حواله ها

کارمزد وسترن یونیون چقدر است؟

کارمزد وسترن یونیون چقدر است؟

در میان روش های مختلفی که برای انتقال ارز به کشورهای خارجی وجود دارد، ارسال حواله وسترن یونیون یکی از اولین روش هایی است که به ذهن بسیاری از افراد می رسد. اما سوالی که برای بسیاری از افراد بی جواب مانده، این است که آیا ارسال حواله Western Union بهترین روش برای ارسال حواله ارزی است؟ در این مقاله همراه ما باشید، تا با نحوه محاسبه میزان کارمزد وسترن یونیون آشنا شوید و تصمیم بگیرد که آیا برای میزان ارزی که شما قصد انتقالش را دارید، این نوع حواله انتخاب مناسبی هست یا نه!

نحوه محاسبه کارمزد وسترن یونیون

همان طور که در ابتدای این مقاله و مقاله های قبلی بیان کردیم، ارسال حواله وسترن یونیون معمولا اولین انتخاب افرادی است که قصد انتقال ارز به کشورهای دیگر را دارند. چرا که با استفاده از این سرویس می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، ارز مورد نظرشان را به کشور مقصدشان انتقال دهند. چرا که در حال حاضر این کمپانی در سراسر جهان بیش از 500 شعبه و نمایندگی است که همین مسئله استفاده از خدمات آن را راحت تر کرده است. اما متاسفانه به دلیل تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد، نه تنها این کمپانی در ایران شعبه ای نداشته بلکه امکان افتتاح حساب وسترن یونیون نیز در ایران وجود ندارد.

با این وجود شما می توانید برای ارسال حواله Western Union از خدمات ارزی شرکت ایرانیکارت استفاده کرده و میزان حواله مورد نظرتان را به کشور مقصد انتقال دهید. اما آیا این روش بهترین روش برای ارسال حواله ارزی است؟

کارمزد وسترن یونیون چقدر است؟

در میان روش های مختلفی که برای انتقال ارز وجود دارد، یکی از مسائل مهمی که باید به آن پرداخته شود، میزان کارمزدی است که سرویس مورد نظر برای انجام تراکنش های مالی از شما دریافت می کند. کارمزد وسترن یونیون همیشه یکی از مسائل چالش برانگیزی بوده است که سردرگمی های زیادی برای افراد ایجاد می کند، در حالت کلی، زمانی که شما از خدمات مالی این سرویس استفاده می کنید، باید دو نوع کارمزد پرداخت نمایید:

  • کارمزد انتقال ارز: کارمزد انتقال ارز بسته به کشور مقصد و مبلغی که قصد انتقالش را دارید، متفاوت است. به عبارت دیگر، بسته به اینکه شما قصد انتقال ارز به کدام کشور را دارید، باید هزینه ای بین 5 الی 50 دلار را پرداخت نمایید. به طور کلی، با توجه به اینکه میزان کارمزد وسترن یونیون برای مبالغ زیاد، بیشتر می شود، استفاده از این روش برای انتقال ارز بیش از 2 هزار دلار چندان توصیه نمی شود. بلکه پیشنهاد می شود برای انتقال ارز با مبالغ بالا، از روش های جایگزین مانند حواله سوئیفت استفاده شود.
  • کارمزد تبدیل ارز: کارمزد تبدیل ارز، کارمزدی است که احتمالا شما مشمول آن بشوید یا نشوید! این هزینه زمانی از مبلغ شما کسر می شود که نیاز باشد انواع ارزها به یکدیگر تبدیل شود. به عنوان مثال شما ارز را به دلار ارسال کرده اید ولی ارز رایج در کشور مقصد یورو است! بنابراین در صورتی که ارز کشور مقصد و مبدا یکی باشد، این هزینه از حساب شما کسر نمی شود!

توجه: همراهان گرامی، در صورتی که قصد انتقال 1000 دلار دارید، باید مبلغی بیش از 1 هزار دلار در حساب خود داشته باشید تا با کسر 2 کارمزد گفته شده، 1000 دلار به صورت کامل در اختیار فرد گیرنده قرار گیرد. ما استفاده از این روش را تنها زمانی به شما پیشنهاد می دهیم که در اضطرار قرار داشته و باید در سریع ترین زمان ممکن میزان ارز مورد نظر را در اختیار فرد گیرنده قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که دو موردی که به عنوان کارمزد وسترن یونیون معرفی شدند، از میزان کارمزدی که شرکت برای انجام تراکنش شما دریافت می کند، متفاوت است. بنابراین اگر در رابطه با میزان کارمزد حواله وسترن یونیون سوالی دارید، می توانید از طریق شماره 03132112 با کارشناسان ما در تماس باشید.

کارمزد وسترن یونیون چقدر است؟
فهرست محتوا نحوه محاسبه کارمزد وسترن یونیون در میان روش های مختلفی که برای انتقال ارز به کشورهای خارجی وجود دارد، ارسال حواله وسترن یونیون یکی از اولین روش هایی...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. چند روز است برادرم میخواهد برایم از آمریکا یک مقدار پول روان کند میگه وسترن یونیون خراب است ، مشکل چی است

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، وسترن یونیون از خدمات ایرانیکارت نمی‌باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام،آیا از bank ok american میشه از طریق western union ریال به حساب بانک داخل ایران واریز کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، در حال حاضر امکان دریافت حواله از طریق western union وجود ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام من میخوام 300یورو به ترکیه بفرستم چقدر کارمزد میگیرن تشکر از راهنمایی تون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام من می خواهم مبلغ ۱۵۰۰ یورو از المان به ایران انتقال بدهم .
    چطوری میشه اینکارو انجام بدم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. لطفاً در سیت پنل کاربری ایجاد کرده و درخواست ثبت کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اصلی ترین و بهترین شیوه های انتقال پول کدامند؟
حساب های بین المللی
اصلی ترین و بهترین شیوه های انتقال پول کدامند؟
در بسیاری از شرایط شما نیاز دارید در کمترین زمان ممکن پولی را به نقطه ی دیگری از دنیا انتقال دهید. برای مثال زمانی که عضوی از خانواده شما در...
TransferWise بانک مجازی انتقال بین المللی پول
حواله ها
TransferWise بانک مجازی انتقال بین المللی پول
فهرست محتوا نرخ ها و هزینه های TransferWiseهزینه انتقال پول با TransferWise چقدر است؟چه نوع انتقال را می توانم با ترانسفر وایز انجام دهم؟مزایای ترانسفر وایزمعایب ترانسفر وایزچگونه می توان...
انتقال پول از ایران به روسیه و برعکس
حواله ها
انتقال پول از ایران به روسیه و برعکس
فهرست محتوا روش های مختلف انتقال پول از ایران به روسیهارسال حواله پی پالارسال حواله وسترن یونیونارسال حواله سوئیفتارسال حواله مانی گرامارسال حواله از روسیه به ایران بر خلاف گذشته،...