‌کنید و آن را در صرافی ایرانیکارت با قیمت 20100 به فروش می‌رسانید. این اختلاف قیمت جزیی در میزان سرمایه بالا، بازدهی قابل توجهی خواهد داشت. همیشه فرصت استفاده از استراتژی آربیتراژ تریدینگ در بازار هست چرا که صدها صرافی ارز دیجیتال وجود دارد.

مزایا:

  1. ریسک پایین
  2. فرصت‌های زیاد

معایب:

  1. کارمزد تراکنش بالا و متفاوت در صرافی‌های مورد استفاده
  2. مقررات احراز هویت در برخی صرافی‌ها

پیشنهاد مطالعه بیشتر: آربیتراژ چیست؟

چرا باید یک استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟

چرا باید یک استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟

اینکه اتفاقات بازار ارز دیجیتال را تصادفی بررسی کنید و صرفا بر اساس آنچه که می‌بینید معامله کنید، اشتباه است. چرا که وقتی بر اساس روحیه و شخصیت خود، معامله می‌کنید، سود بیشتری به دست می‌آورید. دنبال کردن و تقلید کورکورانه از ترید دیگران ممکن است به صورت شانسی سود اندکی به شما بدهد اما هیچوقت نمی‌توانید مطمئن باشید که این روند بازدهی، ادامه داشته باشد.
تریدرهای حرفه‌ای و با تجربه، از روش‌های تست شده استفاده می‌کنند. چرا که این نوع تریدرها می‌دانند که حتی اگر قیمت ارزهای دیجیتال در نوسان باشد، از شاخص‌های قابل پیش بینی پیروی می‌کند. بنابراین آن‌ها با توجه به روحیه خود (صبور، عجول، ریسک پذیر، ریسک گریز و…) یک برنامه و استراتژی معاملاتی مشخص کرده و در معاملات خود از آن استفاده می‌کنند. به این ترتیب می‌توانند انتظار یک بازدهی مداوم داشته باشند.

انواع معاملات در بازار ارز دیجیتال

در صرافی‌های ارز دیجیتال، افراد می‌توانند به دو صورت معامله اسپات و معامله فیوچرز، ترید کنند. روش کار این دو نوع معامله کاملا متفاوت است.

  1. معامله به روش اسپات

در معاملات اسپات ارز دیجیتال ما چیزی شبیه به بازار سهام مشاهده می‌کنیم. چرا که می‌توانیم یک ارز دیجیتال را در قیمت خاص بخریم و سپس در قیمت مدنظر خود، بفروشیم.

  • معامله به روش فیوچرز

بازار فیوچرز کمی متفاوت‌تر است. در فیوچرز شما می‌توانید از صرافی قرض بگیرید و معاملاتی بزرگتر از میزان سرمایه‌ای که دارید انجام دهید. به این ترتیب هم سود خود را افزایش می‌دهید و هم ضرر خود را!

انواع تایم فریم در استراتژی های معاملاتی

فارغ از انواع معامله اسپات و فیوچرز، به صورت کلی معاملات ارز دیجیتال در بازه‌های زمانی کوتاه و بلند یا به اصطلاح تایم فریم‌های پایین یا بالا انجام می‌شود. منظور از تایم فریم‌های پایین بازه‌های زمانی بین دقیقه تا هفته و منظور از تایم فریم بالا، انجام معامله در بازه‌های زمانی روز تا ماه و حتی بیشتر است.

نحوه چیدن برترین استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال

شخصیت شما و چارچوب زمانی که برای معامله انتخاب می‌کنید، سبک و استراتژی معاملاتی شما را تعیین می‌کند. اگر می‌توانید در تمام طول روز چارت معاملاتی را چک کنید و در فاصله‌های زمانی معین وارد و خارج شوید، اسکلپینگ گزینه مناسبی برای شما است. با این حال اگر قصد دارید به صورت پاره وقت معامله کنید و در عین حال فعالیت‌های دیگری را نیز انجام دهید، یک استراتژی معاملاتی طولانی مدت تر، مانند سویینگ تریدینگ، برای شرایط شما مناسب است.
بنابراین برای برنامه ریزی یک استراتژی مناسب برای معاملات خود، باید مشخص کنید چقدر زمان می‌توانید به معامله اختصاص دهید. میزان زمانی که می‌توانید صرف کنید، استراتژی معاملاتی شما را تا حدود زیادی مشخص می‌کند. پس از تعیین زمانی که می‌توانید صرف کنید، اهداف مالی خود را نیز مشخص کنید. به طور واضح مشخص کنید چه انتظاری از تریدهای خود دارید و چه افق زمانی برای آن در نظر گرفته اید. واقع بین باشید و مشخص کنید بر اساس شخصیت خود آیای پذیرای استرس در طول روز هستید؟ و یا اینکه ترجیح می‌دهید با معامله طولانی‌تر سطح اضطراب کمتری تجربه کنید؟ بعد از مشخص شدن زمان، هدف مالی و تایپ شخصیتی می‌توانید بر اساس دانش فنی خود یک استراتژی را با استفاده از شاخص‌های مختلف، در صورت داشتن دانش تکنیکالی و فاندامنتالی لازم، برنامه ریزی کنید.

 تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برتر را مشاهده کنید.

بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال کدام است؟

کدام استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال انتخاب کنیم؟

این نکته را به یاد داشته باشید که بهترین استراتژی معاملاتی استراتژی است که متناسب با شخصیت، روحیه و شرایط شما تعیین شود. به عبارتی شما باید به دنبال بهترین سبک معاملاتی مناسب برای خود باشید تا بهترین استراتژی. چرا که انتخاب مناسب طبق شرایط، با فرض دارا بودن دانش فنی لازم، بازدهی کافی را خواهد داشت.
بسته به میزان تحمل ریسک و اهداف نهایی معاملاتی، می‌توانید استراتژی را انتخاب کنید که به بهترین صورت با سرمایه‌گذاری‌ها و اهداف شما مطابقت دارد. برای سودآوری معاملات ارز دیجیتال مجموعه‌ای دقیق از قوانین و اصول لازم است.
برنامه ریزی استراتژی پایان کار نیست. چرا که شما باید میزان سرمایه را تعیین کرده و پوزیشن سایز ورود به هر معامله را تعیین کنید. سپس به بررسی میزان ریسک موجود در هر معامله بپردازید و با روش‌های مدیریت سرمایه آشنا شوید. بعد از این مراحل می‌توانید با استفاده از بک تست و فوروارد تست، از بهینه بودن استراتژی خود مطمئن شوید و سپس از آن برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید.
بهترین استراتژی معاملاتی استراتژی است که نسبت بازدهی به میزان خطای آن، بالا باشد. توصیه می‌شود برای تعیین میزان بازدهی استراتژی خود یک ژورنال معاملاتی داشته باشید و نتایج معاملات خود را در آن ثبت کنید (در مراحل بک تست از بازار دمو استفاده کنید) تا به راحتی متوجه شوید استراتژی شما یک استراتژی سودآور است یا خیر. دقت کنید از قوانین از پیش تعریف‌شده‌ای که برای خود تعیین کرده اید، منحرف نشوید تا مشخص کنید کدام استراتژی نتیجه دلخواه شما را خواهد داشت. پس از این مراحل در صورتیکه استراتژی شما میزان ریسک و خطای کمی نسبت به میزان بازدهی داشته باشد، بهترین استراتژی معاملاتی خود را پیدا کرده‌اید.

عوامل موثر در موفقیت استراتژی معاملاتی

مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم در موفقیت استراتژی معاملاتی شما نقش بسزایی دارند.

نقطه ورود مناسب

بازار ارز دیجیتال در مقایسه با بازارهای سنتی بسیار پر نوسان‌تر است، به این معنی که فرصت‌های بیشتری برای به دست آوردن نوسانات قیمت وجود دارد. اما برای کسب سود در بازار بی‌ثبات ارز دیجیتال باید نقاط ورود به معاملات را عاقلانه انتخاب کنید. تریدرها پوزیشن معاملاتی خود را بر اساس تجزیه و تحلیل نمودار یا اخبار فاندامنتال (مقررات، هک، ممنوعیت ارزهای دیجیتال، فورک‌ها و…) که ممکن است باعث افزایش یا کاهش قیمت شوند، باز می‌کنند. زمانی که اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال با اخبار فاندامنتال مطابقت داشته باشند، شانس یک معامله موفق بسیار بالاتر است. تریدرها از شاخص‌هایی متفاوتی مانند شاخص روند (MACD)، شاخص حرکت (RSI)، شاخص نوسان (BB) و شاخص حجم (OBV) برای تعیین نقطه ورود استفاده می‌کنند. موارد گفته شده بارز‌ترین شاخص‌های فنی هستند که می‌توان از آن‌ها برای پیدا کردن نقطه ورود یا خروج مناسب در معاملات استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: پرایس اکشن چیست؟

انتخاب تایم فریم مناسب

انتخاب بازه زمانی مناسب برای موفقیت معاملات در طول زمان ضروری است. از آنجایی که این موضوع سودآوری معاملات شما را تعیین می‌کند، یک بازه زمانی باید با شرایط و اهداف مالی شما مطابقت داشته باشد.  تایم فریم‌ها معمولا بر حسب دقیقه، ساعت، روز، هفته یا ماه اندازه گیری می‌شوند. بنابراین برای انتخاب تایم فریم مناسب جهت سودآوری بیشتر در معاملات، ابتدا باید بدانید که چه نوع معامله‌گری هستید و چگونه می‌خواهید به هدف خود برسید؟ هیچ پاسخ واضحی برای «کدام تایم فریم بهتر است» وجود ندارد، زیرا همه چیز به شما و استراتژی معاملاتی شما بستگی دارد. از آنجایی که ارتباط مستقیمی بین تایم فریم و سبک‌های معاملاتی وجود دارد، باید بدانید که کدام سبک معاملاتی برای شما مناسب‌تر است. همانطور که گفته شد استراتژی‌های معاملاتی بر اساس تایم فریم به معاملات اسکلپینگ، معاملات روزانه، سوئینگ تریدنیگ و پوزیشن تریدینگ تقسیم می‌شوند. بهترین تایم فریم برای تریدرهای اسکلپینگ از ۱ دقیقه تا ۱۵ دقیقه، برای تریدرهای روزانه از ۱۵ دقیقه تا تایم فریم‌های ساعتی، برای سوئینگ تریدرها از تایم فریم‌های ساعتی تا روزانه و برای پوزیشن تریدرها از روزانه تا هفتگی و ماهانه است.

مدیریت نقدینگی در استراتژی معاملاتی

نقدینگی رگ حیات معامله‌گری شما است و  شما باید پول نقد کافی داشته باشید تا بتواند در مواقع لزوم بهترین کار را انجام دهید. ورود به یک معامله با تمام سرمایه کار بسیارخطرناکی است که در ۹۹٪ مواقع نیز منجر به از دست رفتن آن می‌شود. بنابراین شما باید مشخص کنید حداکثر چقدر می‌توانید در معاملات خود ریسک کنید. سپس بر اساس میزان ریسک مقدار سرمایه مجاز برای بازکردن یک معامله خود را محاسبه کنید. به این ترتیب اگر معاملات شما متضرر شود تنها بخش کوچکی از سرمایه خود را از دست خواهید داد. همچنین می‌توانید در زمانی که بازار فرصت ورود خوبی ارائه می‌دهد، پوزیشن‌های معاملاتی بیشتر باز کنید و به این ترتیب سودآوری خود را بالا ببرید.

بیشتر بخوانید: مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال چیست؟

غلبه بر ترس و طمع

به صورت کلی احساسات ترس و طمع بازار بر فضای ارز دیجیتال مسلط است. چرا که، طمع منجر به روندهای صعودی می‌شود، در حالی که ترس منجر به روندهای نزولی می‌شود. روانشناسی انسان به خاصی غیرمنطقی است، زیرا بسیاری از افراد در زمینه‌های متفاوت به طور مشابه واکنش نشان می‌دهند! برخی از کارسناسان می‌گویند که ترس و طمع می‌تواند بر مغز افراد تأثیر بگذارد و باعث شود افراد عقل سلیم و خودکنترلی را کنار بگذارند و حتی به تغییر متوسل شوند.  نمونه‌ای از چنین رفتاری FOMO (ترس از دست دادن) است که به ویژه با تغییرات شدید قیمت رخ می‌دهد و شرکت کنندگان در بازار را به اقدامات عجولانه وسوسه می‌کند. باید سعی کنید برای معاملات خود حد سود و حد ضرر ( استاپ لاس ) تعیین کنید. زیرا حد سود و پایبندی به آن از غلبه طمع و استفاده از حد ضرر و پایبندی به آن به غلبه ترس شما در معاملات کمک می‌کند.

سخن آخر

اگر به معاملات ارز دیجیتال علاقه دارید، باید بازار کریپتو را درک کنید، بهترین استراتژی معاملاتی مربوط به شرایط خود را پیدا کنید و به نقاط ورود و خروج خود پایبند باشید. از شکست‌های و خطاهای خود تجربه گرفته و همواره در پی یادگیری موارد جدید در این بازار باشید تا بتوانید بازدهی خوبی کسب کنید.

هوشمندانه در بازار رمزارز معامله کنید
پرسش و پاسخ در رابطه با استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال
Request for Quote

برای پاسخ دادن به این سوال بایستی شرایط بازار را ابتدا شناسایی کنید. اگر بازار نوسانی باشد بهترین گزینه استراتژی معاملات روزانه است. اگر بازار در یک ترند خاص حرکت می کند می توانید از استراتژی اسپات استفاده کنید.

استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال، یک روش ثابت برای برنامه ریزی و انجام معاملات است که فرد از آن پیروی کرده و طبق آن عمل می‌کند. استراتژی‌های معاملاتی مشخص می‌کنند که چه معاملاتی باید انجام شوند، چه زمانی باید انجام شوند، چه زمانی باید از آن‌ها خارج شوید و چه میزان سرمایه باید در هر موقعیت وارد کنید

بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال ۲۰۲۴
بسیاری از افراد فکر می کنند، سرمایه‌گذاری در خرید ارز دیجیتال یک راه میانبر برای ثروتمند شدن است، با این حال واقعیت سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنند....
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...