سرور مجازی

راهنمای خرید سرور مجازی (VPS)

راهنمای خرید سرور مجازی (VPS)

باتوجه به امکانات سرورهای مجازی و مزایایی که برای کاربران به همراه دارند، خرید آن‌ها برای بسیاری از کسب و کارها کاربردی و بسیار به‌صرفه می‌باشد؛ اما با توجه به ریجن‌ها و خصوصیات مختلف این سرورها، به نظر شما برای خرید سرور مجازی باید به چه نکاتی توجه داشت؟ چه ویژگی‌هایی را مد نظر قرار داد؟ از کجا خریداری کرد؟!!!  اگر قصد خرید سرورهای مجازی را دارید،  مطالعه ” راهنمای خرید سرور مجازی ”  را از دست ندهید.

معرفی سرور مجازی (VPS)

سرور مجازی یا Virtual Private Server که به اختصار با VPS نیز معرفی شده است؛ در واقع قسمتی از یک سرور اختصاصی می‌باشد که با استفاه از نرم افزارهای مجازی‌ساز جداسازی شده و به صورت یک سرور جداگانه با دسترسی کامل، تحت سیستم عامل لینوکس یا ویندوز، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از مزیت‌های اصلی سرورهای مجازی می‌توان به این نکته اشاره داشت که این نوع سرور، تمامی قابلیت‌های یک سرور اختصاصی را با هزینه‌ای بسیار کمتر ارائه کرده و به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در یک محیط ایمن، تمام منابع مورد نظر خود را مدیریت و کنترل کنند. در این سرور حافظه RAM و هارد SSD به صورت اختصاصی بوده و CPU نیز به شکل اشتراکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: سرور مجازی vps چیست؟

راهنمای خرید سرور مجازی vps

کاربردهای اصلی سرور مجازی

  • VPS برای بایننس: دسترسی به حساب کاربری صرافی بایننس و انجام معاملات ارزی
  • VPS برای ترید: کاهش تأخیر و افزایش سرعت در انجام معاملات تجاری
  • VPS برای بورس: کاهش زمان پینگ و افزایش امنیت در معاملات بورس
  • VPS برای گیمینگ: افزایش سرعت پردازش و ذخیره سازی داده‌ها و کاهش زمان پینگ در هنگام بازی
  • VPS برای ماینینگ: استخراج ارز دیجیتال بدون مسدود شدن آی پی

مزایای سرور مجازی

بطورکلی استفاده از سرور مجازی مزایای زیادی را برای کاربران به دنبال دارد. به عنوان برخی از مهم‌ترین مزایای VPS می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • VPS نیاز سایت‌هایی که دارای ترافیک زیادی می‌باشند را به خوبی رفع می‌کند

بطور معمول سایت‌های پربازدید که ترافیک بالایی دارند، نیازمند سروری می‌باشند که فضای ذخیره سازی مناسبی را برای سایت فراهم کرده و همچنین CPU قوی نیز داشته باشد. دقت داشته باشید که برای سایت‌هایی که ترافیک زیادی دارند، هاست‌های اشتراکی جوابگو نبوده و عملکرد سایت را دچار اختلال خواهند کرد.

مزایای سرور مجازی

  • VPS امکان ارسال ایمیل انبوه، بدون محدودیت را فراهم می‌سازد

بطورکلی ارسال تعداد قابل توجهی از ایمیل در هاست اشتراکی امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ از آنجایی‌که هاست‌های اشتراکی دارای محدودیت قابل توجهی برای ارسال ایمیل انبوه هستند، برای رفع این محدودیت لازم است تا از سرورهای مجازی استفاده کنید.

  • نصب هر یک از اپلیکیشن‌های مورد نظر کاربر روی سرور به راحتی امکان پذیر است

یکی از محدودیت‌هایی که خرید هاست اشتراکی برای افراد به دنبال دارد، عدم دسترسی افراد برای نصب نرم افزارهای دلخواه روی سرور می‌باشد؛ این محدودیت به این دلیل است که در خرید هاست اشتراکی، مدیریت سرور در اختیار شما قرار نخواهد گرفت! اما در مقابل در سرورهای مجازی، کاربر کنترل سرور را بطور کامل در دست داشته و به راحتی می‌تواند تمامی اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را روی سرور نصب نماید.

  • محدودیت ذخیره سازی در سرورهای مجازی وجود ندارد

در نظر داشته باشید که با خرید هاست اشتراکی، میزان فضای اشتراکی در دسترس کاربر به حجم پلان اشتراکی بستگی خواهد داشت. در این شرایط، با بهره گیری از VPS به راحتی می‌توان این محدودیت را از میان برداشته و به فضای ذخیره سازی بیشتری دسترسی داشت.

  • VPS عملکرد سایت را بهبود می‌بخشد

سرورهای مجازی به دلیل امکانات خود شرایطی را فراهم می‌کنند تا به صورت راحت‌تری نقاط ضعف و اختلالات سایت خود را متوجه شده و در جهت مدیریت و رفع آن‌ها برآیید. این امکان به شما کمک می‌کند تا بطور بهینه‌تری سایت خود را بهبود داده و عملکرد آن را تقویت کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که داشتن یک سرور مجازی، در بهبود سرعت سایت تاثیرگذار بوده و موجب می‌شود تا کاربران رضایت بیشتری داشته باشند و بازدهی سایت شما افزایش پیدا کند؛ بنابراین سرور مجازی می‌تواند به صورت غیرمستقیم در سئو سایت شما نیز تاثیرگذار باشد.

نکات خرید سرور مجازی

3 نکته مهم پیش از خرید سرور مجازی

به عنوان 3 مورد از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید سرور مجازی می‌توان به ماشین مجازی‌ ساز، تکنولوژی‌های به‌کاررفته و لوکیشن سرور اشاره داشت که هنگام خرید VPS باید به آن‌ها دقت کنید. در ادامه به شرح هر یک از این موارد می‌پردازیم:

  1. انواع ماشین مجازی ساز

معمولاً از 4 نوع ماشین مجازی‌ساز برای ساختن VPS مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارتند از:

  • XEN
  • VMWare
  • KVM
  • OpenVZ

در تصویر زیر می‌توانید مقایسه هر یک از این 4 ماشین مجازی ساز را مشاهده کرده و تفاوت آن‌ها با یکدیگر را بررسی کنید.

  1. محل قرارگیری سرور

از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید سرور مجازی باید به این نکته دقت داشته باشید که کاربران سایت شما بیشتر از چه مناطقی هستند؟ آیا ساکن ایران‌اند یا خارج از کشور؟ لوکیشن کاربران شما یکی از معیارهای اصلی در خرید سرور مجازی می‌باشد.

اگر درصد بالایی از کاربران سایت‌ شما ساکن ایران هستند، انتخاب یک سرور مجازی ایرانی، موجب می‌شود که پینگ کمتری داشته باشید و سرعت‌تان دچار افت نشود. با این حال، باید در نظر داشت که سرورهای اروپایی نیز همواره از برنامه‌های به‌روزتری استفاده می‌کنند و صرف نظر از پینگ، سرعت قابل قبولی دارند. برای مثال، سرورهایی که در دیتاسنتر Hetzner آلمان قرار دارند، به سرعت خوب و آپ‌تایم بالا معروفند.

در مقایسه سرورهای خارجی و ایرانی می‌توان به این نکات اشاره داشت که VPSهای ایرانی دارای قیمت کمتری بوده، در تمام مواقع و حتی به هنگام قطعی اینترنت امکان دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کنند و مهمتر از همه سرعت بالاتری دارند؛ اما در مقابل VPSهای خارجی دارای آپ تایم پایین‌تر و دسترسی ضعیف‌تری می‌باشند.

همچنین در نظر داشته باشید که VPSها بسته به کشوری که انتخاب می‌کنید (مثلاً کانادا)، ممکن است درباره قانون کپی‌رایت سخت‌گیری کند و بابت محتوای ناقض کپی‌رایت حساب‌تان مسدود شود.

  1. تکنولوژی‌های به‌کار رفته

هارد دیسک، CPU و سیستم عامل، 3 معیار تاثیرگذاری می‌باشند که موقع خرید VPS باید به آن‌ها دقت کنید.

راهنمای خرید سرور مجازی

راهنمای خرید سرور مجازی (VPS)

در این بخش از مطلب به بررسی مهم‌ترین نکات خرید سرور مجازی می‌پردازیم:

  • انتخاب تکنولوژی مجازی ساز

ما دو نوع تکنولوژی مجازی ساز داریم که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در زیر هرکدام را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی سرور مجازی مناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

  1. مجازی ساز open VZ: دقت داشته باشید که این مجازی ساز، منابع سرور را بطور اختصاصی تقسیم بندی نمی‌کند. این مجازی ساز RAM و CPU را در بین کل سرورهای مجازی، به اشتراک میگذارد. در open VZ، اگر یک سرور مجازی مصرف بیشتری داشته باشد، بر روی عملکرد سایر VPS ها تاثیرگذار خواهد بود.
  2. مجازی ساز KVM: این مجازی ساز، منابع سرور اختصاصی را به صورت اختصاصی بین سرورهای مجازی تقسیم بندی کرده و بر روی عملکرد سرورهای دیگر تاثیری نخواهد داشت. در زمان خرید سرور مجازی، سعی کنید که شرکت ارائه دهنده سرور مجازی، با مجازی ساز KVM سرور را ارائه کند.
  • به لوکیشن سرور توجه کنید

این که شما چه لوکیشنی را در زمان خرید انتخاب کنید، به عملکرد سایت شما بستگی خواهد داشت. در ابتدا برای خودتان مشخص کنید که هدف شما از خرید سرور مجازی چیست؟ در گام دوم کاربران سایت را در نظر بگیرید. اگر بیشتر کاربران سایت شما از ایران هستند، سرور ایران می تواند برای شما گزینه بهتری باشد. سرورهای ایران، فاصله جغرافیایی کمتری با کاربران دارند، پینگ تایم پایین است و همچنین سرعت سایت بالاتر خواهد بود.

  • به تکنولوژی RAID دقت کنید

در برخی از شرکت‌های ارائه دهنده سرور مجازی، از تکنولوژی RAID ۱۰ اطلاعات و دیتا به صورت همزمان، در روی ۴ دیسک ذخیره می‌گردد؛ دلیل این کار این است که اگر دیسکی خطا داد، دیسک سالم با آن جایگزین گردد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که به تکنولوژی RAID دقت کنید.

  • سخت افزار سرور اختصاصی را حتما چک کنید

بسته به نیازی که دارید، باید سرور اختصاصی با منابع و امکانات مختلف را خریداری کنید. مدل هارد دیسک، معماری رم (DDR۳ و DDR۴) و پردازنده از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

  • هزینه پرداختی برای سرور

در زمان خرید سرور مجازی با قیمت‌های مختلفی از سمت شرکت‌های ارائه دهنده سرور مواجه خواهید شد؛ باید در نظر داشته باشید که نسبت به خدمات و امکاناتی که دریافت می کنید هزینه اعلامی منطقی خواهد بود یا خیر.

  • پشتیبانی

شما باید از پشتیبانی شرکتی که از آن سرور خریداری می کنید، اطمینان داشته باشید. شرکت ارائه دهنده سرور، باید در زمانی که به مشکلی برخورد کردید یا سوالی داشتید، به خوبی شما را راهنمایی کرده و پاسخگوی شما باشد.

برای خرید VPS می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

خرید سرور مجازی

سخن نهایی

با خواندن این مقاله و با مطالعه راهنمای خرید سرور مجازی از مهمترین نکات پیش از خرید VPS آشنا شدید. اگر شما نیز در خصوص خرید سرورهای مجازی نکات خاصی مدنظر دارید، با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در زمینه خرید و استفاده از سرور مجازی دارید در قسمت دیدگاه‌ها برای ما بنویسید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت خدمات کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت.

راهنمای خرید سرور مجازی (VPS)
باتوجه به امکانات سرورهای مجازی و مزایایی که برای کاربران به همراه دارند، خرید آن‌ها برای بسیاری از کسب و کارها کاربردی و بسیار به‌صرفه می‌باشد؛ اما با توجه به...
3.33 از 3 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور مجازی
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور اختصاصی منابع را به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وبسایت قرار داده و می‌توانید تمامی دیتاها و اطلاعات خود را روی آن قرار دهید، بدون این که امکانات این...
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
سرور مجازی
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware یک مقدمه برای ایجاد و مدیریت محیط‌های مجازی در VMware است. VMware یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مجازی ساز است که برای شما امکان ساخت...
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
سرور مجازی
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
استفاده از پی پال برای کاربران ایرانی، به دلیل اعمال تحریم‌ها با سختی‌هایی رو به رو است. از آنجایی که برخی از افراد برای انجام تراکنش‌های بین المللی به حساب...