ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال آوه چیست؟

ارز دیجیتال آوه چیست؟

با رمز ارز آوه Aave آشنا هستید؟ به عنوان یک فرد فعال در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال باید بدانید که آوه Aave یکی از محبوب‌ترین پروتکل‌های وام‌دهی در امور مالی غیرمتمرکز است و به افراد اجازه می‌دهد در ازای کسب سود یا پرداخت رمز ارز، ارز دیجیتال وام بگیرند. توکن AAVE توکن حاکمیتی بومی پروتکل Aave است و یکی از بزرگترین توکن‌های DeFi در بازار است. در این مطلب به شما خواهیم گفت ارز دیجیتال آوه چیست و شما را با عملکرد پلتفرم Aave آشنا خواهیم کرد.

ارز دیجیتال آوه Aave چیست؟

Aave یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که به افراد امکان می‌دهد بدون نیاز به استفاده از یک واسطه متمرکز، ارز دیجیتال وام بگیرند یا وام بدهند. زمانی که وام بدهند، سود دریافت کنند و وقتی وام بگیرند، سود بپردازند. Aave مبتنی بر شبکه اتریوم ساخته شده است. تمام توکن‌های موجود در شبکه نیز از بلاکچین اتریوم برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. خود پروتکل از یک سازمان مستقل غیرمتمرکز یا DAO استفاده می‌کند. این بدان معناست که توسط افرادی که توکن‌های AAVE را در اختیار دارند و با آن‌ها رأی می‌دهند، اداره می‌شود.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال آوه Aave می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال آوه Aave

دیفای DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز، روش دیگری است که فناوری بلاک چین خدمات مالی ضروری را در دسترس‌تر می‌کند. نیاز به بانک‌ها، مؤسسات مالی یا واسطه‌ها را از بین می‌برد و به افراد اجازه می‌دهد تا معاملات مالی را مستقیماً با یکدیگر انجام دهند. یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های دیفای، Aave است. Aave به افراد اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از ارزهای رمزنگاری شده را بدون نظارت بانک ها، کارگزاران یا واسطه‌ها وام بگیرند. توکن حاکمیتی بومی آن، AAVE، یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال سرمایه‌گذاری اولیه در بازار DeFi هستند.

با استفاده از پروتکل Aave، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را در یک استخر سپرده‌گذاری کنند تا سود سپرده‌های خود را به دست آورند. همچنین، سایر کاربران می‌توانند در ازای پرداخت سود تعیین شده، ارز دیجیتال مورد نظر را از آن استخر قرض بگیرند. تمام پروتکل وام دهی در Aave بدون واسطه یا بانک انجام می‌شود. در عوض، تمام دارایی‌ها توسط قراردادهای هوشمند در بلاکچین مدیریت می‌شوند. ATokens، توکن‌های ERC-20 که برای وام دهندگان برای جمع آوری سود سپرده‌ها صادر می‌شوند؛ نباید با توکن‌های AAVE اشتباه گرفته شوند.

ارز دیجیتال Aave چگونه کار می‌کند؟

بنیان گذاران ارز دیجیتال آوه Aave 

نسخه اولیه پروتکل Aave در سال 2017 منتشر شد و با نام ETHLend شناخته شد. ETHLend در فنلاند توسط استانی کولچوف ایجاد شد. چشم‌انداز کولچوف ایجاد یک پروتکل وام دهی همتا به همتا بود که در آن کاربران می‌توانستند مستقیماً ارزهای دیجیتال را با ارسال درخواست‌ها و پیشنهادات، قرض دهند. در سال 2019، توسعه دهندگان ETHLend تصمیم گرفتند با تعویض ماهیت همتا به همتای پروژه با یک مدل قرارداد هوشمند و تغییر نام تجاری به Aave، پروژه را بازسازی کنند. Aave به شکل فعلی در ابتدای سال 2020 منتشر شد.

بیشتر بخوانید: متاورس چیست؟

ارز دیجیتال Aave چگونه کار می‌کند؟

Aave یک حساب غیرمتمرکز بازار مالی است که در آن کاربران می‌توانند وام‌های رمزنگاری شده را از مجموعه‌ای از سپرده‌ها دریافت کنند. در حال حاضر، می‌توانید 26 ارز دیجیتال مختلف را سپرده‌گذاری کنید و حدود 25 ارز دیجیتال را وام بگیرید و سود کسب کنید. در میان گزینه‌های سپرده‌گذاری و وام‌گیری ETH و LINK وجود دارند اما بیشتر ارزهای دیجیتال موجود در پلتفرم Aave، استیبل کوین‌ها مانند USDC هستند. هر ارز دیجیتال دارای نرخ‌های متفاوتی برای استقراض و وام است که می‌توانید آن‌ها را در وب سایت Aave بیابید.

Aave از الگوریتم نسبت عرضه فعلی به مقدار وام گرفته شده، برای تعیین نرخ‌های جاری بر اساس نرخ بهره برداری استفاده می‌کند. اگر بیشتر ارزهای رمزنگاری شده در یک استخر وام داده شود، نرخ بهره بالاست تا سپرده گذاران را ترغیب کند تا مقدار بیشتری از آن رمزارز را وارد کنند. اگر نرخ استفاده از ارزهای موجود در استخر کم باشد، نرخ بهره نیز کاهش می‌یابد تا افراد بیشتری وام بگیرند.

خرید ارزهای دیفای

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه پروتکل Aave، ماژول ایمنی آن است. کاربران می‌توانند توکن‌های AAVE را که به عنوان بیمه در برابر رویدادهای بالقوه عمل می‌کنند، به اشتراک بگذارند. اگر یک اتفاق غیر منتظره رخ دهد، تا 30% از توکن‌های ماژول ایمنی را می‌توان برای بازپرداخت کسانی که تحت تأثیر اتفاق قرار گرفته اند، استفاده کرد. همچنین کاربران می‌توانند توکن‌های خود را در پلتفرم برای دریافت جوایز، استیک کنند. در حال حاضر، سود سالانه 6.2% می‌باشد.

از کجا می‌توان ارز دیجیتال آوه Aave خرید؟

خرید توکن‌های AAVE بسیار شبیه خرید سهام یک شرکت است. یعنی این امکان را به شما می‌دهد تا در این فناوری سرمایه‌گذاری کنید و در عین حال در آینده آن هم نظر بدهید. برخی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتالی که رمز ارز آوه AAVE را فهرست کرده‌اند عبارتند از: Kucoin ،Binance ،CoinBase و OKEx. برای خرید و فروش رمز ارز آوه Aave باید در یکی از این صرافی‌ها ثبت نام کنید. البته برای خرید ارز آوه با ریال می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال آوه Aave

رمز ارز آوه Aave را کجا نگهداری کنیم؟

همانطور که می‌دانید ارزهای دیجیتال خود را نباید در صرافی‌های ارز دیجیتال نگهداری کنید زیرا امکان نفوذ و هک در صرافی‌های متمرکز وجود دارد. به این منظور برای ذخیره ارز دیجیتال آوه می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری استفاده کنید. که در این میان امنیت کیف پول‌های سخت افزاری بسیار بالاست و برای نگهداری طولانی مدت ارزهای دیجیتال مناسب‌تر هستند. ایرانیکارت انواع کیف پول سخت افزاری را ارائه می‌دهد. کیف پول‌هایی که از ارز دیجیتال آوه پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  1. لجر (نانو اس و نانو ایکس)
  2. تراست 
  3. متامسک
  4. اتمیک
  5. کوین بیس
  6. سیف پال

سخن آخر

همانطور که در مقاله ارز دیجیتال آوه چیست خواندید، AAVE یک برنامه مالی غیرمتمرکز است که به افراد اجازه می‌دهد برای دریافت و پرداخت هزینه‌ها، ارز دیجیتال قرض دهند. اهداف آتی رمز ارز آوه Aave شامل این است که به هر کسی اجازه دهد تا بازار مالی خود را در بلاک چین اتریوم توسعه دهد. Aave فهرستی از پارامترها را منتشر کرده است تا اطمینان حاصل کند که سازندگان، بازارهای خود را مطابق با سیاست‌های Aave توسعه می‌دهند. Aave همچنین قصد دارد انتقال به یک سازمان کاملاً غیرمتمرکز مستقل (DAO) را تکمیل کند، فرآیندی که شامل واگذاری تدریجی کنترل شبکه به جامعه ذینفعان Aave است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...