ارز های دیجیتال

توکن چیست؟ کاربرد و انواع آن

توکن چیست؟ کاربرد و انواع آن

دنیای کریپتو اصطلاحات فراوانی دارد و یکی از پرکاربردترین‌ آن‌ها که احتمالا زیاد شنیده باشید، توکن است. توکن، یک دارایی دیجیتال است که بر روی یک بلاک چین موجود ساخته شده است. در ادامه با انواع توکن ‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا خواهید شد.

توکن چیست؟

توکن یک واحد ارزش صادر شده از طرف یک سازمان است که توسط یک جامعه پذیرفته شده است و در یک بلاک چین پشتیبانی می شود. یک سازمان به منظور اهداف مختلفی می‌تواند توکنی را در چارچوب یک مدل کسب‌وکار ارائه دهد تا کاربران را تشویق به تعامل کند و در سراسر شبکه به دارندگان پاداش دهد. توکن‌ها را می‌توان در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد. مثلا برای دسترسی به یک محصول یا خدمات از توکن های کاربردی و برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال از توکن های غیر قابل تعویض استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: متاورس چیست؟

قرارداد هوشمند چیست؟

قراردادهای هوشمند برنامه‌هایی هستند که روی یک بلاک چین ذخیره می‌شوند و در صورت برآورده شدن شرایط از پیش تعیین شده اجرا می‌شوند. به عبارتی، قراردادهای هوشمند قراردادهای خوداجرا هستند که در آن شرایط توافق بین خریدار و فروشنده به طور خودکار از طریق شبکه رایانه ای تأیید و اجرا می شوند. کد و توافق نامه های موجود غیرمتمرکز، قابل پیگیری و برگشت ناپذیرهستند و در سراسر یک شبکه بلاکچین توزیع می‌شوند. در واقع، قراردادهای هوشمند برای خودکارسازی اجرای توافق استفاده می‌شوند تا طرفین ناشناس بتوانند بدون نیاز به یک مرجع مرکزی، سیستم قانونی و مکانیزم اجرایی خارجی، معاملات بسیار سریع‌تر و مطمئن‌تری را انجام دهند. هنگامی که یک قرارداد هوشمند چند طرفه اعمال می‌شود، برنامه های کاربردی می توانند ریسک و هزینه طرف مقابل را کاهش دهند، کارایی را افزایش دهند و شفافیت را در فرآیند فراهم کنند.

 

قرارداد هوشمند چیست؟

کاربرد توکن چیست؟

همانطور که پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین رشد می‌کنند، می‌توانیم انتظار کاربردهای مختلف و جدیدی را برای استفاده از توکن‌ها داشته باشیم. توکن‌ها انواع مختلفی دارند که نشان دهنده کاربرد آن‌ها است. توکن‌ها به عنوان روشی برای پرداخت بین طرف های مختلف معامله به عنوان ارز استفاده می‌شوند. با توکن‌ها می‌توان مالکیت دارایی دیجیتال مانند املاک، محصولات و موارد دیگر را بدست آورد. توکن‌ها می‌توانند به عنوان پاداش برای شرکت کنندگان در یک شبکه مورد استفاده قرار گیرند. همچنین به عنوان وسیله‌ای برای جمع آوری سرمایه در ICOها هستند.

روش‌های ساخت توکن چیست؟

برای ایجاد یک توکن، ابتدا به یک بلاک چین برای اجرای آن نیاز دارید. توکن شما می تواند بر روی بلاک چین های موجود با پایگاه کاربری مستقر ساخته شود. ایجاد یک توکن در یک بلاک چین موجود می تواند اعتبار و امنیت آن را افزایش دهد، اما کنترل کاملی بر تمام جنبه های توکن خود نخواهید داشت. ساخت توکن نسبتاً ساده، سریع و ارزان است و با ابزارهای مختلفی امکان پذیر است. توکن‌های ERC20 توکن‌هایی هستند که در بلاک چین اتریوم ایجاد می‌شوند. برای ساخت توکن ERC20 باید 5 مرحله را طی شود.

 1. مشخصات توکن

مرحله اول مربوط به مشخصات توکن است. در این مرحله می توانید چندین ویژگی را تعیین کنید که توکن شما را منحصر به فرد می کند.

2. تدوین قرارداد

برای ایجاد یک توکن ERC20 باید به زبانی که برای پروتکل اتریوم قابل درک باشد، کدنویسی کنید. نیازی به داشتن دانش فنی نیست، زیرا می توانید از برنامه های دیگر برای این کار استفاده کنید.

3. تست توکن در یک شبکه آزمایشی

مرحله سوم در مورد آزمایش است. در این مرحله سیستم بررسی می کند که آیا نقصی وجود دارد یا خیر. برای اینکه بتوانید توکن خود را تست کنید، باید از یک کیف پول خوب استفاده کنید. می توانید از کیف پول های نرم افزاری معروف مانند MyEtherWallet و MetaMask استفاده کنید.

4.کد منبع رمز را تأیید کنید

برای ایجاد توکن، تأیید کد منبع چهارمین و آخرین مرحله در فرآیند است. این مرحله بسیار مهم است زیرا به شما امکان می دهد یک پروژه کاملا شفاف را اجرا کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از گزینه Match and Disclosure در کد قرارداد انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که همه داده ها صحیح هستند تا کد منبع قرارداد را تأیید شود. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که توکن خود را در شبکه اصلی آپلود کنید.

برای ساخت توکن خود در زنجیره هوشمند BNB نیز می‌توانید از Cointool استفاده کنید. ایجاد توکن های ETH و BSC کاملاً مشابه است. بلاک چین بایننس دارای مزیت هزینه های گاز است و در مقایسه با هزینه های بلاک چین اتریوم ارزان‌تر است. علاوه بر این، زنجیره هوشمند BNB در پردازش تراکنش ها بسیار سریعتر است.

چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام ساخت توکن در نظر بگیرید:

1. کاربرد توکن خود را تعریف کنید

رمزارزها می توانند نقش های زیادی ایفا کنند. همانظور که اشاره شد برخی توکن‌ها مانند کلید برای دسترسی به خدمات عمل می کنند. برخی دیگر سهام یا سایر دارایی های مالی را اداره می کنند. برای درک و ترسیم فرآیند ایجاد توکن خود، باید ویژگی های آن را از ابتدا تعریف کنید.

2. توکنومیک خود را طراحی کنید

توکنومیک، اقتصادی است که بر توکن شما حاکم است مانند عرضه کل، روش توزیع و قیمت گذاری اولیه. اگر توکنومیک درست نباشد و کاربران برای خرید آن ارز دیجیتال انگیزه نداشته باشند، توکن شما ممکن است شکست بخورد. به عنوان مثال، اگر یک استیبل کوین ایجاد ‌کنید اما نتوانید آن را به درستی متصل کنید، هیچ‌کس تمایلی به خرید یا نگه داشتن آن نخواهد داشت.

3. تطابق قانونی آن را بررسی کنید

کشورها در سراسر جهان قوانین خاص خود را در مورد ارزهای دیجیتال دارند. در برخی کشورها استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع است و در برخی دیگر به عنوان وسیله پرداخت بکار می‌رود. به طور کامل تعهدات قانونی خود و هر مشکلی را که ممکن است بوجود بیاید را در نظر بگیرید.

تفاوت توکن مثلثی و غیر مثلثی

توکن های تعویض پذیر دارایی های قابل تقسیم هستند که منحصر به فرد نیستند و می توان آنها را به راحتی با دارایی های مشابه دیگری مبادله کرد. به معنای اینکه یک دارایی با یک دارایی دیگر با همان ارزش قابل تعویض باشد. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نمونه هایی از توکن های قابل تعویض یا مثلثی هستند. برای مثال شما اگر 100 هزار تومان از دوست خود قرض بگیرید می‌توانید دو تا اسکناس50 تومنی به او بدهید؛ اما اگر ماشین او را قرض بگیرید نمی‌توانید یک ماشین دیگر به او بدهید. زیرا یک ماشین به عنوان یک کالا کلکسیونی به حساب می آید و منحصر به فرد است و به همین دلیل غیر قابل تعویض است.

توکن‌های غیرقابل تعویض یا غیر مثلثی یک نوآوری جدید در فضای بلاک چین هستند که به شما امکان مالکیت یک دارایی خاص را می‌دهد. NFT ها نوعی دارایی دیجیتالی هستند که می توان آنها را به صورت آنلاین و اغلب با ارزهای دیجیتال خریدو فروش کرد. غیر قابل تعویض به معنای این است که منحصر به فرد است و نمی توان آن را با کالای دیگری مبادله کرد زیرا مانند اقلام دنیای واقعی با ارزش هستند. NFT ها یک موجودیت کامل را نشان می دهند و نمی توان آنها را به چند قطعه تقسیم کرد. ان اف تی ها می‌توانند طیف گسترده ای از کالاهای دیجیتال مانند عکس، صدا، ویدئو و سایر فایل ها باشند.
از سوی دیگر، توکن‌های تعویض‌پذیر از استاندارد ERC20 استفاده می‌کنند اما توکن‌های غیرقابل تعویض، از استاندارد ERC721 در اتریوم استفاده می‌کنند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا مالکیت هر داده را تبدیل به توکن کنند. این استاندارد در مواردی که می خواهید یک دارایی کامل را منتقل کنید و نمی‌خواهید به چندین قسمت تقسیم شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت توکن مثلثی و غیر مثلثی

انواع توکن

آیا توکن های امنیتی،NFT ها و توکن های دیفای گزینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری هستند؟ قوانین حاکم و برنامه هر توکن در یک قرارداد هوشمند و بلاکچین ذخیره وتنظیم شده است. پس برای پاسخ به این سوال و پیدا کردن بهترین پروژه‌ها بهتر است با دسته بندی توکن‌ها نسبت به کاربرد آن‌ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: توکن غیر قابل معاوضه یا NFT چیست؟

توکن‌های کاربردی

توکن های Utility رایج ترین نوع از توکن‌ها هستند. وظیفه اصلی آنها ایجاد دسترسی دارندگان به یک محصول یا خدمت است. به همین دلیل است که توکن‌های کاربردی یا ابزاری معمولا در عرضه اولیه استفاده می‌شوند. شرکت‌های جدیدی که به دنبال جذب سرمایه هستند توکن‌هایی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند. این توکن‌ها را می‌توان به هر نحوی استفاده کرد. برای مثال فرض کنید که شما سازمانی دارید و به دنبال افزایش سرمایه از طریق عرضه اولیه (ICO) است. هر سرمایه‌گذاری که در شرکت شما پولی وارد می‌کند، توکن‌های ابزاری دریافت می‌کند که در کیف پول او ذخیره شده و از طریق یک قرارداد هوشمند تنظیم می‌شوند. سرمایه‌گذاران می‌توانند این توکن‌ها را با خدمات یا محصولات ارائه شده توسط شرکت مبادله کنند.

توکن چیست؟ کاربرد و انواع آن

توکن‌های اجتماعی

توکن‌های اجتماعی شکلی از مالکیت دیجیتالی هستند که به سازندگان، اینفلوئنسرها ویا برندها اجازه می‌دهد تا از تجربیات یا خدمات خود کسب درآمد کنند. به عنوان مثال، اگر شما یک بلاگر یا متخصص هستید و می‌خواهد یک انجمن از دنبال کنندگان خود تشکیل دهید، می‌تواند یک توکن اجتماعی ایجاد کرده و حقوق خاصی را به  اختصاص ‌دهد (مانند ملاقات حضوری یا جلسات پرسش و پاسخ، دسترسی به لایو ها و غیره). شما می‌توانید می‌توانید توکن‌های اجتماعی خود را بفروشد و دارندگان می‌توانند به این مزایا دسترسی داشته باشد. همچنین این توکن‌ها می توانند به عنوان دارایی مجددا فروخته شود. از طریق یک قرارداد دیجیتال، شما حتی می توانید شرط کنید که درصدی از فروش مجدد را نیز دریافت کنید. این به این معنی است که اگر برند شما رشد کند، مزایای توکن اجتماعی شما نیز می‌تواند ارزش بیشتری پیدا کند. توکن‌های هواداری از این نوع توکن‌ها هستند. برای مثال یک نوازنده یا ورزشکار یک توکن اجتماعی ایجاد می‌کند که طرفداران می‌توانند با خرید توکن از آن‌ها حمایت کنند روی آن‌ها سرمایه گذاری کنند. با افزایش شهرت و بدست آوردن موفقیت، ارزش توکن‌ها نیز بیشتر شده و هر دو طرف سود می‌کنند.

توکن چیست؟ کاربرد و انواع آن

توکن‌های امنیتی

توکن امنیتی نشان دهنده مالکیت دارایی خارج از بلاکچین، مانند املاک، تجهیزات، صورتحساب های قابل پرداخت، یا یک سهام است. ارزش توکن امنیتی مستقیماً با ارزش گذاری دارایی اصلی مرتبط است. هر چه دارایی با ارزش تر باشد، توکن ارزشمندتر است. توکن‌های امنیتی، تراکنش‌های مربوط به این دارایی‌ها را قادر می‌سازند تا در بلاک چین ثبت شوند تا دارندگان بتوانند آن‌ها را ردیابی کنند. بنابراین، به دلیل ماهیت تراکنش‌ها، معامله آن‌ها باید توسط تنظیم‌کننده‌های مالی کنترل و اداره شود تا از سرمایه‌گذاری‌های کاربران محافظت شود. این توکن‌ها از طریق ارائه رمز امنیتی (STOs) صادر می شوند. توکن های امنیتی به سه دسته تقسیم می شوند:

توکن‌های سهام: این‌ها از نظرعملکرد شبیه به سهام سنتی هستند با این تفاوت که مالکیت و انتقال به صورت دیجیتالی انجام می‌شود. سرمایه گذاران حق دریافت سود سهام از اقدامات و تصمیمات مدیریت را دارند.

توکن های بدهی: نشان دهنده وام های کوتاه مدتی هستند که دارای نرخ بهره از پیش تعریف شده هستند.

توکن های دارای پشتوانه دارایی: این توکن ها توسط املاک و مستغلات دنیای واقعی، کالاها و سایر موارد به عنوان ارزش اساسی پشتیبانی می شوند.

توکن‌های حاکمیتی

از آنجایی که پروتکل های غیرمتمرکز به تکامل خود ادامه می دهند، نیازمند اصلاح فرآیند تصمیم گیری در راستای ارتقا و ایجاد تغییرات هستند. توکن‌های حاکمیتی به دارندگان اجازه می دهد تا در مورد نحوه مدیریت یک سیستم با یکدیگر همکاری، بحث و رأی گیری داشته باشند. برای مثال در پروتکل Maker، توکن حاکمیت MKR است.

توکن‌های پرداخت

توکن های تراکنش همانطور که از نام آن‌ها پیداست برای انجام تراکنش استفاده می شوند. آن‌ها مانند ارزهای سنتی به عنوان واحد پول عمل می کنند و با کالاها و خدمات مبادله می شوند. اما در برخی موارد، مزایای بیشتری را ارائه می کنند. به عنوان مثال، با ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین و دای، این امکان برای کاربران وجود دارد که تراکنش‌های خود را بدون واسطه سنتی یا مرجع مرکزی، مانند بانک یا درگاه پرداخت انجام دهند.

تفاوت کوین و توکن چیست؟

از آنجایی که کوین و توکن اغلب به عنوان مترادف شناخته می‌شوند، در این بخش به یکی از بارزترین و مهم ترین تفاوت‌ آن‌ها می‌پردازیم. به ظور کلی، یک کوین به طور مستقل عمل می کند و از پلت فرم خود استفاده می کند، اما یک توکن بر روی یک بلاک چین موجود دیگر ساخته و اجرا می‌شود و از قابلیت ‌های آن بهره‌مند می‌شود. به عنوان مثال، اتریوم یک کوین است، اما متیک یک توکن مبتنی بر اتریوم است. تفاوت کوین و توکن موارد بیشتری را شامل می‌شوند که در وبسایت ایرانیکارت می‌توانید بیشتر درباره آن بخوانید.

تفاوت کوین و توکن چیست؟

توکن سوزی چیست؟

عمل سوزاندن یک دارایی دیجیتال به معنای ارسال آن به مکانی است که هرگز قابل بازیابی نیست و به عنوان آدرس سوخته شناخته می شود. به عبارتی، توکن‌های سوخته شده به عبارتی تا ابد بدون کلید خصوصی قفل شده و از گردش خارج می‌شود که می تواند منجر به افزایش قیمت آن دسته از توکن هایی شود که هنوز در گردش هستند. قیمت یک دارایی به رابطه ای بین عرضه و تقاضا وابسته است. اگر میزان دارایی کمتری نسبت به تقاضا برای سرمایه گذاران در دسترس باشد، دارایی موجود و در حال معامله قیمت بالاتری خواهد داشت. برعکس، اگر دارایی تقاضا را برآورده کرده باشد و در حالت مازاد باشد، قیمت دارایی اغلب کاهش می یابد. با کاهش عرضه در نتیجه‌ی‌ سوزاندن توکن‌ها می‌توان عدم تعادلی در رابطه با تقاضا ایجاد کرد که معمولاً قیمت توکن را به سمت بالا می‌برد. بنابراین، یک پروژه توکن سوزی را می توان به عنوان یک خبر مثبت تفسیر کرد.

توکن سوزی چیست؟

ایردراپ توکن چیست؟

ایردراپ در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک تکنیک تبلیغاتی و بازاریابی است که به منظور افزایش آگاهی افراد از پروژه‌ها و خدمات جدید توسط توسعه دهندگان به شرکت کنندگان داده می‌شود.
ایده اصلی این است که توکن‌های تازه مینت شده را به صدها یا هزاران آدرس کیف پول مختلف ارسال می‌کنند تا گیرندگان تمایل بیشتری به تعامل با پروژه مربوطه داشته باشند و معمولا شروط و اقداماتی نیز برای دریافت کنندگان در نظر گرفته می‌شود. انواع مختلفی از ایردراپ وجود دارد که همه آنها ویژگی های منحصر به فردی دارند. چند نوع ایردراپ در بازار ارزهای دیجیتال رایج هستند که عبارتند از:

 ایردراپ استاندارد

در ایردراپ استاندارد، توکن ها به صورت رایگان توزیع می شوند و شما نیازی به انجام هیچ کار خاصی ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری ایجاد کنید و ایردراپ به آئرس کیف پول شما ارسال می‌شود. از آنجایی ممکن است فقط مقدار مشخصی توکن برای ایردراپ موجود باشد، هر چه زودتر اقدام کنید شانس شما بیشترخواهد بود.
این ایردراپ های کریپتو بسیار محبوب هستند زیرا می توانید به راحتی در آن شرکت کنید.

ایردراپ پاداش

در این نوع ایردراپ، شما در ازای انجام دستورالعمل‌ها می‌توانید پاداش دریافت کنید. اغلب این کارها دشوار نیستند اما برای یک پروژه بسیار ارزشمند هستند؛ مانند پیوستن به رسانه‌های مجازی آن پروژه و موارد دیگر. پس تکمیل مراحل می‌توانید منتظر اضافه شدن ایردراپ به موجودی کیف پول خود باشید.

ایردراپ هولدر

در ایردراپ هولدر، اگر شما تعداد معینی از آن توکن را در کیف پول خود داشته باشید، هولدر آن توکن بشمار رفته و می‌توانید ایردراپ آن ارز دیجیتال را دریافت کنید. مقدار ایردراپ بر اساس یک استعلام فوری از موجودی آن ارز در کیف پول تعیین می شود.

ایردراپ توکن چیست؟

کیف پول توکن

می توانید کیف پول توکن را به عنوان یک کیف پول سنتی مورد نیاز برای نگهداری دارایی‌های خود در نظر بگیرید. این کیف پول‌ها هرگز ارز دیجیتال واقعی را ذخیره نمی کنند. آنها از ذخیره سازی کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند. شما بعد از خرید ارز دیجیتال مورد نظر، بهتر است برای ایمنی بیشتر، آن را به کیف پول خود انتقال دهید. کیف پول های موجود در صرافی ها نیز لایه های امنیتی خاصی را ارائه می دهند، اما گاهی اوقات این اقدامات امنیتی برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال در طولانی مدت کافی نیست. شما باید انواع مختلف کیف پول‌ها را بشناسید و برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود از آن‌ها استفاده کنید.

کیف پول داغ

کیف پول های داغ یا نرم افزاری اساساً کیف پول‌هایی هستند که به اینترنت متصل می‌شوند که دسترسی بهتری را ارائه می دهند و بسیار کاربرپسند هستند. یکی از معروف‌ ترین کیف پول‌های نرم افزاری تراست ولت است. این کیف پول‌ها نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری امنیت کمتری دارند و ممکن است مورد حمله کلاهبرداران و هکرها قرار بگیرند.

کیف پول سرد

کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول‌هایی فیزیکی هستند که برای ذخیره سازی سرد طراحی شده اند. ذخیره سازی سرد به این معنی است که توکن‌ها را در حالت آفلاین ذخیره می کنند و امنیت بیشتری را فراهم می‌کنند. برخی این کیف پول‌ها نیز با حفظ عملکرد اولیه خود می‌توانند به اینترنت متصل شوند.

 

خرید کیف پول سخت افزاری در ایرانیکارت

 

داشتن هر دو نوع کیف پول می تواند مزایای بهتری را برای کاربران و معامله‌گران ایجاد کند. به عنوان مثال، بخش بزرگی از دارایی خود را که به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت به آن نگاه می‌کنید را به طور ایمن در یک کیف پول سرد ذخیره کنید و بخش دیگری که با آن معامله می‌کنید را در کیف پول نرم افزاری نگهداری کنید.

کیف پول توکن

 

توکن‌های برتر بازار کدامند؟

در حال حاضر بیش از 6000 نوع مختلف ارز دیجیتال در گردش است. شناسایی بهترین ارز برای سرمایه‌گذاری می‌تواند برای کسانی که تازه وارد این بازار شده‌اند کمی سخت باشد. شما با در نظر گرفتن چند پارامتر مهم می‌توانید ارزهای پر پناسیل جهت سرمایه گذاری را انتخاب کنید. هفت ویژگی اصلی که باید هنگام ارزیابی ارزهای دیجیتال به آنها توجه داشته باشید، عبارتند از:

امنیت

ارز دیجیتال ایده آل برای سرمایه گذاری دارای امنیت در طراحی است. این بدان معناست در کنار احراز هویت دو مرحله‌ای و رمز عبور پیچیده، ویژگی‌های ایمنی دیگری نیز برای جلوگیری از هک شدن در آن تعبیه شده باشد.

ثبات

یک ارز دیجیتال تنها زمانی واقعاً پایدار خواهد بود که افراد، سازمان‌ها و کشورها تصمیم به استفاده از آن داشته باشند. ارز دیجیتال ایده‌آل، ثبات خود را در طول زمان پیدا می‌کند و تعداد تراکنش‌های انجام‌شده در آن ارز افزایش می‌یابد. انتخاب ارزهای دیجیتالی که از این مدل پیروی می کنند، می‌توانند برای سرمایه گذاری بهتر باشند.

مقیاس پذیری

مقیاس‌پذیری ارز دیجیتال به تعداد تراکنش‌هایی اشاره دارد که می‌توانند در هر ثانیه پردازش یا تأیید شوند. بلاک چین‌ها از روش‌های مختلفی برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کنند که بهترین آن‌ها، سریع‌ترین آن‌ها است. ارزهایی را انتخاب کنید که تراکنش‌های آن‌ها در کوتاه‌ترین بازه زمانی پردازش می‌شود.

تامین

مشکل اصلی ارز فیات این است که می توان به اندازه نیاز از آن چاپ کرد و این موضوع زنگ خطری برای بحران اقتصادی است. ارزهای دیجیتال می توانند از این مشکل دور بمانند، زیرا مقدار ثابتی توکن برای عرضه وجود دارد. که در توکنومیک آن پروژه آمده است.

تمرکززدایی

کل ایده در مورد ارز دیجیتال تمرکز زدایی است. این موضوع به معنای حذف قدرت‌ها و سازمان‌ها است. از سوی دیگر، برخی ارزها سعی می‌کنند این ماهیت غیرمتمرکز بلاک چین را از بین ببرند تا قیمت‌ها را دستکاری کنند. اگر از هویت افراد یا سازمان‌هایی که در پشت یک ارز خاص وجود دارند مطلع شدید، فوراً آن را بفروشید.

تقاضا

ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که واقعا تقاضا برای آن‌ها وجود دارد و این پتانسیل را دارد که در طول زمان از طریق پوشش رسانه ای، اطلاعات و حجم معاملات در صرافی‌ها و موارد دیگر رشد کند. اگر بتوانید خیلی زود این دسته از ارزها را قبل از رالی صعودی شناسایی کنید، سود خوبی بدست

 

آینده توکن و توکنیزه شدن دارایی‌ها

با توجه به پتانسیل بازار ارزهای دیجیتال برای تغییر روش سازماندهی و اقتصاد جامعه، توکنیزاسیون دارایی های دنیای واقعی مانند طلا یا املاک و مستغلات باید جدی گرفته شود. زمانی که توکن ها با زیرساخت های بانکی و جهانی موجود یکپارچه شوند و تحت مقررات  دولتی عمل کنند، اعتماد عمومی را به خود جلب خواهند کرد. ICO ها نیز ممکن است به عنوان روش اصلی انتشار سهام، جایگزین عرضه های اولیه عمومی شوند.

 

آینده توکن و توکنیزه شدن دارایی‌ها

خرید و فروش توکن و کسب درآمد

اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال دارید‌، می‌توانید با ثبت نام در ایرانیکارت و انجام احراز هویت در سریع‌ترین زمان ممکن، معاملات خود را بدون پرداخت کارمزد آغاز کنید.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده توسط نویسنده نباید به عنوان مشاوره مالی تلقی شود.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال در ایرانیکارت

سوالات رایج
Request for Quote

در این مقاله به ویژگی‌هایی که هنگام ارزیابی و انتخاب یک توکن خوب باید مد نظر قرار دهید، اشاره شده است.

برای اطمینان از سرمایه گذاری در یک توکن بهتر است وایت پیپر آن پروژه را مطالعه کرده و طبق راهنمایی‌های این مقاله، تحقیقات لازم را به عمل آورید.

تفاوت‌های بسیاری بین کوین‌ها و توکن‌ها وجود دارند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته ایم. با دانستن این تفاوت‌های اصلی قادر به تشخیص این دو از یکدیگر خواهید بود.

اگر توکنی، معیارهایی را که برای پیدا کردن بهترین توکن‌ها در این مقاله آموزش داده‌ایم را دارا نبود، باید به آن شک کرده و بیشتر بررسی کنید.

توکن چیست؟ کاربرد و انواع آن
دنیای کریپتو اصطلاحات فراوانی دارد و یکی از پرکاربردترین‌ آن‌ها که احتمالا زیاد شنیده باشید، توکن است. توکن، یک دارایی دیجیتال است که بر روی یک بلاک چین موجود ساخته...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
استیک کردن یا استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
استیک کردن یا استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟
آیا تا به حال تصور کرده‌اید که می‌توانید به سادگی با خرید و نگه داشتن ارز دیجیتال در کیف پول خود، درآمد غیرفعال به دست آورید؟ بر خلاف سایر سرمایه‌گذاری‌های...
بلاکچین چیست و چه کاربردهایی دارد؟
بلاکچین
بلاکچین چیست و چه کاربردهایی دارد؟
بهترین پاسخ برای «بلاکچین چیست» را می‌توان به این صورت بیان کرد: «بلاکچین (Blockchain) یک دفترکل مشترک و تغییرناپذیر است که فرآیند ثبت و ذخیره‌سازی داده‌ها را در یک شبکه...
هاوینگ (Halving )چیست و چه تاثیری در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت؟
استخراج ارز دیجیتال
هاوینگ (Halving )چیست و چه تاثیری در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت؟
چهارمین هاوینگ بیت کوین که پیش‌بینی می‌شود در آوریل یا می 2024 اجرا شود، رویداد مهمی در پروتکل بیت‌ کوین است؛ زیرا منجر به کاهش (نصف‌شدن) پاداش ماینرهای شبکه خواهد...