آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تریدینگ ویو؛ از تنظیمات اصلی تا کار با ابزارهای پیشرفته

آموزش تریدینگ ویو؛ از تنظیمات اصلی تا کار با ابزارهای پیشرفته

کاربران بازارهای مالی به‌ویژه بازار ارزهای دیجیتال، با بیشترین و البته پیچیده‌ترین نوع داده‌ها مواجه هستند. برای فعالیت موفق در چنین فضایی بدون شک ابزارهای تخصصی زیادی لازم دارید. تریدینگ ویو (Trading view) از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار در دنیای بازارهای مالی است که می‌توان با استفاده از آن در این فضای پر از اطلاعات کاوش کرد؛ از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و نمودارها گرفته تا پیگیری اخبار و ایده‌های تحلیلی میلیون‌ها کاربر باتجربه همه با تریدینگ ویو امکان‌پذیر است. بنابراین می‌توان گفت یک راهنمای جامع در راستای آموزش تریدینگ ویو از اساسی‌ترین ابزار فعالین بازارهای مالی است.

در این مقاله از ایرانیکارت قصد داریم که خواننده را به طور کامل با چگونگی استفاده از پلتفرم تریدینیگ ویو آشنا کنیم؛ نحوه ایجاد حساب تریدینگ ویو، معرفی بخش‌های مختلف آن، کاربرد هر بخش و نحوه استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو از جمله مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو یک پلتفرم تحلیلی-معاملاتی مدرن است که به معامله‌گران امکان ساخت استراتژی شخصی و تحلیل بازارهای مالی را با استفاده از اندیکاتورها و نمودارهای مختلف می‌دهد. پلتفرم‌های معاملاتی بسیاری، با هدف آسان‌کردن فرایند آنالیز داده‌ها شروع به کار کردند و مانند تریدینگ ویو داده‌ها را به‌صورت خودکار تحلیل و در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند، اما محبوبیت تریدینگ ویو بیشتر و در بین آن‌ها شناخته‌شده‌ترین است. به‌نوعی می‌توان گفت هر کاربر فعال در دنیای بازارهای مالی؛ چه تحلیل‌‌گران یا معامله‌گران و چه توسعه‌دهنده‌ها یا صاحبان کسب‌وکارها همه به استفاده از تریدینگ ویو متکی هستند.

مطالعه بیشتر: تریدینگ ویو چیست

انواع حساب کاربری در تریدینگ ویو 

تریدینگ ویو بخش‌های بسیار مختلف و گسترده‌ای دارد؛ اینکه بخواهید از کدام خدمات این پلتفرم استفاده کنید، کاملا به نحوه استفاده و نیازهای شما بستگی دارد. اما درهرصورت و برای هر نوع استفاده‌ای بهتر است در مرحله اول یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. به‌طورکلی حساب‌های کاربری در تریدینگ ویو به دودسته غیرحرفه‌ای (Non-professional) و حرفه‌ای (Professional) تقسیم می‌شوند.

انواع حساب کاربری در تریدینگ ویو 

حساب‌های غیرحرفه‌ای (Non-professional) شامل چهار نوع زیر است.

  • حساب پایه‌ (Basic)
  • اصلی (Essential)
  • پلاس (Plus)
  • پریمیوم (Premium)

حساب‌های حرفه‌ای (Professional) نیز در سه مدل زیر ارائه شده‌اند.

  • اکسپرت (Expert)
  • الیت یا نخبه (Elite)
  • نهایی (Ultimate) 

توجه داشته باشید که در بین ۷ مدل حساب فوق، فقط حساب پایه رایگان است. برای دسترسی به دیگر مدل‌ها باید به صورت ماهانه یا سالانه، اشتراک آن‌ها را خریداری کنید. برای دسترسی به این بخش از طریق منوی پروفایل وارد قسمت Account and Billing شوید و از طریق گزینه Change Plan، حساب کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که امکان خرید کاربردی‌ترین حساب‌های پولی تریدینگ ویو از طریق بخش خرید اکانت تریدینگ ویو در سایت ایرانیکارت وجود دارد. تفاوت حساب‌های تریدینگ ویو در نوع دسترسی آن‌ها به امکانات بیشتر است، هر چقدر حساب شما پیشرفته‌تر باشد، ابزارها و مزایای بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نحوه کار با تریدینگ ویو

درصورتی‌که یک سرمایه‌گذار، معامله‌گر یا تحلیل‌گر تازه‌کار هستید، توصیه نمی‌شود از همان ابتدای مسیر به خرید حساب‌های پولی تریدینگ ویو بپردازید. به دلیل اینکه که احتمالا همان حساب پایه که رایگان است، برای پوشش نیاز‌های اولیه شما کافی باشد. با این حال اگر خود را یک معامله‌گر باتجربه‌ می‌دانید و به‌صورت تخصصی درگیر فضای بازارهای مالی، بخصوص ارزهای دیجیتال هستید، احتمالا بسته به میزان استفاده خود از تریدینگ ویو به یک مدل از حساب‌های پولی این ابزار نیاز دارید.

توجه داشته باشید که حتی بدون ایجاد حساب در تریدینگ ویو شما می‌توانید از برخی خدمات این سایت بهره‌مند شوید، اما تغییرات و تحلیل‌های که انجام می‌دهید، بدون داشتن حساب قابل‌ذخیره نیستند. ازاین‌رو، توصیه می‌شود که از همان ابتدای استفاده به ایجاد یک حساب کاربری رایگان بپردازید که مراحل بسیار ساده‌ای دارد و چند دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد.

مراحل ایجاد حساب کاربری در تریدینگ ویو

برای ساخت یک حساب در تریدینگ ویو، ابتدا به آدرس Tradingview.com مراجعه کنید و در صفحه اول سایت، روی آیکون آدمک در نوار بالا سمت راست کلید کنید و گزینه Sign in را بزنید. با زدن گزینه Sign in شما به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که انواع روش‌های ثبت‌نام را به شما نشان می‌دهد.

مراحل ایجاد حساب کاربری در تریدینگ ویو

تریدینگ ویو ۷ روش مختلف برای ساخت حساب کاربری به شما ارائه می‌دهد.

  • ثبت‌نام با حساب گوگل
  • ثبت‌نام با حساب توییتر
  • ثبت‌نام با حساب اپل
  • ثبت‌نام با حساب لینکدین
  • ثبت‌نام با حساب فیس‌بوک
  • ساخت حساب با جی‌میل
  • ساخت حساب با ایمیل

با انتخاب هریک از روش‌های فوق و انجام مراحل بعدی آن، حساب شما در تریدینگ ویو ساخته می‌شود و می‌توانید فعالیت خود را در استفاده از این پلتفرم آغاز کنید.

مطالعه بیشتر: مشاهده آخرین تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال 

امکانات و موارد استفاده تریدینگ ویو

تریدینگ ویو یک محیط تحلیلی بسیار قوی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. علاوه بر ابزاری برای آنالیز بازار، این پلتفرم در حقیقت یک شبکه اجتماعی برای معامله‌گران نیز به شمار می‌رود که به آن‌ها اجازه می‌دهد نظرات و تحلیل‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند‌. همچنین می‌توان با استفاده از تریدینگ ویو، وضعیت اقتصادی کشورهای بزرگ و به‌طورکلی جهان را تجزیه‌وتحلیل کرد. اگرچه اشاره به تمام امکانات و موارد استفاده تریدینگ ویو غیرممکن است، اما در مجموع می‌توان گفت که تریدینگ ویو امکان دسترسی به موارد زیر را فراهم کرده است.

  • چارت‌ها و نمودارهای بازارهای مالی فارکس، ارز دیجیتال، شاخص‌ها و…
  • تعیین هشدار قیمتی برای ارزش یک دارایی
  • تست استراتژی‌ها و روش‌های معاملاتی (بک تست و فوروارد تست)
  • امکان ایجاد حساب معاملاتی آزمایشی یا دمو
  • چت و تبادل نظر با دیگر معامله‌گران و تحلیل‌گران در جهان
  • کلیه ابزارهای معاملاتی تحلیل تکنیکال
  • دارای بیش از 100000 اندیکاتور رایگان و پولی
  • امکان وصل‌شدن به اغلب صرافی‌های شناخته شده و ارسال سفارش به آن‌ها
  • اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها و ایده‌های خود
  • مشاهده تحلیل میلیون‌ها کاربر دیگر و محتواهای آموزش مختلف
  • پیگیری اخبار، تقویم اقتصادی و رویدادهای تاثیر‌گذار در انواع بازارهای مالی

شروع به کار کردن با تریدینگ ویو

پس از ایجاد حساب کاربری خود در تریدینگ ویو با صفحه‌ای از ابزارها‌ و دسترس‌های مختلف مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد که معرفی تمام این قسمت‌ها و زیربخش‌های آن‌ها در یک مقاله عملا ممکن نیست. به همین دلیل، در این راهنما فقط به‌صورت مختصر به معرفی قسمت‌های مختلف صفحه زیر می‌پردازیم. در عوض تمرکز اصلی این راهنما را روی آموزش بخش تحلیل نمودارها و استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو قرار می‌دهیم.

شروع به کار کردن با تریدینگ ویو

منوی Products

با استفاده از این قسمت می‌توانید به تمام محصولات ارائه شده توسط تریدینگ ویو دسترسی داشته باشید؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید به نمودارهای پیشرفته (کندل استیک) انواع بازارها، نمای کلی و نقشه حرارتی (هیت مپ) بازار‌ها، تقویم اقتصادی و رویدادهای پیش روی بازارهای مالی، قیمت و ویژگی‌های مختلف انواع طرح‌های تریدینگ ویو را از این بخش دنبال کنید.

منوی Community

این قسمت از منوی اصلی تریدینگ ویو برای دسترسی به جامعه کاربران این پلتفرم و ایده‌های و تحلیل‌های مختلف آن‌ها درج شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از این قسمت به انواع محتواهای دیگر افراد باتجربه در بازارهای مالی، در قالب نوشته، ویدیو و عکس دسترسی داشته باشند. همچنین انواع مطالب آموزشی دیگر نظیر: نحوه طراحی پلن معاملاتی، مدیریت ریسک، روان‌شناسی معاملاتی، استفاده از ابزارهای تریدینگ ویو و… از منوی Community، بخش Educational ideas موجود هستند.

منوی Markets

منوی Markets از مهم‌ترین بخش‌های تریدینگ ویو است که خود شامل دو زیر بخش اصلی RESEARCH و ASSETS خواهد بود. با استفاده از قسمت RESEARCH کاربران می‌توانند به یک نمای کلی از بازارها از جمله فارکس، شاخص‌ها، سهام و ارزهای دیجیتال دسترسی یابند. همچنین از این قسمت، می‌توان بر اساس کشورهای مختلف به بازار سهام، اوراق‌قرضه، شاخص‌های اقتصادی مهم آن‌ها و به‌طورکلی وضعیت اقتصادی کشورها دسترسی یافت.

زیر بخش ASSETS نیز امکان جستجو در بین دارایی‌های مختلف را براساس نوع آن‌ها یعنی: رمزارز، اوراق، سهام، قراردادهای آتی به کاربران می‌دهد. به عنوان مثال از بخش Crypto این قسمت ‌می‌توان رمزارزها را بر اساس بیشترین یا کمترین ضریب بازگشت سرمایه‌ از زمان راه‌اندازی تا اکنون، فهرست کرد و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

منوی News

همان‌طور که از اسم آن مشخص است، در قسمت منوی News می‌توان انواع اخبار لحظه‌ای بازار‌های مالی را در دسته‌بندی‌های مختلف دنبال کرد.

منوی Brokers

برای دسترسی به اغلب کارگزاری‌ها و صرافی‌های بزرگ که در دنیای بازارهای مالی فعال هستند، می‌توانید از بخش Brokers استفاده کنید.

منوی More

برای دانلود نسخه‌های موبایل و دسکتاپ تریدینگ ویو، دسترسی به اطلاعات خود کمپانی توسعه‌دهنده و قسمت راهنمایی سایت یا ارتباط با پشتیبانی آن می‌توانید از منوی More در صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال برای آنالیز نمودار‌ها در تریدینگ ویو

علاوه بر استفاده از منوهای اصلی تریدینگ ویو، برای دسترسی به هر صفحه‌ای از این پلتفرم می‌توانید بخش موردنظر خود را در قسمت جستجوی سایت بنویسید و مسیر آن را دنبال کنید؛ توجه داشته باشید که در این قسمت می‌توانید، نمودار جفت ارزهای معاملاتی را از هر بازاری از جمله فارکس، رمزارزها، سهام، شاخص‌ها، کامودیتی‌ها و… دنبال کنید. همچنین می‌توانید پروفایل دیگر کاربران تریدینگ ویو را از میان میلیون‌ها کاربر و تحلیل‌گر از این قسمت جستجو کنید و به صفحه آن‌ها مراجعه کنید. سپس انواع ایده‌ها و تحلیل‌های تکنیکال ارائه شده توسط آن‌ها را مشاهده و پیگیری کنید.

استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال برای آنالیز نمودار‌ها در تریدینگ ویو

در این آموزش ما نمودار جفت‌ارز معاملاتی بیت‌کوین نسبت به تتر را از صرافی بایننس انتخاب می‌کنیم. برای این کار کافی است که در قسمت درج شده برای جستجو، عبارت BTCUSDT را از بخش Symbols جستجو کنید (تصویر بالا). سپس اولین مورد که نمودار بیت کوین نسبت به تتر از صرافی بایننس است را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

در صفحه ظاهر شده به منو‌های متنوعی دسترسی دارید که هر کدام کاربردهای خاصی دارند. قبل از معرفی منوهای این بخش، اجازه دهید نحوه تنظیمات صفحه ظاهر شده و شخصی‌سازی آن را به شما آموزش دهیم.

آموزش شخصی‌سازی صفحه‌های نمودارها در تریدینگ ویو

در تریدینگ ویو می‌توانید نحوه نمایش نمودارها و ابزارها را کاملا شخصی سازی کنید و متناسب با سلیقه خود آن‌ها را تغییر دهید. در تصویر فوق، اگر روی صفحه نمودار راست کلیک کنید، یک منوی جدید باز می‌شود که شامل چند بخش است. حال اگر روی آخرین بخش یعنی گزینه «Settings…» کلیک کنید، منوی «Chart settings» ظاهر می‌شود که با استفاده از بخش‌های مختلف آن می‌توانید مواردی از قبیل رنگ پس‌زمینه چارت‌ها، رنگ کندل‌ها، نحوه نمایش قیمت‌ها، اندازه فونت نوشته‌ها و … را تعیین کنید.

در صفحه تنظیمات تریدینگ ویو، با نمادها و بخش‌های مختلفی مواجه می‌شوید که احتمالا معنی بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانید. هر کدام از این منوها تغییرات خاصی را در نمودار و صفحه شما ایجاد می‌کند که می‌توانید در صورت منصرف‌شدن از تغییر، صفحه را به کمک کلیدهای ctrl+z یا cmd+z shortcut به حالت قبل بگردانید و تغییرات اعمال شده را لغو کنید.

معرفی منوهای صفحه تحلیل نمودار در تریدینگ ویو

در صفحه تحلیل نمودارها در تریدینگ ویو (تصویر زیر) هر چقدر با ابزارهای بیشتری آشنا باشید، می‌توانید استفاده جامع و مفید‌تری از این پلتفرم در تحلیل نمودارها ببرید؛ بنابراین بهتر است با همه بخش‌های آن آشنا شوید و کاربرد هر بخش را به‌خوبی درک کنید. در ادامه به معرفی منوها به‌صورت مجزا می‌پردازیم.

معرفی منوهای صفحه تحلیل نمودار در تریدینگ ویو

منوی بالا در صفحه تحلیل نمودارهای تریدینگ ویو

در منوی بالا به ترتیب از سمت چپ به پروفایل، نماد دارایی، انواع تایم فریم، نوع نمودار، اندیکاتورها، تمپلیت‌ها، قابلیت هشدار قیمتی گذاشتن، ابزار بک تست، آندو و ریدو و ابزارهای مربوط به ذخیره و منتشرکردن ایده‌های تحلیلی دسترسی خواهید داشت.

نکته: با بازکردن کشوی مربوط به هر بخش از این منوهای تایم فریم‌ها، مدل نمودارها، اندیکاتورها و … می‌توانید حالت موردنظر خود را برای نمایش چارت اجرا کنید. در ادامه به ترتیب از چپ به راست، بخش‌های مختلف این منو را معرفی می‌کنیم.

منوی بالا در صفحه تحلیل نمودارهای تریدینگ ویو

۱. نماد نمودار یا جفت ارز انتخاب شده

تریدینگ ویو از بازارهای مختلفی از جمله سهام، فارکس، ارزهای دیجیتال، معاملات آتی و … پشتیبانی می‌کند. در منوی این پلتفرم، شما می‌توانید بازار یا جفت ارزی را که قصد تجزیه و تحلیل آن را دارید انتخاب کنید و به صفحه مربوط به نمودار آن هدایت شوید.

2. انواع تایم فریم‌ها

در تریدینگ ویو شما می‌توانید از منوی Time Interval بازه زمانی موردنظر خودرا از یک دقیقه گرفته تا 12‌ماهه انتخاب کنید. تایم فریم انتخابی بیان‌گر زمانی هست که برای تشکیل یک کندل لازم است؛ یعنی اگر تایم فریم روی 1m باشد، زمان تشکیل هر کندل در نمودار مورد نظر شما یک دقیقه است. اما اگر تایم فریم را روی 1w انتخاب کنید، زمان تشکیل هر کندل برابر با یک هفته خواهد بود. در نظر داشته باشید که استفاده از تایم ‌فریم‌های کمتر از ۱ دقیقه فقط در نسخه‌های پولی این پلتفرم میسر است.

بیشتر بخوانید: تایم فریم چیست

3. انواع مختلف نمایش نمودار

نمودارها در تریدینگ ویو می‌توانند به اشکال مختلفی نمایش داده شوند. انواع نمودارهایی که می‌توانید در این پلتفرم ببینید عبارت‌اند از:

  • میله‌ای Bars
  • کندل استیک Candles
  • کندل خالی Hollow Candles
  • هیکن آشی Heikin Ashi
  • خطی Line
  • خط بیس Base line
  • رنکو Renko
  • شکست خط Line Break
  • کاگی Kagi
  • نقطه و شکل Point & Figure
  • محدوده Range

اگرچه هر مدل از نمودارهای بالا احتمالا استفاده‌های مختص به خود را دارند، اما در این میان محبوب‌ترین شکل نمایش نمودار که حالت پیش‌فرض تریدینگ ویو نیز هست، نمودارهای شمعی یا کندل استیک است.

اندیکاتورها در تریدینگ ویو

4. اندیکاتورها

بیش از ۱۰۰ هزار اندیکاتور را می‌توانید از این بخش مشاهده کنید. در نسخه رایگان فقط تا ۲ اندیکاتور به‌صورت هم‌زمان می‌توانید روی نمودار اجرا کنید. اما درنسخه‌های پولی می‌توانید تعداد بیشتری اندیکاتور هم‌زمان استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: اندیکاتور چیست

۵. ذخیره تمپلت‌ها

در منوی بالای صفحه تحلیل تکنیکال نمودارها در تریدینگ ویو، بعد از بخش اندیکاتورها به قسمتی که شبیه به چهار مربع کوچک کنارهم قرارگرفته دید می‌شود، برخورد می‌کنید.  در این قسمت می‌توانید برای خود نمایه‌های مختلف انتخاب کنید؛ برخی نمایه‌های پیش‌‌فرض از قبل ذخیره شده‌اند که می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید نمایه‌های شخصی‌سازی شده‌ای خود را ذخیره کنید و در مراجعه‌های بعدی با یک کلیک، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

۶. هشدار قیمتی گذاشتن

تعیین هشدار قیمت روی یک سطح مشخص از نمودار جفت ارز معاملاتی موردنظر، یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های تریدینگ ویو است. با استفاده از این قسمت هشدار گذاری، می‌توانید بدون اینکه مداوم پای نمودار و سیستم خود باشید، از رسیدن قیمت یک دارایی به سطحی مشخص باخبر شوید. در نسخه رایگان تریدینگ ویو، فقط می‌توان یک هشدار قیمتی تعیین کرد. اما در نسخه‌های پیشرفته می‌توان این تعداد را بیشتر کرد و به انواع روش‌های ارسال هشدار (پیامک، تماس، ایمیل و…) را توسعه داد.

۷. ریپلی (Replay)

برای بررسی یک استراتژی معاملاتی با استفاده از بک تست و فوروارد تست از این ابزار استفاده می‌شود. همچنین برای اعتبارسنجی تحلیل‌های که در گذشته انجام داده‌ایم، می‌توان از ابزار ریپلی بهره‌مند شد.

۸. انتخاب چیدمان نمودار (Select Layout): نمایش یک یا چند نمودار هم‌زمان

در برخی سبک‌های تحلیلی ممکن است به بیش از یک نمودار برای تحلیل بین ارزی یا بررسی همبستگی قیمت‌ها نیاز داشته باشیم. گزینه Select Layout که به شکل یک مربع تو خالی در منوی بالای صفحه تحلیل نمودار‌ها در تریدینگ ویو درج شده، برای این منظور است. این بخش از تریدینگ ویو به شما این امکان را می‌دهد تا حرکتی قیمتی چند نمودار را به طور هم‌زمان بررسی کنید. در نسخه رایگان این پلتفرم شما می‌توانید فقط یک نمودار را به طور هم‌زمان بررسی کنید و برای مقایسه نمودارهای بیشتر در یک صفحه باید نسخه‌های پولی این پلتفرم را تهیه کنید.

9. سیو (Save)

از طریق این گزینه می‌توان تغییرات اعمال شده در چارت را ذخیره کرد.

10. ابزار سرچ سریع

این بخش با کلید ترکیبی ctrl+k، برای جستجوی سریع عملکردها و ابزارها استفاده می‌شود.

11. تنظیمات صفحه نمودارها

با کلیک بر گزینه چرخ‌دنده از منوی بالا سمت راست می‌توانید تنظیمات نمودارهای خود مانند رنگ، ظاهر، منطقه زمانی و خطوط زمانی را تغییر دهید. همچنین می‌توانید در این تنظیمات برخی ویژگی‌ها را اضافه یا کم کنید.

12. فول اسکرین (Fullscreen Mode) 

با انتخاب این گزینه می‌توانید نمودار قیمتی را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید، یعنی برای بزرگ نمایی کردن صفحه نمودار به اندازه ابعاد مانیتور سیستم می‌توانید آن را صفحه نمودار را به حالت Fullscreen Mode در آورید.

13. عکس گرفتن از صفحه

گزینه Take a snapshot برای گرفتن عکس از صفحه یا تحلیل فعلی شما و ذخیره آن به حالت‌ها مختلف درج شده است.

14. انتشار (Publish)

از طریق بخش پابلیش می‌توانید تحلیل خود را در بخش ایده‌های تریدینگ ویو منتشر کنید تا بقیه افراد هم بتوانند تحلیل شما را مشاهده کنند. نکته این است که برای بخش پابلیش تحلیل اگر مایل به توضیحاتی باشید، باید حتما از زبان انگلیسی استفاده شده باشد.

منوی پایین در صفحه تحلیل نمودارهای تریدینگ ویو

از منوی پایین چارت در تریدینگ ویو نیز می‌توان دسترسی‌های متفاوتی داشت.

منوی پایین در صفحه تحلیل نمودارهای تریدینگ ویو

۱. دیگر تایم فریم‌ها

امکان استفاده از سایر تایم فریم‌ها و بازه‌های زمانی در این قسمت درج شده‌ است. به‌عنوان مثال، با کلیک روی گزینه All، تریدینگ ویو نمودار تمام داده‌های تاریخی قیمت جفت‌ارز موردنظر را برای شما به نمایش می‌گذارد. همچنین توجه داشته باشید امکان تنظیم نمودار روی تایم‌فریم‌های 5 روزه، ۵ ساله و… از این قسمت وجود دارد.

به علاوه با کلیک روی آیکون تقویم یا Go to می‌توانید تاریخ موردنظر خود را وارد کنید تا نمودار جفت‌ارز انتخاب شده، از ابتدا تا انتهای بازه‌ای موردنظر شما نمایش داده شود. توجه داشته باشید این زمان‌ها باتوجه‌به مکانی که در آن هستید به طور خودکار با ساعت محلی تنظیم می‌شوند.

۲. منطقه زمانی

از این بخش می‌توان نمودار انتخاب شده برای تحلیل را بر اساس منطقه‌های زمانی مختلف انتخاب کرد. برای مثال در تصویر منطقه زمانی لندن UTC انتخاب شده است.

۳. بخش تست استراتژی‌ها، پنل معاملاتی و…

در قسمت دوم منوی پایین صفحه تحلیل نمودار‌ها از تریدینگ ویو، چند تب مشاهده می‌کنید که کاربردهای ویژه‌ای دارند. به عنوان مثال، با استفاده از آن‌ها می‌توانید استراتژی و برنامه‌ معاملاتی خود را تست کنید. در این منو می‌توانید به بروکرها و صرافی‌های مختلف وصل شوید و سفارش‌های خود را از طریق تریدینگ ویو به آن‌ها ارسال کنید. گزینه تست استراتژی‌ها در حساب دمو در این بخش قرار دارد که درTrading panel  درج شده و می‌توانید با انتخاب زیر بخش Paper Trading از این بخش یک حساب آزمایشی داشته باشید.

منوی راست در صفحه تحلیل نمودارهای تریدینگ ویو

در منوی سمت راست به ترتیب از بالا به پایین، به واچ لیست، هشدارهای قیمتی گذاشته شده، پنجره اطلاعات، لیست ابزارهای استفاده شده روی نمودار، هات لیست، تقویم، تحلیل‌های خود، نظرات خود، چت، استریم تحلیل، اعلان‌ها، پنل سفارش‌ها و… دسترسی خواهید داشت.

منوی راست در صفحه تحلیل نمودارهای تریدینگ ویو

۱. واچ لیست

منوی سمت راست صفحه تریدینگ ویو برای معامله‌گران مبتدی اغلب چیز خاصی ندارد و تنها قسمت واچ لیست است که قیمت لحظه‌ای و نوسانات ارزها را نمایش می‌دهد. در این قسمت همچنین می‌توانید با کشیدن و رهاکردن ارزها آن‌ها را به ترتیبی که تمایل دارید مرتب کنید.

همچنین برای اضافه‌کردن ارزها به واچ لیست از گزینه Add Symbol که به شکل + در منوی واچ لیست درج شده، استفاده کنید؛ برای این کار اگر روی علامت
+ کلیک کنید، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید نماد جفت‌ارز یا دارایی مورد نظر خود را جستجو کنید. سپس به واچ لیست خود اضافه کنید.

واچ لیست خود را می‌توانید بر اساس نماد، درصد تغییر، افزایش یا کاهش مرتب کنید.

2. لیست هشدارها

الرت‌هایی که تنظیم کرده‌اید از این قسمت قابل‌مشاهده و ویرایش هستند.

3. پنجره اطلاعات و ابزارهای استفاده شده روی نمودار

این بخش شامل دو قسمت Object Tree و Data Window می‌شود؛ بخش اول تمام ابزارهای رسم شده روی صفحه نمودار و لیست اندیکاتورهای استفاده شده در این صفحه را نمایش می‌دهد. بخش Data Window نیز به‌صورت خلاصه اطلاعاتی از نماد معاملاتی مانند قیمت باز و بسته شدن آخرین کندل، مقداری که اندیکاتورهای استفاده شده در این لحظه به خود گرفته‌اند و … را نشان می‌دهد.

4. هات لیست

لیست دارایی‌هایی که در بازارهای مختلف ترند هستند، در این قسمت قرار می‌گیرد.

5. تقویم اقتصادی

در این بخش می‌توان تقویم اقتصادی بازارهای بین‌المللی و رویدادهای مهم را دنبال کرد.

6. تحلیل‌ها و نظرات ارائه شده توسط شما

در این قسمت تحلیل‌ها و نظراتی که تاکنون منتشر کرده‌اید، قابل دسترس هستند.

7.  گفت‌وگوها

در این بخش به گفت‌وگوهای عمومی کاربران و چت‌های خصوصی خود دسترسی خواهید داشت.

8. تحلیل‌ها و ایده‌های دیگر کاربران

از طریق این دو بخش می‌توان به تحلیل‌های سایر افراد از نوع متن، استریم، ویدیو و… دسترسی داشت.

9. اعلان‌ها

اعلان‌های داخلی حساب کاربری شما در تریدینگ ویو که از جانب خود پلتفرم تریدینگ ویو هستند، در این بخش قرار می‌گیرند.

منوی چپ در صفحه تحلیل نمودارهای تریدینگ ویو

این منو مخصوص ابزارهای تحلیل تکنیکال است که برای پیش‌بینی آینده روندهای قیمتی توسط تکنیکالیست کارها کاربرد ویژه‌ای دارد. فهرست این ابزارها شامل خط روند‌ها، فیبوناچی‌ها، الگوهای هارمونیک و کلاسیک، ابزارهای تعیین حد سود و حد ضرر، ایموجی، ابزار خط کش، ابزار زوم، ابزار آهنربا، ابزار نمایش و مخفی‌کردن و حذف خواهد بود. در بخش بعد به طور کامل این ابزارها و انواع‌ آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کار با ابزارهای تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو

اگرچه کاربردهای تریدینگ ویو بسیار گسترده است و محدود به بخش خاصی از فعالان بازارهای مالی نمی‌شود. اما اصلی‌ترین بخشی که قصد داریم در این آموزش به آن بپردازیم، نحوه استفاده از ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو است. این ابزارها در انواع سبک‌های تحلیلی مبتنی بر تکنیکال استفاده می‌شوند و در نوار ابزار سمت چپ صفحه تحلیل نمودارها درج شده‌اند. در ادامه سعی می‌کنیم تمام ابزارهای موجود در نوارابزار سمت چپ تریدینگ ویو را به ترتیب از بالابه‌پایین معرفی می‌کنیم.

کار با ابزارهای تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو

۱. نشانگر‌ها (Cursors)

اولین آیکن در نوارابزار سمت چپ صفحه تحلیل نمودارها در تریدینگ ویو، ابزار نشانگر‌ها یا Cursors است که درست در زیر علامت پروفایل کاربری کاربران قرار دارد. این ابزار که در چهار مدل: Cross، Dot، Arrow و Eraser در دسترس است به تحلیل‌گران امکان می‌دهد که مکان‌نمای موس را به ترتیب در چهار حالت: ضربدر، یک نقطه، یک فلش یا یک پاک‌کن (مناسب برای حذف سایر علایمی که روی نمودار ایجاد شده‌اند) قرار دهند.

۲. ابزارهای ترسیم خط روند (Trend line tools)

ابزارهای ترسیم خط روند از کاربردی‌ترین موارد استفاده معامله‌گران با سبک تحلیل تکنیکال هستند. به‌طورکلی، یک خط روند برای مشخص کردن سطح حمایت و مقاومت به صورت بصری ترسیم شده که اغلب به صورت مورب رسم می‌شود. برای ترسیم یک خط روند می‌توان از اتصال دو سقف یا دو کف در نمودار استفاده کرد که اگر یک خط مورب نزولی حاصل شود، به این معناست که روند نزولی است و اگر یک خط با جهت صعودی ظاهر شود، صعودی بودن روند را نشان می‌دهد.

ابزارهای ترسیم خط روند (Trend line tools)

ابزارهای ترسیم خط روند تقریبا 17 مدل مختلف هستند که در سه دسته خطوط (LINES)، کانال‌ها (CHANNELS) و PITCHFORKS چنگال‌ها تعریف شده‌اند. بخش خطوط خود شامل انواع مختلفی از جمله خط روند ساده، پرتو یا خط روندی که از یک جهت گسترش یافته، خط روند با اطلاعات، خط روند از دو جهت گسترش یافته، خطوط افقی و عمودی و … خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، خط روند با اطلاعات یا Info Line مشابه ابزار خط روند ساده رسم می‌شود، اما یک پنجره اطلاعات اضافی ایجاد می‌کند که داده‌هایی نظیر درصد تغییرات بین دو نقطه در نظر گرفته شده را نمایش می‌دهد.

ابزارهای کانال‌ها‌ و چنگال‌ها نیز در تریدینگ ویو هر کدام به چهار حالت مختلف برای ترسیم خط روند وجود دارد که هر مدل کاربردهای خاصی دارد؛ به‌عنوان‌مثال، چنگال‌ها با رسم یک خط روند واحد و دو خط اضافی که با یک مقدار انحراف استاندارد در بالا و پایین خط اول قرار می‌گیرند، ظاهر می‌شود. این خطوط اضافی که ابزار را همانند یک چنگال نمایش می‌دهند، عملا یک کانال روند نیز ترسیم می‌کنند که تحلیل‌گران از آن‌های برای پیش بینی آینده روند قیمتی یک دارایی استفاده می‌کنند.

مطالعه بیشترچنگال اندروز چیست

۳. ابزارهای فیبوناچی و گن (Gann and Fibonacci tools)

سومین قسمت در نوار ابزار، ابزارهای تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو مربوط به مدل‌های مختلف ابزارهای فیبوناچی و گن‌ها است. ابزارهای موجود در این قسمت نیز بسیار کاربردی هستند و اغلب معامله‌گران از آن‌ها استفاده می‌کنند. اساس تمام ابزارهای این بخش، دنباله معروف فیبوناچی است که عنصر اول و دوم آن به ترتیب اعداد ۱ و ۲ بوده و از عنصر سوم به بعد، هر عنصر از مجموع دو عضو قبل خود حاصل می‌شود.

ابزارهای فیبوناچی و گن (Gann and Fibonacci tools)

ابزارهای فیبوناچی شامل ابزارهای فیبوناچی اصلاحی (Fib Retracement)، فیبوناچی پروجکشن (Trend-Based Fib Projection)، فیبوناچی کانال (Fib Channel)، فیبوناچی زمانی (Fib Time Zone) و… می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها فیبوناچی اصلاحی است. ابزارهای گن نیز چهار مدل مختلف یعنی؛ باکس گن (Gann Box)، مربع گن (Gann Square)، مربع ثابت گن (Gann Sqauare Fixed) و بادبزن گن (Gann Fan) دارند. ابزارهای گن توسط ویلیام دلبرت گن (William Delbert Gann) معامله‌گر بازارهای مالی در قرن بیستم پایه‌گذاری شدند و برای پیش‌بینی نواحی حمایت و مقاومت، در دو بعد زمانی و قیمتی استفاده می‌شوند.

۴. پترن‌ها (PATTERNS): الگوهای هارمونیک، امواج الیوت و چرخه‌ها

مجموعه ابزار پترن‌ها در نوار ابزار تحلیل تکنیکال تریدینگ ویو، دارای طیف وسیعی از شکل‌های متداول نمودار‌ها است که معامله‌گران می‌توانند به جای اینکه خودشان به صورت خط به خط روی نمودار روند قیمت را تحلیل کنند، از حالت آماده‌ شده این ابزارها استفاده کنند. الگوهای هارمونیک و انواع موج شماری‌های مبتنی بر سبک الیوت در این دسته قرار می‌گیرند.

پترن‌ها (PATTERNS): الگوهای هارمونیک، امواج الیوت و چرخه‌ها

الگوهای هارمونیک (Harmonic patterns)

الگوهای هارمونیک شامل XABCD، سایفر، ABCD و سه درایو هستند. اساس الگوهای هارمونیک نیز فیبوناچی اصلاحی است که برای شناسایی سطوح مقاومت و حمایت استفاده می‌شود. این الگوها همچنین در تشخیص نقاط تغییر روند کاربرد دارند.

ذکر این نکته لازم است که اگرچه یادگیری الگوهای هارمونیک ساده است، اما می‌توانند منجر به تأییدهای نادرست شوند؛ بنابراین مهم است قبل از استفاده از آن‌ها، به طور کامل نحوه کارایی آن‌ها را درک کنید. همچنین توصیه می‌شود از این ابزارها در کنار دیگر ابزارهای اصلی تحلیل تکنیکال استفاده شود و خود به تنهایی دلیل تصمیم‌گیری واقع نشوند.

 الگوهای استاندارد یا کلاسیک (Standard patterns)

الگوهای کلاسیک شامل مدل‌های مختلف الگوهای مثلث (Triangle) و الگوهای سر و شانه (Head and Shoulders) می‌شود که به سادگی در بخش پترن‌ها از نوار ابزار سمت چپ صفحه تحلیل تکنیکال نمودارها در تریدینگ ویو، قابل دسترسی است.

الگوهای مثلث اغلب نشان دهنده یکپارچگی قبل از شکست احتمالی در سطح فعلی هستند و با توجه به حالت شکل‌گیری مثلث می‌توانند نزولی یا صعودی باشند. همچنین در اغلب مواقع از الگوهای سر و شانه به منظور آماده شدن برای تغیر روند استفاده می‌شود.

امواج الیوت (Elliot waves)

موج ‌شماری الیوت یکی از تخصصی‌ترین سبک‌های تحلیل تکنیکال در دنیای معامله‌گری است که طرف‌داران با تجربه‌ای دارد؛ طبق تئوری الیوت هر سیکل از تغییر قیمت یک دارایی از 8 موج شکل‌گرفته که شامل پنج موج در جهت اصلی روند و سه موج در خلاف جهت روند می‌شود.

به عبارت دیگر، امواج الیوت یک الگوی تکرار شونده خواهد بود که تصور می‌شود پایه و اساس اغلب تغییر روندهای قیمتی است. تریدینگ ویو استفاده از این سبک تحلیل را بسیار آسان کرده است؛ به‌طوری که کاربران نیاز نیست به صورت دستی اقدام به رسم امواج الیوت بر روی نمودار کنند، بلکه کافی است از ابزارهای مختلف ELLIOTT WAVES برای رسم امواج الیوت استفاده کنند.

چرخه‌ها (Cycles)

سومین قسمت در بخش ابزارهای PATTERNS در نوار ابزار تریدینگ ویو، مربوط به چرخه‌ها یا CYCLES است که شامل سه زیر بخش: چرخه خطوط (Cyclical Lines)، چرخه زمانی (Time Cycles) و خط سینوسی (Sine Line) است. از این سه ابزار می‌توان برای تقسیم نمودار به بخش‌های کوچک‌تر و با فواصل زمانی سفارشی استفاده کرد. این ابزارهای تناوبی قابل تنظیم هستند و به تحلیل‌گر کمک می‌کنند تا تعیین کند که آیا یک بازار در روند قرار دارد یا در یک چرخه اصلاحی.

۵. ابزارهای پیش بینی و اندازه‌گیری (Prediction and measurement tools)

پنجمین آیکن در نوار ابزار سمت چپ صفحه تحلیل نمودارها در تریدینگ ویو، مربوط به جعبه ابزارهای پیش بینی قیمت، اندازه‌گیری تغییرات و تعیین ریسک به ریوارد (R/R) انواع موقعیت‌های معاملاتی است. از این جعبه ابزار می‌توان برای مدیریت ریسک معاملات و تعیین میزان ریسک به بازده آن‌ها استفاده کرد. مجموعه ابزارهای این بخش در تریدینگ ویو شامل 12 مورد است که در سه دسته PROJECTION، VOLUME-BASED و MEASURER تقسیم می‌شوند.

ابزارهای پیش بینی و اندازه‌گیری (Prediction and measurement tools)

ابزارهای موجود در بخش، PROJECTION عبارت‌اند از: Long Position، Short Position، Forecast، Bars Pattern، Ghost Feed و Projection که هر کدام کاربردهای ویژه‌ای دارند؛ به‌عنوان‌مثال، ابزارهای موقعیت خرید یا Long Position و موقعیت فروش یا Short Position به معامله‌گر این امکان را می‌دهند که نحوه انجام یک سفارش را قبل از ارسال آن، پیش بینی کند و میزان سود و زیان آن را نسبت به محدوده‌های قیمتی از پیش تعیین شده‌ای خود برآورد کند.

ابزار پیش بینی یا Forecast نیز به شما امکان می‌دهد که یک نقطه ورود و خروج برای آن تعیین کنید. سپس به طور خودکار برای شما مشخص می‌کند که آیا معامله شما یک موقعیت سودده خواهد بود یا زیان ده. از این ابزار می‌توان برای ایده‌های معاملاتی خود و به اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران استفاده کنید.

۶. اشکال هندسی (Geometric shapes)

ابزارهای اشکال هندسی در تریدینگ ویو برای نشان دادن نقاط مورد علاقه در نمودار قیمت استفاده می‌شود. این جعبه ابزار شامل سه بخش BRUSHES، ARROWS و SHAPES است. ابزارهای BRUSH یا قلم مو که در دو مدل ارائه شده‌اند، به شما امکان می‌دهند مستقیماً روی نمودار قیمت نقاشی کنید.

اشکال هندسی (Geometric shapes)

بخش دوم ابزارهای این قسمت یعنی ARROWS یا فلش‌ها به تحلیل‌گران تکنیکال امکان استفاده از مدل‌های مختلف فلش را روی نمودار می‌دهند که می‌توانید برای تعیین تارگت‌های قیمتی خود یا هر مورد دیگری از آن‌ها استفاده کنید. در قسمت SHAPES یا اشکال نیز 10 مدل مختلف از اشکال هندسی در نظر گرفته شده که معامله‌گران از آن‌ها برای تعیین محدوده‌های مختلف بهره‌مند شوند. به عنوان مثال، ابزار Curve به شما امکان می‌دهد خطوط منحنی شکل دقیق‌تری روی چارت قیمتی مورد بررسی خود ایجاد کنید.

به طور کلی، ابزارهای موجود در بخش اشکال هندسی به معامله‌گر امکان تعیین محدوده ورود و خروج معاملات را نمی‌دهند. در عوض برای برجسته کردن سطح‌ها و لحظه‌های مهم، مفید هستند؛ به خصوص اگر قصد داشته باشید که نمودارهای تحلیل شده از جانب خود را برای بررسی بیشتر یا آموزش با دیگران به اشتراک بگذارید، این ابزارها بسیار کاربردی هستند.

ابزارهای حاشیه نویسی (Annotation tools)

۷. ابزارهای حاشیه نویسی (Annotation tools)

همانند ابزارهای بخش اشکال هندسی، ابزارهای حاشیه نویسی برای علامت‌گذاری محدوده‌های موردنظر و درج یادداشت‌های شما روی نمودارها در نظر گرفته شده‌اند. با استفاده از ابزارهای موجود در این بخش، می‌توانید انواع ایده‌های محتوای از جمله عکس، توییت‌های مختلف و نظرات خود را روی نمودار درج کنید و ذخیره کنید که بعد به آن‌ها مراجعه کنید.

۸. نمادها (Icons)

آیکن در نظر گرفته شده در تریدینگ ویو برای نماد‌ها یا Icons، شامل انواع ایموجی‌ها، اشکال و سمبل‌ها است که می‌توانید برای تعیین سطوح مختلف قیمتی یا به هر دلیل دیگری در تحلیل‌های تکنیکال خود استفاده کنید.

۹. ابزارهای اندازه‌گیری، زوم، آهنربا و ویو (Measure, Zoom, Magnet and View)

ابزارهای انتهای نوار ابزار سمت چپ صفحه تحلیل نمودارها در تریدینگ ویو، شاید به اندازه‌های چند ابزار معرفی شده در بالا کاربرد نداشته باشند، اما در سطح خود و برای برخی افراد خاص ممکن است، موارد استفاده ویژه‌ای داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، با استفاده از ابزار Measure که شبیه یک خط کش است، می‌توان بین دو نقطه را روی نمودار از نظر مواردی مانند تعداد روزهای سپری شده، تعداد کندل‌ها، درصد تغییرات، حجم معاملات و … اندازه‌گیری کرد.

ابزار کاربردی دیگری که در این بخش وجود دارد، آیکن نمایش یا view بوده که شبیه یک چشم در زیر آیکن قفل قرار گرفته است. با استفاده از این ابزار می‌توان، تمام ابزارهای تحلیلی رسم شده روی نمودار مورد بررسی از خطوط و الگوها گرفته تا اندیکاتورها و نوشته‌ها را به حالت نمایش یا مخفی کردن در آورد.

تریدینگ ویو بهترین ابزار برای چه کسانی است؟

تریدینگ ویو یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های آنالیز قیمت و نمودار در جهان است که میلیون‌ها معامله‌گر هر ماه از این پلتفرم استفاده می‌کنند. با جزئیات بیشتر می‌توان گفت تریدینگ ویو یک ابزار جامع برای معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال، کسانی که به دنبال ایده‌های تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و سایر رمزارزها هستند، تریدر‌های باتجربه و مبتدی بازار فارکس و ده‌ها گروه دیگر است. بنابراین هر سرمایه‌گذار یا تریدری که بخواهد در معاملات خود از بازارهای مالی مختلف موفق شود، تریدینگ ویو یکی از ابزارهای اصلی مورد استفاده توسط او خواهد بود.

در حالی که استفاده از نمودارها و ابزارهای این پلتفرم نسبتاً آسان است، تعداد زیادی از ابزارها و آیکن‌های موجود در تریدینگ ویو احتمالا برای برخی معامله‌گران جدید دشوار باشد. در این مقاله سعی شد که تا حد امکان بخش‌ها مختلف تریدینگ ویو را برای مبتدی‌ترین کاربران آن معرفی کنیم. با این وجود، شکی نیست که بخش‌های از این پلتفرم وجود دارند که لازم است به صورت جداگانه و در قالب یک راهنمای مجزا، مورد بررسی و آموزش واقع شوند تا استفاده از آن‌ها راحت‌تر و قابل‌درک‌تر باشد. می‌توانید در بخش ثبت نظرها برای ما بنویسید که کدام بخش از تریدینگ ویو را در مقاله‌های بعدی آموزش دهیم.

سوالات متداول
Request for Quote

تریدینگ ویو یکی از بهترین پلتفر‌م‌های تحلیلی مالی است که معامله‌گران را در خواندن بازار و تهیه استراتژی‌های سرمایه‌گذاری راهنمایی می‌کند.

با وجود این که اکانت رایگان تریدینگ ویو برای معامله‌گران تازه‌کار کفایت می‌کند، در اکانت پولی کاربران می‌توانند از برخی ویژگی‌های اضافی مانند نمودارها، شاخص‌ها و … بهره‌مند شوند.

در منوی پایین صفحه تریدینگ ویو، گزینه pine editor را کلیک کنید و از آنجا با پاک کردن کدهای موجود، کد اندیکاتور مورد نظر را از سایت‌های دیگر پیدا کرده و در این قسمت وارد نمایید.

برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد پنل کاربری شوید و گزینه پابلیش را انتخاب کنید.
  2. عنوان کار خود را وارد کنید.
  3. توضیحات تحلیل خود را بنویسید.
  4. یک دسته‌بندی برای تحلیل خود انتخاب کنید.
  5. می‌توانید به تحلیل‌های مرتبطی که در دسته بندی تحلیل شماست، لینک بدهید.
  6. برچسب‌های مرتبط را اضافه کنید.
  7. روی پابلیش کلیک کنید.

نحوه معامله در تریدینگ ویو به‌طور کامل در این مقاله شرح داده شده است، با این حال مسیر خلاصه آن به‌صورت:

  1. افتتاح حساب در tradingview.com
  2. انتخاب نوع حساب خود کاربری و کلیک روی Continue
  3. انتخاب حساب‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید و اتمام مراحل با کلیک روی Allow

پس از این مراحل حساب شما آماده برای معامله است.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام چطور میشه برای تحلیل چند تا صفحه باز کرد با تاییم فریم های مختلف که تحلیل قبلی روش نباشه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      برای مثال شما می توانید یک جفت ارز را در صرافی بایننس و جفت ارز دوم را در صرافی کوکوین در تریدینگ ویو باز کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام و سپاس فراوان از توضیحان مفید و کاربردی در مورد پلتفرم بی نظیر تریدینگ ویو
    سوال: اکانت پریمیوم دارم , اما تایم فریم ثانیه فعال نیستوعلتش رو میدونید چرا؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      نکنه اول: اکانت های اسنشیال و بیسیک به تایم فریم ثانیه دسترسی ندارند.
      نکته دوم: از منوی تایم فریم با بازکردن کشو، از تایم فریم 1 تا 30 ثانیه قابل دسترسی است. که با کلیک روی هر کدام در چارت فعال خواهند شد.
      نکته سوم: اگر به هر دلیل پس از کلیک تایم فریم در چارت شما اعمال نمی شود، بهتر است با پشتیبانی تریدینگ ویو ارتباط برقرار کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام در قسمت واچ لیست برای سرچ ارز مورد نظرمون و انتخابش از هر ارز آن صرافی مورد نظر چند مورد اومده که کنار اسم ارز نوشته شده = usdt , ps , p , تتر ، دلار ، کدومشو باید انتخاب کنم و تفاوتش چیه ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      تحلیل بر اساس جفت ارز پایدار می تواند بینش بهتری به شما بدهد. به این ترتیب بهتر است بر اساس جفت usdt تحلیل و معامله کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...